REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowy blog

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Poznawszy szczegóły dotyczące blogów i związane z nimi możliwości, prawdopodobnie się zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się zauważalny?

Autorka bloga i projektantka stron internetowych Angie McKaig (www.angiemckaig.com) określiła, w jaki sposób blogi mogą wpłynąć na rozwój każdej firmy. Może się tak stać, gdy:

REKLAMA

  • przedstawiają codziennie nowe wiadomości (lub przynajmniej robią to regularnie);
  • prezentują nieformalne opinie, które mogą poznawać i z którymi mogą polemizować osoby odwiedzające daną stronę;
  • są źródłem przydatnych informacji dzięki zamieszczonym łączom.

To główne sposoby rozwijania działalności firm, ale istnieją również inne metody wykorzystania blogów do marketingu oraz rozwoju firmy: 

REKLAMA

Przekazywanie informacji swojemu zespołowi. Firmowy blog można wykorzystać do przekazywania współpracownikom i menedżerom informacji na temat obecnego stanu projektu. Ta metoda, lepsza niż zapychanie ich skrzynek mailowych wiadomościami, umożliwia zarazem archiwizowanie informacji i ich oznaczanie, a także łatwiejsze wyszukiwanie. Blogi świetnie się nadają do zarządzania wiadomościami. 

Dostarczanie klientom informacji o Twojej firmie. Możesz z łatwością zamieścić odnośniki do odpowiednich dla potrzeb czytelników raportów, artykułów i innych źródeł. Prowadząc blog, można zamieszczać interesujące czytelników wywiady z ekspertami oraz informacje o webinariach (interaktywnych szkoleniach), a także informować klien¬tów o trendach panujących w ich branży. 

REKLAMA

Wyjście do klienta. Nikt nie kupuje produktów firmy, której nie zna. Prowadząc blog, możesz szybko i w prosty sposób przedstawić swoje doświadczenia i punkt widzenia. Ponadto czytelnicy bloga mają możliwość wyboru formy otrzymywania aktualnych informacji na temat Twojej firmy: powiadomień wysyłanych e-mailem, informacji zamieszczanych na stronie internetowej lub zamieszczanych na blogu nagłówków z innych stron internetowych wraz z łączami do nich (więcej szczegółów na ten temat znajduje się w dalszej części książki). Możesz nawet założyć „zmyślonego” bloga, w którym maskotka firmowa lub postać związana z marką firmy będzie opowiadała o swoich doświadczeniach w czasie pracy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nagłośnienie działalności firmy. Możesz dokonać tego sam, aby zwiększyć zainteresowanie klientów i nabywców produktów i usług. Zanim nowy produkt lub usługa zostaną wprowadzone na rynek, można skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, zamieszczając na blogu ich recenzję napisaną przez wpływowych w Twojej branży autorów blogów. Podczas kampanii marketingowych firmy takie jak BzzAgent (www.bzzagent.com) i Marqui (www. marqui.com) skorzystały z pomocy autorów blogów, którzy jako pierwsi wyrazili swoje opinie o nowych produktach. 

Testowanie nowych pomysłów. Blogi doskonale nadają się do testowania nowych pomysłów oraz umożliwiają szybkie przekazywanie informacji zwrotnych — General Motors prowadzi w tym celu swój blog Fastlane Blog (fastlane.gmblogs.com). Dzięki temu czytelnicy widzą, w jaki sposób są unowocześniane produkty i usługi firmy, a jednocześnie mogą podpowiedzieć pracownikom firmy, w jaki sposób można je udoskonalić.

Polecamy: Cytowanie w Internecie

Rozwinięcie działalności na skalę globalną. Podobnie jak inne media internetowe, blogi umożliwiają przedstawienie produktów i usług danej firmy na rynku globalnym. Dzięki rozwojowi usług tłumaczeniowych więcej osób może poznać treść stron internetowych w różnych językach. Pomagałem autorom blogów pochodzącym z całego świata, od Nowego Jorku do Nową Zelandię i od Indiany po Indie. 

Dostęp dla prasy. Ponieważ w obecnych czasach dziennikarze są bardzo zajęci, mogą korzystać z blogów jak z wirtualnego katalogu ekspertów w każdej dziedzinie. Być może media właśnie poszukują informacji na temat związany z Twoją branżą? Ponadto, jeśli o Twojej firmie mówi się w blogosferze, te informacje mogą się z czasem pojawić w prasie.

Napisanie książki. Dzięki blogowi wydawcy poznają Twój styl pisania oraz będą mogli ocenić poziom Twojej wiedzy. A może czytelnicy pomogą Ci w napisaniu następnej książki lub artykułu? Zamieść na blogu kilka rozdziałów lub przedstaw wybrane koncepcje — niech czytelnicy pomogą Ci w badaniu, testowaniu i sugerowaniu rozwiązań. Jeśli wydasz książkę, na blogu możesz również dokonać uaktualnienia zawartych w niej materiałów oraz odpowiedzieć na pytania czytelników.

Opisanie historii sukcesów. Zachęć czytelników do tego, aby opowiedzieli o swoich sukcesach związanych z produktami i usługami Twojej firmy — dzięki temu na Twoim blogu stale będą się pojawiały referencje firmy. Kiedy klienci firmy opiszą swoje doświadczenia, potencjalni kontrahenci dowiedzą się, w jaki sposób Twoja firma może wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

Zobacz również: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – wykonanie umowy

Przekazywanie informacji w czasie kryzysu. Kiedy firma znajduje się w trudnej sytuacji związanej z PR, należy we właściwym czasie udzielać odpowiednich informacji prasie, nie czekając na odpowiednie procedury w dziale IT. W takiej sytuacji może przydać się blog, na którym można stale zamieszczać aktualne informacje na potrzeby wewnętrzne lub zewnętrzne firmy. 

Andy Wibbels. Artykuł jest fragmentem książki  Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm. Wydawnictwo Onepress.pl Helion SA


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

REKLAMA

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA