Czy e-sklep to nadal dobry pomysł na biznes?
REKLAMA
REKLAMA
Sklep internetowy pozostaje od jakiegoś czasu dobrym pomysłem na rozwój firmy. Dotyczy to zarówno małych, jak i średnich firm. Tych, które dopiero powstały oraz tych o znanej marce i ustabilizowanej pozycji na rynku sprzedaży.
REKLAMA
Flaga na maszt
Decydując się na pojawienie się wraz ze swoją z ofertą w Internecie, firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów. E-sklepy pozwalają bowiem na zauważalny wzrost obrotów, redukcję kosztów związanych z obsługą oraz, co najważniejsze, poszerzenie kręgu potencjalnych klientów.
Prowadzenie sprzedaży online zyskuje na popularności z uwagi nie tylko coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, ale również wygodę jaką taka forma zakupów gwarantuje konsumentom. Zmiana zwykłego, metalowego koszyka, na wirtualny nie jest w dzisiejszych czasach niczym zaskakującym.
Polecamy: Czy warto prowadzić biznes w sieci?
Chętnie e-kupię
REKLAMA
Potwierdzają to wyniki badań „E-commerce w Polsce” przeprowadzone przez firmę Gemius. Prawie 70% Polaków robiły w trakcie trwania swojego życia zakupy w Internecie. Wirtualne zakupy są atrakcyjne według ankietowanych z uwagi na niższą niż w klasycznych punktach cenę, a także z uwagi na oszczędność czasu.
Badania przeprowadzone przez jeden z serwisów internetowych wskazują jednoznacznie, że w styczniu 2010 roku ponad połowa polskich przedsiębiorców z sektora MSP podjęła decyzję o poszerzeniu swojej działalności w sieci o sprzedaż.
Co więcej dla 6% badanych firm głównym kanałem sprzedaży był Internet. Tylko 1 firma z grupy 100 przedsiębiorstw złożyła deklarację o porzuceniu Internetu jako sposobu na zwiększenie obrotów przez zbycie produktów.
Polecamy: serwis Zakładam firmę
Autor: Artur Pajkert
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.