REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

W jaki sposób firmy mogą wykorzystać portale społecznościowe

Wykorzystanie portali społecznościowych przez firmy
Wykorzystanie portali społecznościowych przez firmy

REKLAMA

REKLAMA


Sieci społecznościowe pełnią coraz większą rolę w dzisiejszym świecie biznesu. To narzędzie znajduje coraz więcej zastosowań, także związanych z budowaniem zaangażowania pracowników.

93% badanych firm w Polsce nie wprowadziło oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników. Zaledwie 1% polskich pracodawców deklaruje, że ich organizacja opracowała taką politykę. Polscy przedsiębiorcy pytani o główną przyczynę wprowadzenia polityki wykorzystywania portali społecznościowych wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności (55%), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej oraz tajemnicy informacji (45%) i ochrony przed utratą renomy (27%).

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Portale społecznościowe a poszukiwanie pracy

Główne dziedziny, w których portale społecznościowe mogą odegrać dużą rolę według pracodawców to: wzmocnienie rozwoju zawodowego pracowników, wzmocnienie zaangażowania pracowników, wsparcie budowania marki.

Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldeline. Serwisy te wykorzystywane są przez organizacje nie tylko jako kanał komunikacji czy sieć, dzięki której pracownicy mają możliwość pozostawania w kontakcie, ale także jako narzędzie budujące wizerunek i zaangażowanie pracowników.

REKLAMA

Polecamy: Formy reklamy internetowej

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy powinny zwrócić szczególnie uwagę na:

  • Zachęcanie pracowników do innowacyjności, jeśli chodzi o wykorzystywanie portali społecznościowych. W ramach tych działań powinni promować pozytywne korzystanie z serwisów, m.in. wymyślanie sposobów ich wykorzystania do zwiększenia efektywności, dzielenie się najlepszymi praktykami związanymi z wykorzystaniem portali czy wprowadzenie konkursów na najlepsze pomysły. 
  • Wyznaczanie wewnętrznych ekspertów pełniących funkcję mentorów ds. wykorzystania potencjału sieci. Zadanie osób, na co dzień wykorzystujących sieci społecznościowe w pracy, to przekazywanie tej wiedzy innym pracownikom. Stali użytkownicy zazwyczaj znajdują nowe zastosowania, dzięki czemu firmy mogą wdrażać innowacyjne pomysły i w efekcie zwiększać wydajność.
  • Przekazanie zarządzania kwestiami związanymi z portalami społecznościowymi pracownikom, dzięki czemu pracownicy bardziej zaangażują się we wsparcie wytycznych firmy. Jako osoby współodpowiedzialne za sukces firmy, będę aktywniej i z większym oddaniem wspierać wartości przedsiębiorstwa m.in. na portalach społecznościowych.

Powyższe działania mają na celu zwiększyć lojalność pracowników w stosunku do firmy, dzięki czemu w efekcie poprawi się ich efektywność, co z kolei wpłynie na lepszą wydajność firmy. Kolejną zaletą zachęcania pracowników do wykorzystywania serwisów społecznościowych jest wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy, czego skutkiem będzie m.in. przyciągnięcie utalentowanych pracowników czy większe zainteresowanie potencjalnych klientów współpracą z daną firmą. Istotnym elementem zwiększenia zaangażowania pracowników jest także zmniejszenie rotacji zespołu. W czasach, kiedy zamrażane są podwyżki wynagrodzeń i ograniczane przyznawanie nagród, pracodawcy powinni wykorzystać potencjał, jaki dają portale społecznościowe.

Źródło: Badanie Manpower Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców, 2009.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

REKLAMA

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA