REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urząd Pracy przyjazny dla biznesu

Joanna Nadolska
Urząd Pracy przyjazny dla biznesu
Urząd Pracy przyjazny dla biznesu
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Nie masz gotówki na start biznesu, weź kredyt: korzystne warunki, bez poręczyciela, 0%... Kolory, dynamika, przekaz podprogowy… - tym mami nas reklama. A gdy przychodzi do spłaty… to Nowak łapie się za głowę! A tu proszę - jest dotacja, której nie trzeba „oddawać”. Wystarczy mądrze zaplanować i umotywować wydatek, a pieniądze będą na koncie. PUP docenia przedsiębiorczych i kreatywnych.

Od pucybuta do milionera - znamy to…

19.100 zł - suma ta stanowi maksymalną kwotę dotacji, a za nią zakupimy już zestaw exclusive do czyszczenia butów, najlepszą jakością usługi przyciągając tłumy i pretendując tym samym do wysokiego miejsca na liście najbogatszych w kraju. To żart oczywiście, ale dobrze obrazuje, że nie trzeba obracać setkami tysięcy, by otworzyć dochodowy biznes, dobrze rokujący na przyszłość. Pomysł, biznesplan, motywacja to trop, którym powinien iść każdy przedsiębiorca, w szczególności początkujący.
Dla bezrobotnego droga do sukcesu może mieć swój początek w Urzędzie Pracy. Poniżej poszczególne jej „przystanki”:

REKLAMA

1. Formalności konieczne przy starcie
• zarejestruj się jako bezrobotny w Urzędzie Pracy
• pobierz formularz wniosku
• zapoznaj się z regulaminem przyznawania dotacji
• sporządź biznesplan i wypełnij wniosek
• znajdź poręczyciela stanowiącego zabezpieczenie dla dotacji

Zobacz: Jakie są procedury wydawania zezwoleń przewoźnikom międzynarodowym?

2. Tryb składania wniosku
• złóż w Urzędzie Pracy wniosek wraz z załącznikami
• czekaj 30 dni na odpowiedź z Urzędu Pracy o przyznaniu dotacji bądź odmowie

3. Podpisanie umowy
• odpowiadając na wezwanie przyjdź wraz z poręczycielem do Urzędu Pracy w celu podpisania umowy
• sprawdź stan konta – dotację dostajesz przelewem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Kwalifikowalne wydatki
• w ciągu 30 dni od dnia podpisania umowy, dokonaj wydatków przewidzianych we wniosku o dotację
• zarejestruj działalność

5. Rozliczenie otrzymanej dotacji
• przedłóż w Urzędzie Pracy faktury VAT, rachunki i umowy będące dowodem na wydanie dotacji zgodnie z wnioskowanym przeznaczeniem (na rozliczenie się z dotacji masz termin – 60 dni) jak również dokument potwierdzający rejestrację firmy

Zobacz: Wtórne postępowanie upadłościowe - porada

6. Epilog umowy
• nie chcesz zwracać dotacji wraz z odsetkami - prowadź działalności przynajmniej przez 12 miesięcy
• „u finiszu” przedstaw do Urzędu Pracy dokumenty przedstawiające stan faktyczny w firmie na potwierdzenie prowadzenia działalności

Szerzej na temat dotacji dla biznesu z Urzędu Pracy w poradniku: Dotacje na biznes z Urzędu Pracy

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA