Jak zdobyć klienta w Internecie?
REKLAMA
REKLAMA
Zakupy przy ekranie komputera stają się coraz bardziej popularne. Eurostat podaje, że w 2008 roku 25 proc. europejskich internautów kupiło sprzęt elektroniczny w sieci. Powinno to cieszyć właścicieli sklepów internetowych, którzy mogą liczyć na zwiększające się grono klientów.
REKLAMA
Obsługa w Internecie jest atrakcyjniejsza
Do pozyskania i obsługi klientów e-firma korzysta ze wszelkich dostępnych mechanizmów internetowych. Obsługa klienta w Internecie jest tańsza i w pewnym sensie atrakcyjniejsza. Internet i handel elektroniczny zaspokaja oczekiwania tak sprzedawcy, jak i zamawiającego.
Mniejsze koszty obsługi klienta generują większe zyski dla firmy. Z kolei klient otrzymuje interesujące go informacje o produkcie i dokonuje zakupu nie wychodząc z domu.
Zobacz: Potwierdzenie przyjęcia wniosku - porada
Jak zdobyć klienta-internautę
REKLAMA
Jeśli sklep dopiero zaistniał w Internecie najważniejszą rzeczą jest jego reklama i budowa zaufania do jego marki. W promocji takiego sklepu przydatne są kampanie bannerowe, mailing, sponsoring, informacje na listach w grupach dyskusyjnych, programy partnerskie czy rejestracja w katalogach i wyszukiwarkach.
Trzeba pamiętać, że dobra reklama nie jest natrętna. A na efektywność kampanii reklamowej wpływa głównie czas i długość jej trwania, odpowiednio dobrana grupa docelowa, która odwiedza dany serwis, a także liczba potencjalnych użytkowników gości - banner czy link przekieruje internautów na stronę reklamowanego serwisu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.