REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?
Jak e-sklep może obniżyć koszty wysyłki?

REKLAMA

REKLAMA

Małe firmy prowadzące sklepy internetowe często doświadczają wysokich stawek za usługi ze strony firm kurierskich. Czy z takim problemem mogą sobie poradzić?

Dla firm, które w ciągu miesiąca wysyłają od kilku do kilkunastu przesyłek korzystanie z kuriera wydaje się bezcelowe. Potentaci rynku swoje usługi kierują do klienta masowego i oferują zniżki przede wszystkim dużym korporacjom.

REKLAMA

Małe firmy zmuszone są do korzystania ze standardowego cennika, w którym jednorazowa wysyłka paczki jest ponad 3 razy droższa niż na poczcie. Dlatego zamiast szybkiej i sprawnej wysyłki kurierem mali i średni przedsiębiorcy wybierają usługi pocztowe, fundując sobie w ten sposób częste opóźnienia w dostawie i kolejki przy okienku. 

Zobacz: Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Rozwiązaniem w tej sytuacji zdają się być tzw. brokerzy kurierscy, o których istnieniu nie wie wielu przedsiębiorców z mniejszych miast i miejscowość, chociaż to oni w szczególności mogliby skorzystać na tej propozycji.

REKLAMA

Brokerzy kumulują zapotrzebowanie na usługi kurierskie reprezentowane przez dużą ilość indywidualnych firm i osób. W ten sposób wzrasta ich siła przetargowa i zdolności negocjacyjne. W efekcie ta sama usługa sprzedana firmie brokerskiej kosztuje prawie dwukrotnie mniej, niż gdyby kurierski gigant sprzedał ją bezpośrednio osobie, czy firmie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaletą wirtualnego brokera jest możliwość zamówienia kuriera za pośrednictwem Internetu. Brokerzy podobnie jak duże firmy kurierskie, z których usług korzystają, oddają do dyspozycji klientów jednodniowy, standardowy czas doręczenia przesyłek, ubezpieczenie przesyłek do kwoty 5000 zł oraz pożądaną przez firmy prowadzące sprzedaż w Internecie usługę COD- przesyłkę za pobraniem. Na stronie większości brokerów można obliczyć koszt przesyłki oraz śledzić drogę wysłanej już paczki.

Polecamy: Jak otworzyć sklep internetowy w 7 krokach?

U podstaw zasad działania brokerów kurierskich leżą korzyści skali. Firmy brokerskie zawierają z oligopolistami na rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) kontrakty na dostarczanie określonej umową znaczącej ilości paczek. Po dodaniu kosztów jak sprzedaż usług czy prowadzenie działalności w Internecie oraz marży usługi doręczycielskie są oferowane klientom finalnym, którzy dzięki istnieniu brokerów mogą mocno zaoszczędzić.

Korzyści odnosi więc każdy uczestniczący w procesie. Duża firma kurierska - sprzedaje więcej usług, mimo obniżenia swojej marży dalej zarabia, bowiem maleją jej koszty obsługi indywidualnych klientów. Broker prowadzi dochodowy biznes, a klient finalny płaci za usługi mniej niż do tej pory.

Polecamy: Jak założyć sklep internetowy? - kapitał na start

Autor: 4logis

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

REKLAMA