REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-marketing jako forma promocji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Irina Nowochatko
E-marketing jako forma promocji
E-marketing jako forma promocji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W walce o klienta firmy korzystają z każdej możliwej formy promocji towarów i usług. Wraz z rozwojem technologii internetowych przedsiębiorcy opanowali sieć jako sposób dotarcia do szerszej grupy nabywców.

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie maj - czerwiec 2009 roku przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzysta 49,1% całej populacji. To daje szerokie pole do popisu tym, którzy walczą o klientów i szukają coraz nowych dróg dotarcia do nich.

REKLAMA

Marketing internetowy jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych form promocji towarów i usług, która dociera zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów. Obejmuje m.in. sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe i obsługę klienta.

Ponadto dzięki internetowym narzędziom marketingowym firma gromadzi dane o klientach, które wykorzystuje do prezentacji zindywidualizowanych informacji o firmie i jej produktach.

Zobacz: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku

Poczta elektroniczna

W marketingu internetowym poczta elektroniczna służy do przesyłania klientom określonych informacji o firmie czy ofert handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W treści tych komunikatów mogą zostać uwzględnione osobiste preferencje klientów. Komunikaty mogą obejmować zarówno podziękowanie za złożenie zamówienia, jak i zapowiedzi lub informacje dotyczące nowych produktów i usług, a także specjalne oferty skierowane do danego klienta.

Aby utrzymać dobrą relację z kupującym należy szanować prywatność nabywcy i umożliwić klientom łatwe anulowanie subskrypcji informacji marketingowych przesyłanych pocztą elektroniczną.

Zobacz: Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Reklama w sieci

Wśród najbardziej rozpowszechnionych form reklamy w Internecie są interaktywne banery reklamowe. Takie oferty online kierują odwiedzających daną stronę internetową do serwisu firmy. Reklamowanie się w sieci pomaga również w budowaniu wizerunku firmy.

Elektroniczne biuletyny

Elektroniczne biuletyny są cyfrową publikacją przesyłaną do abonentów pocztą elektroniczną. Informacje, które są w nich zawarte można dostosowywać do określonej grupy klientów lub partnerów biznesowych. To dostosowanie może polegać m.in. na zamieszczeniu sekcji ze wskazówkami i poradami dotyczącymi użytkowania.

Zaletą tej formy reklamy jest to, że wysyłając biuletyny zawierające odsyłacz do serwisu internetowego można również rozpowszechnić markę i podnieść poziom sprzedaży produktu czy usługi.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe są skierowane do lojalnych klientów, a także do tych użytkowników, którzy często odwiedzają dany serwis internetowy. Mogą to być np. upusty czy prezenty z tytułu zachęcenia do wizyty w serwisie nowych klientów. Takie programy wykorzystuje się także we współpracy z innymi serwisami, które znajdują się w kręgu zainteresowań docelowych klientów. Mogą one skierować internautów do danego przedsiębiorcy.

Strona internetowa

Serwis internetowy jest wirtualną wizytówką firmy. Jego główną zaletą jest możliwość zmierzenia interakcji klientów z serwisem i dostosowanie komunikacji do indywidualnych zainteresowań odwiedzających dany serwis.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA