Marketing w wyszukiwarkach – co to są linki sponsorowane
REKLAMA
REKLAMA
Formą reklamy spełniającą obietnicę w postaci nowych klientów i niskiego poziomu budżetu na zakup reklamy są linki sponsorowane.
REKLAMA
Co to jest – linki sponsorowane?
To reklama w postaci tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautę w wyszukiwarce danego zapytania. Reklama rozliczana jest na podstawie ilości kliknięć wykonanych przez użytkowników – Cost Per Click.
Komu pokazuje się reklama w wyszukiwarce?
Głównym założeniem reklamy linków sponsorowanych jest promocja, kierowana tylko do tych internautów, którzy w danym momencie poszukują za pomocą wyszukiwarki informacji na temat produktów i usług, które firma chce reklamować.
W jakich wyszukiwarkach można zrealizować kampanię linków sponsorowanych?
Do dyspozycji Firmy chcącej promować się w wyszukiwarkach są następujące przestrzenie reklamowe:
- Google,
- Onet,
- Netsprint.
Polecamy również: Marketing w wyszukiwarkach – jakie korzyści niesie dla firm
Dlaczego linki sponsorowane są skuteczną formą reklamy?
1. Linki sponsorowane są formą reklamy, którą można przygotować w ciągu 1-2 dni i uruchomić zgodnie z terminem startu promocji (w przeciwieństwie do wyników organicznych pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się kilka miesięcy).
2. Kontrola budżetu kampanii. Przy zakupie przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce firma płaci wyłącznie za kliknięcia (ang. Cost per Click), a nie za możliwość wyświetlania swojej reklamy w wynikach wyszukiwania.
3. Odpowiada na określone potrzeby użytkowników. Oznacza to, że reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które w oknie wyszukiwarki wpiszą odpowiednie zapytanie.
REKLAMA
4. Elastyczne zarządzanie kampanią.
W zależności od przynoszonych efektów i potrzeb firmy, kampania może być elastycznie modyfikowana, poprzez:
- zmianę budżetu kampanii,
- dodanie kolejnych słów kluczowych,
- dodanie kolejnych, alternatywnych tekstów reklamowych,
- zmianę stron docelowych kampanii.
5. Dostęp do statystyk kampanii.
Stały dostęp do statystyk np. Google Analytics umożliwia bieżącą analizę popularności kampanii, w tym danych słów kluczowych. Tym samym statystyki umożliwiają określenie konkurencyjności i potencjału słów kluczowych dla kampanii. Na podstawie zawartych w raportach informacji określane jest również zainteresowanie użytkowników poszczególnymi formami reklam oraz produktami / usługami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.