REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Koronczok - Sprzedaż Internetowa24
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Chcesz podwoić sprzedaż świąteczną? Czas świąteczny już tuż tuż, a ty zastanawiasz się co zrobić, aby w tym roku osiągnąć jeszcze większe zyski?

REKLAMA

Przyczyń się do tego, aby twoi klienci nie robili zakupów w stresie, nie stali w długich kolejkach w przepełnionych sklepach. Dla ludzi będących na czasie zakupy przez Internet to optymalne rozwiązanie, a gdy inni są w stresie - oni z niecierpliwością czekają na nadchodzące święta i reakcje bliskich po rozpakowaniu ich wymarzonych prezentów!

Wykorzystaj ten czas, bo to twoja szansa na zwiększenie sprzedaży świątecznej oraz zadowolenia twoich klientów. A przecież o to w tym wszystkim chodzi. Przekonaj się, że sprzedaż świąteczna w e-commerce to twój sposób na większy obrót! Skorzystaj z siedmiu porad na podwojenie sprzedaży świątecznej.

1. Czas dostawy

Sam wiesz, że dla klienta czas realizacji zamówienia i otrzymania przesyłki do drzwi jest kluczowy w podjęciu decyzji o kupnie produktu. Informuj go więc na bieżąco. Jeśli jeszcze nie udostępniłeś swoim klientom opcji śledzenia przesyłki sprawdzając jej status na żądanie na stronie czy poprzez SMS, zmień to. Wielu Polaków robi zakupy przez Internet z racji tego, iż zakupiony towar przyniesiony zostanie do ich drzwi. Nie muszą chodzić, szukać, nosić toreb, wystarczy zamówić pożądany prezent i problem z głowy. A jeśli z przyczyn niezależnych od ciebie przesyłka nie dotrze na czas, zastanów się co zrobić, aby wynagrodzić to zawiedzionemu klientowi. Klient zadowolony to twoja chodząca reklama, więc zainwestuj w nią! Darmowa przesyłka? Kupon rabatowy na następne zakupy w twoim sklepie? W takich sytuacjach musisz mieć plan B.

2. Prezentacja produktu

REKLAMA

Spójrz na oferowany towar z perspektywy klienta. Czytelny opis produktu, dobre zdjęcie, przejrzysta strona, to wszystko wpłynie na decyzję klienta o zakupie towaru. Jeśli w opisie widnieje napis „Prezent dla mamy” to na pewno przegra on z hasłem w stylu „Twoja mama zawsze chciała dostać taki prezent świąteczny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dopuść do tego, aby po świętach zwrócono towar z powodu nietrafionego prezentu. Twoja strona internetowa to twoja wizytówka, więc spraw, aby opisy oferowanych produktów były szczegółowe, klarowne i wyczerpujące. Uaktualniaj opisy na bieżąco, przecież błędne zakupy to strata czasu nie tylko dla klienta, ale również i dla twojej firmy. Spraw, aby sprzedaż świąteczna notowała największe utargi, więc myśl jak twój klient, a będziesz ich miał więcej.

Zobacz również serwis: E-firma


3. Oferty specjalne i kupony

Sprzedaż świąteczna to optymalny sposób na włączenie do oferty kuponów rabatowych oraz promocji. Większość klientów chce kupić towar najlepszej jakości zgodnie z zasadą „dużo za niską cenę!”. Planuj ulotki, akcje rabatowe, oferty specjalne przed okresem sprzedaży świątecznej, a klienci będą zaglądać na twoją stronę znacznie częściej.

4. Usability

W okresie przedświątecznym na twoją stronę zajrzy z pewnością tysiące potencjalnych klientów przez przypadek, a może nawet z polecenia. Nie pozwól, aby klienci wypełnili swój koszyk zakupami i w ostatniej chwili z niego zrezygnowali. Twoja sprzedaż świąteczna musi przeżywać rozkwit, towar powinien znikać jak świeże bułeczki. W okresie sprzedaży świątecznej wielu kupuje prezenty, więc przyciągaj klientów swoją ofertą i spraw, aby prezenty kupowali właśnie w twoim sklepie. Zwiększ efektywność ale i efektowność serwisu – spowoduj by obsługa była łatwa, intuicyjna. Niech kupowanie sprawi klientowi przyjemność, a nawet niech będzie dla niego przeżyciem.

5. Obsługa klienta

REKLAMA

„Klient nasz Pan” mówi porzekadło. Klient musi wiedzieć, że w razie pytań ma się do kogo zwrócić z każdym problemem. Musi być o tym przekonany, że ty i twoi pracownicy dwoją się i troją, przyczyniając się do zadowolenia z zakupów w twoim sklepie internetowym.

Każdy klient się liczy, nie tylko ten nowy, ale przede wszystkim ten zaufany, wcześniej już zdobyty. Podaj informację na stronie sklepu o numerze (telefon, komunikator, czat), pod którym będzie osiągalne Biuro Obsługi Klienta. Świąteczne zakupy w połączeniu z dobrą, przyjazną, osiągalną obsługą klienta, na którą nie trzeba czekać całą wieczność, słuchając nieznośnej muzyki, mogą być początkiem dłuższej znajomości z twoim klientem.

Zmiana wyglądu strony sklepu lub systemu oprogramowania? Sprzedaż świąteczna to nie jest odpowiedni czas na radykalne zmiany. Takimi sprawami zajmij się poza sezonem, a teraz tylko zmiany, nad którymi masz pełną kontrolę, które są wdrażane szybko i bezbłędnie. Nigdy w piątek po południu.

6. Wyszukiwarka sklepowa to twój najlepszy sprzedawca

Od wyszukiwarki sklepowej zależy nakierowanie klienta na szukany produkt czy grupę produktów. Klient mniej więcej wie, czego szuka, kiedy wchodzi do twojego sklepu, a wyszukiwarka sklepowa, będąca najlepszym sprzedawcą, przedstawia nie tylko pożądaną pozycję, ale również ciąg innych produktów, które mogą spełniać oczekiwania klienta i mogą się sprzedać w ramach cross-selling. Wyniki wyszukiwania zawsze muszą spełniać oczekiwania klienta, dlatego wyszukiwarka musi działać sprytnie i domyślnie! Błędnie wpisywane dane produktów nie mogą spowodować braku wyników. Klienci sprzedaży świątecznej nie zawsze będą zaznajomieni z funkcjonowaniem serwisów internetowych. Niech nawet błędnie wprowadzona fraza skończy się wyświetleniem właściwego produktu. Przykład: wpisany „tiszert” powinien bez zająknięcia skutkować pokazaniem koszulek „t-shirt”, a „ajfon” rzecz jasna rozchwytywanym telefonem (i nie tylko) „iPhone”. Wypisz sobie  do produktów lub kategorii możliwe słowa kluczowe, których użyć może klient (również błędnie napisane) i „naucz” ich wyszukiwarkę. Skonfiguruj kategorie i produkty, które powinny się wówczas wyświetlać.

Zoptymalizowana wyszukiwarka to w dalszym ciągu niemalże tajemny sposób na zwiększenie konwersji w sprzedaży internetowej.

Zobacz również: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?


7. Social media i zakupy mobilne

Portale społecznościowe nie są miejscem, gdzie ich użytkownicy oczekują agresywnych wezwań do kupowania towarów czy usług. Podobnie jak w kawiarni, pubie, restauracji nie spodziewasz się przekrzykujących się handlowców z targowiska z warzywami i owocami, próbujących sprzedać ci ich „najlepszy”, „najtańszy” towar. Zostaliby oni szybko wyproszeni, a przez adresatów zignorowani. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by w takich miejscach o usługach i towarach rozmawiano, je krytykowano czy nawet oglądano przygotowując tym samym dyskutantów do podjęcia decyzji. Samo późniejsze kupowanie będzie już tylko techniczną procedurą – emocjonalna decyzja często zapadła już wcześniej.

Tak samo jest w przypadku sprzedaży internetowej i social media, czyli portalami społecznościowymi typu facebook. Opowiadaj tam o swoim produkcie czy usłudze, o twojej branży, o firmie, o sobie i swoich współpracownikach, ale nie sprzedawaj! Nazwę i zdjęcie twojego produktu użytkownicy portali społecznościowych widzieli już prawdopodobnie wiele razy, „story” o tym temacie prawdopodobnie ani razu. Umieszczaj w tych postach, tweetach jakiś kupon rabatowy, jakieś oferty specjalne – do zrealizowania w twoim sklepie.

Dzięki szybkim zmianom w dostępie i sposobie używania internetu (smartfon, tablet) ty ze swoim sklepem i jego produktami uzyskałeś znacznie większy zasięg czasowy i przestrzenny. Twoja oferta stała się teraz naprawdę dostępna 24h na dobę – nie tylko przed komputerem w pracy czy w domu. Czy technicznie dostosowałeś się do tego? Próbowałeś już kiedyś kupić coś w swoim sklepie na ekranie smartfona? Zleć programiście dopasowanie strony do poprawnego odbioru na różnych urządzeniach. Twój klient przed zakupem prawdopodobnie kilka razy przyjrzy się ofercie – sprawdź cały łańcuch punktów spotkania i usuń lub popraw miejsca zniechęcające go do zakupu. Generalnie można przyjąć, że proces informowania się (teksty i wideo, częściowo zdjęcia o produkcie) nastąpi, przynajmniej częściowo, mobilnie, sam zakup na laptopie czy desktopie, ze względu na większy ekran, wygodę i przyzwyczajenia.
Wracając do tematu social media, w okresie sprzedaży świątecznej pomyśl nad zacieśnieniem więzi pomiędzy twoim sklepem internetowym a klientami. Regularne posty, ankiety, sprawdzanie reakcji na posty w formie komentarzy czy status lubię pozwolą ci być na bieżąco z efektywnością działań twojego sklepu. Na bieżąco chce być też klient. Informuj go o nowościach i promocjach, także w okresie sprzedaży świątecznej.

Polecamy serwis: Konsument w Święta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

REKLAMA

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

REKLAMA