REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowy blog

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Poznawszy szczegóły dotyczące blogów i związane z nimi możliwości, prawdopodobnie się zastanawiasz, w jaki sposób mogą one pomóc Twojej firmie. Jak dzięki nim możesz stać się zauważalny?

Autorka bloga i projektantka stron internetowych Angie McKaig (www.angiemckaig.com) określiła, w jaki sposób blogi mogą wpłynąć na rozwój każdej firmy. Może się tak stać, gdy:

REKLAMA

  • przedstawiają codziennie nowe wiadomości (lub przynajmniej robią to regularnie);
  • prezentują nieformalne opinie, które mogą poznawać i z którymi mogą polemizować osoby odwiedzające daną stronę;
  • są źródłem przydatnych informacji dzięki zamieszczonym łączom.

To główne sposoby rozwijania działalności firm, ale istnieją również inne metody wykorzystania blogów do marketingu oraz rozwoju firmy: 

REKLAMA

Przekazywanie informacji swojemu zespołowi. Firmowy blog można wykorzystać do przekazywania współpracownikom i menedżerom informacji na temat obecnego stanu projektu. Ta metoda, lepsza niż zapychanie ich skrzynek mailowych wiadomościami, umożliwia zarazem archiwizowanie informacji i ich oznaczanie, a także łatwiejsze wyszukiwanie. Blogi świetnie się nadają do zarządzania wiadomościami. 

Dostarczanie klientom informacji o Twojej firmie. Możesz z łatwością zamieścić odnośniki do odpowiednich dla potrzeb czytelników raportów, artykułów i innych źródeł. Prowadząc blog, można zamieszczać interesujące czytelników wywiady z ekspertami oraz informacje o webinariach (interaktywnych szkoleniach), a także informować klien¬tów o trendach panujących w ich branży. 

REKLAMA

Wyjście do klienta. Nikt nie kupuje produktów firmy, której nie zna. Prowadząc blog, możesz szybko i w prosty sposób przedstawić swoje doświadczenia i punkt widzenia. Ponadto czytelnicy bloga mają możliwość wyboru formy otrzymywania aktualnych informacji na temat Twojej firmy: powiadomień wysyłanych e-mailem, informacji zamieszczanych na stronie internetowej lub zamieszczanych na blogu nagłówków z innych stron internetowych wraz z łączami do nich (więcej szczegółów na ten temat znajduje się w dalszej części książki). Możesz nawet założyć „zmyślonego” bloga, w którym maskotka firmowa lub postać związana z marką firmy będzie opowiadała o swoich doświadczeniach w czasie pracy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nagłośnienie działalności firmy. Możesz dokonać tego sam, aby zwiększyć zainteresowanie klientów i nabywców produktów i usług. Zanim nowy produkt lub usługa zostaną wprowadzone na rynek, można skutecznie przyciągnąć uwagę klientów, zamieszczając na blogu ich recenzję napisaną przez wpływowych w Twojej branży autorów blogów. Podczas kampanii marketingowych firmy takie jak BzzAgent (www.bzzagent.com) i Marqui (www. marqui.com) skorzystały z pomocy autorów blogów, którzy jako pierwsi wyrazili swoje opinie o nowych produktach. 

Testowanie nowych pomysłów. Blogi doskonale nadają się do testowania nowych pomysłów oraz umożliwiają szybkie przekazywanie informacji zwrotnych — General Motors prowadzi w tym celu swój blog Fastlane Blog (fastlane.gmblogs.com). Dzięki temu czytelnicy widzą, w jaki sposób są unowocześniane produkty i usługi firmy, a jednocześnie mogą podpowiedzieć pracownikom firmy, w jaki sposób można je udoskonalić.

Polecamy: Cytowanie w Internecie

Rozwinięcie działalności na skalę globalną. Podobnie jak inne media internetowe, blogi umożliwiają przedstawienie produktów i usług danej firmy na rynku globalnym. Dzięki rozwojowi usług tłumaczeniowych więcej osób może poznać treść stron internetowych w różnych językach. Pomagałem autorom blogów pochodzącym z całego świata, od Nowego Jorku do Nową Zelandię i od Indiany po Indie. 

Dostęp dla prasy. Ponieważ w obecnych czasach dziennikarze są bardzo zajęci, mogą korzystać z blogów jak z wirtualnego katalogu ekspertów w każdej dziedzinie. Być może media właśnie poszukują informacji na temat związany z Twoją branżą? Ponadto, jeśli o Twojej firmie mówi się w blogosferze, te informacje mogą się z czasem pojawić w prasie.

Napisanie książki. Dzięki blogowi wydawcy poznają Twój styl pisania oraz będą mogli ocenić poziom Twojej wiedzy. A może czytelnicy pomogą Ci w napisaniu następnej książki lub artykułu? Zamieść na blogu kilka rozdziałów lub przedstaw wybrane koncepcje — niech czytelnicy pomogą Ci w badaniu, testowaniu i sugerowaniu rozwiązań. Jeśli wydasz książkę, na blogu możesz również dokonać uaktualnienia zawartych w niej materiałów oraz odpowiedzieć na pytania czytelników.

Opisanie historii sukcesów. Zachęć czytelników do tego, aby opowiedzieli o swoich sukcesach związanych z produktami i usługami Twojej firmy — dzięki temu na Twoim blogu stale będą się pojawiały referencje firmy. Kiedy klienci firmy opiszą swoje doświadczenia, potencjalni kontrahenci dowiedzą się, w jaki sposób Twoja firma może wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

Zobacz również: Jak napisać regulamin sklepu internetowego – wykonanie umowy

Przekazywanie informacji w czasie kryzysu. Kiedy firma znajduje się w trudnej sytuacji związanej z PR, należy we właściwym czasie udzielać odpowiednich informacji prasie, nie czekając na odpowiednie procedury w dziale IT. W takiej sytuacji może przydać się blog, na którym można stale zamieszczać aktualne informacje na potrzeby wewnętrzne lub zewnętrzne firmy. 

Andy Wibbels. Artykuł jest fragmentem książki  Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm. Wydawnictwo Onepress.pl Helion SA


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA