REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Domeny dla firm z sektora MSP

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
Domeny dla firm z sektora MSP
Domeny dla firm z sektora MSP

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszym krokiem promocji firmy w Internecie, jest wybór adresu dla strony WWW. Odpowiedni wybór nazwy domeny przynosi firmie wymierne korzyści zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe.

Wśród przedsiębiorstw panuje opinia, że odpowiedni adres internetowy jest najistotniejszy dla dużych korporacji. Nic bardziej mylnego, właściwie dobrana domena ma szczególne znaczenie właśnie dla przedsiębiorstw z sektora MSP.

REKLAMA

REKLAMA

Nazwy dla serwisów internetowych dużych koncernów najczęściej budowane są w oparciu o nazwę firmy.

Przykładowo do strony WWW koncernu samochodowego Fiat kieruje adres www.fiat.pl, a do strony firmy ceramicznej Cersanit www.cersanit.pl.

Popularność nazwy przedsiębiorstwa gwarantuje wysoką odwiedzalność serwisu. Przedsiębiorstwa z sektora MSP zazwyczaj dopiero budują swoją markę. Nie jest ona na tyle rozpoznawalna i charakterystyczna, aby Internauci w intuicyjny sposób wpisywali ją w okno przeglądarki internetowej. Dlatego konieczne jest prowadzenie dodatkowych działań promujących firmowy adres WWW. Dużo łatwiej jednak wypromować adres, trafnie dobrany do profilu firmy i klientów, aniżeli przypadkową domenę.

REKLAMA

Firmowy adres WWW powinien spełniać kilka warunków, które korzystnie wpłyną na jego potencjał marketingowy. Ważne by domena była krótka, łatwa do zapamiętania oraz wymówienia. Powinna także być związana z działalnością firmy lub branżą, prowadząc wprost do firmowej witryny. Dodatkowo, adres powinien mieć prostą, nieskomplikowaną budowę, zmniejszając ryzyko popełnienia błędu (tzw. „literówki”) przez użytkownika, kiedy będzie wprowadzał go do przeglądarki. Jeżeli nazwa firmy składa się z kilku członów (2-3 wyrazy) warto zastosować skrót, bądź rozdzielić poszczególne słowa myślnikiem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Kolejną, niezwykle istotną kwestią podczas wyboru adresu WWW jest sprawdzenie, czy nazwa, która ma być w nim użyta jest wolna we wszystkich podstawowych rozszerzeniach. W Polsce przedsiębiorstwa najczęściej decydują się na domeny z rozszerzeniami .pl, .com, .com.pl oraz .eu. Są to również najpopularniejsze końcówki, intuicyjnie wpisywane w przeglądarki internetowe przez użytkowników Internetu. Wobec tego jeśli firma wybrała nazwę: TwojaNazwa, to powinna sprawdzić, czy wolny jest adres www.TwojaNazwa.pl, ale też www.TwojaNazwa.com, www.TwojaNazwa.com.pl i www.TwojaNazwa.eu. Jeśli następujące kombinacje są dostępne, warto od razu zarejestrować wszystkie opcje. Zabezpieczy to przedsiębiorstwo przed działaniami nieuczciwej konkurencji oraz cybersquatterów.

Przeczytaj także: Czy warto zarejestrować domenę globalną

Ponadto firmy, które swoje działania prowadzą lokalnie lub posiadają kilka oddziałów, powinny wziąć pod uwagę rejestrację adresów z odpowiadającymi im rozszerzeniami regionalnymi. Dzięki temu potencjalni klienci czy kontrahenci będą łatwiej identyfikować firmę z danym regionem. Wybierając rozszerzenie regionalne, dodatkowo można podkreślić np. miasto, w którym znajduje się siedziba, przedsiębiorstwo jest również utożsamiane z walorami danego obszaru. Należy jednak pamiętać, że domeny regionalne powinny być rejestrowane jako dodatkowe. Warto je również promować wśród lokalnych odbiorców.

Analogicznie rzecz wygląda, jeżeli chodzi o domeny funkcjonalne. Firma powinna zarejestrować kombinacje głównej nazwy z wszystkimi rozszerzeniami, które odpowiadają branży, w której działa. Dzięki temu Internauci będą mogli łatwo i szybko określić charakter działalności przedsiębiorstwa.

Obecnie, na polskim rynku cena przestała być przeszkodą w rejestracji pakietu domen, nawet dla najmniejszych przedsiębiorstw. Dzięki różnym, oferowanym przez rejestratorów promocjom, cena nabycia usługi na pierwszy okres abonamentowy waha się od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy, np. nazwa.pl umożliwiają darmowe testowanie domeny przez rok. Kolejny okres abonamentowy wiążę się już z opłatą, aczkolwiek nie jest to wysoki koszt, dzięki czemu nie obciążą w znacznym stopniu budżetu.

Nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na rejestrację pakietu domen, który zabezpieczy ich obecność w Internecie. Spośród zakupionych adresów firma powinna wybrać jeden, główny i promować go. Pozostałe domeny należy przekierować na główny adres. Polskie przedsiębiorstwa jako główną domenę najczęściej wybierają adres z rozszerzeniem .pl, natomiast dla firm prowadzących działania na rynku światowym, podstawowym adresem strony WWW jest często domena z rozszerzeniem .com.

Domena ma niezwykle istotny wpływ na to, czy firmowy serwis odniesie sukces w Sieci. Szczególnie przedsiębiorstwa z sektora MSP powinny zadbać, by adres internetowy firmowej strony WWW był odpowiednio dobrany. Dzięki temu, jako wirtualna wizytówka, będzie mógł godnie reprezentować firmę przed całą społecznością użytkowników Internetu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA