REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wiedzą podniesie konkurencyjność firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Irina Nowochatko
Jak podnieść konkurencyjność firmy?
Jak podnieść konkurencyjność firmy?

REKLAMA

REKLAMA

Każdej firmie zależy na inwestowanie w zarządzanie wiedzą w obszarach, w których przyniesie ona wzrost konkurencyjności. Najbardziej potrzebują tego te działy, w których pracownikom potrzebna jest duża lub trudno dostępna wiedza.

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do bycia bardziej konkurencyjnym od innych. Dlatego firmie opłaca się inwestować w wiedzę wpływającą na realizację procesów biznesowych, a także inwestować w wiedzę wybranych pracowników.

REKLAMA

Zarządzanie wiedzą jest dobrym narzędziem wsparcia w takich obszarach jak: proces sprzedaży, obsługa klienta, zarządzanie produktami i produkcją czy prowadzenie projektów.

Sprzedaż

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu sprzedaży mogą być:

  • Dostarczenie handlowcom wiedzy o produktach i procesie sprzedaży;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie;
  • Gromadzenie informacji z rynku dotyczących działań konkurencji i preferencji klientów.

Zarządzanie wiedzą w obszarze sprzedaży wpływa m.in. na zwiększenie sprzedaży wymagających dużej wiedzy produktów, skraca czas wprowadzenia produktu na rynek i zmniejsza liczbę błędów popełnianych przy zawieraniu umów.

Zobacz: Wszystko o postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obsługa klienta

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu obsługi klient mogą być:

  • Dostarczenie pracownikom obsługi klienta, często też klientom wiedzy o produktach i obsłudze odbiorców;
  • Upewnienie się, że ta wiedza jest u handlowców na wymaganym poziomie.
  • Gromadzenie pomysłów od klientów dotyczących ulepszania produktów i procesu ich obsługi.

Jeżeli odbiorcami wiedzy mają być klienci, tworzy się dla nich bazy wiedzy zwykle dostępne stronach internetowych.

Wielu producentów sprzętu AGD, RTV, komputerowego, czy oprogramowania na swoich witrynach ma podobne bazy wiedzy o produktach zawierające opisy ich cech, sposobu instalacji, rozwiązania najczęściej spotykanych problemów i odpowiedzi na pytania klientów – np. witryny Microsoft, Electronic Arts, Acer i Whirlpool.

Produkcja

Celami zarządzania wiedzą przy wsparciu procesu produkcji mogą być:

  • Gromadzenie i dystrybucja najlepszych praktyk dotyczących produkcji;
  • Zapewnienie kompetencji koniecznych dla nieprzerwanej realizacji produkcji.

W tym obszarze dominuje głównie wiedza powszechna oraz procesy transferu i weryfikacji. Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze firma może m.in. zmniejszyć liczbę popełnianych błędów i powtórnej pracy, zminimalizować czas przestojów i skrócić czas wprowadzania nowych pracowników na stanowiska.

Proces badawczo-rozwojowy

W tym przypadku celem zarządzania wiedzą w ramach działań badawczo-rozwojowych jest przyśpieszenie realizacji innowacji poprzez efektywne dzielenie się wiedzą między pracownikami na temat najlepszych rozwiązań.

Dzięki zarządzaniu wiedzą w tym obszarze organizacja może skorzystać głównie na skróceniu czasu i zmniejszeniu kosztów tworzenia nowych produktów.

Zobacz: Strona, pełnomocnicy oraz terminy w postępowaniu zgłoszeniowym i rejestrowym przez Urzędem Patentowym

Zarządzanie projektami

Obszar zarządzania projektami jest bliski badawczo-rozwojowemu, ponieważ te przedsięwzięcia często są realizowane w postaci projektów. Jego główne cele to:

  • Udostępnianie informacji o procedurach i firmowej metodyce projektowej;
  • Kompletowanie zespołu projektowego;
  • Planowanie czasochłonności zadań;
  • Zespołowe rozwiązywanie problemów;
  • Udzielanie odpowiedzi na powtarzające się pytania;
  • Publikowanie informacji o stanie projektu;
  • Zarządzanie ryzykiem;
  • Zbieranie doświadczeń po realizacji projektu.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA