Drzwi pokoi służbowych
REKLAMA
REKLAMA
Jesteś jedną z osób tworzących przedsiębiorstwo i by dobrze wypełniać swoje obowiązki musisz komunikować się z innymi pracownikami. Nie unikniesz sytuacji wchodzenia do służbowych pokoi. Zanim jednak dowiesz się jak to robić, zastawów się jak wyglądają drzwi do twojego pokoju. Są przeszklone czy z litego drewna, zawsze je zamykasz, czy zostawiasz uchylone, a może robisz i tak i tak w zależności od pracy jaką wykonujesz. Przebywasz w pokoju sam, a może dzielisz pokój z innymi? Od tych czynników zależy, czy należy pukać do pokoju czy też nie.
REKLAMA
Kiedy należy pukać
Zapukać należy zawsze, gdy wchodzimy po raz pierwszy do pokoju i nie wiemy, kto się w nim znajduje – pukamy i czekamy na zaproszenie. Zawsze pukamy wchodząc do pokoju przełożonego.
Polecamy: Zajmowanie miejsc w pomieszczeniach
Nie musisz pukać jeśli…
REKLAMA
W pokoju, do którego wchodzisz pracuje więcej niż pięć osób – ich praca polega na obsługiwaniu interesantów, dlatego nauczyły się wykonywać swoją pracę między rozmową z jednym klientem a drugim.
Drzwi pokoju są uchylone – jest to znak, że pracująca w nim osoba wykonuje takie zadania, że czyjeś wtargnięcie nie będzie wielką przeszkodą.
Po raz kolejny w tym samym dniu wchodzisz do tego samego pokoju – często jest to pokój, z którego korzysta wiele osób lub praca przebywających tam osób polega na przekazywaniu innym informacji.
Drzwi wykonane są z przezroczystego tworzywa lub szkła.
Pamiętaj – jeśli drzwi były zamknięte, po załatwieniu sprawy i wyjściu również je zamykasz, gdy były uchylone – takimi je pozostawiasz. Przebywając w pokoju, w którym pracują co najmniej dwie osoby załatwiasz sprawę rozmawiając ściszonym głosem, by nie przeszkadzać innym.
Czytaj także: Praca w boksach
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.