REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Domeny dla firm z sektora MSP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
Domeny dla firm z sektora MSP
Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym krokiem promocji firmy w Internecie, jest wybór adresu dla strony WWW. Odpowiedni wybór nazwy domeny przynosi firmie wymierne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.

Wśród przedsiębiorstw panuje opinia, że odpowiedni adres internetowy jest najistotniejszy dla dużych korporacji. Nic bardziej mylnego, właściwie dobrana domena ma szczególne znaczenie właśnie dla przedsiębiorstw z sektora MSP.

REKLAMA

REKLAMA

Nazwy dla serwisów internetowych dużych koncernów najczęściej budowane są w oparciu o nazwę firmy.

Przykładowo do strony WWW koncernu samochodowego Fiat kieruje adres www.fiat.pl, a do strony firmy ceramicznej Cersanit www.cersanit.pl.

Popularność nazwy przedsiębiorstwa gwarantuje wysoką odwiedzalność serwisu. Przedsiębiorstwa z sektora MSP zazwyczaj dopiero budują swoją markę. Nie jest ona na tyle rozpoznawalna i charakterystyczna, aby Internauci w intuicyjny sposób wpisywali ją w okno przeglądarki internetowej. Dlatego konieczne jest prowadzenie dodatkowych działań promujących firmowy adres WWW. Dużo łatwiej jednak wypromować adres, trafnie dobrany do profilu firmy i klientów, aniżeli przypadkową domenę.

REKLAMA

Firmowy adres WWW powinien spełniać kilka warunków, które korzystnie wpłyną na jego potencjał marketingowy. Ważne by domena była krótka, łatwa do zapamiętania oraz wymówienia. Powinna także być związana z działalnością firmy lub branżą, prowadząc wprost do firmowej witryny. Dodatkowo, adres powinien mieć prostą, nieskomplikowaną budowę, zmniejszając ryzyko popełnienia błędu (tzw. „literówki”) przez użytkownika, kiedy będzie wprowadzał go do przeglądarki. Jeżeli nazwa firmy składa się z kilku członów (2-3 wyrazy) warto zastosować skrót, bądź rozdzielić poszczególne słowa myślnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Kolejną, niezwykle istotną kwestią podczas wyboru adresu WWW jest sprawdzenie, czy nazwa, która ma być w nim użyta jest wolna we wszystkich podstawowych rozszerzeniach. W Polsce przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na domeny z rozszerzeniami .pl, .com, .com.pl oraz .eu. Są to również najpopularniejsze końcówki, intuicyjnie wpisywane w przeglądarki internetowe przez użytkowników Internetu. Wobec tego jeśli firma wybrała nazwę: TwojaNazwa, to powinna sprawdzić, czy wolny jest adres www.TwojaNazwa.pl, ale też www.TwojaNazwa.com, www.TwojaNazwa.com.pl i www.TwojaNazwa.eu. Jeśli następujące kombinacje są dostępne, warto od razu zarejestrować wszystkie opcje. Zabezpieczy to przedsiębiorstwo przed działaniami nieuczciwej konkurencji oraz cybersquatterów.

Przeczytaj także: Czy warto zarejestrować domenę globalną

Ponadto firmy, które swoje działania prowadzą lokalnie lub posiadają kilka oddziałów, powinny wziąć pod uwagę rejestrację adresów z odpowiadającymi im rozszerzeniami regionalnymi. Dzięki temu potencjalni klienci czy kontrahenci będą łatwiej identyfikować firmę z danym regionem. Wybierając rozszerzenie regionalne, dodatkowo można podkreślić np. miasto, w którym znajduje się siedziba, przedsiębiorstwo jest również utożsamiane z walorami danego obszaru. Należy jednak pamiętać, że domeny regionalne powinny być rejestrowane jako dodatkowe. Warto je również promować wśród lokalnych odbiorców.

Analogicznie rzecz wygląda, jeżeli chodzi o domeny funkcjonalne. Firma powinna zarejestrować kombinacje głównej nazwy z wszystkimi rozszerzeniami, które odpowiadają branży, w której działa. Dzięki temu Internauci będą mogli łatwo i szybko określić charakter działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny należy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Finansowanie operacyjne dla dużych firm: ranking top faktorów 2025

Rynek finansowania operacyjnego w 2025 roku jest ukształtowany przez konwergencję wyzwań makroekonomicznych i dynamicznej transformacji technologicznej. Faktoring, pierwotnie postrzegany głównie jako rezerwowe źródło krótkoterminowej płynności, osiągnął status strategicznego instrumentu zarządzania kapitałem obrotowym i odpornością operacyjną dużych korporacji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA