REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Stosowny strój od stóp do głów

Jak wygląda stosowny strój biznesowy?
Jak wygląda stosowny strój biznesowy?

REKLAMA

REKLAMA

Elegancki garnitur dla mężczyzn i kostium dla kobiet obowiązuje w większości branż jako odpowiedni strój biznesowy. Kolorystycznie dobrana, jasna koszula z naturalnego włókna lub odpowiednia bluzka dopełniają całości. Mężczyźni nie powinni nosić jasnych krawatów do ciemnych koszul, ponieważ często nie wygląda to zbyt poważnie. To samo dotyczy kolorowej muchy. Zasady ubierania się mężczyzn sukcesu zawodowego wciąż są na ogół bardziej konserwatywne, niż można by sądzić.

Starajcie się unikać wszystkiego, co mogłoby zakłócić poważny wizerunek: pogniecionych chusteczek higienicznych (zadbany mężczyzna ma w kieszonce garnituru zawsze czystą i wyprasowaną chusteczkę z materiału), niezadbanych włosów czy nieogolonej twarzy.

REKLAMA

Odpowiedni krawat

Wyboru krawata w żadnym wypadku nie pozostawiaj przypadkowi, ponieważ krawat mówi bardzo wiele o twojej osobowości. O ile nie masz szczęśliwej ręki do takich rzeczy, unikaj eksperymentów i kup raczej konserwatywny, jedwabny krawat w drobny wzorek. Drobni mężczyźni powinni stanowczo unikać krawatów w duże wzory. Szerokość krawata musi pasować do twojej szerokości szyi, zaś koniec krawata winien być na wysokości paska. Zadbany mężczyzna zawsze nosi pasek, ponieważ spodnie od garnituru posiadają szlufki, a te bez paska wyglądają nieestetycznie. Pasek powinien skórzany, możliwie naturalnego koloru, bez nietypowych ornamentów. Jeśli zdecydowałeś się na szelki, te nie mogą być widoczne spod marynarki.

Buty i skarpetki

REKLAMA

Najlepiej wygląda, kiedy skarpetki są ciemniejsze od spodni. Skarpetki we wzorki, skarpetki białe, kolorowe lub za krótkie zacierają profesjonalne wrażenie, które chcesz wywołać swoim wyglądem. Zwróć uwagę, aby łydki były zakryte także wtedy, gdy siedzisz. Przede wszystkim nigdy i pod żadnym pozorem nie daj się przekonać do zakupu skarpetek z włókien syntetycznych!

Do pracy najodpowiedniejsze są ciemne półbuty. Podeszwa również powinna być skórzana. To, jak jesteś obuty, jest niezwykle ważne dla ogólnego wrażenia! Choćby cała reszta była nienaganna, marne obuwie zniszczą w sekundę całe dobre wrażenie. Zrezygnujcie z butów z cholewką, wygodnych sandałów, jasnych butów, obuwia z dziurkami, złotymi łańcuszkami lub podeszwami z krepy. W wielu branżach nienajlepiej widziane są adidasy. Obuwie sportowe są właściwe w czasie wolnym od pracy.

Galanteria

Starannie dobierz wszystkie dodatki. Tania plastikowa torebka, poliestrowa teczka czy dyplomatka rujnuje nawet najdoskonalszy wygląd. Wszystko musi zawsze być skórzane, przy czym dla mężczyzn właściwa jest skórka ciemna. Dla kobiet też, o ile pasuje do ubioru. Uważaj na zalotne torebeczki, które robią wrażenie niezwykle kobiece, ale mało profesjonalne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zapach w pracy

Biżuteria

Tutaj niewątpliwie im mniej, tym lepiej: Mężczyzna może nosić obrączkę oraz – jeżeli już koniecznie trzeba – jeden sygnet, natomiast powinien zrezygnować z łańcuszków, bransoletek i kolczyków. Kupując zegarek, wybierz coś, co nie rzuca się w oczy jako symbol statusu, ale też pod żadnym pozorem nie może to być tani zegarek plastikowy z sygnałem i wyświetlaczem cyfrowym. Pozwól sobie raz, o ile to możliwe, na klasyczny, markowy zegarek, który będzie ci towarzyszył przez całe życie.

Na co kobiety powinny zwracać uwagę

  • Kobieta biznesu nie powinna z biżuterią przesadzać: brzęczące bransolety, wielkie pierścionki, ogromne kolczyki są często odbierane jako niepoważne.
  • Strój w żadnym wypadku nie może być zbyt wyzywający.
  • Duże dekolty, bluzki bądź sukienki na cieniutkich ramiączkach, króciutkie spódniczki mini, falbanki, wstążki, pastelowe kolory, suknie wieczorowe – wszystko to utrudnia kobiecie biznesu zabłysnąć jako kompetentnej i poważnej.
  • Podobnie też buty białe lub metalicznie błyszczące z rzucającymi się w oczy ozdobami, wysokie obcasy czy sandałki nie wyglądają biznesowo.
  • Falujące grzywki oraz niezwykle długie paznokcie polakierowane na czerwono mogą przeszkadzać w pracy i wyglądać zbyt „lalkowato”. Jeśli chcesz zasygnalizować kompetencję fachową, wskazany jest wygląd dyskretny i skromny.

Zawsze na widoku

W biurze gołe nogi nie mają nic do szukania! Często zbyt małą wagę przykłada się do wyboru pończoch lub rajstop. Powinny być kolorystycznie harmonizować z resztą stroju, powinny być eleganckie i jedwabiste. Tanie rajstopy z supermarketu dyskredytują nawet najelegantszy strój.

Zobacz również: Jak przygotować się do prezentacji?

Makijaż i perfumy

Stosuj makijaż możliwie dyskretny, nie powinien być zbyt jaskrawy, powinien przetrwać bez zmiany cały dzień w pracy. Regularnie go sprawdzaj i w razie konieczności wprowadzaj poprawki. Zbyt intensywne perfumy mogą czasem być równie męczące dla otoczenia jak zapach potu. Dlatego na co dzień używaj jedynie lekkiej wody toaletowej, która będzie odbierana jak powiew, nie zaś jak chmura. Co jakiś czas zmieniaj swój zapach! Z czasem twój nos przyzwyczai się do używanego zapachu i nawet nie poczujesz, że jest zbyt obficie się spryskałaś.

Umiejętne zaprezentowanie się nadaje wyraz wystąpieniu w dobrym stylu:

  • Przyzwyczaj się do wyprostowanej, zdyscyplinowanej postawy ciała.
  • Twoje ubranie powinno być proste, ale eleganckie. Sięgaj raczej po wzory klasyczne, niż po kreacje awangardowe.
  • Kobiety nie powinny ubierać się w sposób zbyt rzucający się w oczy lub wyzywający, lecz swoim strojem powinny ucieleśniać skromną elegancję.

Brigitte Ruhleder. Artykuł jest fragmentem książki Styl i takt w 30 minut!  Wydawnictwo KOS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA