REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj.

Sektor prawniczy od lat rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz większa liczba klientów i spraw, które trzeba obsłużyć, wymaga od kancelarii optymalnego zarządzania. Tymczasem polskim kancelariom wciąż brak biznesowego podejścia. Potwierdzają to analizy: aż 85 proc. prawników uważa, że na rynku brakuje nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które usprawnią proces zarządzania kancelarią. Jest to tym bardziej niepokojące, że w maju 2011 r. prawnicy zostaną dodatkowo obciążeni obowiązkiem fiskalizacji.

REKLAMA

Kancelaria to firma

REKLAMA

Zapominają o tym przede wszystkim właściciele małych kancelarii, których metody zarządzania dotąd się sprawdzały. Nastał czas na bardziej biznesowe podejście, w którym kancelaria jest firmą świadczącą profesjonalne usługi dla przedsiębiorstw i podmiotów indywidualnych. Takie podejście wymaga innego stylu zarządzania, uwzględniania potrzeb klientów, zarządzania czasem, realnego obliczania stawek i planowania działań.

W przypadku większych firm prawniczych kluczowe jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów i skuteczne zarządzanie sprawami stałych. Z kolei średnie kancelarie, w których pracuje do dziesięciu osób toną pod ilością zleceń, a sekretarki i aplikanci pochłonięci są załatwianiem spraw bieżących. Taki system prosperuje całkiem nieźle, ale tylko do czasu... Ci, którzy planują biznesowy rozwój powinni zacząć myśleć o usprawnieniu zarządzania.

Polecamy: Kiedy sanepid może kontrolować przedsiębiorcę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Papierów nie może być dużo

Na rynku funkcjonują rozwiązania ułatwiające pracę prawników. Jednak są to w głównej mierze programy stanowiące bazę wiedzy prawniczej. Brakuje programów wsparcia dla prowadzenia administracji.

Według badań LegalOffice 85 proc. ankietowanych prawników uważa że branża potrzebuje oprogramowania wspierającego pracę i administrację kancelarii. - Największym problemem jest zapanowanie nad dokumentacją. Taki program umożliwia mi wgląd w sprawy prowadzone przez mecenasa. Usprawnia tez obieg dokumentów - mówi aplikantka w jednej z wrocławskich kancelarii. - Istotna jest ocena ilości czasu pracy, jaki poświęcam danej sprawie. Jeśli program wylicza stawki godzinowe to już wielki sukces, który racjonalizuje też ceny usług - dodaje adwokat z tej samej kancelarii.

Fiskus patrzy

REKLAMA

Po 30 kwietnia 2011 obowiązkiem ewidencji sprzedaży usług zostaną objęci między innymi prawnicy świadczący usługi na rzecz osób fizycznych oraz lekarze prowadzących prywatną praktykę, jeśli ich roczne obroty przekraczają 40 tysięcy złotych. W praktyce oznacza to konieczność zakupu kasy fiskalnej lub instalację oprogramowania administrującego kancelarią, posiadającą moduł służący do wystawiania i drukowania faktur i paragonów. W tym drugim rozwiązaniu musimy wyposażyć się w drukarkę fiskalną, na którą dostaniemy refundację. Jest to rozwiązanie bardziej kompleksowe, przyczynia się bowiem do sprawniejszego zarządzania sprawami klientów i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu.

Na rynku pojawia się trend, aby kancelarie były zarządzane przez profesjonalnych specjalistów od marketingu. Podobnie, jak w innych branżach, zastosowanie znajdują tu metody znane z zarządzania przedsiębiorstwami. Uczelnie wyższe otwierają nawet specjalne studia podyplomowe, na których słuchacze uczą się jak właściwie zarządzać kancelarią prawną.

Branża prawnicza jeszcze długo nie uwolni się od niezbędnej makulatury. Kancelarie powinny się przekonać do korzystania z rozwiązań informatycznych, a na to potrzeba czasu. Opasłe segregatory powinny być już dawno zastąpione przez ich elektroniczne odpowiedniki.

Polecamy: serwis Samochód

Źródło: LegalOffice PL

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA