REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-marketing jako forma promocji

Irina Nowochatko
E-marketing jako forma promocji
E-marketing jako forma promocji
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W walce o klienta firmy korzystają z każdej możliwej formy promocji towarów i usług. Wraz z rozwojem technologii internetowych przedsiębiorcy opanowali sieć jako sposób dotarcia do szerszej grupy nabywców.

Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie maj - czerwiec 2009 roku przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że z Internetu w Polsce korzysta 49,1% całej populacji. To daje szerokie pole do popisu tym, którzy walczą o klientów i szukają coraz nowych dróg dotarcia do nich.

REKLAMA

Marketing internetowy jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych form promocji towarów i usług, która dociera zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów. Obejmuje m.in. sprzedaż, reklamę, budowanie wizerunku marki, badania marketingowe i obsługę klienta.

Ponadto dzięki internetowym narzędziom marketingowym firma gromadzi dane o klientach, które wykorzystuje do prezentacji zindywidualizowanych informacji o firmie i jej produktach.

Zobacz: Kredyt dla przedsiębiorcy - krok po kroku

Poczta elektroniczna

W marketingu internetowym poczta elektroniczna służy do przesyłania klientom określonych informacji o firmie czy ofert handlowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W treści tych komunikatów mogą zostać uwzględnione osobiste preferencje klientów. Komunikaty mogą obejmować zarówno podziękowanie za złożenie zamówienia, jak i zapowiedzi lub informacje dotyczące nowych produktów i usług, a także specjalne oferty skierowane do danego klienta.

Aby utrzymać dobrą relację z kupującym należy szanować prywatność nabywcy i umożliwić klientom łatwe anulowanie subskrypcji informacji marketingowych przesyłanych pocztą elektroniczną.

Zobacz: Jak przygotować podstawowe dokumenty analizy finansowej firmy?

Reklama w sieci

Wśród najbardziej rozpowszechnionych form reklamy w Internecie są interaktywne banery reklamowe. Takie oferty online kierują odwiedzających daną stronę internetową do serwisu firmy. Reklamowanie się w sieci pomaga również w budowaniu wizerunku firmy.

Elektroniczne biuletyny

Elektroniczne biuletyny są cyfrową publikacją przesyłaną do abonentów pocztą elektroniczną. Informacje, które są w nich zawarte można dostosowywać do określonej grupy klientów lub partnerów biznesowych. To dostosowanie może polegać m.in. na zamieszczeniu sekcji ze wskazówkami i poradami dotyczącymi użytkowania.

Zaletą tej formy reklamy jest to, że wysyłając biuletyny zawierające odsyłacz do serwisu internetowego można również rozpowszechnić markę i podnieść poziom sprzedaży produktu czy usługi.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe są skierowane do lojalnych klientów, a także do tych użytkowników, którzy często odwiedzają dany serwis internetowy. Mogą to być np. upusty czy prezenty z tytułu zachęcenia do wizyty w serwisie nowych klientów. Takie programy wykorzystuje się także we współpracy z innymi serwisami, które znajdują się w kręgu zainteresowań docelowych klientów. Mogą one skierować internautów do danego przedsiębiorcy.

Strona internetowa

Serwis internetowy jest wirtualną wizytówką firmy. Jego główną zaletą jest możliwość zmierzenia interakcji klientów z serwisem i dostosowanie komunikacji do indywidualnych zainteresowań odwiedzających dany serwis.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

Wyższe składki ZUS w 2025 roku [Kierowcy]

Znamy kwotę przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia na 2025 rok. Średnia krajowa wzrośnie o 850 zł. Oznacza to wyższe składki ZUS, a także wzrost kosztów zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym.

Zbiorowa mądrość. Współpraca między zespołami w Grupie Eurocash

Nie od dziś wiadomo, że praca zespołowa umożliwia wykorzystanie różnorodnych umiejętności i doświadczeń pracowników, a przez to sprzyja ich kreatywności – różne perspektywy i pomysły wzajemnie się napędzają, prowadząc do innowacyjnych rozwiązań. Wspólna praca buduje także zaangażowanie i motywację wśród pracowników, ponieważ czują się oni częścią większej całości. Dzięki wzajemnemu wsparciu i kontroli zmniejsza się ryzyko błędów, co z kolei przyczynia się do osiągania lepszych wyników firmy. Wie o tym Eurocash, a współpraca zespołowa stała się częścią strategii biznesowej Grupy.

REKLAMA

Roczny plan urlopów. Nie każdy pracodawca musi go mieć

Ustalając plan urlopów, pracodawca musi uwzględnić wnioski pracowników oraz konieczność zapewnienia normalnego toku pracy - powiedziała radca prawny dr Monika Wieczorek. Zaznaczyła, że w wyjątkowych sytuacjach wypoczynek może być przesunięty.

Niższe składki dzięki Małemu ZUS plus. Dla kogo ulga i jak z niej skorzystać?

Mały ZUS plus to ulga dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć składki na ubezpieczenia społeczne. Warunkiem jest dochód z działalności gospodarczej poniżej określonego limitu. Sprawdź, kto może skorzystać z Małego ZUS plus, jakie są limity przychodu i terminy zgłoszeń oraz dlaczego ulga nie obejmuje składki zdrowotnej.

REKLAMA