REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stworzenie konkurencyjnego przedsiębiorstwa – formy konkurencyjności

Irina Nowochatko
Mechanizm konkurencyjności to kompleks działań podmiotów gospodarczych, które zmierzają do przewagi na danym rynku.
Mechanizm konkurencyjności to kompleks działań podmiotów gospodarczych, które zmierzają do przewagi na danym rynku.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca, który zastanawiał się nad uruchomieniem biznesu wie, że konkurować można nie tylko ceną. Niestety nie wszyscy mogą pochwalić się zdobyciem poszczególnych segmentów rynku. Poznanie mechanizmów konkurencji może być przydatne nie tylko na etapie tworzenia firmy, ale również w dalszej działalności gospodarczej.

Współzawodnictwo

Konkurencja to proces, w którym kontrahenci walczą o prawo zawierania transakcji rynkowych posługując się korzystniejszą od innych uczestników rynku ofertą w celu realizacji swoich interesów.

REKLAMA

W ekonomii konkurencję uważa się za podstawę wolnego rynku, który działa na zasadzie wolności współzawodniczenia ze sobą wszystkich podmiotów gospodarczych we wszystkich obszarach. W języku potocznym przyjęło się, że konkurencje stanowi grupa przedsiębiorstw, które działają w tej samej branży i na tym samym rynku.

Zobacz: Jak ogłosić bankructwo jednoosobowej firmy?

Mechanizm i formy konkurencyjności

REKLAMA

Mechanizm konkurencyjności to kompleks działań podmiotów gospodarczych, które zmierzają do przewagi na danym rynku. Z kolei konkurencyjność przedsiębiorstw może być rozumiana jako system złożony z takich elementów jak przewaga konkurencyjna, instrumenty konkurowania, uzyskana pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku i potencjał konkurencyjności.

Aby oferta danej firmy była atrakcyjniejsza przedsiębiorca może konkurować cenowo lub postawić na inne mechanizmy konkurencyjności, do których można zaliczyć lepszą jakość świadczonych usług czy produkowanych towarów, dodatkowe gwarancje, dodatki, ciekawy sposób prezentacji produktu, krótszy czas świadczenia usług bądź niższe koszty eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto do konkurencji pozacenowej należy m.in. większy asortyment produkcji, zwiększone normy bezpieczeństwa, dodatkowe informacje zamieszczone na produktach lub możliwość wyboru formy zapłaty.

Zobacz: Jakie obowiązki ma przedsiębiorca w związku z likwidacją działalności gospodarczej?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA