Firmowe kartki świąteczne
REKLAMA
REKLAMA
Kartki nie tylko były częścią rytuału świątecznego, ale przede wszystkim były znakiem, że ktoś o nas pamięta. Wysłanie życzeń na kartce świątecznej wymaga znacznie więcej wysiłku niż wysłanie życzeń drogą elektroniczną. Dlatego sam ten gest już zawiera w sobie duży ładunek emocjonalny.
REKLAMA
Dlaczego warto wysyłać kartki świąteczne
- Kartka świąteczna jest miłym gestem (otrzymanie takiej kartki dla wielu osób jest równoznaczne z tym, że nadawca myśli i pamięta o tej osobie);
- Wysłanie kartki jest zgodne z duchem świąt (święta mają łączyć ludzi, życzenia na kartce właśnie temu służą);
- Kartki świąteczne są częścią rytuału przedświątecznego (wiele osób nadal nie wyobraża sobie przygotowań świątecznych bez wybierania i kupowania kolorowych kartek; każda kartka świąteczna niesie ze sobą specjalne przesłanie, trzeba zawsze dobrze się zastanowić, która kartka powinna zostać wysłana do współpracowników, klientów, a która do konkurencji).
Zobacz: Zadbaj o siebie
Cechy dobrej kartki świątecznej
Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych. Jest to o tyle ważne, że buduje solidne podstawy do dalszej współpracy, opartej już jednak na partnerstwie i przyjaźni, a nie tylko i wyłącznie na interesach.
By dopełnić jednak sukcesu biznesowego warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:
- Kartki, które najbardziej cieszą to te, które zawierają własnoręcznie napisane życzenia (wiele kartek świątecznych obecnie sprzedaje się z już gotowymi życzeniami; z pewnością jest to dużym ułatwieniem dla osób zapracowanych, jednak taka kartka nie będzie już w pełni odgrywała swojej roli; znacznie lepiej jest poświęcić tę jedną godzinę czy dwie i samemu wypełnić puste kartki, niż narazić dobre imię firmy).
- Żadna firma nie powinna zaniedbywać obowiązku wysyłania kartek (kartka świąteczna jest miłym gestem, ale również może pełnić rolę podtrzymywania kontaktów z klientami bądź też innymi zaprzyjaźnionymi firmami; klient, który czuje, że się o nim pamięta, znacznie chętniej przedłuży współpracę z daną firmą).
- Firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać konkretnych motywów religijnych (najlepiej jest zawsze sięgnąć po uniwersalne wzory, np. choinkę bądź ośnieżony krajobraz; w biznesie nie powinno się zapominać, że każdy klient jest indywidualnym podmiotem; kartka nie powinna dzielić, ale łączyć; uniwersalne wzory na kartce świątecznej nie urażą ani ateisty, ani muzułmanina, a na pewno zostaną odczytane jako miły gest).
- Kartki powinny mieć osobisty charakter (nawet jeśli kartka zawiera już wydrukowane życzenia, powinno się dopisać kilka słów własnoręcznie; to samo tyczy się koperty: wydrukowany adres nie jest równie efektowny, co adres wypisany własnoręcznie).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.