REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

7 porad na podwojenie sprzedaży świątecznej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Koronczok - Sprzedaż Internetowa24
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia
Sprzedaż internetowa./ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż świąteczna to czas wysokich obrotów. Oto 7 punktów, które już dziś pomogą ci ulepszyć twój sklep tobie ułatwiając sprzedaż, a klientom - zakupy.

Chcesz podwoić sprzedaż świąteczną? Czas świąteczny już tuż tuż, a ty zastanawiasz się co zrobić, aby w tym roku osiągnąć jeszcze większe zyski?

REKLAMA

REKLAMA

Przyczyń się do tego, aby twoi klienci nie robili zakupów w stresie, nie stali w długich kolejkach w przepełnionych sklepach. Dla ludzi będących na czasie zakupy przez Internet to optymalne rozwiązanie, a gdy inni są w stresie - oni z niecierpliwością czekają na nadchodzące święta i reakcje bliskich po rozpakowaniu ich wymarzonych prezentów!

Wykorzystaj ten czas, bo to twoja szansa na zwiększenie sprzedaży świątecznej oraz zadowolenia twoich klientów. A przecież o to w tym wszystkim chodzi. Przekonaj się, że sprzedaż świąteczna w e-commerce to twój sposób na większy obrót! Skorzystaj z siedmiu porad na podwojenie sprzedaży świątecznej.

1. Czas dostawy

Sam wiesz, że dla klienta czas realizacji zamówienia i otrzymania przesyłki do drzwi jest kluczowy w podjęciu decyzji o kupnie produktu. Informuj go więc na bieżąco. Jeśli jeszcze nie udostępniłeś swoim klientom opcji śledzenia przesyłki sprawdzając jej status na żądanie na stronie czy poprzez SMS, zmień to. Wielu Polaków robi zakupy przez Internet z racji tego, iż zakupiony towar przyniesiony zostanie do ich drzwi. Nie muszą chodzić, szukać, nosić toreb, wystarczy zamówić pożądany prezent i problem z głowy. A jeśli z przyczyn niezależnych od ciebie przesyłka nie dotrze na czas, zastanów się co zrobić, aby wynagrodzić to zawiedzionemu klientowi. Klient zadowolony to twoja chodząca reklama, więc zainwestuj w nią! Darmowa przesyłka? Kupon rabatowy na następne zakupy w twoim sklepie? W takich sytuacjach musisz mieć plan B.

REKLAMA

2. Prezentacja produktu

Spójrz na oferowany towar z perspektywy klienta. Czytelny opis produktu, dobre zdjęcie, przejrzysta strona, to wszystko wpłynie na decyzję klienta o zakupie towaru. Jeśli w opisie widnieje napis „Prezent dla mamy” to na pewno przegra on z hasłem w stylu „Twoja mama zawsze chciała dostać taki prezent świąteczny”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie dopuść do tego, aby po świętach zwrócono towar z powodu nietrafionego prezentu. Twoja strona internetowa to twoja wizytówka, więc spraw, aby opisy oferowanych produktów były szczegółowe, klarowne i wyczerpujące. Uaktualniaj opisy na bieżąco, przecież błędne zakupy to strata czasu nie tylko dla klienta, ale również i dla twojej firmy. Spraw, aby sprzedaż świąteczna notowała największe utargi, więc myśl jak twój klient, a będziesz ich miał więcej.

Zobacz również serwis: E-firma


3. Oferty specjalne i kupony

Sprzedaż świąteczna to optymalny sposób na włączenie do oferty kuponów rabatowych oraz promocji. Większość klientów chce kupić towar najlepszej jakości zgodnie z zasadą „dużo za niską cenę!”. Planuj ulotki, akcje rabatowe, oferty specjalne przed okresem sprzedaży świątecznej, a klienci będą zaglądać na twoją stronę znacznie częściej.

4. Usability

W okresie przedświątecznym na twoją stronę zajrzy z pewnością tysiące potencjalnych klientów przez przypadek, a może nawet z polecenia. Nie pozwól, aby klienci wypełnili swój koszyk zakupami i w ostatniej chwili z niego zrezygnowali. Twoja sprzedaż świąteczna musi przeżywać rozkwit, towar powinien znikać jak świeże bułeczki. W okresie sprzedaży świątecznej wielu kupuje prezenty, więc przyciągaj klientów swoją ofertą i spraw, aby prezenty kupowali właśnie w twoim sklepie. Zwiększ efektywność ale i efektowność serwisu – spowoduj by obsługa była łatwa, intuicyjna. Niech kupowanie sprawi klientowi przyjemność, a nawet niech będzie dla niego przeżyciem.

5. Obsługa klienta

„Klient nasz Pan” mówi porzekadło. Klient musi wiedzieć, że w razie pytań ma się do kogo zwrócić z każdym problemem. Musi być o tym przekonany, że ty i twoi pracownicy dwoją się i troją, przyczyniając się do zadowolenia z zakupów w twoim sklepie internetowym.

Każdy klient się liczy, nie tylko ten nowy, ale przede wszystkim ten zaufany, wcześniej już zdobyty. Podaj informację na stronie sklepu o numerze (telefon, komunikator, czat), pod którym będzie osiągalne Biuro Obsługi Klienta. Świąteczne zakupy w połączeniu z dobrą, przyjazną, osiągalną obsługą klienta, na którą nie trzeba czekać całą wieczność, słuchając nieznośnej muzyki, mogą być początkiem dłuższej znajomości z twoim klientem.

Zmiana wyglądu strony sklepu lub systemu oprogramowania? Sprzedaż świąteczna to nie jest odpowiedni czas na radykalne zmiany. Takimi sprawami zajmij się poza sezonem, a teraz tylko zmiany, nad którymi masz pełną kontrolę, które są wdrażane szybko i bezbłędnie. Nigdy w piątek po południu.

6. Wyszukiwarka sklepowa to twój najlepszy sprzedawca

Od wyszukiwarki sklepowej zależy nakierowanie klienta na szukany produkt czy grupę produktów. Klient mniej więcej wie, czego szuka, kiedy wchodzi do twojego sklepu, a wyszukiwarka sklepowa, będąca najlepszym sprzedawcą, przedstawia nie tylko pożądaną pozycję, ale również ciąg innych produktów, które mogą spełniać oczekiwania klienta i mogą się sprzedać w ramach cross-selling. Wyniki wyszukiwania zawsze muszą spełniać oczekiwania klienta, dlatego wyszukiwarka musi działać sprytnie i domyślnie! Błędnie wpisywane dane produktów nie mogą spowodować braku wyników. Klienci sprzedaży świątecznej nie zawsze będą zaznajomieni z funkcjonowaniem serwisów internetowych. Niech nawet błędnie wprowadzona fraza skończy się wyświetleniem właściwego produktu. Przykład: wpisany „tiszert” powinien bez zająknięcia skutkować pokazaniem koszulek „t-shirt”, a „ajfon” rzecz jasna rozchwytywanym telefonem (i nie tylko) „iPhone”. Wypisz sobie  do produktów lub kategorii możliwe słowa kluczowe, których użyć może klient (również błędnie napisane) i „naucz” ich wyszukiwarkę. Skonfiguruj kategorie i produkty, które powinny się wówczas wyświetlać.

Zoptymalizowana wyszukiwarka to w dalszym ciągu niemalże tajemny sposób na zwiększenie konwersji w sprzedaży internetowej.

Zobacz również: Agencja interaktywna – jak wybrać i na co zwracać uwagę?


7. Social media i zakupy mobilne

Portale społecznościowe nie są miejscem, gdzie ich użytkownicy oczekują agresywnych wezwań do kupowania towarów czy usług. Podobnie jak w kawiarni, pubie, restauracji nie spodziewasz się przekrzykujących się handlowców z targowiska z warzywami i owocami, próbujących sprzedać ci ich „najlepszy”, „najtańszy” towar. Zostaliby oni szybko wyproszeni, a przez adresatów zignorowani. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by w takich miejscach o usługach i towarach rozmawiano, je krytykowano czy nawet oglądano przygotowując tym samym dyskutantów do podjęcia decyzji. Samo późniejsze kupowanie będzie już tylko techniczną procedurą – emocjonalna decyzja często zapadła już wcześniej.

Tak samo jest w przypadku sprzedaży internetowej i social media, czyli portalami społecznościowymi typu facebook. Opowiadaj tam o swoim produkcie czy usłudze, o twojej branży, o firmie, o sobie i swoich współpracownikach, ale nie sprzedawaj! Nazwę i zdjęcie twojego produktu użytkownicy portali społecznościowych widzieli już prawdopodobnie wiele razy, „story” o tym temacie prawdopodobnie ani razu. Umieszczaj w tych postach, tweetach jakiś kupon rabatowy, jakieś oferty specjalne – do zrealizowania w twoim sklepie.

Dzięki szybkim zmianom w dostępie i sposobie używania internetu (smartfon, tablet) ty ze swoim sklepem i jego produktami uzyskałeś znacznie większy zasięg czasowy i przestrzenny. Twoja oferta stała się teraz naprawdę dostępna 24h na dobę – nie tylko przed komputerem w pracy czy w domu. Czy technicznie dostosowałeś się do tego? Próbowałeś już kiedyś kupić coś w swoim sklepie na ekranie smartfona? Zleć programiście dopasowanie strony do poprawnego odbioru na różnych urządzeniach. Twój klient przed zakupem prawdopodobnie kilka razy przyjrzy się ofercie – sprawdź cały łańcuch punktów spotkania i usuń lub popraw miejsca zniechęcające go do zakupu. Generalnie można przyjąć, że proces informowania się (teksty i wideo, częściowo zdjęcia o produkcie) nastąpi, przynajmniej częściowo, mobilnie, sam zakup na laptopie czy desktopie, ze względu na większy ekran, wygodę i przyzwyczajenia.
Wracając do tematu social media, w okresie sprzedaży świątecznej pomyśl nad zacieśnieniem więzi pomiędzy twoim sklepem internetowym a klientami. Regularne posty, ankiety, sprawdzanie reakcji na posty w formie komentarzy czy status lubię pozwolą ci być na bieżąco z efektywnością działań twojego sklepu. Na bieżąco chce być też klient. Informuj go o nowościach i promocjach, także w okresie sprzedaży świątecznej.

Polecamy serwis: Konsument w Święta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA