E-marketing jako forma promocji
REKLAMA
REKLAMA
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie maj - czerwiec 2009 roku przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzysta 49,1% całej populacji. To daje szerokie pole do popisu tym, którzy walczą o klientów i szukają coraz nowych dróg dotarcia do nich.
REKLAMA
Marketing internetowy jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych form promocji towarów i usług, która dociera zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów. Obejmuje m.in. sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe i obsługę klienta.
Ponadto dzięki internetowym narzędziom marketingowym firma gromadzi dane o klientach, które wykorzystuje do prezentacji zindywidualizowanych informacji o firmie i jej produktach.
Zobacz: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku
Poczta elektroniczna
W marketingu internetowym poczta elektroniczna służy do przesyłania klientom określonych informacji o firmie czy ofert handlowych.
REKLAMA
W treści tych komunikatów mogą zostać uwzględnione osobiste preferencje klientów. Komunikaty mogą obejmować zarówno podziękowanie za złożenie zamówienia, jak i zapowiedzi lub informacje dotyczące nowych produktów i usług, a także specjalne oferty skierowane do danego klienta.
Aby utrzymać dobrą relację z kupującym należy szanować prywatność nabywcy i umożliwić klientom łatwe anulowanie subskrypcji informacji marketingowych przesyłanych pocztą elektroniczną.
Zobacz: Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?
Reklama w sieci
Wśród najbardziej rozpowszechnionych form reklamy w Internecie są interaktywne banery reklamowe. Takie oferty online kierują odwiedzających daną stronę internetową do serwisu firmy. Reklamowanie się w sieci pomaga również w budowaniu wizerunku firmy.
Elektroniczne biuletyny
Elektroniczne biuletyny są cyfrową publikacją przesyłaną do abonentów pocztą elektroniczną. Informacje, które są w nich zawarte można dostosowywać do określonej grupy klientów lub partnerów biznesowych. To dostosowanie może polegać m.in. na zamieszczeniu sekcji ze wskazówkami i poradami dotyczącymi użytkowania.
Zaletą tej formy reklamy jest to, że wysyłając biuletyny zawierające odsyłacz do serwisu internetowego można również rozpowszechnić markę i podnieść poziom sprzedaży produktu czy usługi.
Programy lojalnościowe
Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe są skierowane do lojalnych klientów, a także do tych użytkowników, którzy często odwiedzają dany serwis internetowy. Mogą to być np. upusty czy prezenty z tytułu zachęcenia do wizyty w serwisie nowych klientów. Takie programy wykorzystuje się także we współpracy z innymi serwisami, które znajdują się w kręgu zainteresowań docelowych klientów. Mogą one skierować internautów do danego przedsiębiorcy.
Strona internetowa
Serwis internetowy jest wirtualną wizytówką firmy. Jego główną zaletą jest możliwość zmierzenia interakcji klientów z serwisem i dostosowanie komunikacji do indywidualnych zainteresowań odwiedzających dany serwis.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.