REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Być jak kameleon!

Znane w psychologii zjawisko naśladowania gestów, zwane „efektem kameleona”, polega na nieświadomym dopasowywaniu się do otoczenia. Często, nie zdając sobie z tego sprawy, ludzie przejmują gesty, mimikę i postawę tych, w których towarzystwie się znajdują. Dla przykładu, przebywając wśród osób lubiących dobrze zjeść, ktoś, kto zwykle preferuje małe porcje – zje znacznie więcej. Jaki wpływ na nasze życie ma ten efekt? Czy umiejętnie wykorzystany może zapewnić sukces na wielu płaszczyznach?

Wigilia w firmie - jak przygotować udane przyjęcie

Prawie wszystkie firmy przygotowują różnego rodzaju spotkania świąteczne lub noworoczne dla pracowników. Warto wiedzieć na co powinien zwrócić uwagę pracodawca przygotowując taką uroczystość. Czy organizować takie spotkania w firmie, czy poza nią? Jak dbać o dobrą atmosferę podczas spotkania?

Czytanie może być sportem

„Czytaj dziecku 20 minut dziennie” – zachęca popularna kampania społeczna. To bowiem rozwija wyobraźnię, uczy koncentracji, uważnego słuchania, pomaga poznać uniwersalne wartości jak przyjaźń, miłość i szacunek. Z czytania dzieciom wynikają same korzyści. Natomiast co z dorosłymi ludźmi, których wyobraźnia jest już ukształtowana, którzy mają konkretną wiedzę o świecie, potrafią skupić się i słuchać? Co zyskują, czytając książki?

Zadowolenia klienta - jak w pełni je wykorzystać dla dobra firmy

Zadowolony klient powinien być motorem napędowym firmy. Nie zawsze jednak to zadowolenie rodzi ustną rekomendację. Czym więc jest dzisiaj zadowolenie klienta dla firmy? I jak to zadowolenie wykorzystać w dalszych działaniach, powiększając wartość portfela firmowego?

REKLAMA

Przyczyny stresu w pracy

Stres to zjawisko, które dotyka każdego. Czy znasz źródła i przyczyny stresu w pracy? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym artykule.

Wyzwania HR w Poznaniu - 21 listopada 2012 r.

Pracuj.pl zaprasza na trzynastą edycję konferencji „Wyzwania HR” poświęconą strategicznej roli HR w procesach zarządzania w organizacji.

Przeprowadzka biura – jak to zrobić sprawnie i szybko

Przeprowadzka biura jest z reguły sporą operacją zarówno dla właścicieli, jak i pracowników firmy. Wybór odpowiedniego terminu i firmy przeprowadzkowej, poinformowanie kontrahentów o zmianie adresu, przystosowanie nowego miejsca do potrzeb przedsiębiorstwa, przechowanie dokumentów i sprzętów biurowych - to tylko kilka z wielu spraw, o które należy zadbać w takiej sytuacji.

Mężczyźni zdobywają władzę, kobiety budują i utrzymują siłę firm

Kobiety w biznesie stosują inne taktyki wywierania wpływu niż mężczyźni. Kobiety menedżerki budują lojalność pracowników, zwiększają ich zaangażowanie i promują samodzielność. Wzmacniana przez nie kultura otwartości wspiera innowacyjność. Ich taktyki wywierania wpływu na innych tworzą trwałą wartość organizacji, niezależnie od krótkoterminowych celów biznesowych.

REKLAMA

Feromony w biznesie – podobno działają

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Pracownik z pokolenia Y wyzwaniem dla firmy?

Pracownicy z pokolenia Y, czyli urodzeni w latach 1980-1994, znają swoją wartość na rynku pracy i wiele wymagają od pracodawcy - wynika z badania branży HR zaprezentowanego 12 września przez Pracuj.pl podczas konferencji „Wyzwania HR”.

Pytania rekrutacyjne: „Co Pan/Pani wie na temat naszej firmy?”

Co wiesz na temat firmy, w której chcesz pracować? Wbrew pozorom jest to jedno z najczęściej zadawanych pytań rekrutacyjnych. Czy wiesz, jak na nie odpowiedzieć? Koniecznie przeczytaj artykuł.

Jak mam się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej?

Rekrutacja dla wielu z nas jest jednym z bardziej stresujących momentów w życiu. Poznaj najważniejsze elementy, na które rekruterzy zwracają szczególną uwagę w trakcie spotkań.

E-learning – trend czy konieczność?

Z globalnymi trendami branży szkoleniowej dzieje się to samo co z nowościami światowego kina: docierają do nas z opóźnieniem. Ich nadejście jest jednak nieuniknione, dlatego warto przyjrzeć się zmieniającym się tendencjom międzynarodowej branży szkoleniowej, aby wiedzieć, co nas czeka w najbliższej przyszłości. Niniejszy tekst dotyczy fenomenu e-learningu oraz możliwości i ograniczeń, jakie za sobą niesie.

Jak zostać coachem?

Naprawdę wysokie stawki za godzinę pracy, komfort wynikający z nienormowanego czasu pracy i możliwości spotkań z klientem w najróżniejszych miejscach - to tylko nieliczne spośród niewątpliwych zalet coraz popularniejszego w Polsce zjawiska coachingu. O czym należy pamiętać, przygotowując się do zawodu coacha? I czy w ogóle trzeba się przygotowywać?

Szef w spódnicy

Niezaprzeczalnie monopol na kierownicze stanowiska należy do mężczyzn. Statystyki są pod tym względem bezlitosne: tylko 38 proc. kierowników to kobiety. Jednocześnie większość z nas uważa, że nie ma wyraźnej zależności pomiędzy płcią a standardem wykonywanej pracy. Skąd zatem tak niski odsetek kobiet, które realizują się jako szefowe?

Zgrany zespół to podstawa

Zostać przedsiębiorcą w kapitalistycznym świecie - to banalnie proste, wystarczy zarejestrować firmę, mieć produkt i grupę docelową. Schody zaczynają się później, gdy musimy utrzymać dobrą pozycję na rynku. Do tego celu potrzebujemy czegoś więcej oprócz dobrego pomysłu, a mianowicie zgranego zespołu, który pomoże nam osiągnąć cel.

Ciasne biuro zmniejsza kreatywność

Prawie 80% innowacji powstaje podczas pracy w grupie lub dzięki indywidualnej komunikacji pracowników i niesformalizowanym rozmowom w biurowej kuchni, restauracji czy punkcie ksero. Jednak 40% pracowników przez większość czasu jaki spędzają w biurze wciąż pracuje jedynie przy swoim biurku. Firmy, które chcą być innowacyjne i kreatywne, powinny zadbać o odpowiednią przestrzeń do pracy.

Zarządzanie absencją pracowniczą – mission possible?

Jak pokazują badania Engineering Employer’s Federation i Westfield Health, pracownicy coraz rzadziej biorą sobie wolne z powodów zdrowotnych. W zeszłym roku rekordowa liczba Brytyjczyków - aż 45% - nie wzięła ani jednego dnia wolnego od pracy.

Zmiany – nieodłączny element działania firmy

Rzeczywistość społeczno-gospodarcza krajów rozwiniętych zaczyna przypominać szwedzki stół z coraz to nowymi zagrożeniami i oczekiwaniami konsumentów. Firmy, które chcą zachować swoją pozycję, muszą stale wdrażać politykę wewnętrznych i zewnętrznych zmian, które sprostają współczesnym wymaganiom ekonomicznym.

Więcej, szybciej, lepiej

„Wszystko wymaga czasu. Jest to jedyny prawdziwie uniwersalny warunek. Każda praca odbywa się w określonym czasie i pochłania czas. Jednakże większość ludzi bierze za pewnik to wyjątkowe, niewymienne i niezbędne bogactwo. I być może nic innego nie powinno wyróżniać skutecznego menedżera tak jak jego troska o czas”.

E-firing – obawa przed konfrontacją z pracownikiem czy zwykła wygoda?

W dobie Internetu coraz więcej działań zostaje uznanych za dopuszczalne, mimo że jeszcze kilka lat temu nie miały racji bytu. Niegdyś, formą obowiązkową było składanie podania do gabinetu profesora w celu uzyskania pożądanej informacji bądź zgody na zajmujący nas temat.

Edukacja kadry kierowniczej

Dziś klasyczny model edukacji menedżerów odchodzi do lamusa. Mimo wielu zalet, nie jest on w stanie sprostać wyzwaniom współczesnego rynku. Przyszedł czas na zupełnie nowe trendy w edukacji i rozwoju menedżerów, które mają odpowiedzieć na obecne problemy gospodarcze.

Problemy pracodawcy: trudności w znalezieniu wartościowego pracownika

Mimo że bezrobocie w naszym kraju wciąż rośnie, to i tak zatrważająco wiele firm napotyka na wiele trudności w znalezieniu wartościowego pracownika na konkretne stanowisko pracy. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, co może być przyczyną tego stanu rzeczy?

Jak oceniać pracowników?

Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost popularności systemu ocen pracowniczych, powszechnie nazywanego systemem ocen okresowych (SOP). Jednak jak pokazuje praktyka, jest on wciąż narzędziem nie do końca zrozumianym i odpowiednio używanym. Co zrobić, aby system ten działał poprawnie, przynosząc korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom, a docelowo całej firmie?

Czym jest facylitacja?

Jak często spotykasz się z napięciem, wynikającym z obecności innych osób i możliwości oceny Twoich działań przez nich? Czy zdarza Ci się, że wpływa to na jakość wykonywanych przez Ciebie zadań? Wzajemny wpływ osób na siebie to nic innego jak facylitacja.

Kobieta zarządzająca

Piękna, ale samotna. Zadbana i elegancka, ale zimna i nieprzystępna. Wyzbyta uczuć, a kobiecość traktująca jak balast. Taki stereotyp kobiety menedżera jest utrwalony w zbiorowej świadomości dzięki mediom. Jaka jednak naprawdę jest kobieta menedżer?

Czym jest delegowanie uprawnień?

Dla wielu menedżerów delegowanie uprawnień uznawane jest za zło konieczne. Wiadomo, że jest dobre i skuteczne, więc minimalizuje się jego negatywne efekty, zaciska zęby i wykonuje zadanie. Następnie jak najszybciej wyrzuca się z pamięci i żyje w błogiej nieświadomości aż do następnego razu, który witany jest z niemalejącym dystansem. Jak to zło konieczne przekuć w efektywny proces decyzyjny podwyższający kompetencje menedżera?

W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Po co dbać o porządek w biurze, skoro jest sprzątaczka?

Wszyscy chcemy mieć porządek w miejscu pracy. Ponad 93% pracowników deklaruje, że ceni sobie świeże i pachnące rano biuro. Z drugiej strony 58% ankietowanych przyznaje, że wychodząc z pracy zostawia za sobą bałagan, którym ma zając się sprzątaczka. 48% mówi otwarcie, że na jego biurku panuje bałagan. Po sobie sprząta jedynie 13% pracowników, a 73% nie wyobraża sobie sytuacji, w której musi chwycić za szmatę i samemu zadbać o czystość wokół biurka. 72% twierdzi, że od tego w firmie jest sprzątaczka. Tak wynika z sondy przeprowadzonej przez Zakłady Usługowe EZT S.A. wśród pracowników polskich firm.

Jak postępować z trudnymi osobami?

Radzenie sobie z trudnymi osobami to jedna z najcięższych umiejętności, jakie szkoleniowiec musi opanować, by zwiększyć efektywność procesu uczenia się. Już złośliwa uwaga lub apatyczne nastawienie jednego z członków szkolenia może umniejszyć wiarygodność trenera, zmniejszyć morale grupy i udzielić się pozostałym jej członkom. Jak nie dopuścić, by trudne osoby przejęły kontrolę nad procesem uczenia się?

HR w firmie

Działy HR są szarą eminencją średnich i większych firm, a już szczególnie korporacji. Przynajmniej powinny być. Tak, pora to w końcu przyznać. Dlaczego? Powodów jest kilka. Przede wszystkim to pracownicy tworzą firmę.

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Warsztaty „Spory ubezpieczeniowe – kluczowe kategorie szkód w świetle aktualnego orzecznictwa”

Jakie błędy popełniamy konstruując kreatywne CV?

Kreatywne CV szturmem podbija rynek pracy – przez co decyduje się na nie coraz większa liczba kandydatów. Jaka jest granica między kreatywnym CV, a CV nie spełniającym swego podstawowego zadania?

Jak być asertywnym menedżerem?

Asertywność jest pojęciem, które każdy z nas kojarzy z wyświechtaną regułką - „umiejętność mówienia „nie”. Jednakże definicji tej nie możemy użyć do sprecyzowania, na czym polega postawa asertywna, którą powinien przyjmować każdy dobry menedżer. Jej podstawą jest indywidualny wysiłek dojścia do źródła swojej siły i oparcie się na własnym potencjale.

Kłamstwa w CV

Kłamstwo w CV? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, do czego prowadzić może kłamstwo w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej? Jaka jest różnica między nieprawdą a delikatnym „podrasowaniem” swojego życiorysu? Warto przyjrzeć się temu tematowi bliżej.

Czym jest crowdsourcing?

Zjawisko polegania na tzw. zbiorowej mądrości znane jest nie od dziś. Jego profesjonalne zastosowanie i użycie na szeroką skalę miało jednak miejsce dopiero niedawno dzięki opracowaniu odpowiednich technologii.

Umiejętność zarządzania emocjami w pracy – Wróg czy Przyjaciel?

Inteligencja emocjonalna niegdyś nie była uważana za ważny aspekt umiejętności życiowych. Szydzono wręcz, że jest to dziwaczny wytwór humanistów, którzy, nie umiejąc rozwiązywać zadań matematycznych, osiągali przez to kiepskie wyniki IQ. Zdanie to zmieniło się bardzo szybko za sprawą wyczerpania się podstawowych narzędzi nakłaniania klienta do wyboru konkretnej oferty.

Społecznie odpowiedzialny biznes w pigułce

Co zrobić, by wyróżnić się spośród tłumu, kiedy konkurencja jest duża? Jednym ze sposobów, po który coraz częściej sięgają korporacje, jest idea społecznej odpowiedzialności biznesu.

Wdrażanie nowego pracownika

Zrealizowanie pewnego odgórnie założonego projektu wymaga dobrania wyspecjalizowanych fachowców, których indywidualny wkład i zaangażowanie przyczyniają się do zwiększenia wydajności pracy całego zespołu. Nowe zadania wymagają nowych kompetencji, co wymusza poszukiwanie innych źródeł informacji i tym samym włączania do grupy kolejnych osób. Jak zatem efektywnie wdrożyć nowego pracownika?

Praca trenera – inwestycja w potencjał

Jak uczyć się, by uczyć też innych? Oferta organizacji szkolących trenerów jest bogata, najważniejsza jednak w tym zawodzie pozostaje praktyka oraz odpowiednie podejście do pracy i… życia.

Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej

Warsztaty „Praktyki efektywnego nadzoru nad spółkami grupy kapitałowej”.

Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych

Warsztaty „Kluczowe zmiany związane z wdrożeniem Dyrektywy o emisjach przemysłowych do prawodawstwa polskiego”.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Kluczowe rady dla dobrego mówcy

Wystąpienie publiczne i sztuka przemawiania to chleb powszedni każdego Trenera. Doskonały Trener, poza świetnym przygotowaniem merytorycznym, potrafi uczestnikom swoich szkoleń sprzedać wiedzę, którą ma w głowie. To niezmiernie ważne, aby przemawiać do nich w sposób, który zaangażuje ich w przebieg szkolenia i zmotywuje do wprowadzania w życie nowo zdobytych umiejętności. Zasady dobrego mówcy - trenera można sprowadzić do 7 kluczowych wskazówek.

Rekrutacja on-line coraz bardziej popularna

Współczesny rynek pracy wymaga od nas coraz większego zaangażowania, kreatywności w szukaniu pracy oraz elastyczności w dostosowywaniu się do proponowanych warunków. Coraz częściej decydujemy się na migracje zarobkowe i udział w rekrutacjach w innych regionach kraju. Rekrutacja on-line staje się coraz bardziej popularną metodą doboru personelu.

O czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line?

Rekrutacja on-line to coraz częściej pojawiający się sposób pozyskiwania pracowników. Dowiedz się o czym należy pamiętać przed przystąpieniem do rozmowy rekrutacyjnej on-line.

Jak się zachować podczas rozmowy rekrutacyjnej on-line?

W trakcie rozmowy rekrutacyjnej on-line tak samo jak podczas tradycyjnego wywiadu twarzą w twarz rekruter będzie zwracał uwagę zarówno na treść naszych wypowiedzi, jak i wszelkie pozostałe komunikaty nadawane niewerbalnie (ton głosu, mowa ciała, postawa, gestykulacja etc.).

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Prawo telekomunikacyjne - najnowsze zmiany i istniejące problemy oraz ich wpływ na branżę telekomunikacyjną”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

Warsztaty „Ochrona informacji w świetle nowelizacji przepisów UE”

REKLAMA