REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-marketing jako forma promocji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Irina Nowochatko
E-marketing jako forma promocji
E-marketing jako forma promocji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W walce o klienta firmy korzystają z każdej możliwej formy promocji towarów i usług. Wraz z rozwojem technologii internetowych przedsiębiorcy opanowali sieć jako sposób dotarcia do szerszej grupy nabywców.

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie maj - czerwiec 2009 roku przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzysta 49,1% całej populacji. To daje szerokie pole do popisu tym, którzy walczą o klientów i szukają coraz nowych dróg dotarcia do nich.

REKLAMA

REKLAMA

Marketing internetowy jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych form promocji towarów i usług, która dociera zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów. Obejmuje m.in. sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe i obsługę klienta.

Ponadto dzięki internetowym narzędziom marketingowym firma gromadzi dane o klientach, które wykorzystuje do prezentacji zindywidualizowanych informacji o firmie i jej produktach.

Zobacz: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku

REKLAMA

Poczta elektroniczna

W marketingu internetowym poczta elektroniczna służy do przesyłania klientom określonych informacji o firmie czy ofert handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W treści tych komunikatów mogą zostać uwzględnione osobiste preferencje klientów. Komunikaty mogą obejmować zarówno podziękowanie za złożenie zamówienia, jak i zapowiedzi lub informacje dotyczące nowych produktów i usług, a także specjalne oferty skierowane do danego klienta.

Aby utrzymać dobrą relację z kupującym należy szanować prywatność nabywcy i umożliwić klientom łatwe anulowanie subskrypcji informacji marketingowych przesyłanych pocztą elektroniczną.

Zobacz: Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Reklama w sieci

Wśród najbardziej rozpowszechnionych form reklamy w Internecie są interaktywne banery reklamowe. Takie oferty online kierują odwiedzających daną stronę internetową do serwisu firmy. Reklamowanie się w sieci pomaga również w budowaniu wizerunku firmy.

Elektroniczne biuletyny

Elektroniczne biuletyny są cyfrową publikacją przesyłaną do abonentów pocztą elektroniczną. Informacje, które są w nich zawarte można dostosowywać do określonej grupy klientów lub partnerów biznesowych. To dostosowanie może polegać m.in. na zamieszczeniu sekcji ze wskazówkami i poradami dotyczącymi użytkowania.

Zaletą tej formy reklamy jest to, że wysyłając biuletyny zawierające odsyłacz do serwisu internetowego można również rozpowszechnić markę i podnieść poziom sprzedaży produktu czy usługi.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe są skierowane do lojalnych klientów, a także do tych użytkowników, którzy często odwiedzają dany serwis internetowy. Mogą to być np. upusty czy prezenty z tytułu zachęcenia do wizyty w serwisie nowych klientów. Takie programy wykorzystuje się także we współpracy z innymi serwisami, które znajdują się w kręgu zainteresowań docelowych klientów. Mogą one skierować internautów do danego przedsiębiorcy.

Strona internetowa

Serwis internetowy jest wirtualną wizytówką firmy. Jego główną zaletą jest możliwość zmierzenia interakcji klientów z serwisem i dostosowanie komunikacji do indywidualnych zainteresowań odwiedzających dany serwis.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA