REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wartością firmy

Irina Nowochatko
Systemy planowania, raportowania i kontroli są dostosowywane do zarządzania wartością firmy.
Systemy planowania, raportowania i kontroli są dostosowywane do zarządzania wartością firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Zarządzanie wartością firmy to zespół działań skierowanych na podwyższenie aktywów firmy i utworzenie programów restrukturyzacji, zwiększających efektywność zużycia zasobów, a także spełnienie oczekiwań klientów.

Umiejętne zarządzanie wartością firmy podnosi jej pozycję rynkową i daje przewagę konkurencyjną. Ten typ zarządzania obejmuje m.in.:

REKLAMA

  • Zarządzanie marketingowe;
  • Zarządzanie innowacyjne i inwestycyjne;
  • Zarządzanie finansami;
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi.

Specjaliści firmy doradczej Deloitte podają, że wzrost wartości przedsiębiorstwa to uniwersalny i nadrzędny cel wszystkich zainteresowanych rozwojem danej spółki. Łączy on zarówno inwestorów, pracowników, klientów, dostawców, jak i partnerów społecznych.

REKLAMA

Ponadto system zarządzania wartością firmy jest kluczowym wymogiem skutecznej strategii w zakresie zarządzania stosowaną przez firmy w wielu branżach. Jego wdrożenie wprowadza zmiany do organizacji firmy i do tego w jaki sposób są podejmowane najważniejsze decyzje.

Eksperci Deloitte tłumaczą, że dzięki systemom zarządzania wartością strategia firmy, jej cele i działania przekładane są na język wartości firmy. Systemy planowania, raportowania i kontroli są dostosowywane do zarządzania wartością firmy, a systemy oceny i motywacji stymulują pracowników do jej zwiększenia.

Zobacz: Jak zmiana wartości pieniądza wpływa na finanse firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomiar efektów działalności firmy

W procesie zwiększania wartości firmy wymagane jest stworzenie kryteriów okresowej oceny działalności całej organizacji, które są zgodne z kryteriami oceny wykorzystywanymi przez uczestników rynku kapitałowego. Jednak tradycyjne miary księgowe nie zapewniają pomiaru efektywności firmy według kryteriów używanych przez inwestorów.

Przyczyną tego jest to, że pomijają one jeden z głównych elementów takiej oceny, którym jest koszt kapitału zainwestowanego przez akcjonariuszy. Dlatego wymagane jest wprowadzenie innych metod pomiaru efektów działalności.

W zarządzaniu wartością firmy taka ocena dokonywana jest na podstawie miar wartości dodanej, które poprzez uwzględnienie kosztu kapitału własnego pozwalają określić rzeczywisty wynik wypracowany przez przedsiębiorstwo, który jest określany mianem wyniku ekonomicznego.

Zobacz: Jak uniknąć zwłoki kontrahenta w płatnościach?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA