REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wiedzą podniesie konkurencyjność firmy

Irina Nowochatko
Jak podnieść konkurencyjność firmy?
Jak podnieść konkurencyjność firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Każdej firmie zależy na inwestowanie w zarządzanie wiedzą w obszarach, w których przyniesie ona wzrost konkurencyjności. Najbardziej potrzebują tego te działy, w których pracownikom potrzebna jest duża lub trudno dostępna wiedza.

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do bycia bardziej konkurencyjnym od innych. Dlatego firmie opłaca się inwestować w wiedzę wpływającą na realizację procesów biznesowych, a także inwestować w wiedzę wybranych pracowników.

REKLAMA

Zarządzanie wiedzą jest dobrym narzędziem wsparcia w takich obszarach jak: proces sprzedaży, obsługa klienta, zarządzanie produktami i produkcją czy prowadzenie projektów.

Sprzedaż

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu sprzedaży mogą być:

  • Dostarczenie handlowcom wiedzy o produktach i procesie sprzedaży;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie;
  • Gromadzenie informacji z rynku dotyczących działań konkurencji i preferencji klientów.

Zarządzanie wiedzą w obszarze sprzedaży wpływa m.in. na zwiększenie sprzedaży wymagających dużej wiedzy produktów, skraca czas wprowadzenia produktu na rynek i zmniejsza liczbę błędów popełnianych przy zawieraniu umów.

Zobacz: Wszystko o postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa klienta

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu obsługi klient mogą być:

  • Dostarczenie pracownikom obsługi klienta, często też klientom wiedzy o produktach i obsłudze odbiorców;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie.
  • Gromadzenie pomysłów od klientów dotyczących ulepszania produktów i procesu ich obsługi.

Jeżeli odbiorcami wiedzy mają być klienci, tworzy się dla nich bazy wiedzy zwykle dostępne stronach internetowych.

Wielu producentów sprzętu AGD, RTV, komputerowego, czy oprogramowania na swoich witrynach ma podobne bazy wiedzy o produktach zawierające opisy ich cech, sposobu instalacji, rozwiązania najczęściej spotykanych problemów i odpowiedzi na pytania klientów – np. witryny Microsoft, Electronic Arts, Acer i Whirlpool.

Produkcja

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu produkcji mogą być:

  • Gromadzenie i dystrybucja najlepszych praktyk dotyczących produkcji;
  • Zapewnienie kompetencji koniecznych dla nieprzerwanej realizacji produkcji.

W tym obszarze dominuje głównie wiedza powszechna oraz procesy transferu i weryfikacji. Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze firma może m.in. zmniejszyć liczbę popełnianych błędów i powtórnej pracy, zminimalizować czas przestojów i skrócić czas wprowadzania nowych pracowników na stanowiska.

Proces badawczo-rozwojowy

W tym przypadku celem zarządzania wiedzą w ramach działań badawczo-rozwojowych jest przyśpieszenie realizacji innowacji poprzez efektywne dzielenie się wiedzą między pracownikami na temat najlepszych rozwiązań.

Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze organizacja może skorzystać głównie na skróceniu czasu i zmniejszeniu kosztów tworzenia nowych produktów.

Zobacz: Strona, pełnomocnicy oraz terminy w postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Zarządzanie projektami

Obszar zarządzania projektami jest bliski badawczo-rozwojowemu, ponieważ te przedsięwzięcia często są realizowane w postaci projektów. Jego główne cele to:

  • Udostępnianie informacji o procedurach i firmowej metodyce projektowej;
  • Kompletowanie zespołu projektowego;
  • Planowanie czasochłonności zadań;
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów;
  • Udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania;
  • Publikowanie informacji o stanie projektu;
  • Zarządzanie ryzykiem;
  • Zbieranie doświadczeń po realizacji projektu.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA