REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Domeny dla firm z sektora MSP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
Domeny dla firm z sektora MSP
Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym krokiem promocji firmy w Internecie, jest wybór adresu dla strony WWW. Odpowiedni wybór nazwy domeny przynosi firmie wymierne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.

Wśród przedsiębiorstw panuje opinia, że odpowiedni adres internetowy jest najistotniejszy dla dużych korporacji. Nic bardziej mylnego, właściwie dobrana domena ma szczególne znaczenie właśnie dla przedsiębiorstw z sektora MSP.

REKLAMA

Nazwy dla serwisów internetowych dużych koncernów najczęściej budowane są w oparciu o nazwę firmy.

Przykładowo do strony WWW koncernu samochodowego Fiat kieruje adres www.fiat.pl, a do strony firmy ceramicznej Cersanit www.cersanit.pl.

REKLAMA

Popularność nazwy przedsiębiorstwa gwarantuje wysoką odwiedzalność serwisu. Przedsiębiorstwa z sektora MSP zazwyczaj dopiero budują swoją markę. Nie jest ona na tyle rozpoznawalna i charakterystyczna, aby Internauci w intuicyjny sposób wpisywali ją w okno przeglądarki internetowej. Dlatego konieczne jest prowadzenie dodatkowych działań promujących firmowy adres WWW. Dużo łatwiej jednak wypromować adres, trafnie dobrany do profilu firmy i klientów, aniżeli przypadkową domenę.

Firmowy adres WWW powinien spełniać kilka warunków, które korzystnie wpłyną na jego potencjał marketingowy. Ważne by domena była krótka, łatwa do zapamiętania oraz wymówienia. Powinna także być związana z działalnością firmy lub branżą, prowadząc wprost do firmowej witryny. Dodatkowo, adres powinien mieć prostą, nieskomplikowaną budowę, zmniejszając ryzyko popełnienia błędu (tzw. „literówki”) przez użytkownika, kiedy będzie wprowadzał go do przeglądarki. Jeżeli nazwa firmy składa się z kilku członów (2-3 wyrazy) warto zastosować skrót, bądź rozdzielić poszczególne słowa myślnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Kolejną, niezwykle istotną kwestią podczas wyboru adresu WWW jest sprawdzenie, czy nazwa, która ma być w nim użyta jest wolna we wszystkich podstawowych rozszerzeniach. W Polsce przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na domeny z rozszerzeniami .pl, .com, .com.pl oraz .eu. Są to również najpopularniejsze końcówki, intuicyjnie wpisywane w przeglądarki internetowe przez użytkowników Internetu. Wobec tego jeśli firma wybrała nazwę: TwojaNazwa, to powinna sprawdzić, czy wolny jest adres www.TwojaNazwa.pl, ale też www.TwojaNazwa.com, www.TwojaNazwa.com.pl i www.TwojaNazwa.eu. Jeśli następujące kombinacje są dostępne, warto od razu zarejestrować wszystkie opcje. Zabezpieczy to przedsiębiorstwo przed działaniami nieuczciwej konkurencji oraz cybersquatterów.

Przeczytaj także: Czy warto zarejestrować domenę globalną

REKLAMA

Ponadto firmy, które swoje działania prowadzą lokalnie lub posiadają kilka oddziałów, powinny wziąć pod uwagę rejestrację adresów z odpowiadającymi im rozszerzeniami regionalnymi. Dzięki temu potencjalni klienci czy kontrahenci będą łatwiej identyfikować firmę z danym regionem. Wybierając rozszerzenie regionalne, dodatkowo można podkreślić np. miasto, w którym znajduje się siedziba, przedsiębiorstwo jest również utożsamiane z walorami danego obszaru. Należy jednak pamiętać, że domeny regionalne powinny być rejestrowane jako dodatkowe. Warto je również promować wśród lokalnych odbiorców.

Analogicznie rzecz wygląda, jeżeli chodzi o domeny funkcjonalne. Firma powinna zarejestrować kombinacje głównej nazwy z wszystkimi rozszerzeniami, które odpowiadają branży, w której działa. Dzięki temu Internauci będą mogli łatwo i szybko określić charakter działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny należy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA