REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?

Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?
Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy w czasach postępującej cyfryzacji przedsiębiorcy wysyłają jeszcze do kontrahentów tradycyjne kartki świąteczne? Czy elektroniczna forma składania życzeń stała się już tak bardzo powszechna, że mało kto pamięta jeszcze o "analogowych" listach?

Życzenia drogą tradycyjną czy cyfrową?

REKLAMA

Okres świąteczny to czas zacieśniania relacji nie tylko rodzinnych, ale i biznesowych. Większość firm decyduje się to zrobić poprzez wysyłkę świątecznych życzeń lub upominków do swoich kontrahentów. Jest to tradycja pielęgnowana od lat, która ma podkreślać wartość współpracy i budować pozytywne relacje na przyszłość.

REKLAMA

Cyfryzacja zmienia jednak nasze podejście do przedświątecznych wysyłek. Dawniej przeważały kartki z życzeniami, których jeszcze ponad dekadę temu produkowano miliony. Z czasem jednak namacalna forma życzeń zaczęła być wypierana przez cyfrowe odpowiedniki. Według danych Eurostatu, na które powoływały się media - produkcja i sprzedaż kartek świątecznych spadła w ostatniej dekadzie o ponad 90 proc. Na wysyłkę korespondencji listowej decydują się już głównie przedsiębiorcy, którzy stali są ostatnim bastionem utrzymującym wspomnianą tradycję. Ich motywacją jest chęć wyróżnienia się na tle otoczenia nietuzinkową formą wdzięczności, dlatego też decydują się na powrót do tradycyjnych metod, które na przestrzeni lat stały się czymś wyjątkowym.

- W dobie powszechnej komunikacji elektronicznej, taki gest przyciąga uwagę i pokazuje, że firma jest gotowa wyjść poza standardowe, szybkie rozwiązania. Przygotowanie tradycyjnej kartki z życzeniami wymaga więcej zachodu, kartki trzeba w końcu zamówić, wypisać, zaadresować, a w końcu nadać do wysyłki. Taki wysiłek świadczy jednak o tym, że do relacji przykładamy większą wagę. Jednocześnie kartki pełnią rolę marketingową, wspierając budowanie pozytywnego wizerunku firmy i wzmacniając jej relacje biznesowe – mówi Janusz Konopka, Prezes Zarządu spółki Speedmail.

Spersonalizowane kartki świąteczne

REKLAMA

Kartka prócz papierowej formy wyróżnia się na tle swojego elektronicznego odpowiednika nie tylko namacalną formą. Można ją personalizować, a także wzbogacać o ręczny podpis czy dedykację co nadaje jej bardziej osobistego charakteru. Tradycyjna forma świątecznej korespondencji ma również przewagę nad e-mailem tym, że trafia do rąk odbiorcy, a nie folderu „spam”. Dzięki temu nadawca ma pewność, że przesyłka nie została pominięta. Te małe elementy budują wyjątkowość tego prezentu, co przekłada się na odczucia ich adresatów.

– Z naszego wieloletniego doświadczenia oraz informacji jakie uzyskujemy w rozmowie z klientami, którzy co roku korzystają z analogowej formy prezentów wynika, że papierowe kartki okazjonalne są niezwykle doceniane. Odbiorcy czują się wyróżnieni przez nadawcę i mają poczucie, że są ważnymi i wartościowymi partnerami dla firmy. Inwestycja w takie gesty zwraca się w postaci lojalności i uznania. Zwłaszcza że w kopercie z kartką można zamieścić także drobny upominek np. voucher, zaproszenie czy bon prezentowy – dodaje Janusz Konopka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadawcy decydują się na kartki świąteczne spośród różnych upominków, nie tylko ze względu na symboliczną wartość takiego gestu, ale również ze względu na niższe koszty wysyłki, które zależą od jej wagi i rozmiaru. To także rozwiązanie optymalne pod kątem organizacji – zwłaszcza kiedy wysyłka kartek planowana jest na większą skalę. Nadawca może zlecić ich projektowanie lub wykorzystać gotowe szablony, a cały proces produkcji, w tym personalizację, drukowanie i adresowanie przesyłek, powierzyć operatorowi pocztowemu.

Wyślij z odpowiednim wyprzedzeniem

Ważnym elementem świątecznej przesyłki jest nie tylko kartka, ale i koperta. Jej rola nie ogranicza się jedynie do ochrony kartki przed zabrudzeniami czy uszkodzeniami mechanicznymi. Koperta odgrywa również kluczową rolę w podkreślaniu wartości emocjonalnej i wizerunkowej przesyłki, zwłaszcza dzięki możliwości personalizacji lub ozdobnego wykończenia. Ostatnie lata przyniosły także nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju, czego wynikiem jest zwiększenie uwagi na eko-rozwiązania takie jak wykorzystanie materiałów z recyklingu oraz nadających się do ponownego przetworzenia. Warto więc zwrócić uwagę na materiał, z jakiego wykonana jest owa koperta.

Podczas planowania działań związanych ze świątecznymi przesyłkami nie można zapomnieć także o określeniu optymalnego czasu na wysyłkę. Okres świąt charakteryzuje się znacznym wzrostem wolumenu przesyłek, należy to uwzględnić tak, by korespondencja w odpowiednim czasie dotarła do adresatów.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?

Czy w czasach postępującej cyfryzacji przedsiębiorcy wysyłają jeszcze do kontrahentów tradycyjne kartki świąteczne? Czy elektroniczna forma składania życzeń stała się już tak bardzo powszechna, że mało kto pamięta jeszcze o "analogowych" listach?

Co trzecia firma nie organizuje wigilii ani innych spotkań integracyjnych dla pracowników

Nie tylko korporacje, ale także mikro, małe i średnie firmy przykładają wagę do inicjatyw integracyjnych dla swoich pracowników. Jednak nie wszystkie. W najmniejszych firmach jednak standardem jest brak zarówno firmowych wigilii, jak i spotkań integracyjnych z innej okazji.

Restrukturyzacja a upadłość. Jakie możliwości ma przedsiębiorca w kryzysie [WYWIAD]

Czy wszystkie firmy mogą skorzystać z restrukturyzacji? Czym różni się ona od upadłości? Co w sytuacji, gdy się nie powiedzie? Odpowiedzi na pytania dla Infor.pl udziela Patryk Kruczek, adwokat i doradca restrukturyzacyjny w kancelarii Kruczek+Partnerzy.

Znów mocno rosną składki ZUS: kto ile zapłaci w 2025 roku

Jednym z kluczowych elementów tych kosztów są składki na ZUS. W 2025 roku przedsiębiorców czeka znacząca podwyżka, co wynika ze wzrostu prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia. Jaki ZUS dla nowych firm w 2025: ile składek płaci się na początku działalności gospodarczej. O ile wyższe składki ZUS dla firm działających już od dawna?

REKLAMA

Polska Izba Branży Pogrzebowej: czas skończyć z szarą strefą w branży!

Polska Izba Branży Pogrzebowej: czas skończyć z szarą strefą w branży! Zdaniem prezesa Polskiej Izby Branży Pogrzebowej Roberta Czyżaka, w branży funeralnej może pracować bez rejestracji nawet ponad 6000 osób.

Szczęśliwi ludzie robią biznes [WYWIAD]

Rozmowa z Martą Stańczak, prezeską Sodexo, ambasadorką i ekspertką ogólnopolskiej kampanii „Bliżej Siebie”, o zależności między radością z wykonywanej pracy a osiąganiem sukcesu.

Uwaga, ważna zmiana. Od 2025 obowiązuje nowa Polska Klasyfikacja Działalności: PKD 2025

Od stycznia 2025 roku przedsiębiorców w Polsce czeka ważna zmiana. W życie wchodzi nowa Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025). Dostosowanie działalności firm do nowych kodów będzie kluczowe nie tylko dla zgodności z przepisami, ale także dla lepszego dopasowania biznesu do aktualnych realiów gospodarczych.

Firmę kurierską założyć jest łatwo, podobnie jak uzyskiwać duże obroty, najtrudniej jednak zapanować nad kosztami

Wzrost zapotrzebowania na usługi kurierskie przed Gwiazdką to jednocześnie szansa i wyzwanie. Z jednej strony, boom na zakupy online generuje ogromne przychody, z drugiej zaś, wymaga od firm szybkiego dostosowania się do zmieniających się trendów i potrzeb. Tegoroczne święta będą więc kolejnym sprawdzianem dla branży kurierskiej i e-commerce.

REKLAMA

TOP 5 trendów w fakturowaniu w 2025 roku

Rok 2025 w obszarze fakturowania to istotne zmiany, związane z cyfryzacją i nowymi regulacjami. Prognozy wskazują, że rynek e-fakturowania w Europie wzrośnie o 6,13 miliarda USD do 2028 roku, z rocznym tempem wzrostu wynoszącym prawie 20%. Wraz z rozwojem technologii, te zmiany będą miały kluczowe znaczenie dla przedsiębiorstw. Przedstawiamy pięć nadchodzących zmian, które warto uwzględnić, by utrzymać konkurencyjność i zgodność z przepisami w 2025 roku.

Producenci miodów pitnych apelują o zmiany

Miód pitny jest jednym z najstarszych napojów alkoholowych, kojarzy się z polską kulturą czasów szlacheckich. Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa apeluje o stosowne zmiany dla producentów miodów pitnych. Czy w Polsce może być boom na miody pitne na podobieństwo tego w USA? 

REKLAMA