REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?
Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

REKLAMA

REKLAMA

Małe firmy prowadzące sklepy internetowe często doświadczają wysokich stawek za usługi ze strony firm kurierskich. Czy z takim problemem mogą sobie poradzić?

Dla firm, które w ciągu miesiąca wysyłają od kilku do kilkunastu przesyłek korzystanie z kuriera wydaje się bezcelowe. Potentaci rynku swoje usługi kierują do klienta masowego i oferują zniżki przede wszystkim dużym korporacjom.

REKLAMA

REKLAMA

Małe firmy zmuszone są do korzystania ze standardowego cennika, w którym jednorazowa wysyłka paczki jest ponad 3 razy droższa niż na poczcie. Dlatego zamiast szybkiej i sprawnej wysyłki kurierem mali i średni przedsiębiorcy wybierają usługi pocztowe, fundując sobie w ten sposób częste opóźnienia w dostawie i kolejki przy okienku. 

Zobacz: Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Rozwiązaniem w tej sytuacji zdają się być tzw. brokerzy kurierscy, o których istnieniu nie wie wielu przedsiębiorców z mniejszych miast i miejscowość, chociaż to oni w szczególności mogliby skorzystać na tej propozycji.

REKLAMA

Brokerzy kumulują zapotrzebowanie na usługi kurierskie reprezentowane przez dużą ilość indywidualnych firm i osób. W ten sposób wzrasta ich siła przetargowa i zdolności negocjacyjne. W efekcie ta sama usługa sprzedana firmie brokerskiej kosztuje prawie dwukrotnie mniej, niż gdyby kurierski gigant sprzedał ją bezpośrednio osobie, czy firmie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaletą wirtualnego brokera jest możliwość zamówienia kuriera za pośrednictwem Internetu. Brokerzy podobnie jak duże firmy kurierskie, z których usług korzystają, oddają do dyspozycji klientów jednodniowy, standardowy czas doręczenia przesyłek, ubezpieczenie przesyłek do kwoty 5000 zł oraz pożądaną przez firmy prowadzące sprzedaż w Internecie usługę COD- przesyłkę za pobraniem. Na stronie większości brokerów można obliczyć koszt przesyłki oraz śledzić drogę wysłanej już paczki.

Polecamy: Jak otworzyć sklep internetowy w 7 krokach?

U podstaw zasad działania brokerów kurierskich leżą korzyści skali. Firmy brokerskie zawierają z oligopolistami na rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) kontrakty na dostarczanie określonej umową znaczącej ilości paczek. Po dodaniu kosztów jak sprzedaż usług czy prowadzenie działalności w Internecie oraz marży usługi doręczycielskie są oferowane klientom finalnym, którzy dzięki istnieniu brokerów mogą mocno zaoszczędzić.

Korzyści odnosi więc każdy uczestniczący w procesie. Duża firma kurierska - sprzedaje więcej usług, mimo obniżenia swojej marży dalej zarabia, bowiem maleją jej koszty obsługi indywidualnych klientów. Broker prowadzi dochodowy biznes, a klient finalny płaci za usługi mniej niż do tej pory.

Polecamy: Jak założyć sklep internetowy? - kapitał na start

Autor: 4logis

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA