REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet, E-sklep

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Informacja o cookies – wymogi prawne

Od pewnego czasu, na większości stron internetowych pojawia się informacja dotycząca cookies. Zapewne sytuacja ta budzi ciekawość, ponieważ do tej pory informacje takie nie pojawiały się. Zamieszczenie informacji o polityce cookies jest od 22 marca 2013 r. obowiązkiem, wynikającym z Dyrektywy 2009/136/WE, która wprowadza zmiany do poprzedzającej ją Dyrektywy 2002/58/WE.

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Poziom obsługi klienta – klucz do sukcesu sklepu internetowego

Sukces internetowego biznesu zależy od wielu czynników. Jednym z ważniejszych jest poziom obsługi klienta. Na które elementy w procesie obsługi klienta zwrócić uwagę i jak można je poprawić – podpowiada poniższy artykuł.

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego powinien obowiązkowo zawierać elementy określone w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Stworzenie regulaminu sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Na co uważać przy tworzeniu regulaminu sklepu internetowego?

REKLAMA

Feedback w Internecie – lekcja do nauki dla firm

W Internecie wiele osób komentuje praktycznie wszystko. To znak czasów pokolenia Lubię To! Dla klientów i firm to sytuacja wyjątkowo sprzyjająca. Klienci przy wyborze oferty, mogą skorzystać z opinii innych użytkowników. Zaś firmy mogą szybko otrzymać feedback odnośnie zarówno bieżącej działalności, jak i planowanych przedsięwzięć. To daje im szansę nie tylko na szybką reakcję w sytuacjach kryzysowych, ale także poprawienie jakości obsługi w przyszłości.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

6 mitów głównych w SEO

Branża SEO przez lata dorobiła się wielu mitów. Wierzą w nie, nie tylko nieświadomi klienci, ale także niektórzy doradcy SEO. Podtrzymywanie wiary w te mity jest wygodne dla agencji interaktywnych. To pozwala skutecznie inicjować działania, które w rzeczywistości nie przynoszą żadnych efektów. Strategia ta praktykowana jest szczególnie przez agencje, które nie rozliczają się z klientami w systemie – płatność tylko za wyniki.

REKLAMA

Legalizacja przechowywania plików cookies

Dnia 22 marca 2013 roku weszły w życie przepisy, zgodnie z którymi przechowywanie informacji lub uzyskiwanie dostępu do informacji już przechowywanej w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym abonenta lub użytkownika końcowego, w szczególności plików cookies jest dozwolone, ale po uprzednim uzyskaniu zgody użytkownika.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Landing Page wpisuje się w strategię komunikacji wielu marek. I słusznie, bo to dobra droga ku temu by nakłonić klienta np. do wypróbowania produktu.

Dziennikarstwo mobilne

W roku 2012 coraz częściej wykorzystuje się telefony komórkowe jako sposób na korzystanie z Internetu. Wydawnictwa oferują płatny dostęp do treści do odczytania na telefonie komórkowym. Najczęściej ten sposób zdobywania informacji wykorzystują firmy sprzedaży i usług konsumenckich. Pracownicy mobilni uzyskują dostęp do płatnych treści – dostęp przez telefon komórkowy lub mobilne komputery.

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Założenie strony internetowej a podatki

W poniższym artykule przedstawię podatkowe aspekty założenia własnej strony internetowej. W dzisiejszych czasach trudno bowiem wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które nie posiada własnej strony internetowej.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Wśród licznej grupy przedsiębiorców aplikacje działające w chmurze budzą sporo wątpliwości. Szczególnie, gdy korzystanie z takiego rozwiązania wymaga przechowywania danych firmowych, kontaktów i ważnych informacji oraz dokumentów. Niewiedza rodzi wizję ich wysyłania „gdzieś, nie wiadomo gdzie”. Mit ten obalają współczesne centra danych, z których koniecznie korzystają profesjonalni dostawcy aplikacji działających w modelu SaaS.

Pozycjonowanie stron – Google wprowadza zmiany

Coraz liczniejsze nadużycia ze strony SEO doprowadziły do zmiany zasad pozycjonowania stron przez Google. Wysokiego miejsca w wyszukiwarce nie zapewnią już standardowe działania, jak keywords czy dobra optymalizacja. Warto więc śledzić na bieżąco działania pozycjonerów i brać pod uwagę wskazówki Google.

Sektor B2B stawia na technologie mobilne

Sektor B2B jest ukierunkowany na wprowadzanie nowego sposobu komunikacji, obsługi klienta i pracy wewnątrz firmy. Wprowadzanie technologii mobilnej oraz mobilnego Internetu jest elementem strategii przedsiębiorstw krajowych i międzynarodowych.

Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Od 2013 roku wszyscy obywatele Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do internetu. Wszystkie nowe budynki mają mieć instalację światłowodową.

Kradzież praw autorskich w internecie

Kopiowanie cudzego artykułu i jego rozpowszechnianie stanowi przestępstwo związane z kradzieżą praw autorskich. Wbrew pozorom samo ściąganie plików chronionych prawem autorskim przestępstwem nie jest.

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki prawne ciążące na prowadzącym sklep internetowy to podstawowe trudności formalne z jakimi musi zmierzyć się przedsiębiorca. Ekspert podpowiada na co zwrócić uwagę zakładając e-sklep.

Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych

14 dni na zwrot towaru będą mieli klienci sklepów internetowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. To ważna zmiana dla przedsiębiorców i konsumentów. Ekspert wyjaśnia co zmieni się w przepisach dotyczących sprzedaży na odległość.

E-faktura w e-biznesie – jakie są korzyści takiego rozwiązania?

Dla wielu przedsiębiorców, samo słowo VAT przyprawia o zawrót głowy i zwiększa ciśnienie. Niestety w naszym kraju od wielu lat to konieczność. Z punktu widzenia Skarbu Państwa, ten znienawidzony przez wielu VAT jest jednym z najskuteczniejszych źródeł dochodów. Niestety od podatku VAT nie uciekniemy, ale z pewnością możemy usprawnić cała procedurę i co najważniejsze, zmniejszyć związane z nią koszty.

Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?

Jedną z najważniejszych decyzji, jakie stoją przez każdym przedsiębiorcą internetowym to wybór odpowiedniej agencji interaktywnej. Czym w ogóle zajmuje się taka agencja? Otóż przenosi ona naszą wizję biznesu w świat wirtualny. Jest ona odpowiedzialna za odpowiednią kreację strony, za procesy biznesowe oraz za to, jak będziemy odbierani przez klientów. Jak wybrać taką agencję i na co zwracać uwagę?

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

W dzisiejszych czasach treści video w sklepach internetowych to nadal ogromna rzadkość. To właśnie ta tendencja może być naszą wielką zaletą, gdyż zastosowanie video na stronie sklepu może sprawić, że nasza firma w oczach potencjalnych klientów przeobrazi się w bardzo nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo. Jak więc wykorzystać video, aby poprawić zyski w sklepie internetowym?

Łamanie bariery przedzakupowej – czy video rozwiąże ten problem?

Pisaliśmy już o zaletach spotów video, reklam w postaci filmów czy spotów instruktażowych. Tego typu treści na stronie internetowej sklepu przyciągają potencjalnych klientów, którzy chętniej kupią konkretny towar. A co zrobić, aby przeprowadzić klienta przez barierę przedzakupową? Co to w ogóle jest?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Promocja w Internecie to nie tylko długo planowane kampanie reklamowe, bannery i filmiki. Promocja w Internecie to również kontrolowana plotka i informacja na temat naszej firmy. Coś, co zainteresuje zarówno serwisy internetowe jak i naszych potencjalnych klientów. Jak więc zainteresować innych naszą firmą? Co warto zrobić, a czego unikać?

Jakich błędów nie popełniać w komunikacji z mediami?

Wiemy już, jak ważna jest komunikacja z mediami zarówno dla nowych przedsiębiorstw, jak i prężnie rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji. Dobre relacje z mediami mogą bardzo szybko wywindować nową firmę ponad konkurencję, a sprawdzoną markę przez długi czas utrzymywać na fali sukcesu. Niestety popełniane błędy mogą bardzo szybko ten sukces oddalić. Jakich błędów nie popełniać?

Czy warto komunikować się z mediami?

Komunikować się z mediami czy nie? – to pytanie zadaje sobie wielu zarówno świeżych, jak i już doświadczonych przedsiębiorców i właścicieli e-biznesu. Co ciekawe, odpowiedź w żadnym z przypadków nie jest jednoznaczna. Tak czy inaczej, dobrze przeprowadzona kampania w mediach może być prawdziwą trampoliną do sukcesu. Należy jednak uważać, gdyż każdy błąd może odbić się negatywnie na wizerunku firmy.

Jak działa reklama partyzancka i jaki ma wpływ na użytkowników?

Jak już wiemy, marketing partyzancki ma za zadanie zaskoczyć konsumenta niekonwencjonalną reklamą. W dzisiejszych czasach taka forma reklamy nie jest już wyborem, ale bardzo często koniecznością, gdyż tradycyjna reklama jest najzwyczajniej w świecie ignorowana przez użytkowników Internetu. Jak więc działa reklama partyzancka i czym się charakteryzuje?

Marketing partyzancki w e-biznesie – na czym to polega i czy się sprawdzi?

Na czym może polegać marketing partyzancki? Czy to ma jakikolwiek związek z wojskiem? Oczywiście nie, ale w dzisiejszych czasach wojna z konkurencją, niekiedy dość ostra i zacięta to pojęcie bardzo powszechne i każdemu doskonale znane. Dlatego też firmy wkraczające na rynek, szczególnie ten w Internecie, jeśli chcą zaistnieć już na początku powinny wystawić największe działa przeciwko konkurencji. Czy marketing partyzancki jest dobrą bronią?

Obsługa klienta poprzez system ticketowy – na czym to polega?

Wiemy już jak ważna jest profesjonalna obsługa zarówno stałych, jak i potencjalnych klientów. Raz zlekceważony klient, na którego pytanie nikt nie odpowie z pewnością nie wróci, a zadowolony klient, który uzyskał odpowiedzi na wszystkie swoje pytania to prawdopodobnie przyszły kontrahent. Jak więc poradzić sobie z obsługą klientów? Czy systemy ticketowe mogą być przydatne?

Poprawa jakości ruchu w sklepie – reklama video idealną receptą?

Treści video na stronie internetowej, co prawda mogą zwiększyć ruch na naszej stronie, ale nie zawsze doprowadzą do zwiększenia sprzedaży, gdyż ten etap zależy od wielu czynników. Nie mniej jednak dobra reklama z pewnością pomaga w przyciągnięciu większej liczby potencjalnych klientów. Jak więc dobra reklama video wpływa na popularność marki?

Video w e-commerce – do czego może się przydać?

W dzisiejszych czasach jakakolwiek forma promocji oraz sposób, do przyciągnięcia do siebie potencjalnych klientów jest dobry. Niestety ogromne możliwości marketingu ciągną za sobą wysokie koszty, dlatego też tylko sprytni i pomysłowi przedsiębiorcy przetrwają. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie klientów jest video. Na czym to polega i w czym może pomóc?

Poradnik: Sklep internetowy a podatek VAT

Od kilku lat gwałtownie wzrosła liczba działalności gospodarczych prowadzona za pośrednictwem Internetu. Przedsiębiorcy prowadzący tego rodzaju działalność gospodarczą często zastanawiają się, czy i kiedy powinni opodatkować swoją sprzedaż.

Komunikacja via e-mail – jakie błędy są popełniane najczęściej?

Czy kontakt mailowy między klientem a sklepem internetowym jest ważny, czy to tylko dodatek? Jeśli ktoś uważa, że e-mail jest niezbędny tylko do założenia konta i odebrania zamówienia, już teraz powinien zweryfikować swoją zdolność do prowadzenia e-biznesu. Jak się bowiem okazuje, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że rezygnuje z oferty firmy, gdy ta nie odpowiada na zapytanie drogą elektroniczną. Jakie więc błędy popełniają sklepy internetowe w komunikacji poprzez e-mail?

Współpraca e-sklepu z portalami i wortalami – czy to się opłaca?

W wielu dziedzinach biznesu współpraca może prowadzić do szybkiego sukcesu obu stron. Połączenie zalet dwóch szczebli biznesu może sprawić, że powstanie jedna i silna firma, mająca przewagę nad konkurencją. Niestety nieumiejętne zarządzanie współpracą może również pociągnąć obie strony w głębiny rynku. Jakie formy współpracy są więc wskazane?

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Było już mnóstwo artykułów poradniczych o tym, jak stworzyć odpowiednią nazwę dla sklepu internetowego. Nie ma jednak idealnej recepty, gdyż sieć jest wypełniona po brzegi najróżniejszymi nazwami i sloganami reklamowymi. Wymyślenie nazwy dla biznesu, który osiągnie sukces na rynku to ciężkie zadanie. Czego więc unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Jak odpowiednio wykreować dobrą markę w oczach klientów?

Każdy sklep internetowy chce, aby w oczach klientów być najlepszym sklepem w sieci. Każdy sklep również chce, aby stali klienci nawet nie myśleli o zakupach w innym miejscu, a nowi wręcz marzyli o pierwszej transakcji w naszym e-sklepie. Czy takie marzenie ma szansę na spełnienie? Co zrobić, aby jak najbardziej zbliżyć się do takiego modelu?

Tworzenie sklepu internetowego – jakie pytania zadawać klientom i sobie?

Pewne stare porzekadło: „Kto pyta – nie błądzi”, sprawdza się w każdym biznesie, również tym elektronicznym. Zadawanie pytań klientom poprzez krótkie ankiety, ale również zadawanie pytań samemu sobie i późniejsza interpretacja odpowiedzi może sprawić, że z płaskiego i mało dochodowego biznesu stworzymy prawdziwą, prężnie rozwijającą się i szanowaną przez klientów markę. Jak tego dokonać?

Marka sklepu internetowego – czym jest i jak ją stworzyć?

Dla wielu przedsiębiorców marka kojarzy się głównie z nazwą sklepu. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż na markę, oprócz samej nazwy składa się bardzo wiele czynników. Markę wypracowuje się przez wiele lat, a nie w jeden wieczór wymyślając nazwę dla przyszłego e-biznesu. Czym więc jest marka i jak ją wypracować?

Nazwa dla sklepu internetowego – jak ją wybrać?

Wydaje się, że wybór nazwy dla sklepu internetowego to najważniejsza decyzja marketingowa dokonana przez osobę, która chce rozkręcić e-biznes. Jest to tylko w połowie prawda, gdyż o sukcesie sklepu decyduje wiele czynników, między innymi codzienna ciężka praca, dobrze dobrany zespół czy odpowiednio dobrana taktyka. Mimo to odpowiednia nazwa sklepu pomoże na początku przeprawy przez gąszcz konkurencji, jak i w późniejszym rozwoju marki. Jak więc wybrać odpowiednią markę i na co zwracać uwagę?

Jak dostosować skalę ocen w badaniach marketingowych on-line?

Wspominaliśmy już o ocenach i skalach ocen w ankietach on-line. Przypomnijmy, że odpowiedni dobór właściwych pytań oraz dostosowana do tego skala ocen pomoże nam zebrać jak najwięcej wiarygodnych informacji z ankiety. Ponadto dobrze dobrana skala ocen w znacznym stopniu ułatwi respondentom odpowiedzi na zadawane im pytania. O czym jeszcze pamiętać podczas doboru skali ocen?

Jak zaprojektować skalę ocen do badania marketingowego on-line?

Pytania ankietowe mogą być proste, niestety proponowane odpowiedzi już nie do końca. Jeśli ankietowany nie może z proponowanych odpowiedzi wybrać taką, która w największym stopniu odzwierciedla jego odczucia, być może opuści ankietę lub udzieli odpowiedzi na „chybił-trafił”. Aby więc ankieta była jak najlepsza, należy ułożyć nie tylko spójne i konkretne pytania, ale również zaproponować odpowiednio dobrane propozycje odpowiedzi. Jak to zrobić?

Jak sformułować pytania w ankietach on-line?

Ankiety marketingowe polegają na zadawaniu pytań ankietowanym. Odpowiedzi na większość pytań są dla firm bardzo cenne, gdyż mogą one rozwijać się w kierunku, w którym podążają potencjalni klienci. Niestety w większości przypadków ankiety są niemiarodajne, a główną przyczyną są przede wszystkim źle dobrane pytania. Jak więc formułować pytania, aby ankieta była w jak największym stopniu skuteczna?

Jak odpowiednio zbudować miarodajną ankietę on-line?

Ankiety on-line mogą być ogromnym źródłem cennych informacji, ale nieprawidłowe skonstruowanie badania może sprawić, że wydane pieniądze wylądują w błocie. Najważniejsze jest odpowiednie skonstruowanie ankiety, dobranie odpowiednich pytań i zadbanie o szczegóły. Dopiero wtedy wyniki ankiety będą dla nas przydatne, a ankieterzy zadowoleni. Na jakie detale zwrócić uwagę?

Ankieta on-line – czy jest ważna w e-biznesie?

Spece od marketingu niemal każdego dnia stają przed zadaniem zbadania rynku. Oczywiście badanie musi być dokładnie wycelowane w konkretną grupę odbiorców, aby sprawdzić, jakie relacje występują między odbiorcami a konkretnym szczeblem rynku. Najpopularniejszą formą takiego badania są oczywiście ankiety, ostatnio coraz częściej przeprowadzane drogą elektroniczną. Na czym to wszystko polega i jaki ma wpływ na e-biznes?

Klienci sklepów internetowych – na jakie typy się dzielą?

Dla wielu osób klient to klient: przychodzi do sklepu, ogląda półki, kupuje lub wychodzi – proste. Prawda jest jednak taka, że klienci, szczególnie sklepów internetowych dzielą się na kilka grup i typów. Nie jest to może zbyt grzeczne, segregować klientów i przypisywać ich do danej grupy, ale poznanie typu klienta już na starcie pomoże nam sprostać jego wymaganiom i sprawić, aby był zadowolony nie tylko z zakupionego towaru, ale i z obsługi sklepu. Jak więc podzielić klientów na grupy?

Brak magazynu dla e-sklepu – czy taki biznes ma szansę przetrwania?

Wiele osób, które mają w planach otworzenie własnego e-biznesu opartego na sklepie internetowym myśli, że sprawa magazynowania towarów ich nie dotyczy. Przecież na początku nie będą dużo sprzedawać lub oferowane przez te osoby towary są niewielkie i można je trzymać w domu. Jeśli planujemy sukcesy i rozwój, takie myślenie szybko pozbawi nas marzeń. Dlaczego? Czy własny magazyn jest niezbędny?

Przeskalowanie biznesu i konta premium – czy to ma sens?

Przedsięwzięcia określane mianem e-biznesu mogą być skalowane na wiele najróżniejszych sposobów, w zależności od modelu i rodzaju biznesu w jakim się rozwijają. Jeśli dany serwis opiera swoje przychody na reklamie i chce je rozwinąć, wystarczy że wprowadzi lub rozszerzy dział sprzedaży, by zyskać nowe źródło przychodów. Jak to działa w praktyce?

REKLAMA