Kategorie

Formy reklamy internetowej

Łukasz Plewa
Reklama internetowa - formy
Reklama internetowa - formy
Reklama w sieci przeżywa niesamowity rozkwit. Od wprowadzanie Web 2.0 zupełnie zmieniło się to jak postrzegamy internet, jak z niego korzystamy i zarabiamy dzięki niemu. Obecnie w sieci reklamują się już wszystkie firmy bez względu na swoją branżę. Stosunkowo niska cena połączona z zasięgiem takiej kampanii reklamowej sprawiły, że do wyboru mamy co najmniej kilkanaście form reklamowych.

Banner:

W Internecie banner był pierwszą graficzną formą przekazania treści informacyjnych bądź reklamowych, często będąc odnośnikiem do strony promowanego produktu. Przyjęło się, że występuje on na stronie w formie pionowego lub poziomego paska na górze strony wyświetlającego statyczną lub animowaną grafikę. Expand banner to z kolei interaktywny rodzaj bannera rozwijającego się po najechaniu na niego kursorem myszy.

Najczęściej wykonywany jest w technologii Adobe Flash i Java, często też w formacie JPG czy GIF. 

Billboard:

Jest to najczęściej prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony .Jest dużo większy od bannera, przez co zastąpił jego rolę jako podstawowa forma reklamy. 

Double Billboard/Triple Billboard:

Tak samo jak w przypadku zwykłego billboardu jest to prostokątny element reklamowy zamieszczony zazwyczaj na górze strony. Dwa/Trzy razy wyższy od standardowego billboardu. Jest on coraz powszechniej stosowany ze względu na swój rozmiar, który przyciąga uwagę jednocześnie nie irytując użytkownika.

Rectangle:

Prostokątny lub kwadratowy, jest umieszczany głównie wewnątrz tekstu danego serwisu lub na jego stronie głównej w specjalnym, dobrze widocznym miejscu ( najczęściej po prawej stronie).

Skyscraper:

Pionowa forma reklamy czyli tzw. "wieżowiec" umieszczana z prawej strony ekranu. Element graficzny najczęściej o wymiarach 120x600 lub 160x600. Powstał jako rozwój billboardu podczas rozwoju sieci i zdecydowanego zwiększenia przepustowości łącz internetowych.

Brand mark:

Inwazyjna forma reklamy pojawiająca się w postaci okna otwierającego się nad aktywnym oknem przeglądarki. Stanowi ona zintegrowaną całość i jest tworzona jako najwyższa warstwa. Może przybierać dowolny kształt w zależności od intencji reklamodawcy i pomysłowości twórcy. Daje więc niesamowite możliwości kreacyjne, ponadto daje się przesuwać, zwijać i zamykać. Bardzo często używana do emisji video.

TopLayer:

Jest to animacja realizowana na przezroczystej warstwie nałożonej na stronę serwisu w dowolnym miejscu przez określony czas. Może posiadać dowolny kształt, zawierać efekty dźwiękowe. Daje to niemal nieograniczone możliwości twórcze. Po zakończeniu animacji najczęściej pozostaje element reklamowy stanowiący link reklamodawcy.

Pop-Up / Pop-Under:

Reklama w formie niewielkiego, samodzielnego okna przeglądarki otwierająca się w momencie przejścia między stronami. Pop-Up zazwyczaj jest małym oknem gdyż otwiera się na tle przeglądarki przez co jest jedną z najbardziej irytujących form reklamy. Pop-Under jest większy, otwiera się za oknem przeglądarki czekając jakby na swoją kolej. Forma ta jest coraz rzadziej stosowana ze względu na popularność filtrów blokujących.

Expand billboard/skyscraper:

Identycznie jak w przypadku bannera jest to reklama rozszerzająca się. Gdy najedziemy na nią kursorem powiększa się, prezentując zawartą treść reklamową. Forma expand wiąże się z zaskoczeniem użytkownika co dodatkowo przyciąga jego uwagę.

Polecamy: Co irytuje użytkownika na stronie internetowej?

Polecamy: Czy przepisy prawne ograniczają reklamę internetową?

Scroll:

Forma wyświetlania bannerów, billboardów, skyscreperów która powoduje poruszanie się w górę i w dół okna reklamy wraz z przewijaniem się strony serwisu. Dzięki temu reklama pozostaje cały czas widoczna dla użytkownika bez względu w jakiej części strony się znajduję. Inwazyjność tej formy powoduje, że musi być ona wyposażona w znak "x" służący jej odesłaniu.

Scroller:

Graficzny pasek wyświetlany przy dolnej krawędzi okna przeglądarki. Najczęściej zawiera on treść animowaną w Adobe Flash lub Java. Reklama ta, podobnie jak Scroll pozostaje zawsze widoczna dla użytkownika, bez względu na ewentualne przewijanie strony.

Interstitial:

Bardzo inwazyjna i skuteczna forma reklamy. Emitowana na całej powierzchni okna przeglądarki lub na całym ekranie, w czasie oczekiwania na załadowanie kolejnej strony odwiedzanego serwisu. Zazwyczaj trwa od kilku do kilkudziesięciu sekund.

Videostitial:

Videostitial to młodsza siostra formy interstitial, inwazyjna, pełnoekranowa metoda emitowania spotów telewizyjnych w internecie.

SurroundAd:

Modna w ostatnim czasie metoda polegająca na połączenie kilku form reklamowych stwarzając otoczenie dla całej witryny. Tak rozbudowana forma reklamy zwraca ogromną uwagę internautów stąd dedykowana jest do reklamodawców wprowadzających na rynek nowy produkt, lub zainteresowanych wykreowaniem wizerunku firmy.

Screening:

Screening to połączenie standardowej tapety z Billboardem tak, aby granica pomiędzy nimi była niezauważalna. Obszar billboardowej jest klikalny, ale obraz rozciąga się na tło całej witryny.Screening jest niezwykle efektywną, i zarazem największą nieitruzywną formą reklamową.

Artykuł sponsorowany:

Forma reklamy zaczerpnięta z prasy drukowanej. Artykuł sponsorowany jest zlecany przez agencję reklamową. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale promuje mniej lub bardziej określony produkt lub markę.

Meta ad:

Jedna z najnowszych form reklamy. Jest to baner reklamowy wyświetlany w wyszukiwarce internetowej, skojarzony tematycznie z wyrazami kluczowymi podanymi przez użytkownika w wyszukiwarce. 

Keyword advertising:

Forma ogłoszeń reklamowych, polega na wykupywaniu odsyłaczy internetowych zgodnych ze słowami kluczowymi wpisywanymi przez użytkowników. Zazwyczaj wysokość na liście wyszukiwania wiąże się z ceną ogłoszenia.

SEO:

Zwane inaczej optymalizacją lub pozycjonowaniem polega na osiągnięciu przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych.

Mapvertising:

Stosunkowo nowa forma reklamy internetowej, która pojawiła się wraz z rozwojem lokalizatorów i aplikacji takich jak GoogleMaps. Umożliwia prezentację lokalizacji na mapie w postaci logo. Gdy najedziemy na nie kursorem myszki, wówczas pojawia się informacja z danymi teleadresowymi.

Czytaj więcej na serwisie E-firma...

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Bezpieczeństwo danych w chmurze - certyfikaty bezpieczeństwa

    Pro dostawca usług w chmurze powinien posiadać niezbędne certyfikaty, które są potwierdzeniem, że nasze dane będą całkowicie bezpieczne. Na praktyki bezpieczeństwa składają się również inne czynności, prowadzone przez dostawcę, na przykład kontrole ryzyka czy audyty wewnętrzne oraz zewnętrzne. W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo danych w chmurze? Którzy z usługodawców działających na polskim rynku są godni zaufania? I czy w ogóle chmura może być bezpieczna?

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Zaległości branży fitness rosną [BADANIE]

    Wraz ze zniesieniem części ograniczeń, przyrost długów branży sportowej przyhamował. Nie dotyczy to klubów fitness i siłowni, które mają niemal 23 mln zł zaległości.

    Tańsza energia elektryczna. Umowy z cenami dynamicznymi

    Energia elektryczna - ceny. Możliwość uzyskania niższych cen za energię, jako efekt dostosowywania swojego zużycia energii w odpowiedzi na sygnały rynkowe, to najważniejszy dla odbiorców skutek zmian proponowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska w projekcie nowelizacji ustawy – Prawo energetyczne oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii, wprowadzającym umowy z tzw. cenami dynamicznymi.

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Content marketing w biznesie – jak to robić dobrze

    Content marketing w biznesie. Gdy na marketingowym horyzoncie pojawia się hasło “content”, naturalnym skojarzeniem jest produkcja, dystrybucja i zarządzanie treścią, która z jednej strony dawałaby wymierną wartość dla odbiorcy, a z drugiej – kreowała pożądany wizerunek danej marki. Tyle i aż tyle? W praktyce działania contentowe to o wiele bardziej złożone przedsięwzięcia, a potencjalni twórcy pożądanych materiałów powinni dwa razy się zastanowić przed postawieniem pierwszego przecinka lub kropki.

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Wydatki na mieszkanie w budżecie domowym

    Wydatki na mieszkanie. Wydatki na utrzymanie i wyposażenie mieszkania lub domu w Polsce stanowią prawie 25% wydawanych przez nas pieniędzy – wynika z danych Eurostatu. To jeden z najgorszych wyników w Europie. Co ciekawe, jeszcze gorzej jest w Niemczech.

    Rolniczy handel detaliczny - co się zmieni

    Rolniczy handel detaliczny. 30 lipca Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ułatwienia prowadzenia przez rolników rolniczego handlu detalicznego, przedłożony przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Wejście w życie nowych rozwiązań uzależnione jest od przebiegu procesu notyfikacji projektu ustawy w Komisji Europejskiej i w państwach członkowskich UE.

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Rynek nieruchomości biurowych w Polsce

    Rynek nieruchomości biurowych. Sytuacja związana z pandemią istotnie wpłynęła na rynek biurowy. Inwestorzy w sektorze biurowym jeszcze mocniej stawiają obecnie, zarówno na rozwiązania energooszczędne, jak również ekologię i udogodnienia z zakresu wellbeingu.

    Trudniej o kredyt hipoteczny - nowa Rekomendacja S

    Kredyty hipoteczne - Rekomendacja S. Od lipca bieżącego roku obowiązują nowe zasady udzielania kredytów mieszkaniowych. Co o „nowej” Rekomendacji S przyszły kredytobiorca wiedzieć powinien?

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Firma w mediach. Na czym polegają skuteczne media relations?

    Firma w mediach. Ogromna konkurencja rynkowa oraz wysokie wymagania ze strony samych konsumentów niejako wymuszają na biznesach cykliczną obecność w mediach. Aby regularnie pojawiać się na łamach prasy, tytułów online czy platformach influencerów należy wyjątkowo poważnie potraktować kwestię kontaktu z poszczególnymi redakcjami. W jaki sposób? Odpowiedzią są skuteczne działania media relations.

    Prawo, a zakłady bukmacherskie!

    2017 rok to przełomowa data w historii polskiej branży zakładów bukmacherskich. Właśnie wtedy weszła w życie nowelizacja ustawy o grach hazardowych, którą wprowadziło Prawo i Sprawiedliwość. Co zmieniło się po tej dacie pod kątem prawnym i jak było wcześniej?

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    30% Club Poland: „Różnorodność we władzach to wymierne korzyści spółki” [PODCAST]

    Dane dowodzą, że zróżnicowane zespoły są bardziej efektywne. Ale czy faktycznie tak jest? Czy firma, która w swojej strategii stawia na różnorodność może liczyć na wymierne korzyści?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Ceny mieszkań w Europie rosną szybciej niż w Polsce

    Ceny mieszkań w Europie. Ceny mieszkań oderwały się od fundamentów? Szybciej w Europie niż w Polsce – sugerują dane Eurostatu. W Polsce przez ostatnie lata ceny rosły tylko trochę szybciej niż dochody ludności. W państwach Europy Zachodniej dynamika była nawet kilkukrotnie wyższa.

    Wynajem domów w Polsce

    Wynajem domów. Wynajem domów w Polsce stanowi około 3% - 5% rynku najmu, ale jest ciekawym rozwiązaniem. Osoby zastanawiające się nad wynajmem większego mieszkania, powinny wziąć pod uwagę również dom, bo stawki czynszów za 1 mkw. są konkurencyjne. Na popularność wynajmu domów w innych krajach wpływa m.in. udział budynków jednorodzinnych w zasobie mieszkaniowym i wskaźnik urbanizacji.