REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

Subskrybuj nas na Youtube
telefonia internetowa, VoIP
telefonia internetowa, VoIP

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sieć internetowa to nie tylko strony www, ale również szereg usług, które pozwalają nam szybko, wygodnie i przede wszystkim tanio kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. Co istotne, podczas rozmowy wcale nie musimy siedzieć przed komputerem.

REKLAMA

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia przesyłania głosu z wykorzystaniem internetu. Operatorzy VoIP nie ponoszą kosztów utrzymania infrastruktury telekomunikacyjnej, dlatego mogą oferować bardzo niskie ceny połączeń – także w przypadku rozmów międzypaństwowych.

VoIP, czyli dzwonimy za grosze

Badania UKE potwierdzają wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi w Polsce. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych - 95,5 proc. Widoczną tendencją jest natomiast wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy. Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 62,1 PLN. W przypadku telefonu komórkowego kwota ta wynosi: 69 PLN (dotyczy osób płacących abonament), 42 PLN (użytkownicy kart pre-paid). Za granicą z roamingu korzysta więcej niż połowa przebadanych przez UKE respondentów – 59,8 proc. I to właśnie połączenia międzypaństwowe kosztują nas najwięcej. Tymczasem minuta rozmowy z rodziną lub przyjaciółmi do dowolnego miejsca w świecie może kosztować nawet kilka groszy. Dzięki technologii VoIP nie musimy obawiać się wysokich rachunków telefonicznych dzwoniąc do kraju z zagranicznych wakacji. Nie interesują nas ceny roamingu, koszty minuty połączenia w danym kraju oraz to czy dzwonimy w dzień roboczy czy w weekend. Rozmowy między klientami tego samego operatora VoIP są darmowe, natomiast dzwonienie na telefon stacjonarny lub komórkowy kosztuje od kilku do kilkunastu groszy za minutę.

Zobacz: Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Internet - warunek konieczny

Aby korzystać z VoIP musimy mieć zapewniony dostęp do globalnej sieci. Jednak wbrew pozorom telefonia internetowa nie wymaga konieczności posiadania komputera – Oczywiście można wykorzystać komunikator internetowy np. Skype i używać do rozmów zestawu mikrofonu ze słuchawkami podłączony do laptopa lub stacjonarnego PC-ta, ale to nie jedyna możliwość – mówi Damian Serwatka z Moico, operatora oferującego usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych. - Nie trzeba włączać komputera, aby dzwonić przez internet. Urządzenie zwane bramką VoIP pozwala na podłączenie do sieci zwykłego telefonu. Można też zaopatrzyć się w specjalny telefon przeznaczony do rozmów internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VoIP wkracza do biznesu  

Od kilku lat telefonia internetowa staje się bardzo popularnym narzędziem wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Magnesem przyciągającym nowych klientów są niższe ceny połączeń i duża liczba darmowych minut w abonamencie. Z danych raportu  przygotowanego przez firmę badawczą PMR wynika, że ruch nowych klientów w kierunku VoIP odbywa się głównie poprzez rozwiązania hostowane, które nie wymagają wysokich nakładów inwestycyjnych. Tendencję wzrostu popularności VoIP widać szczególnie po operatorach sieci kablowych notujących coraz wyższe liczby nowych abonentów od czasów pojawienia się VoIP-u w ofercie. Zadecydowały spadające ceny połączeń, coraz wyższa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu usługi telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami jak np. internet, telewizja.

Zobacz serwis: e-Firma

Autor: Przemysław Hortecki

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA