REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Domeny dla firm z sektora MSP
Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym krokiem promocji firmy w Internecie, jest wybór adresu dla strony WWW. Odpowiedni wybór nazwy domeny przynosi firmie wymierne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.

Wśród przedsiębiorstw panuje opinia, że odpowiedni adres internetowy jest najistotniejszy dla dużych korporacji. Nic bardziej mylnego, właściwie dobrana domena ma szczególne znaczenie właśnie dla przedsiębiorstw z sektora MSP.

REKLAMA

REKLAMA

Nazwy dla serwisów internetowych dużych koncernów najczęściej budowane są w oparciu o nazwę firmy.

Przykładowo do strony WWW koncernu samochodowego Fiat kieruje adres www.fiat.pl, a do strony firmy ceramicznej Cersanit www.cersanit.pl.

Popularność nazwy przedsiębiorstwa gwarantuje wysoką odwiedzalność serwisu. Przedsiębiorstwa z sektora MSP zazwyczaj dopiero budują swoją markę. Nie jest ona na tyle rozpoznawalna i charakterystyczna, aby Internauci w intuicyjny sposób wpisywali ją w okno przeglądarki internetowej. Dlatego konieczne jest prowadzenie dodatkowych działań promujących firmowy adres WWW. Dużo łatwiej jednak wypromować adres, trafnie dobrany do profilu firmy i klientów, aniżeli przypadkową domenę.

REKLAMA

Firmowy adres WWW powinien spełniać kilka warunków, które korzystnie wpłyną na jego potencjał marketingowy. Ważne by domena była krótka, łatwa do zapamiętania oraz wymówienia. Powinna także być związana z działalnością firmy lub branżą, prowadząc wprost do firmowej witryny. Dodatkowo, adres powinien mieć prostą, nieskomplikowaną budowę, zmniejszając ryzyko popełnienia błędu (tzw. „literówki”) przez użytkownika, kiedy będzie wprowadzał go do przeglądarki. Jeżeli nazwa firmy składa się z kilku członów (2-3 wyrazy) warto zastosować skrót, bądź rozdzielić poszczególne słowa myślnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Kolejną, niezwykle istotną kwestią podczas wyboru adresu WWW jest sprawdzenie, czy nazwa, która ma być w nim użyta jest wolna we wszystkich podstawowych rozszerzeniach. W Polsce przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na domeny z rozszerzeniami .pl, .com, .com.pl oraz .eu. Są to również najpopularniejsze końcówki, intuicyjnie wpisywane w przeglądarki internetowe przez użytkowników Internetu. Wobec tego jeśli firma wybrała nazwę: TwojaNazwa, to powinna sprawdzić, czy wolny jest adres www.TwojaNazwa.pl, ale też www.TwojaNazwa.com, www.TwojaNazwa.com.pl i www.TwojaNazwa.eu. Jeśli następujące kombinacje są dostępne, warto od razu zarejestrować wszystkie opcje. Zabezpieczy to przedsiębiorstwo przed działaniami nieuczciwej konkurencji oraz cybersquatterów.

Przeczytaj także: Czy warto zarejestrować domenę globalną

Ponadto firmy, które swoje działania prowadzą lokalnie lub posiadają kilka oddziałów, powinny wziąć pod uwagę rejestrację adresów z odpowiadającymi im rozszerzeniami regionalnymi. Dzięki temu potencjalni klienci czy kontrahenci będą łatwiej identyfikować firmę z danym regionem. Wybierając rozszerzenie regionalne, dodatkowo można podkreślić np. miasto, w którym znajduje się siedziba, przedsiębiorstwo jest również utożsamiane z walorami danego obszaru. Należy jednak pamiętać, że domeny regionalne powinny być rejestrowane jako dodatkowe. Warto je również promować wśród lokalnych odbiorców.

Analogicznie rzecz wygląda, jeżeli chodzi o domeny funkcjonalne. Firma powinna zarejestrować kombinacje głównej nazwy z wszystkimi rozszerzeniami, które odpowiadają branży, w której działa. Dzięki temu Internauci będą mogli łatwo i szybko określić charakter działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny należy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA