REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj.

Sektor prawniczy od lat rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz większa liczba klientów i spraw, które trzeba obsłużyć, wymaga od kancelarii optymalnego zarządzania. Tymczasem polskim kancelariom wciąż brak biznesowego podejścia. Potwierdzają to analizy: aż 85 proc. prawników uważa, że na rynku brakuje nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które usprawnią proces zarządzania kancelarią. Jest to tym bardziej niepokojące, że w maju 2011 r. prawnicy zostaną dodatkowo obciążeni obowiązkiem fiskalizacji.

REKLAMA

Kancelaria to firma

REKLAMA

Zapominają o tym przede wszystkim właściciele małych kancelarii, których metody zarządzania dotąd się sprawdzały. Nastał czas na bardziej biznesowe podejście, w którym kancelaria jest firmą świadczącą profesjonalne usługi dla przedsiębiorstw i podmiotów indywidualnych. Takie podejście wymaga innego stylu zarządzania, uwzględniania potrzeb klientów, zarządzania czasem, realnego obliczania stawek i planowania działań.

W przypadku większych firm prawniczych kluczowe jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów i skuteczne zarządzanie sprawami stałych. Z kolei średnie kancelarie, w których pracuje do dziesięciu osób toną pod ilością zleceń, a sekretarki i aplikanci pochłonięci są załatwianiem spraw bieżących. Taki system prosperuje całkiem nieźle, ale tylko do czasu... Ci, którzy planują biznesowy rozwój powinni zacząć myśleć o usprawnieniu zarządzania.

Polecamy: Kiedy sanepid może kontrolować przedsiębiorcę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Papierów nie może być dużo

Na rynku funkcjonują rozwiązania ułatwiające pracę prawników. Jednak są to w głównej mierze programy stanowiące bazę wiedzy prawniczej. Brakuje programów wsparcia dla prowadzenia administracji.

Według badań LegalOffice 85 proc. ankietowanych prawników uważa że branża potrzebuje oprogramowania wspierającego pracę i administrację kancelarii. - Największym problemem jest zapanowanie nad dokumentacją. Taki program umożliwia mi wgląd w sprawy prowadzone przez mecenasa. Usprawnia tez obieg dokumentów - mówi aplikantka w jednej z wrocławskich kancelarii. - Istotna jest ocena ilości czasu pracy, jaki poświęcam danej sprawie. Jeśli program wylicza stawki godzinowe to już wielki sukces, który racjonalizuje też ceny usług - dodaje adwokat z tej samej kancelarii.

Fiskus patrzy

REKLAMA

Po 30 kwietnia 2011 obowiązkiem ewidencji sprzedaży usług zostaną objęci między innymi prawnicy świadczący usługi na rzecz osób fizycznych oraz lekarze prowadzących prywatną praktykę, jeśli ich roczne obroty przekraczają 40 tysięcy złotych. W praktyce oznacza to konieczność zakupu kasy fiskalnej lub instalację oprogramowania administrującego kancelarią, posiadającą moduł służący do wystawiania i drukowania faktur i paragonów. W tym drugim rozwiązaniu musimy wyposażyć się w drukarkę fiskalną, na którą dostaniemy refundację. Jest to rozwiązanie bardziej kompleksowe, przyczynia się bowiem do sprawniejszego zarządzania sprawami klientów i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu.

Na rynku pojawia się trend, aby kancelarie były zarządzane przez profesjonalnych specjalistów od marketingu. Podobnie, jak w innych branżach, zastosowanie znajdują tu metody znane z zarządzania przedsiębiorstwami. Uczelnie wyższe otwierają nawet specjalne studia podyplomowe, na których słuchacze uczą się jak właściwie zarządzać kancelarią prawną.

Branża prawnicza jeszcze długo nie uwolni się od niezbędnej makulatury. Kancelarie powinny się przekonać do korzystania z rozwiązań informatycznych, a na to potrzeba czasu. Opasłe segregatory powinny być już dawno zastąpione przez ich elektroniczne odpowiedniki.

Polecamy: serwis Samochód

Źródło: LegalOffice PL

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA