REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmowe kartki świąteczne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska

REKLAMA

REKLAMA

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Kartki nie tylko były częścią rytuału świątecznego, ale przede wszystkim były znakiem, że ktoś o nas pamięta. Wysłanie życzeń na kartce świątecznej wymaga znacznie więcej wysiłku niż wysłanie życzeń drogą elektroniczną. Dlatego sam ten gest już zawiera w sobie duży ładunek emocjonalny.

REKLAMA

Dlaczego warto wysyłać kartki świąteczne

  • Kartka świąteczna jest miłym gestem (otrzymanie takiej kartki dla wielu osób jest równoznaczne z tym, że nadawca myśli i pamięta o tej osobie);
  • Wysłanie kartki jest zgodne z duchem świąt (święta mają łączyć ludzi, życzenia na kartce właśnie temu służą);
  • Kartki świąteczne są częścią rytuału przedświątecznego (wiele osób nadal nie wyobraża sobie przygotowań świątecznych bez wybierania i kupowania kolorowych kartek; każda kartka świąteczna niesie ze sobą specjalne przesłanie, trzeba zawsze dobrze się zastanowić, która kartka powinna zostać wysłana do współpracowników, klientów, a która do konkurencji).

Zobacz: Zadbaj o siebie

Cechy dobrej kartki świątecznej

Kartki świąteczne odgrywają istotną rolę w podtrzymywaniu, ale i również w zacieśnianiu kontaktów biznesowych. Jest to o tyle ważne, że buduje solidne podstawy do dalszej współpracy, opartej już jednak na partnerstwie i przyjaźni, a nie tylko i wyłącznie na interesach.

By dopełnić jednak sukcesu biznesowego warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. Kartki, które najbardziej cieszą to te, które zawierają własnoręcznie napisane życzenia (wiele kartek świątecznych obecnie sprzedaje się z już gotowymi życzeniami; z pewnością jest to dużym ułatwieniem dla osób zapracowanych, jednak taka kartka nie będzie już w pełni odgrywała swojej roli; znacznie lepiej jest poświęcić tę jedną godzinę czy dwie i samemu wypełnić puste kartki, niż narazić dobre imię firmy).
  2. Żadna firma nie powinna zaniedbywać obowiązku wysyłania kartek (kartka świąteczna jest miłym gestem, ale również może pełnić rolę podtrzymywania kontaktów z klientami bądź też innymi zaprzyjaźnionymi firmami; klient, który czuje, że się o nim pamięta, znacznie chętniej przedłuży współpracę z daną firmą).
  3. Firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać konkretnych motywów religijnych (najlepiej jest zawsze sięgnąć po uniwersalne wzory, np. choinkę bądź ośnieżony krajobraz; w biznesie nie powinno się zapominać, że każdy klient jest indywidualnym podmiotem; kartka nie powinna dzielić, ale łączyć; uniwersalne wzory na kartce świątecznej nie urażą ani ateisty, ani muzułmanina, a na pewno zostaną odczytane jako miły gest).
  4. Kartki powinny mieć osobisty charakter (nawet jeśli kartka zawiera już wydrukowane życzenia, powinno się dopisać kilka słów własnoręcznie; to samo tyczy się koperty: wydrukowany adres nie jest równie efektowny, co adres wypisany własnoręcznie).

Zobacz: Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA