REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?
Kto dzisiaj wysyła tradycyjne kartki świąteczne?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Czy w czasach postępującej cyfryzacji przedsiębiorcy wysyłają jeszcze do kontrahentów tradycyjne kartki świąteczne? Czy elektroniczna forma składania życzeń stała się już tak bardzo powszechna, że mało kto pamięta jeszcze o "analogowych" listach?

Życzenia drogą tradycyjną czy cyfrową?

Okres świąteczny to czas zacieśniania relacji nie tylko rodzinnych, ale i biznesowych. Większość firm decyduje się to zrobić poprzez wysyłkę świątecznych życzeń lub upominków do swoich kontrahentów. Jest to tradycja pielęgnowana od lat, która ma podkreślać wartość współpracy i budować pozytywne relacje na przyszłość.

REKLAMA

REKLAMA

Cyfryzacja zmienia jednak nasze podejście do przedświątecznych wysyłek. Dawniej przeważały kartki z życzeniami, których jeszcze ponad dekadę temu produkowano miliony. Z czasem jednak namacalna forma życzeń zaczęła być wypierana przez cyfrowe odpowiedniki. Według danych Eurostatu, na które powoływały się media - produkcja i sprzedaż kartek świątecznych spadła w ostatniej dekadzie o ponad 90 proc. Na wysyłkę korespondencji listowej decydują się już głównie przedsiębiorcy, którzy stali są ostatnim bastionem utrzymującym wspomnianą tradycję. Ich motywacją jest chęć wyróżnienia się na tle otoczenia nietuzinkową formą wdzięczności, dlatego też decydują się na powrót do tradycyjnych metod, które na przestrzeni lat stały się czymś wyjątkowym.

- W dobie powszechnej komunikacji elektronicznej, taki gest przyciąga uwagę i pokazuje, że firma jest gotowa wyjść poza standardowe, szybkie rozwiązania. Przygotowanie tradycyjnej kartki z życzeniami wymaga więcej zachodu, kartki trzeba w końcu zamówić, wypisać, zaadresować, a w końcu nadać do wysyłki. Taki wysiłek świadczy jednak o tym, że do relacji przykładamy większą wagę. Jednocześnie kartki pełnią rolę marketingową, wspierając budowanie pozytywnego wizerunku firmy i wzmacniając jej relacje biznesowe – mówi Janusz Konopka, Prezes Zarządu spółki Speedmail.

Spersonalizowane kartki świąteczne

Kartka prócz papierowej formy wyróżnia się na tle swojego elektronicznego odpowiednika nie tylko namacalną formą. Można ją personalizować, a także wzbogacać o ręczny podpis czy dedykację co nadaje jej bardziej osobistego charakteru. Tradycyjna forma świątecznej korespondencji ma również przewagę nad e-mailem tym, że trafia do rąk odbiorcy, a nie folderu „spam”. Dzięki temu nadawca ma pewność, że przesyłka nie została pominięta. Te małe elementy budują wyjątkowość tego prezentu, co przekłada się na odczucia ich adresatów.

REKLAMA

– Z naszego wieloletniego doświadczenia oraz informacji jakie uzyskujemy w rozmowie z klientami, którzy co roku korzystają z analogowej formy prezentów wynika, że papierowe kartki okazjonalne są niezwykle doceniane. Odbiorcy czują się wyróżnieni przez nadawcę i mają poczucie, że są ważnymi i wartościowymi partnerami dla firmy. Inwestycja w takie gesty zwraca się w postaci lojalności i uznania. Zwłaszcza że w kopercie z kartką można zamieścić także drobny upominek np. voucher, zaproszenie czy bon prezentowy – dodaje Janusz Konopka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nadawcy decydują się na kartki świąteczne spośród różnych upominków, nie tylko ze względu na symboliczną wartość takiego gestu, ale również ze względu na niższe koszty wysyłki, które zależą od jej wagi i rozmiaru. To także rozwiązanie optymalne pod kątem organizacji – zwłaszcza kiedy wysyłka kartek planowana jest na większą skalę. Nadawca może zlecić ich projektowanie lub wykorzystać gotowe szablony, a cały proces produkcji, w tym personalizację, drukowanie i adresowanie przesyłek, powierzyć operatorowi pocztowemu.

Wyślij z odpowiednim wyprzedzeniem

Ważnym elementem świątecznej przesyłki jest nie tylko kartka, ale i koperta. Jej rola nie ogranicza się jedynie do ochrony kartki przed zabrudzeniami czy uszkodzeniami mechanicznymi. Koperta odgrywa również kluczową rolę w podkreślaniu wartości emocjonalnej i wizerunkowej przesyłki, zwłaszcza dzięki możliwości personalizacji lub ozdobnego wykończenia. Ostatnie lata przyniosły także nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju, czego wynikiem jest zwiększenie uwagi na eko-rozwiązania takie jak wykorzystanie materiałów z recyklingu oraz nadających się do ponownego przetworzenia. Warto więc zwrócić uwagę na materiał, z jakiego wykonana jest owa koperta.

Podczas planowania działań związanych ze świątecznymi przesyłkami nie można zapomnieć także o określeniu optymalnego czasu na wysyłkę. Okres świąt charakteryzuje się znacznym wzrostem wolumenu przesyłek, należy to uwzględnić tak, by korespondencja w odpowiednim czasie dotarła do adresatów.

Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA