Misja przedsiębiorstwa
REKLAMA
REKLAMA
Jednym z głównych elementów dobrego zarządzania firmą jest określenie misji przedsiębiorstwa. Misją przedsiębiorstwa to jawna i publiczna deklaracja wartości, która w pewien sposób uzasadnia istnienie danej jednostki. Jest to również swoiste ukonkretnienie pomysłu na przedsiębiorstwo. Odpowiada na pytania – Co? Dla kogo? Jak? Gdzie? Dlaczego?
REKLAMA
Formułując misję firmy warto też pamiętać o zasadach zwięzłości (lakoniczności), elastyczności (dopuszczeniu możliwości zmian) i oryginalności.
Zobacz: Prawa przedsiębiorcy, którego kontrahent popadł w zwłokę
Slogan czy wielozadaniowy opis?
Misja jest publikowana w oficjalnych dokumentach firmy i wykorzystywana w reklamie przedsiębiorstwa. Jej adresatami są wszystkie osoby, grupy społeczne, instytucje czy firmy, które mają wpływ na jej działalność.
Formy misji firm działających na rynku są bardzo różnorodne. Czasem jest to jedynie krótkie stwierdzenie lub slogan. Dobrze sformułowana misja ułatwia m.in. określenie celów strategicznych i wybór strategii działania firmy. Pomaga w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy, a także mobilizuje do doskonalenia funkcji firmy we wszystkich ważnych obszarach jej działania.
Ponadto poprawnie sformułowana misja przedsiębiorstwa może wpłynąć na dynamikę pracy w firmie, gdyż jest to wartość dla pracowników.
Zobacz: Przedsiębiorstwo - czym tak naprawdę jest?
Misja jednego ze sklepów internetowych została sformułowana w jednym zdaniu:
Naszą misją jest zapewnienie klientom szerokiego asortymentu produktów oferowanych przez maksymalnie bezpieczny, czynny 24 godziny na dobę, nowoczesny sklep internetowy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.