REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej

Irina Nowochatko
Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej
Kryzys nakręca popyt w branży kosmetycznej

REKLAMA

REKLAMA

W czasie kryzysu gospodarczego kobiety chcą wyglądać jeszcze bardziej atrakcyjnie. To z kolei nakręca sprzedaż branży kosmetycznej.

Według ekspertów firmy badawczej Mintel sprzedaż kosmetyków w Wielkiej Brytanii w latach 2007-2008 nie tylko nie uległa tendencji spadkowej lecz wzrosła.
Mintel podaje, że w tym okresie wartość brytyjskiego rynku kosmetycznego wzrosła o 7,4 proc. do 1,2 mld funtów. Analitycy zaznaczają także, że sprzedaż środków kosmetycznych przeznaczonych do pielęgnacji twarzy i ciała wzrosła o 6,7 proc., zaś damskich perfum o 4,6 proc.

REKLAMA

Efekt szminki

REKLAMA

Autorzy badania zaznaczają, że podobny wzrost sprzedaży kosmetyków był odnotowany podczas wielkiego kryzysu, który miał miejsce w latach 30. XX wieku. Wówczas popyt na kosmetyki nakręcały kobiety, które starały się o pracę i za pomocą atrakcyjnego wyglądu chciały pokonać konkurencję. To zjawisko zostało nazwane Lipstick Factor czyli efekt szminki.

Anne Pitcher, dyrektor sieci sklepów Selfridges na łamach dziennika „The Daily Mail” zaznacza, że w czasie recesji kobiety wybierają czerwony kolor szminki, dzięki czemu czują się pewniej.

Z kolei George Wallach, dyrektor wykonawczy firmy doradczej MHE Retail podaje, że według statystyki brytyjskie kobiety w wieku od 25 do 34 lat na co dzień noszą w swojej torebce kosmetyki o przybliżonej wartości około 120 dolarów.

Zobacz: Hipoteka dla firm może być tańsza

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polska branża kosmetyczna odporna na kryzys

- Jaki kryzys? W tym roku planujemy wzrost obrotów o około 15-20 proc. w stosunku do 2008 roku. Bardzo stabilne w dobie kryzysu okazały się branże kosmetyczna i farmaceutyczna – mówi Jolanta Górska z firmy Oceanic, firmy działającej w obydwu tych segmentach.

Sukces firmy pomimo spowolnienia gospodarczego potwierdza wzrost udziałów rynkowych. Jak wynika z raportu Polskiego Biura Badań Marketingowych MEMRB w pierwszym półroczu tego roku marka AA odnotowała 34 proc. wzrost pod względem wartości sprzedaży w porównaniu do tego samego okresu 2008 roku.

Z kolei w kategorii kremy do twarzy kosmetyki AA osiągnęły aż 48-proc. wzrost, zdobywając w ten sposób 10-proc. udziałów w tym segmencie.

- Wbrew kryzysowi wdrażamy nowe produkty, inwestujemy w promocję i reklamę (TV, outdoor, prasa), a także kładziemy duży nacisk na marketing bezpośredni w punkcie sprzedaży. Ponadto inwestujemy w fabrykę. Wybudowaliśmy nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne o wielkości 6 tys. metrów kwadratowych oraz w usprawnienie zarządzania. Wprowadziliśmy zintegrowany system informatyczny do zarządzania przedsiębiorstwem SAP – wylicza Jolanta Górska.

Zobacz: Czy konta oszczędnościowe zamrażają firmowe pieniądze?

Z danych firm badawczych AC Nielsen i MEMRB udostępnionych przez L'Oréal wynika, że mimo kryzysu sprzedaż kolorowych kosmetyków - szminek, cieni do oczu, pudrów itp. w Polsce rośnie. W ciągu pierwszych czterech miesięcy br. Polki wydały na nie aż o 17 proc. więcej pieniędzy niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Na brak zainteresowania kosmetykami nie narzeka także firma Bell z podwarszawskiego Józefowa.

- Obecna sprzedaż naszej firmy nie różni się od poziomu sprzed kryzysu. Zakładaliśmy jedynie, że w tym roku sprzedamy więcej kosmetyków, ale na razie wszystko wskazuje na to, że wyniki będę podobne do zeszłorocznych. Zakładaliśmy głównie, że wzrośnie nam sprzedaż kosmetyków pielęgnacyjnych z tzw. górnej półki. I tylko te prognozy się nie sprawdziły – zaznacza Małgorzata Obara, przedstawicielka firmy.

Zobacz: Jak wybrać lokatę dla firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA