REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wiedzą podniesie konkurencyjność firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Irina Nowochatko
Jak podnieść konkurencyjność firmy?
Jak podnieść konkurencyjność firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Każdej firmie zależy na inwestowanie w zarządzanie wiedzą w obszarach, w których przyniesie ona wzrost konkurencyjności. Najbardziej potrzebują tego te działy, w których pracownikom potrzebna jest duża lub trudno dostępna wiedza.

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do bycia bardziej konkurencyjnym od innych. Dlatego firmie opłaca się inwestować w wiedzę wpływającą na realizację procesów biznesowych, a także inwestować w wiedzę wybranych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie wiedzą jest dobrym narzędziem wsparcia w takich obszarach jak: proces sprzedaży, obsługa klienta, zarządzanie produktami i produkcją czy prowadzenie projektów.

Sprzedaż

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu sprzedaży mogą być:

  • Dostarczenie handlowcom wiedzy o produktach i procesie sprzedaży;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie;
  • Gromadzenie informacji z rynku dotyczących działań konkurencji i preferencji klientów.

Zarządzanie wiedzą w obszarze sprzedaży wpływa m.in. na zwiększenie sprzedaży wymagających dużej wiedzy produktów, skraca czas wprowadzenia produktu na rynek i zmniejsza liczbę błędów popełnianych przy zawieraniu umów.

REKLAMA

Zobacz: Wszystko o postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa klienta

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu obsługi klient mogą być:

  • Dostarczenie pracownikom obsługi klienta, często też klientom wiedzy o produktach i obsłudze odbiorców;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie.
  • Gromadzenie pomysłów od klientów dotyczących ulepszania produktów i procesu ich obsługi.

Jeżeli odbiorcami wiedzy mają być klienci, tworzy się dla nich bazy wiedzy zwykle dostępne stronach internetowych.

Wielu producentów sprzętu AGD, RTV, komputerowego, czy oprogramowania na swoich witrynach ma podobne bazy wiedzy o produktach zawierające opisy ich cech, sposobu instalacji, rozwiązania najczęściej spotykanych problemów i odpowiedzi na pytania klientów – np. witryny Microsoft, Electronic Arts, Acer i Whirlpool.

Produkcja

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu produkcji mogą być:

  • Gromadzenie i dystrybucja najlepszych praktyk dotyczących produkcji;
  • Zapewnienie kompetencji koniecznych dla nieprzerwanej realizacji produkcji.

W tym obszarze dominuje głównie wiedza powszechna oraz procesy transferu i weryfikacji. Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze firma może m.in. zmniejszyć liczbę popełnianych błędów i powtórnej pracy, zminimalizować czas przestojów i skrócić czas wprowadzania nowych pracowników na stanowiska.

Proces badawczo-rozwojowy

W tym przypadku celem zarządzania wiedzą w ramach działań badawczo-rozwojowych jest przyśpieszenie realizacji innowacji poprzez efektywne dzielenie się wiedzą między pracownikami na temat najlepszych rozwiązań.

Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze organizacja może skorzystać głównie na skróceniu czasu i zmniejszeniu kosztów tworzenia nowych produktów.

Zobacz: Strona, pełnomocnicy oraz terminy w postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Zarządzanie projektami

Obszar zarządzania projektami jest bliski badawczo-rozwojowemu, ponieważ te przedsięwzięcia często są realizowane w postaci projektów. Jego główne cele to:

  • Udostępnianie informacji o procedurach i firmowej metodyce projektowej;
  • Kompletowanie zespołu projektowego;
  • Planowanie czasochłonności zadań;
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów;
  • Udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania;
  • Publikowanie informacji o stanie projektu;
  • Zarządzanie ryzykiem;
  • Zbieranie doświadczeń po realizacji projektu.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA