reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Jak zdobyć klienta w Internecie?

Jak zdobyć klienta w Internecie?

Możliwość zrobienia zakupów w domu w dowolnym czasie sprawia, że coraz więcej osób na świecie i w Polsce dokonuje zakupów w sieci. W Internecie pełno jest ofert sprzedażowych od kosmetyków, ubrań czy sprzętu elektronicznego do kosztownej biżuterii i drogich akcesoriów. Jak zatem przekonać klienta, by korzystał z oferty danej firmy, a nie kupował tego samego od innego sprzedawcy.

Zakupy przy ekranie komputera stają się coraz bardziej popularne. Eurostat podaje, że w 2008 roku 25 proc. europejskich internautów kupiło sprzęt elektroniczny w sieci. Powinno to cieszyć właścicieli sklepów internetowych, którzy mogą liczyć na zwiększające się grono klientów.

Obsługa w Internecie jest atrakcyjniejsza

Do pozyskania i obsługi klientów e-firma korzysta ze wszelkich dostępnych mechanizmów internetowych. Obsługa klienta w Internecie jest tańsza i w pewnym sensie atrakcyjniejsza. Internet i handel elektroniczny zaspokaja oczekiwania tak sprzedawcy, jak i zamawiającego.

Mniejsze koszty obsługi klienta generują większe zyski dla firmy. Z kolei klient otrzymuje interesujące go informacje o produkcie i dokonuje zakupu nie wychodząc z domu.

Zobacz: Potwierdzenie przyjęcia wniosku - porada

Jak zdobyć klienta-internautę

Jeśli sklep dopiero zaistniał w Internecie najważniejszą rzeczą jest jego reklama i budowa zaufania do jego marki. W promocji takiego sklepu przydatne są kampanie bannerowe, mailing, sponsoring, informacje na listach w grupach dyskusyjnych, programy partnerskie czy rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach.

Trzeba pamiętać, że dobra reklama nie jest natrętna. A na efektywność kampanii reklamowej wpływa głównie czas i długość jej trwania, odpowiednio dobrana grupa docelowa, która odwiedza dany serwis, a także liczba potencjalnych użytkowników gości - banner czy link przekieruje internautów na stronę reklamowanego serwisu.

Zobacz: Na czym polega Program Ramowy CIP?

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mniejsze koszty obsługi klienta generują większe zyski dla firmy.
Mniejsze koszty obsługi klienta generują większe zyski dla firmy.

Pracodawca w kryzysie (PDF)49.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kadromierz

Nowoczesne rozwiązanie do organizacji i kontroli czasu pracy personelu dla małych i średnich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama