REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?

Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Jak poprawić funkcjonowanie kancelarii prawniczej?
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polski wymiar sprawiedliwości boryka się z problemem stale rosnącej ilości papierowych dokumentów. Dotyczy to również kancelarii prawnych. Jak rozwiązać trudności związane z archiwizacją? Przeczytaj.

Sektor prawniczy od lat rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz większa liczba klientów i spraw, które trzeba obsłużyć, wymaga od kancelarii optymalnego zarządzania. Tymczasem polskim kancelariom wciąż brak biznesowego podejścia. Potwierdzają to analizy: aż 85 proc. prawników uważa, że na rynku brakuje nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które usprawnią proces zarządzania kancelarią. Jest to tym bardziej niepokojące, że w maju 2011 r. prawnicy zostaną dodatkowo obciążeni obowiązkiem fiskalizacji.

REKLAMA

Kancelaria to firma

REKLAMA

Zapominają o tym przede wszystkim właściciele małych kancelarii, których metody zarządzania dotąd się sprawdzały. Nastał czas na bardziej biznesowe podejście, w którym kancelaria jest firmą świadczącą profesjonalne usługi dla przedsiębiorstw i podmiotów indywidualnych. Takie podejście wymaga innego stylu zarządzania, uwzględniania potrzeb klientów, zarządzania czasem, realnego obliczania stawek i planowania działań.

W przypadku większych firm prawniczych kluczowe jest efektywne pozyskiwanie nowych klientów i skuteczne zarządzanie sprawami stałych. Z kolei średnie kancelarie, w których pracuje do dziesięciu osób toną pod ilością zleceń, a sekretarki i aplikanci pochłonięci są załatwianiem spraw bieżących. Taki system prosperuje całkiem nieźle, ale tylko do czasu... Ci, którzy planują biznesowy rozwój powinni zacząć myśleć o usprawnieniu zarządzania.

Polecamy: Kiedy sanepid może kontrolować przedsiębiorcę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Papierów nie może być dużo

Na rynku funkcjonują rozwiązania ułatwiające pracę prawników. Jednak są to w głównej mierze programy stanowiące bazę wiedzy prawniczej. Brakuje programów wsparcia dla prowadzenia administracji.

Według badań LegalOffice 85 proc. ankietowanych prawników uważa że branża potrzebuje oprogramowania wspierającego pracę i administrację kancelarii. - Największym problemem jest zapanowanie nad dokumentacją. Taki program umożliwia mi wgląd w sprawy prowadzone przez mecenasa. Usprawnia tez obieg dokumentów - mówi aplikantka w jednej z wrocławskich kancelarii. - Istotna jest ocena ilości czasu pracy, jaki poświęcam danej sprawie. Jeśli program wylicza stawki godzinowe to już wielki sukces, który racjonalizuje też ceny usług - dodaje adwokat z tej samej kancelarii.

Fiskus patrzy

REKLAMA

Po 30 kwietnia 2011 obowiązkiem ewidencji sprzedaży usług zostaną objęci między innymi prawnicy świadczący usługi na rzecz osób fizycznych oraz lekarze prowadzących prywatną praktykę, jeśli ich roczne obroty przekraczają 40 tysięcy złotych. W praktyce oznacza to konieczność zakupu kasy fiskalnej lub instalację oprogramowania administrującego kancelarią, posiadającą moduł służący do wystawiania i drukowania faktur i paragonów. W tym drugim rozwiązaniu musimy wyposażyć się w drukarkę fiskalną, na którą dostaniemy refundację. Jest to rozwiązanie bardziej kompleksowe, przyczynia się bowiem do sprawniejszego zarządzania sprawami klientów i pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu.

Na rynku pojawia się trend, aby kancelarie były zarządzane przez profesjonalnych specjalistów od marketingu. Podobnie, jak w innych branżach, zastosowanie znajdują tu metody znane z zarządzania przedsiębiorstwami. Uczelnie wyższe otwierają nawet specjalne studia podyplomowe, na których słuchacze uczą się jak właściwie zarządzać kancelarią prawną.

Branża prawnicza jeszcze długo nie uwolni się od niezbędnej makulatury. Kancelarie powinny się przekonać do korzystania z rozwiązań informatycznych, a na to potrzeba czasu. Opasłe segregatory powinny być już dawno zastąpione przez ich elektroniczne odpowiedniki.

Polecamy: serwis Samochód

Źródło: LegalOffice PL

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA