REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

 Sembox
Agencja search engine marketing
Marketing w wyszukiwarkach
Marketing w wyszukiwarkach
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Reklama w wyszukiwarkach jest doskonałą formą promocji dla małych i średnich firm, zarówno pod względem skuteczności i efektywności pozyskania nowych klientów, jak i niskich kosztów związanych z ceną reklamy.

Główną zaletą marketingu wyszukiwarek jest możliwość dotarcia z przekazem reklamowym dokładnie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani usługami lub produktami, będącymi w zakresie oferty firmy promującej się. O wyświetlaniu odpowiedniej reklamy, decydują teksty zapytań, które wpisują użytkownicy do pola wyszukiwarki, oczekując uzyskania konkretnych informacji.

REKLAMA

W efekcie zadanego zapytania wyszukiwarce użytkownicy mogą otrzymać następujące formy wyników:

  • linki sponsorowane (AdWords)- ramka niebieska,
  • lokalizacja wyników na Google Maps – ramka żółta,
  • naturalne wyniki wyszukiwania, będące wynikiem działań pozycjonowania strony – ramka zielona.

We wszystkich przypadkach celem promocji jest uzyskanie jak najwyższej pozycji serwisu firmy w wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa kluczowe oraz frazy wpisywane przez użytkowników w postaci zapytania do wyszukiwarki.

Użytkownikowi, który jest zainteresowany usługami remontowymi w regionie łódzkim, po wpisaniu zapytania o treści: „Usługi remontowe Łódź”, pojawi się wynik wyszukiwania w postaci listy firm zajmujących się działalnością remontową, o lokalizacji w obszarze Łodzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to jest – linki sponsorowane?

Linki sponsorowane oraz boxy reklamowe jest to rodzaj promocji (w postaci opisu i adresu www firmy), wyświetlanej w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania.
Charakterystyka: Jest to najszybszy i jednocześnie najefektywniejszy sposób umożliwiający, chcącej promować się firmie, na zaistnienie w czołówce wyników wyszukiwania. Uruchomienie kampanii realizowane jest w ciągu 1-2 dni roboczych, natomiast rozliczanie reklamy odbywa się na zasadzie PPC (Pay Per Click – Płać za kliknięcie), czyli firma płaci wyłącznie za kliknięcia w link swojej promocji, a nie za możliwość wyświetlania reklamy w wyszukiwarce.

Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem

Co to jest lokalizacja firmy na Google Maps?

Jest to rozwiązanie umożliwiające zaistnienie firmy w obszarze danej lokalizacji na mapie Googla (w przedstawionym przykładzie jest to region łódzki).

Charakterystyka: Firmy chcące skorzystać z tej opcji, mogą kierować dodatkowo użytkowników do posiadanej strony WWW lub w przypadku jej braku, skorzystać z możliwości stworzenia własnej wizytówki w obrębie wyszukiwarki.

Co to jest - pozycjonowanie stron WWW?

SEO - Search Engine Optimization, czyli pozycjonowanie jest to zestaw działań umożliwiających uzyskanie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Charakterystyka: Promocja w postaci pozycjonowania charakteryzuje się długim okresem oczekiwania, na który składa się sukcesywnie realizowana praca, bazująca na odpowiednim doświadczeniu i wiedzy, umożliwiająca optymalizację serwisu, w celu uzyskania pierwszychpozycji w czołówce stron w wynikach wyszukiwania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przewoźnicy w 2025 r. zapłacą wyższe składki ZUS od wynagrodzeń kierowców międzynarodowych, nie podwyższając im nawet płacy

Pod koniec sierpnia rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2025 roku, z którego wynika, że przeciętne prognozowane wynagrodzenie wzrośnie blisko o 850 zł. Podwyższenie tej kwoty oznacza dla przewoźników, że muszą przygotować się do wzrostu składek do ZUS.

Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

REKLAMA

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

REKLAMA

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

REKLAMA