REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Niezbędnik eksportera, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie. Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium.

Własna firma jak założyć i poprowadzić – 2011

Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, praktyczny i kompleksowy wskazuje: jaką formę prawną wybrać, jakie płacić podatki, jak wywiązać się z obowiązków wobec ZUS i innych instytucji. To tylko niektóre wątpliwości, z jakimi musi zmierzyć się początkujący przedsiębiorca.Publikacja systematyzuje prawa i obowiązki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej rozproszone w wielu aktach prawnych. Wskazuje te, w jaki sposób można skorzystać z nowej możliwości zawieszenia działalności gospodarczej.W książce skupiono się na przedsiębiorstwach niewielkich rozmiarów z uwagi na ich popularność wśród przyszłych przedsiębiorców oraz proste zasady i niewielkie koszty funkcjonowania. Opracowanie zawiera wskaźniki i stawki aktualne na 2011 r.

Najem lokali użytkowych

Centra handlowe, cieszące się dużą popularnością i przyciągające rzesze klientów są wymarzonym miejscem prowadzenia działalności usługowej i handlowej. Funkcjonowanie centrów handlowych podlega na wynajmowaniu lokali użytkowych większej liczbie przedsiębiorców. Najemcy centrów handlowych dzielą się na dwie grupy. Pierwsza z nich to tzw. najemcy kluczowi (anchor tenants) dysponujący znaną wśród konsumentów marką, zwykle duzi przedsiębiorcy. Druga grupa to małej lub średniej wielkości przedsiębiorcy.

Umowy z zakresu prawa budowlanego - najczęstsze problemy

Jesteś przedsiębiorcą budowlanym? Inwestorem? Planujesz budowę, przebudowę, remont ? Jeżeli na choć jedno pytanie odpowiadasz TAK – koniecznie przeczytaj poniższy tekst.

REKLAMA

Klauzule w umowach długoterminowych

Jedną z cech charakteryzujących obrót gospodarczy jest częste występowanie w nim umów zawieranych na dłuższy okres czasu, tzw. umów długoterminowych. Dotyczy to szczególnie umów dwustronnie profesjonalnych, czyli zawieranych tylko przez przedsiębiorców, bez udziału konsumentów. Umowy długoterminowe są przeciwieństwem umów krótkoterminowych lub jednorazowych i nie należy mylić ich z tzw. kontraktami terminowymi.

Przedsiębiorca też musi odśnieżać chodnik

Obowiązek odśnieżania chodników, czy usuwania sopli z dachów spoczywa na przedsiębiorcach tak samo jak na właścicielach posesji prywatnych. Niedopełnienie obowiązku, poza mandatem, może również skutkować obowiązkiem wypłacenia odszkodowania osobom poszkodowanym w wyniku tego zaniechania.

Odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie w doręczeniu przesyłki

Co zrobić, kiedy przewoźnik spóźni się z dostarczeniem przesyłki i spowoduje w ten sposób szkodę u nadawcy? Możliwości dochodzenia odszkodowania w takim przypadku są teoretycznie ograniczone do kwoty równej podwójnej wysokości przewoźnego. To z reguły dużo mniej, niż szkoda faktycznie poniesiona.

Wideokonferencja

Wideokoferencja to kolejny rodzaj spotkania służbowego, który wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacyjne. Mogą one stać się Twoim sprzymierzeńcem lub doprowadzić do Twojej porażki.

REKLAMA

Telekonferencja

Dzięki zdobyczom techniki tradycyjne spotkania można urozmaicić i ułatwić stosując chociażby telekonferencję.

Luz kontrolowany

W zależności od polityki firmy i jej wizerunku na zewnątrz pracownicy są zobowiązani do stosowania się do określonych zasad w zakresie stroju służbowego. Jeśli przychodząc na rozmowę kwalifikacyjną lub po raz pierwszy do pracy widzisz pracowników ubranych w garnitury i garsonki to sprawa jest jasna – powinieneś ubierać się podobnie. Co zrobić jeśli ubiór pracowników wskazuje, że w firmie panuje dowolność w zakresie stroju?

Bill Gates przeznacza 10 mld dol. na szczepienia

Guru branży IT, przez lata najbogatszy człowiek na świecie - Bill Gates, przeznaczył 10 mld. dolarów na badania i program szczepień dla dzieci. Jest to najwyższa w historii darowizna, która może uratować według specjalistów 8 milionów dzieci.

Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka

W tej chwili albo nie ma wielu osób dobrze wychowanych, albo dobre wychowanie dopuszcza wulgaryzmy. Język z każdym dniem staje się coraz bardziej nasycony przekleństwami w wykonaniu przedstawicieli niemal wszystkich środowisk.

Jak przygotować i podpisać dobrą umowę najmu?

Eksperci Ministerstwa Gospodarki przygotowali obszerny poradnik omawiający krok po kroku przygotowanie korzystnej umowy najmu. Pamiętajmy, że każdą umowę (także umowę najmu) można i trzeba negocjować . Gdy wynajmujący nie chce dostosowywać jej wzorca do potrzeb najemcy, zasłaniając się umową kredytową, to często jest to tylko taktyczny wybieg.Warto zapoznać się z tym poradnikiem.

Zadbaj o siebie

Dbasz o podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych, o nienaganny wygląd ubrań, o właściwy wygląd miejsca pracy – by wszystko było uporządkowane, o wygląd i estetykę dokumentów, które są twoją wizytówką. A czy dbasz o siebie?

Nie szata zdobi człowieka – a jednak …

Kilka dni temu byłam u mówiona na spotkanie z doradcą finansowym. Spotkanie miało się odbyć z samego rana. Byłam kilka minut przed czasem i musiałam zaczekać na otwarcie biura. Czekając zobaczyłam młodego mężczyznę ubranego w bluzę i dżinsy – patrząc na niego pozazdrościłam mu studenckiego luzu. Jakie było moje zdziwienie, gdy wchodząc do biura zobaczyłam właśnie tego mężczyznę siedzącego za biurkiem. Teraz był ubrany w dobrze skrojony garnitur, jasną koszulę i krawat. Nawet jeśli to chwyt marketingowy to zadziałał – wchodząc na spotkanie zobaczyłam profesjonalistę, któremu nie zawahałam się powierzyć swoich finansów.

Czy znasz elementy mailowej etykiety?

Jeśli zapoznałeś się z naszymi poradami na temat formułowania służbowych wiadomości lub chcesz sprawdzić swoją wiedze na ten temat, przeczytaj poniższe zdania. Zdecyduj, czy zgadzasz się z nim, czy też nie. Powodzenia!

Mentor pilnie poszukiwany

Słyszałeś o programie mentoringowym i miałeś nadzieję, że zostaniesz nim objęty w nowej firmie. Tak się jednak nie stało. Musisz radzić sobie sam, jednak niełatwo jest poruszać się w gąszczu układów personalnych starając się zrobić na wszystkich dobre wrażenie i jednocześnie bez zarzuty wykonywać nowe zadania.

Jak przedsiębiorca powinien chronić dane osobowe?

Przedsiębiorca przetwarzający dane osobowe czy to swoich klientów, czy pracowników musi liczyć się z pewnymi obowiązkami dotyczącymi infrastruktury technicznej i sposobu korzystania z niej, które muszą sprostać wymaganiom nałożonym na niego przez ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.02.101.926 j.t.).

Awans zawodowy – dlaczego mnie ominął?

Zastanawiasz się dlaczego po raz kolejny propozycję awansu otrzymał kolega a nie ty? Może masz bogate doświadczenie, a może świetne kwalifikacje, a mimo to zostałeś pominięty. Teraz rozmyślasz, dlaczego tak się stało?

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

CV – pierwsze wrażenie jest najważniejsze

Przed wyjściem na spotkanie w sprawie pracy długo się do niego przygotowujesz, ale czy nie zastanawiałeś się nad tym, że może twoja przyszłość w danej firmie została już przesądzona?

Podwyżka cen winiet od 1 stycznia 2010 r.

Minister Infrastruktury postanowił zrobić „prezent” świąteczno-noworoczny wszystkim firmom transportowym i z dniem 1 stycznia 2010 r. podniósł ceny kart drogowych, zwanych popularnie „winietami”.

Nowe obowiązki właścicieli lokali z automatami do gier od 2010 roku

W chwili obecnej właściciele lokali, w których zainstalowane zostały automaty do gier o niskich wygranych (tzw. „jednoręcy bandyci”), w zasadzie nie są objęci żadnymi obowiązkami w zakresie urządzania tych gier, gdyż jedynie wynajmują oni faktycznym właścicielom automatów miejsce na którym one stoją, za co pobierają odpowiednie wynagrodzenie.

Przekazywanie złych wiadomości

Na szczęście minęły już czasy, gdy zabijano posłańca przynoszącego złe wiadomości. Nadal jednak informowanie o przykrych sprawach pozostaje niewdzięcznym zadaniem. Nikt z nas nie lubi tego robić. Wymaga to od nas nie lada taktu, wyczucia i... odwagi.

Jak wyrażać krytykę i jak ją przyjmować?

Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?

Pełnomocnik będzie doręczał wszystkie pisma stronie przeciwnej

Zbliża się uchwalenie nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego, zmieniającego treść art. 132 kpc. Nowelizację przyjął już Sejm, po ewentualnych poprawkach Senatu i podpisie Prezydenta, ustawa wejdzie w życie po 3 miesiącach od ogłoszenia.

Kłopoty ze spłatą rat leasingowych

Leasing jest zobowiązaniem finansowym w którym strony umawiają się, że jedna ze stron (finansujący, leasingodawca) przekazuje drugiej stronie (korzystającemu, leasingobiorcy) prawo do korzystania z określonej rzeczy na pewien uzgodniony w umowie leasingu okres, w zamian za ustalone ratalne opłaty (raty leasingowe).

Firmowe kartki świąteczne

W epoce Internetu wiele firm rezygnuje ze zwyczaju wysyłania tradycyjnych kartek świątecznych z ręcznie wypisanymi życzeniami. Coraz częściej wybierają kartki elektroniczne, albo kartki z wydrukowanymi już życzeniami. Czy to jednak dobre posunięcie?

Jakie zadania ma Służba Celna?

Ogólnie rzecz ujmując wszyscy celnicy (funkcjonariusze celni) tworzący Służbę Celną mają pilnować zgodności z prawem przywozu towarów na obszar celny Wspólnoty Europejskiej (WE) oraz wywozu towarów z obszaru celnego WE. Służba Celna realizuje też szereg innych obowiązków, w szczególności w zakresie podatku akcyzowego oraz podatku od gier.

Zmiany zasad kontroli Służby Celnej od 31 października 2009 r.

31 października 2009 r. wchodzi  w życie nowa ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz.U. Nr 168, poz. 1323). Od tego dnia ulegną m.in. zmianie zasady wszczynania niektórych rodzajów kontroli wykonywanych przez funkcjonariuszy i pracowników Służby Celnej, w szczególności w zakresie upoważnień, jakie muszą być okazywane kontrolowanym.

Adwokat jako pełnomocnik przed sądem

Adwokat to zawód polegający na świadczeniu pomocy prawnej. Jednym z głównych zadań adwokatów jest zastępstwo procesowe w sprawach karnych i cywilnych.

Kiedy warto skorzystać z pomocy radcy prawnego?

Radca prawny to profesjonalny pełnomocnik. Jest to prawnik, który za wynagrodzeniem zastępuje strony toczących się postępowań. Radca prawny sporządza również pisma procesowe w tym pozew i apelację.

Urząd Pracy przyjazny dla biznesu

Nie masz gotówki na start biznesu, weź kredyt: korzystne warunki, bez poręczyciela, 0%... Kolory, dynamika, przekaz podprogowy… - tym mami nas reklama. A gdy przychodzi do spłaty… to Nowak łapie się za głowę! A tu proszę - jest dotacja, której nie trzeba „oddawać”. Wystarczy mądrze zaplanować i umotywować wydatek, a pieniądze będą na koncie. PUP docenia przedsiębiorczych i kreatywnych.

Najczęściej popełniane błędy biznesowe

Każdy przedsiębiorca, który zaczynał działalność gospodarczą wie, że nawet przy najlepszym przygotowaniu nie da się uniknąć pewnych błędów. Tym bardziej w okresie spowolnienia gospodarczego, kiedy wiele firm zaczyna chaotycznie szukać sposobów na przetrwanie.

Zarządzanie wiedzą podniesie konkurencyjność firmy

Każdej firmie zależy na inwestowanie w zarządzanie wiedzą w obszarach, w których przyniesie ona wzrost konkurencyjności. Najbardziej potrzebują tego te działy, w których pracownikom potrzebna jest duża lub trudno dostępna wiedza.

Zarządzanie wiedzą jako część strategii biznesowej

Zarządzanie wiedzą to zespół sposobów gromadzenia i wykorzystywania wiedzy zgromadzonej przez firmę i wiedzy pracowników firm. Jest to także próba tworzenia nowej wiedzy, a także zwiększenie jej zrozumienia.

Zarządzanie wiedzą w biznesie

Do wykonania większości zadań biznesowych potrzebna jest wiedza. Zatem posiadanie lepszej wiedzy powoduje, że procesy biznesowe są realizowane w lepszy sposób. Utrzymanie jakości wiedzy, organizacja w zarządzaniu wiedzą, a także właściwie wybrane techniki i narzędzia wspierają proces zarządzania wiedzą.

Zarządzanie przez jakość – dostawa na czas

Jedną z technik stosowaną w zarządzaniu przez jakość, która dotyczy produkcji jest Just In Time (JIT) czyli dostawa na czas. Jej główną zaletą jest zredukowanie czasu realizacji planu produkcyjnego do minimum i redukcja kosztów magazynowania surowców.

Stworzenie konkurencyjnego przedsiębiorstwa – formy konkurencyjności

Każdy przedsiębiorca, który zastanawiał się nad uruchomieniem biznesu wie, że konkurować można nie tylko ceną. Niestety nie wszyscy mogą pochwalić się zdobyciem poszczególnych segmentów rynku. Poznanie mechanizmów konkurencji może być przydatne nie tylko na etapie tworzenia firmy, ale również w dalszej działalności gospodarczej.

Jak zdobyć klienta w Internecie?

Możliwość zrobienia zakupów w domu w dowolnym czasie sprawia, że coraz więcej osób na świecie i w Polsce dokonuje zakupów w sieci. W Internecie pełno jest ofert sprzedażowych od kosmetyków, ubrań czy sprzętu elektronicznego do kosztownej biżuterii i drogich akcesoriów. Jak zatem przekonać klienta, by korzystał z oferty danej firmy, a nie kupował tego samego od innego sprzedawcy.

Tworzenie strategii działania firmy

Dobrze wybrana strategia przedsiębiorstwa umożliwia firmie realizację misji i celów strategicznych. Aby opracować właściwą strategię działania trzeba przeprowadzić ocenę strategiczną spółki i określić jej główne zadania.

Misja przedsiębiorstwa

Myślenie o produkcji, sprzedaży czy nawiązaniu kontaktów z potencjalnymi kontrahentami często pochłania całą uwagę przedsiębiorcy rozkręcającego małą firmę. Niestety sam pomysł na przedsiębiorstwo to nie wszystko o co musi zadbać inwestor, który chce osiągnąć sukces rynkowy.

Pomysły na firmę - skąd czerpać

Wiele osób, które chcą założyć własną działalność gospodarczą, po podjęciu decyzji – idę na swoje, staje w obliczu problemu - co dalej? Znamy przysłowie co wybrukowane jest dobrymi chęciami… Albowiem liczy się pomysł. Tylko skąd go czerpać? Czasami determinacja uaktywnia proces twórczy, najczęściej jednak wykorzystujemy zdobyte już doświadczenia.

Kiedy spłacając kredyt trzeba zapłacić podatek od przychodu?

Otrzymanie pożyczki lub kredytu kojarzy się z koniecznością ponoszenia z tytułu obsługi wierzytelności kosztów odsetek. Jest to więc sytuacja generująca koszt podatkowy. Okazuje się, że w przypadku pożyczek lub kredytów denominowanych w walutach obcych można zapłacić podatek od osiągniętego przychodu spłacając wierzytelność.

Firmy w ewidencji gminnej - zawieszenie działalności gospodarczej

Osoba fizyczna rejestrując firmę składa formularz EDG-1. Pozwala to uzyskać wpis do gminnej ewidencji przedsiębiorców, NIP i REGON, załatwić zgłoszenie do ZUS jako płatnika składek dokumentów. Formularz ten może jednak zostać złożony nie tylko jako wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub zmiany wpisu w tej ewidencji. EDG-1 służy także do zgłoszenia informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej oraz informacji o jej wznowieniu. Najkrótszy okres zawieszenia to 1 miesiąc, maksymalny to 24 miesiące.

Jakie obowiązki ma przedsiębiorca w związku z likwidacją działalności gospodarczej

Nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej wraz z wprowadzeniem koncepcji tzw. „jednego okienka” miała wprowadzić spore ułatwienia. Jak się aktualnie wydaje - ani w kwestii rozpoczęcia działalności ani w kwestii zakończenia - nie polepszyła znacząco sytuacji.

Służba Celna wyda zezwolenia na loterie fantowe i promocyjne

Już niedługo przedsiębiorca chcący zorganizować loterię fantową, promocyjną, czy audiotekstową będzie musiał udać się po zezwolenie do urzędów lub izb celnych, a nie jak dotąd do Ministra Finansów, czy Izby Skarbowej.

Jak uzyskać interpretację innych przepisów niż podatkowe?

W ostatnich latach ogromną karierę zrobiły interpretacje przepisów podatkowych wydawane przez Ministra Finansów. Dzięki przepisom ustawy o swobodzie działalności gospodarczej przedsiębiorcy mogą też uzyskać interpretacje innych przepisów niż podatkowe.

Wizytówka wypromuje firmę

Wizytówka, która jest oznaką uprzejmości i towarzyszy przy nawiązaniu znajomości jest jednocześnie jedną z podstawowych form reklamowania własnej firmy.

Pomysł na biznes - własny sklep internetowy

Choć handel elektroniczny jest stosunkowo nowym zjawiskiem w polskim Internecie analitycy Gemiusa uznali rynek e-commerce za rozwojowy - blisko 80 proc. kupujących w sieci zamierza nadal dokonywać zakupów drogą elektroniczną z częstotliwością nie mniejszą niż dotychczas.

REKLAMA