Produkty reklamowe
REKLAMA
REKLAMA
Wyróżniamy kilka podstawowych produktów reklamowych za pośrednictwem których możemy reklamować swoją firmę w sieci:
REKLAMA
Reklama na stronach www:
W celu optymalnego dotarcia do konkretnej grupy klientów, najbardziej skuteczną reklamą jest pojawienie się na konkretnej stronie internetowej, dopasowanej pod względem treści jak i potencjalnego użytkownika. Np. reklama samochodów na portalach o biznesie, dla mężczyzn, motoryzacyjnych, sportowych. Przy obecnej liczbie witryn nawet w polskim internecie znajdziemy stronę na której warto zareklamować nasze produkty czy usługi.
Mailing:
Mailing to reklama, najczęściej dedykowana do określonej grupy użytkowników (np. portal finansowy), w bazie danych adresów e-mail konkretnej witryny.
Obecnie na polskim rynku znajduje się wiele baz danych adresów e-mail, na które można wysyłać listy reklamowe. Oferentami baz są głównie serwisy kont darmowych, ale są też nimi duże i znane witryny tematyczne. Dzięki dużej bazie możemy wybierać adresy osób, pasujących do grupy celowej i tylko do nich wysyłać list reklamowy.
Zobacz także: Pozyskiwanie powierzchni na reklamę w Internecie - problem prawny?
Zobacz także: Modele cenowe reklamy internetowej
Newsletter:
To elektroniczna forma czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów. Z tej formy dystrybucji korzystają między innymi biuletyny firmowe,branżowe naukowe oraz gazety elektroniczne. Newslettery przybierają czasem duże formy zbioru informacji, tworząc albo struktury odwołujące się do pełnych artykułów zamieszczonych na stronach WWW, albo też publikując od razu w dostarczanym newsletterze całość tekstu.
Wyszukiwarki:
Obecnie dzięki produktom Google AdWords i AdSense rynkiem reklamy internetowej rządzą wyszukiwarki. Dzięki zintegrowaniu treści reklamowej do wyszukiwanych haseł reklama jest dopasowana do preferencji internauty. AdWords to reklama kontekstowa wyświetlana w samej wyszukiwarce Google zarówno w pasku wyników jak i panelu bocznym. AdSense z kolei współpracuje z witrynami internetowymi dopasowując reklamę do czytanych treści.
REKLAMA
REKLAMA