REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co trzecia firma nie organizuje wigilii ani innych spotkań integracyjnych dla pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Małe firmy nie organizują wigilii dla pracowników ani spotkań integracyjnych przy innych okazjach
Małe firmy nie organizują wigilii dla pracowników ani spotkań integracyjnych przy innych okazjach
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Nie tylko korporacje, ale także mikro, małe i średnie firmy przykładają wagę do inicjatyw integracyjnych dla swoich pracowników. Jednak nie wszystkie. W najmniejszych firmach jednak standardem jest brak zarówno firmowych wigilii, jak i spotkań integracyjnych z innej okazji.

63% firm w Polsce dba o spotkania mające na celu budowanie zespołu i wzmacnianie relacji między pracownikami, wynika z raportu EFL „Jak odpoczywają przedsiębiorcy. Pod lupą”.
Najpopularniejszą formą integracji są imprezy takie jak pikniki, grille, wigilie (52%). Co dziesiąty przedsiębiorca organizuje warsztaty i szkolenia, dni rodziny lub konkursy i turnieje (po 10% wskazań). Jednak 37% przedsiębiorstw nie przewiduje żadnych takich inicjatyw. Najczęściej dotyczy to mikro firm, wśród których 74% nie organizuje spotkań integracyjnych.

REKLAMA

Integracja to priorytet tylko dla średnich firm i wielkich korporacji

Dużo częściej na takie wydarzenia mogą liczyć pracownicy małych i średnich firm (57% i 89%). Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL podkreśla, że w firmach integracje pracownicze rozumiane są coraz rzadziej jako klasyczne imprezowanie, a częściej jako kluczowy element wspierający kulturę organizacyjną i efektywność zespołów.
Bo i funkcje takich inicjatyw często są różne. Po pierwsze, pozwalają lepiej poznać współpracowników w sferze pozazawodowej, co pomaga w budowaniu wzajemnego zrozumienia i zaufania. Po drugie, integracja pomaga budować poczucie przynależności, co jest często kluczowe dla długoterminowego zaangażowania pracownika w firmę.
Może to być również doskonała okazja do zrobienia czegoś dobrego społecznie, Bo poza tradycyjnymi spotkania integracyjnymi jak organizowane obecnie wigilie, angażujemy pracowników w liczne akcje CSR, dzięki którym możemy się lepiej poznać i wspólnie działać dla dobra społeczności – mówi Radosław Woźniak.
Za przykład wskazuje aktywności pracowników EFL, takie jak akcja sadzenia drzew, Bałtycka Odyseja, współorganizowana z bankiem Credit Agricole i liczne działania charytatywne realizowane w ramach programu WeCAre.

Polecamy: Jak przygotować się do zmian 2025. Podatki. Rachunkowość. Prawo pracy. ZUS

Formy integracji: od udziału w koncertach po wyjazdy firmowe

Z przywołanego już raportu EFL wynika, że 63% przedstawicieli sektora MŚP integruje swoich pracowników. Najpopularniejszym typem są klasyczne imprezy jak pikniki, grille i wigilie, które organizuje 52% zapytanych przedsiębiorców. Dalej wskazano warsztaty i szkolenia (10%), dni rodziny (10%) oraz konkursy i turnieje (10%).
6% daje pracownikom możliwość udziału w koncertach lub występach artystycznych, a 5% w wyjazdach firmowych.

W trzech na cztery małych firmach nie ma nie tylko imprez integracyjnych, ale nawet firmowej wigilii

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę na to, że popularność samej organizacji takich wydarzeń jak i poszczególnych rozwiązań różni się bardzo mocno ze względu na to, jakiej wielkości jest przedsiębiorstwo.
W mikroprzedsiębiorstwach organizacja inicjatywy integracyjnej to rzadkość – wskazało na nie tylko 26% zarządzających. Prawie zawsze przyjmuje formę pikników, grilli lub festynów. Dużo częściej takie wydarzenia organizowane są w małych firmach (57%), ale przyjmują za to w większości podobną formę.
W średnich przedsiębiorstwach (od 50 do 249 osób) imprezy i wyjazdy integracyjne organizowane są dużo częściej (89%) i przyjmują różnorodne formy – oprócz grilli i pikników są to także warsztaty i szkolenia, dni rodziny, konkursy i turnieje sportowe, gry i zabawy integracyjne i spotkania networkingowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Anna Michnej z BKM Serwis zwraca uwagę, że integracje, jeśli dobrze przemyślane i zorganizowane, są doceniane przez pracowników, co widać po frekwencji.
– Nasi pracownicy bardzo doceniają różne formy integracji i chętnie w nich uczestniczą. Organizujemy np. dzień rodziny, gdzie wszyscy pracownicy z małżonkami i dziećmi biorą udział w pikniku z różnymi atrakcjami zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Organizujemy kolacje świąteczne po to, żeby podziękować sobie za miniony rok, porozmawiać w zupełnie innej atmosferze. Szczególną formą wspólnego spędzenia czasu są wyjazdy w góry, gdzie większy nacisk jest położony na aktywność fizyczną – mówi Anna Michnej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

REKLAMA

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA