REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Telepraca – wizerunek pracownika

Marzena Czarnowska
Twoje stanowisko pracy, choć znajduje się w domu jest twoją wizytówką – zdaj ten egzamin przed samym sobą.
Twoje stanowisko pracy, choć znajduje się w domu jest twoją wizytówką – zdaj ten egzamin przed samym sobą.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Pracujesz w domu, więc masz poczucie, że jesteś bardziej anonimową osobą niż koledzy i koleżanki z pracy, którzy spotykają się osobiście z klientami. Jeśli tak myślisz to jesteś w błędzie.

Powierzono ci zadania, które możesz wykonać w piżamie między szykowaniem obiadu a sprzątaniem, miedzy trzepaniem dywanów a wynoszeniem śmieci. Ale czy tak wygląda i zachowuje się profesjonalista? Brak bezpośredniego osobistego kontaktu między tobą a przełożonym nie oznacza, że możesz sobie pozwolić na półśrodki. Wręcz przeciwnie musisz wykazać się wewnętrzną samodyscypliną i samodzielnością. Nie możesz liczyć na pomoc ze strony kolegi czy koleżanki. Twoje stanowisko pracy, choć znajduje się w domu jest twoją wizytówką – zdaj ten egzamin przed samym sobą.

REKLAMA

Zobacz: Narady i spotkania

Profesjonalne stanowisko pracy

1. Wydziel w domu przestrzeń, która będzie służyła pracy, postaraj się, by było to ciche miejsce, oddalone od bawiących się dzieci i rozmawiających domowników.
2. Określ godziny, w jakich pracujesz, nawet jeśli jesteś rodzicem, w czasie przeznaczonym na pracę jesteś przede wszystkim pracownikiem – nie możesz jednocześnie rozmawiać z klientem przez telefon i śpiewać dziecku kołysanki.
3. Poproś domowników, by uszanowali czas potrzebny ci na pracę, to że jesteś w domu nie znaczy, że możesz iść do sklepu, zająć się dziećmi lub wykonać inne domowe prace.
4. Załóż dodatkową linię telefoniczną (może być ona wyposażona w faks) służącą tylko kontaktom służbowym lub wykup numer telefonii komórkowej, który będą znali tylko klienci i osoby związane z wykonywaną przez ciebie pracą.
5. Telefony odbieraj w sposób profesjonalny, podając nazwę firmy oraz swoje imię i nazwisko, nagraj wiadomość głosową, która będzie informowała klientów do kogo się dodzwonili i kiedy się z nimi skontaktujesz.
6. Przygotuj wizytówki i przybory piśmiennicze.

Profesjonalista w pracy

1. Ubiorem zaznacz, że jesteś w pracy, a nie w domu.
2. Na spotkania biznesowe umawiaj się w miejscach publicznych.
3. Utrzymuj kontakty z pracownikami z siedziby firmy – odwiedzaj ich, przesyłaj życzenia, uczestnicz w życiu towarzyskim.

Zobacz: Umiejętności przywódcze

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA