REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Łukasz Koronczok - Sprzedaż Internetowa24
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Chcesz podwoić sprzedaż świąteczną? Czas świąteczny już tuż tuż, a ty zastanawiasz się co zrobić, aby w tym roku osiągnąć jeszcze większe zyski?

REKLAMA

Przyczyń się do tego, aby twoi klienci nie robili zakupów w stresie, nie stali w długich kolejkach w przepełnionych sklepach. Dla ludzi będących na czasie zakupy przez Internet to optymalne rozwiązanie, a gdy inni są w stresie - oni z niecierpliwością czekają na nadchodzące święta i reakcje bliskich po rozpakowaniu ich wymarzonych prezentów!

Wykorzystaj ten czas, bo to twoja szansa na zwiększenie sprzedaży świątecznej oraz zadowolenia twoich klientów. A przecież o to w tym wszystkim chodzi. Przekonaj się, że sprzedaż świąteczna w e-commerce to twój sposób na większy obrót! Skorzystaj z siedmiu porad na podwojenie sprzedaży świątecznej.

1. Czas dostawy

Sam wiesz, że dla klienta czas realizacji zamówienia i otrzymania przesyłki do drzwi jest kluczowy w podjęciu decyzji o kupnie produktu. Informuj go więc na bieżąco. Jeśli jeszcze nie udostępniłeś swoim klientom opcji śledzenia przesyłki sprawdzając jej status na żądanie na stronie czy poprzez SMS, zmień to. Wielu Polaków robi zakupy przez Internet z racji tego, iż zakupiony towar przyniesiony zostanie do ich drzwi. Nie muszą chodzić, szukać, nosić toreb, wystarczy zamówić pożądany prezent i problem z głowy. A jeśli z przyczyn niezależnych od ciebie przesyłka nie dotrze na czas, zastanów się co zrobić, aby wynagrodzić to zawiedzionemu klientowi. Klient zadowolony to twoja chodząca reklama, więc zainwestuj w nią! Darmowa przesyłka? Kupon rabatowy na następne zakupy w twoim sklepie? W takich sytuacjach musisz mieć plan B.

2. Prezentacja produktu

REKLAMA

Spójrz na oferowany towar z perspektywy klienta. Czytelny opis produktu, dobre zdjęcie, przejrzysta strona, to wszystko wpłynie na decyzję klienta o zakupie towaru. Jeśli w opisie widnieje napis „Prezent dla mamy” to na pewno przegra on z hasłem w stylu „Twoja mama zawsze chciała dostać taki prezent świąteczny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dopuść do tego, aby po świętach zwrócono towar z powodu nietrafionego prezentu. Twoja strona internetowa to twoja wizytówka, więc spraw, aby opisy oferowanych produktów były szczegółowe, klarowne i wyczerpujące. Uaktualniaj opisy na bieżąco, przecież błędne zakupy to strata czasu nie tylko dla klienta, ale również i dla twojej firmy. Spraw, aby sprzedaż świąteczna notowała największe utargi, więc myśl jak twój klient, a będziesz ich miał więcej.

Zobacz również serwis: E-firma


3. Oferty specjalne i kupony

Sprzedaż świąteczna to optymalny sposób na włączenie do oferty kuponów rabatowych oraz promocji. Większość klientów chce kupić towar najlepszej jakości zgodnie z zasadą „dużo za niską cenę!”. Planuj ulotki, akcje rabatowe, oferty specjalne przed okresem sprzedaży świątecznej, a klienci będą zaglądać na twoją stronę znacznie częściej.

4. Usability

W okresie przedświątecznym na twoją stronę zajrzy z pewnością tysiące potencjalnych klientów przez przypadek, a może nawet z polecenia. Nie pozwól, aby klienci wypełnili swój koszyk zakupami i w ostatniej chwili z niego zrezygnowali. Twoja sprzedaż świąteczna musi przeżywać rozkwit, towar powinien znikać jak świeże bułeczki. W okresie sprzedaży świątecznej wielu kupuje prezenty, więc przyciągaj klientów swoją ofertą i spraw, aby prezenty kupowali właśnie w twoim sklepie. Zwiększ efektywność ale i efektowność serwisu – spowoduj by obsługa była łatwa, intuicyjna. Niech kupowanie sprawi klientowi przyjemność, a nawet niech będzie dla niego przeżyciem.

5. Obsługa klienta

REKLAMA

„Klient nasz Pan” mówi porzekadło. Klient musi wiedzieć, że w razie pytań ma się do kogo zwrócić z każdym problemem. Musi być o tym przekonany, że ty i twoi pracownicy dwoją się i troją, przyczyniając się do zadowolenia z zakupów w twoim sklepie internetowym.

Każdy klient się liczy, nie tylko ten nowy, ale przede wszystkim ten zaufany, wcześniej już zdobyty. Podaj informację na stronie sklepu o numerze (telefon, komunikator, czat), pod którym będzie osiągalne Biuro Obsługi Klienta. Świąteczne zakupy w połączeniu z dobrą, przyjazną, osiągalną obsługą klienta, na którą nie trzeba czekać całą wieczność, słuchając nieznośnej muzyki, mogą być początkiem dłuższej znajomości z twoim klientem.

Zmiana wyglądu strony sklepu lub systemu oprogramowania? Sprzedaż świąteczna to nie jest odpowiedni czas na radykalne zmiany. Takimi sprawami zajmij się poza sezonem, a teraz tylko zmiany, nad którymi masz pełną kontrolę, które są wdrażane szybko i bezbłędnie. Nigdy w piątek po południu.

6. Wyszukiwarka sklepowa to twój najlepszy sprzedawca

Od wyszukiwarki sklepowej zależy nakierowanie klienta na szukany produkt czy grupę produktów. Klient mniej więcej wie, czego szuka, kiedy wchodzi do twojego sklepu, a wyszukiwarka sklepowa, będąca najlepszym sprzedawcą, przedstawia nie tylko pożądaną pozycję, ale również ciąg innych produktów, które mogą spełniać oczekiwania klienta i mogą się sprzedać w ramach cross-selling. Wyniki wyszukiwania zawsze muszą spełniać oczekiwania klienta, dlatego wyszukiwarka musi działać sprytnie i domyślnie! Błędnie wpisywane dane produktów nie mogą spowodować braku wyników. Klienci sprzedaży świątecznej nie zawsze będą zaznajomieni z funkcjonowaniem serwisów internetowych. Niech nawet błędnie wprowadzona fraza skończy się wyświetleniem właściwego produktu. Przykład: wpisany „tiszert” powinien bez zająknięcia skutkować pokazaniem koszulek „t-shirt”, a „ajfon” rzecz jasna rozchwytywanym telefonem (i nie tylko) „iPhone”. Wypisz sobie  do produktów lub kategorii możliwe słowa kluczowe, których użyć może klient (również błędnie napisane) i „naucz” ich wyszukiwarkę. Skonfiguruj kategorie i produkty, które powinny się wówczas wyświetlać.

Zoptymalizowana wyszukiwarka to w dalszym ciągu niemalże tajemny sposób na zwiększenie konwersji w sprzedaży internetowej.

Zobacz również: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?


7. Social media i zakupy mobilne

Portale społecznościowe nie są miejscem, gdzie ich użytkownicy oczekują agresywnych wezwań do kupowania towarów czy usług. Podobnie jak w kawiarni, pubie, restauracji nie spodziewasz się przekrzykujących się handlowców z targowiska z warzywami i owocami, próbujących sprzedać ci ich „najlepszy”, „najtańszy” towar. Zostaliby oni szybko wyproszeni, a przez adresatów zignorowani. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by w takich miejscach o usługach i towarach rozmawiano, je krytykowano czy nawet oglądano przygotowując tym samym dyskutantów do podjęcia decyzji. Samo późniejsze kupowanie będzie już tylko techniczną procedurą – emocjonalna decyzja często zapadła już wcześniej.

Tak samo jest w przypadku sprzedaży internetowej i social media, czyli portalami społecznościowymi typu facebook. Opowiadaj tam o swoim produkcie czy usłudze, o twojej branży, o firmie, o sobie i swoich współpracownikach, ale nie sprzedawaj! Nazwę i zdjęcie twojego produktu użytkownicy portali społecznościowych widzieli już prawdopodobnie wiele razy, „story” o tym temacie prawdopodobnie ani razu. Umieszczaj w tych postach, tweetach jakiś kupon rabatowy, jakieś oferty specjalne – do zrealizowania w twoim sklepie.

Dzięki szybkim zmianom w dostępie i sposobie używania internetu (smartfon, tablet) ty ze swoim sklepem i jego produktami uzyskałeś znacznie większy zasięg czasowy i przestrzenny. Twoja oferta stała się teraz naprawdę dostępna 24h na dobę – nie tylko przed komputerem w pracy czy w domu. Czy technicznie dostosowałeś się do tego? Próbowałeś już kiedyś kupić coś w swoim sklepie na ekranie smartfona? Zleć programiście dopasowanie strony do poprawnego odbioru na różnych urządzeniach. Twój klient przed zakupem prawdopodobnie kilka razy przyjrzy się ofercie – sprawdź cały łańcuch punktów spotkania i usuń lub popraw miejsca zniechęcające go do zakupu. Generalnie można przyjąć, że proces informowania się (teksty i wideo, częściowo zdjęcia o produkcie) nastąpi, przynajmniej częściowo, mobilnie, sam zakup na laptopie czy desktopie, ze względu na większy ekran, wygodę i przyzwyczajenia.
Wracając do tematu social media, w okresie sprzedaży świątecznej pomyśl nad zacieśnieniem więzi pomiędzy twoim sklepem internetowym a klientami. Regularne posty, ankiety, sprawdzanie reakcji na posty w formie komentarzy czy status lubię pozwolą ci być na bieżąco z efektywnością działań twojego sklepu. Na bieżąco chce być też klient. Informuj go o nowościach i promocjach, także w okresie sprzedaży świątecznej.

Polecamy serwis: Konsument w Święta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA