Wizytówka wypromuje firmę
REKLAMA
REKLAMA
Wizytówki pojawiły się w Chinach w XV wieku. Posiadali je m.in. chińscy urzędnicy. Informacja, która znajdowała się na kartce papieru zawierała imię i nazwisko jej właściciela, a także zajmowane stanowisko.
REKLAMA
Obecnie trudno jest wyobrazić sobie spotkanie partnerów biznesowych bez wymiany wizytówek.
Jak powinna wyglądać firmowa wizytówka?
Klasyczna wizytówka służbowa zawiera logo firmy, imię i nazwisko właściciela i jego stanowisko, dane do kontaktu (adres pocztowy, e-mail, telefon, fax), rodzaj działalności firmy.
Czasami zawiera dodatkowe informacje typu: pełna nazwa firmy, która jest przydatna dla wypisywania faktur, konto bankowe, mapa dojazdowa i zdjęcie właściciela lub produktu firmy.
Aby wizytówka skutecznie spełniała także funkcję reklamową należy zwrócić uwagę na jej zaprojektowanie graficzne. Dobra wizytówka musi być charakterystyczna i oryginalna. Obecnie drukarnie oferują wiele sposobów wykonania wizytówek - od zaokrąglenia jej rogów do pokrycia folią.
Zobacz: Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Standardy i cena
Wymiar współczesnej wizytówki zwykle nie przekracza wymiarów 9 cm x 5,5 cm. Te standardy zostały przyjęte z przyczyn praktycznych, ponieważ do przechowywania większych wzorów potrzebne by były specjalne wizytowniki.
Międzynarodowy wymiar standardowy został ujęty w normie ISO 7810 ID-1, który jest zgodny z wymiarem kart kredytowych.
Klasyczne wizytówki w ilości tysiąca sztuk, drukowanych na sztywnym białym kartonie technologią pełnokolorowego druku offsetowego można nabyć za około 180 złotych, a na zamówione wizytówki czeka się średnio od pięciu do siedmiu dni.
Zobacz: Poradnik dla właścicieli sklepów: wyprzedaż a prawa konsumentów
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.