REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wiedzą podniesie konkurencyjność firmy

Irina Nowochatko
Jak podnieść konkurencyjność firmy?
Jak podnieść konkurencyjność firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Każdej firmie zależy na inwestowanie w zarządzanie wiedzą w obszarach, w których przyniesie ona wzrost konkurencyjności. Najbardziej potrzebują tego te działy, w których pracownikom potrzebna jest duża lub trudno dostępna wiedza.

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do bycia bardziej konkurencyjnym od innych. Dlatego firmie opłaca się inwestować w wiedzę wpływającą na realizację procesów biznesowych, a także inwestować w wiedzę wybranych pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie wiedzą jest dobrym narzędziem wsparcia w takich obszarach jak: proces sprzedaży, obsługa klienta, zarządzanie produktami i produkcją czy prowadzenie projektów.

Sprzedaż

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu sprzedaży mogą być:

  • Dostarczenie handlowcom wiedzy o produktach i procesie sprzedaży;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie;
  • Gromadzenie informacji z rynku dotyczących działań konkurencji i preferencji klientów.

Zarządzanie wiedzą w obszarze sprzedaży wpływa m.in. na zwiększenie sprzedaży wymagających dużej wiedzy produktów, skraca czas wprowadzenia produktu na rynek i zmniejsza liczbę błędów popełnianych przy zawieraniu umów.

REKLAMA

Zobacz: Wszystko o postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa klienta

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu obsługi klient mogą być:

  • Dostarczenie pracownikom obsługi klienta, często też klientom wiedzy o produktach i obsłudze odbiorców;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie.
  • Gromadzenie pomysłów od klientów dotyczących ulepszania produktów i procesu ich obsługi.

Jeżeli odbiorcami wiedzy mają być klienci, tworzy się dla nich bazy wiedzy zwykle dostępne stronach internetowych.

Wielu producentów sprzętu AGD, RTV, komputerowego, czy oprogramowania na swoich witrynach ma podobne bazy wiedzy o produktach zawierające opisy ich cech, sposobu instalacji, rozwiązania najczęściej spotykanych problemów i odpowiedzi na pytania klientów – np. witryny Microsoft, Electronic Arts, Acer i Whirlpool.

Produkcja

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu produkcji mogą być:

  • Gromadzenie i dystrybucja najlepszych praktyk dotyczących produkcji;
  • Zapewnienie kompetencji koniecznych dla nieprzerwanej realizacji produkcji.

W tym obszarze dominuje głównie wiedza powszechna oraz procesy transferu i weryfikacji. Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze firma może m.in. zmniejszyć liczbę popełnianych błędów i powtórnej pracy, zminimalizować czas przestojów i skrócić czas wprowadzania nowych pracowników na stanowiska.

Proces badawczo-rozwojowy

W tym przypadku celem zarządzania wiedzą w ramach działań badawczo-rozwojowych jest przyśpieszenie realizacji innowacji poprzez efektywne dzielenie się wiedzą między pracownikami na temat najlepszych rozwiązań.

Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze organizacja może skorzystać głównie na skróceniu czasu i zmniejszeniu kosztów tworzenia nowych produktów.

Zobacz: Strona, pełnomocnicy oraz terminy w postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Zarządzanie projektami

Obszar zarządzania projektami jest bliski badawczo-rozwojowemu, ponieważ te przedsięwzięcia często są realizowane w postaci projektów. Jego główne cele to:

  • Udostępnianie informacji o procedurach i firmowej metodyce projektowej;
  • Kompletowanie zespołu projektowego;
  • Planowanie czasochłonności zadań;
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów;
  • Udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania;
  • Publikowanie informacji o stanie projektu;
  • Zarządzanie ryzykiem;
  • Zbieranie doświadczeń po realizacji projektu.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA