REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej

Irina Nowochatko
Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej
Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej

REKLAMA

REKLAMA

W czasie kryzysu gospodarczego kobiety chcą wyglądać jeszcze bardziej atrakcyjnie. To z kolei nakręca sprzedaż branży kosmetycznej.

Według ekspertów firmy badawczej Mintel sprzedaż kosmetyków w Wielkiej Brytanii w latach 2007-2008 nie tylko nie uległa tendencji spadkowej lecz wzrosła.
Mintel podaje, że w tym okresie wartość brytyjskiego rynku kosmetycznego wzrosła o 7,4 proc. do 1,2 mld funtów. Analitycy zaznaczają także, że sprzedaż środków kosmetycznych przeznaczonych do pielęgnacji twarzy i ciała wzrosła o 6,7 proc., zaś damskich perfum o 4,6 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Efekt szminki

Autorzy badania zaznaczają, że podobny wzrost sprzedaży kosmetyków był odnotowany podczas wielkiego kryzysu, który miał miejsce w latach 30. XX wieku. Wówczas popyt na kosmetyki nakręcały kobiety, które starały się o pracę i za pomocą atrakcyjnego wyglądu chciały pokonać konkurencję. To zjawisko zostało nazwane Lipstick Factor czyli efekt szminki.

Anne Pitcher, dyrektor sieci sklepów Selfridges na łamach dziennika „The Daily Mail” zaznacza, że w czasie recesji kobiety wybierają czerwony kolor szminki, dzięki czemu czują się pewniej.

Z kolei George Wallach, dyrektor wykonawczy firmy doradczej MHE Retail podaje, że według statystyki brytyjskie kobiety w wieku od 25 do 34 lat na co dzień noszą w swojej torebce kosmetyki o przybliżonej wartości około 120 dolarów.

REKLAMA

Zobacz: Hipoteka dla firm może być tańsza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska branża kosmetyczna odporna na kryzys

- Jaki kryzys? W tym roku planujemy wzrost obrotów o około 15-20 proc. w stosunku do 2008 roku. Bardzo stabilne w dobie kryzysu okazały się branże kosmetyczna i farmaceutyczna – mówi Jolanta Górska z firmy Oceanic, firmy działającej w obydwu tych segmentach.

Sukces firmy pomimo spowolnienia gospodarczego potwierdza wzrost udziałów rynkowych. Jak wynika z raportu Polskiego Biura Badań Marketingowych MEMRB w pierwszym półroczu tego roku marka AA odnotowała 34 proc. wzrost pod względem wartości sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku.

Z kolei w kategorii kremy do twarzy kosmetyki AA osiągnęły aż 48-proc. wzrost, zdobywając w ten sposób 10-proc. udziałów w tym segmencie.

- Wbrew kryzysowi wdrażamy nowe produkty, inwestujemy w promocję i reklamę (TV, outdoor, prasa), a także kładziemy duży nacisk na marketing bezpośredni w punkcie sprzedaży. Ponadto inwestujemy w fabrykę. Wybudowaliśmy nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne o wielkości 6 tys. metrów kwadratowych oraz w usprawnienie zarządzania. Wprowadziliśmy zintegrowany system informatyczny do zarządzania przedsiębiorstwem SAP – wylicza Jolanta Górska.

Zobacz: Czy konta oszczędnościowe zamrażają firmowe pieniądze?

Z danych firm badawczych AC Nielsen i MEMRB udostępnionych przez L'Oréal wynika, że mimo kryzysu sprzedaż kolorowych kosmetyków - szminek, cieni do oczu, pudrów itp. w Polsce rośnie. W ciągu pierwszych czterech miesięcy br. Polki wydały na nie aż o 17 proc. więcej pieniędzy niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Na brak zainteresowania kosmetykami nie narzeka także firma Bell z podwarszawskiego Józefowa.

- Obecna sprzedaż naszej firmy nie różni się od poziomu sprzed kryzysu. Zakładaliśmy jedynie, że w tym roku sprzedamy więcej kosmetyków, ale na razie wszystko wskazuje na to, że wyniki będę podobne do zeszłorocznych. Zakładaliśmy głównie, że wzrośnie nam sprzedaż kosmetyków pielęgnacyjnych z tzw. górnej półki. I tylko te prognozy się nie sprawdziły – zaznacza Małgorzata Obara, przedstawicielka firmy.

Zobacz: Jak wybrać lokatę dla firmy?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA