REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj.

Sektor prawniczy od lat rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz większa liczba klientów i spraw, które trzeba obsłużyć, wymaga od kancelarii optymalnego zarządzania. Tymczasem polskim kancelariom wciąż brak biznesowego podejścia. Potwierdzają to analizy: aż 85 proc. prawników uważa, że na rynku brakuje nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które usprawnią proces zarządzania kancelarią. Jest to tym bardziej niepokojące, że w maju 2011 r. prawnicy zostaną dodatkowo obciążeni obowiązkiem fiskalizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Kancelaria to firma

Zapominają o tym przede wszystkim właściciele małych kancelarii, których metody zarządzania dotąd się sprawdzały. Nastał czas na bardziej biznesowe podejście, w którym kancelaria jest firmą świadczącą profesjonalne usługi dla przedsiębiorstw i podmiotów indywidualnych. Takie podejście wymaga innego stylu zarządzania, uwzględniania potrzeb klientów, zarządzania czasem, realnego obliczania stawek i planowania działań.

W przypadku większych firm prawniczych kluczowe jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów i skuteczne zarządzanie sprawami stałych. Z kolei średnie kancelarie, w których pracuje do dziesięciu osób toną pod ilością zleceń, a sekretarki i aplikanci pochłonięci są załatwianiem spraw bieżących. Taki system prosperuje całkiem nieźle, ale tylko do czasu... Ci, którzy planują biznesowy rozwój powinni zacząć myśleć o usprawnieniu zarządzania.

REKLAMA

Polecamy: Kiedy sanepid może kontrolować przedsiębiorcę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Papierów nie może być dużo

Na rynku funkcjonują rozwiązania ułatwiające pracę prawników. Jednak są to w głównej mierze programy stanowiące bazę wiedzy prawniczej. Brakuje programów wsparcia dla prowadzenia administracji.

Według badań LegalOffice 85 proc. ankietowanych prawników uważa że branża potrzebuje oprogramowania wspierającego pracę i administrację kancelarii. - Największym problemem jest zapanowanie nad dokumentacją. Taki program umożliwia mi wgląd w sprawy prowadzone przez mecenasa. Usprawnia tez obieg dokumentów - mówi aplikantka w jednej z wrocławskich kancelarii. - Istotna jest ocena ilości czasu pracy, jaki poświęcam danej sprawie. Jeśli program wylicza stawki godzinowe to już wielki sukces, który racjonalizuje też ceny usług - dodaje adwokat z tej samej kancelarii.

Fiskus patrzy

Po 30 kwietnia 2011 obowiązkiem ewidencji sprzedaży usług zostaną objęci między innymi prawnicy świadczący usługi na rzecz osób fizycznych oraz lekarze prowadzących prywatną praktykę, jeśli ich roczne obroty przekraczają 40 tysięcy złotych. W praktyce oznacza to konieczność zakupu kasy fiskalnej lub instalację oprogramowania administrującego kancelarią, posiadającą moduł służący do wystawiania i drukowania faktur i paragonów. W tym drugim rozwiązaniu musimy wyposażyć się w drukarkę fiskalną, na którą dostaniemy refundację. Jest to rozwiązanie bardziej kompleksowe, przyczynia się bowiem do sprawniejszego zarządzania sprawami klientów i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu.

Na rynku pojawia się trend, aby kancelarie były zarządzane przez profesjonalnych specjalistów od marketingu. Podobnie, jak w innych branżach, zastosowanie znajdują tu metody znane z zarządzania przedsiębiorstwami. Uczelnie wyższe otwierają nawet specjalne studia podyplomowe, na których słuchacze uczą się jak właściwie zarządzać kancelarią prawną.

Branża prawnicza jeszcze długo nie uwolni się od niezbędnej makulatury. Kancelarie powinny się przekonać do korzystania z rozwiązań informatycznych, a na to potrzeba czasu. Opasłe segregatory powinny być już dawno zastąpione przez ich elektroniczne odpowiedniki.

Polecamy: serwis Samochód

Źródło: LegalOffice PL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA