REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

NetArt
Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?
Jaki serwer i strona WWW dla firmy z sektora MSP?

REKLAMA

REKLAMA

Strona WWW jest jednym z głównych narzędzi promocji firmy w Internecie. Stanowi również podstawowe źródło informacji o przedsiębiorstwie. Dlatego też, wybór serwera, na którym będzie utrzymywana Strona WWW jest niezwykle istotny. Sama witryna musi być natomiast atrakcyjna dla odbiorców i stale aktualizowana.

Bez strony WWW ani rusz

REKLAMA

REKLAMA

Strona internetowa jest doskonałym narzędziem komunikacji między klientem a przedsiębiorstwem oraz atrakcyjnym kanałem promocji. Jest to ważne szczególnie dla małych i średnich firm, którym zależy na stałym kontakcie z klientami. Firmowa witryna nie może funkcjonować bez sprawdzonego serwera. Na nim będą utrzymywane pliki strony WWW oraz konta e-mail pracowników. Hosting może służyć również jako miejsce wymiany dokumentów w firmie, co znacznie usprawnia ich obieg. Zamówienie usługi powinna poprzedzać nie tylko analiza oferty różnych usługodawców działających na rynku, ale również parametrów serwera. Ważne jest także, aby hosting cechował się wysoką stabilnością funkcjonowania i profesjonalnymi zabezpieczeniami danych, a także zapewniał, podczas użytkowania usługi, wiele przydatnych funkcji.

Parametry i funkcje

Dla firm z sektora MSP szczególnie ważna jest elastyczność usług, czyli możliwość korzystania z nich w każdym miejscu i o każdej porze. Skrzynki e-mail utrzymywane na serwerze mogą być obsługiwane w programach instalowanych na dysku twardym komputera np. Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird. Warto jednak posługiwać się aplikacją, która będzie dostępna przez przeglądarkę internetową. Wraz z hostingiem może być udostępnione również narzędzie do obsługi poczty elektronicznej na urządzeniach mobilnych, np. telefonach komórkowych czy palmtopach. Ważnym aspektem jest także możliwość dostosowania ustawień serwera do bieżących potrzeb, szczególnie w przypadku poczty e-mail. Przydatne są takie opcje jak ustawienie autorespondera w określonym terminie czy przekierowanie korespondencji na inne adresy e-mail np. podczas nieobecności w firmie.

REKLAMA

Jeśli przedsiębiorstwo traktuje hosting jako miejsce wymiany plików wśród pracowników czy też chce udostępniać materiały swoim kontrahentom, potrzebne będą dodatkowe konta FTP. Po określeniu danych dostępowych, każdy użytkownik ma dostęp tylko do wcześniej zdefiniowanych przez administratora treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Odpowiednie oprogramowanie

Przede wszystkim program do zarządzania serwerem, który pozwoli użytkownikowi w prosty sposób modyfikować ustawienia hostingu. Serwer powinien zapewniać dowolną administrację powierzchnią dyskową pomiędzy strony WWW, konta e-mail i bazy danych. Taka możliwość jest szczególnie ważna w przypadku różnego rodzaju zmian w przedsiębiorstwie, kiedy potrzebna jest większa powierzchnia dyskowa dla firmowej witryny np. podczas wprowadzania zmian w ofercie produktów. Istotna jest także opcja monitorowania najważniejszych parametrów serwera m.in. statystyk stron WWW, co pozwala uniknąć przerw w funkcjonowaniu usługi np. ze względu na przekroczenie parametrów bezpieczeństwa. Użytkownik powinien mieć możliwość tworzenia w ramach hostingu nielimitowanej liczby kont e-mail i FTP, a także zarządzania przekierowanymi na serwer domenami. W programie nie powinno zabraknąć również opcji samodzielnej konfiguracji filtrów antyspamowych, które będą chronić użytkownika przed niechcianą korespondencją. 

Firmową witryną WWW można natomiast zarządzać za pomocą aplikacji CMS. Ich największym atutem jest intuicyjna obsługa, niewymagająca znajomości języków programowania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy pracownik może wprowadzić treści na stronę WWW, a przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać w tym celu webmastera. Ponadto, aplikacja CMS umożliwia bieżącą aktualizację witryny, co z pewnością docenią klienci i kontrahenci firmy.

Oprócz niezbędnych narzędzi, takich jak program do zarządzania serwerem czy system CMS, wraz z hostingiem mogą być dostępne również inne usługi dodatkowe. Aplikacje, które przydadzą się w firmie z sektora MSP, to np. narzędzie do tworzenia galerii zdjęć czy program do fakturowania on-line.

Polecamy: Czy sanepid może kontrolować e-sklepy?

Autor: Małgorzata Kulka - Młodszy Specjalista ds. Public Relations w firmie NetArt

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA