REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Marketing w wyszukiwarkach – co to są linki sponsorowane

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Sembox
Agencja search engine marketing
Co to są linki sponsorowane
Co to są linki sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Dla małych i średnich firm, które podjęły już decyzję dotyczącą promocji swoich usług lub produktów w internecie, pozostaje wybór takiej formy reklamy, gdzie głównym i kluczowym założeniem jest uzyskanie jak najwyższych korzyści np. pozyskanie dużej liczby nowych klientów, zwiększenie sprzedaży produktów, przy poniesieniu stosunkowo niskich kosztów.

Formą reklamy spełniającą obietnicę w postaci nowych klientów i niskiego poziomu budżetu na zakup reklamy są linki sponsorowane.

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest – linki sponsorowane?

To reklama w postaci tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautę w wyszukiwarce danego zapytania. Reklama rozliczana jest na podstawie ilości kliknięć wykonanych przez użytkowników – Cost Per Click.

Komu pokazuje się reklama w wyszukiwarce?

Głównym założeniem reklamy linków sponsorowanych jest promocja, kierowana tylko do tych internautów, którzy w danym momencie poszukują za pomocą wyszukiwarki informacji na temat produktów i usług, które firma chce reklamować.
W jakich wyszukiwarkach można zrealizować kampanię linków sponsorowanych?

REKLAMA

Do dyspozycji Firmy chcącej promować się w wyszukiwarkach są następujące przestrzenie reklamowe:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Google,
  • Onet,
  • Netsprint.

Polecamy również: Marketing w wyszukiwarkach – jakie korzyści niesie dla firm

Dlaczego linki sponsorowane są skuteczną formą reklamy?

1. Linki sponsorowane są formą reklamy, którą można przygotować w ciągu 1-2 dni i uruchomić zgodnie z terminem startu promocji (w przeciwieństwie do wyników organicznych pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się kilka miesięcy).

2. Kontrola budżetu kampanii. Przy zakupie przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce firma płaci wyłącznie za kliknięcia (ang. Cost per Click), a nie za możliwość wyświetlania swojej reklamy w wynikach wyszukiwania.

3. Odpowiada na określone potrzeby użytkowników. Oznacza to, że reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które w oknie wyszukiwarki wpiszą odpowiednie zapytanie.

4. Elastyczne zarządzanie kampanią.
W zależności od przynoszonych efektów i potrzeb firmy, kampania może być elastycznie modyfikowana, poprzez:
- zmianę budżetu kampanii,
- dodanie kolejnych słów kluczowych,
- dodanie kolejnych, alternatywnych tekstów reklamowych,
- zmianę stron docelowych kampanii.

5. Dostęp do statystyk kampanii.
Stały dostęp do statystyk np. Google Analytics umożliwia bieżącą analizę popularności kampanii, w tym danych słów kluczowych. Tym samym statystyki umożliwiają określenie konkurencyjności i potencjału słów kluczowych dla kampanii. Na podstawie zawartych w raportach informacji określane jest również zainteresowanie użytkowników poszczególnymi formami reklam oraz produktami / usługami.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA