REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telefonia internetowa przestaje być gadżetem

telefonia internetowa, VoIP
telefonia internetowa, VoIP

REKLAMA

REKLAMA

Z raportu Urzędu Kontroli Elektronicznej wynika, że w 2011 r. wpływy całego rynku usług VoIP w Polsce wyniosły 260 mln zł, odnotowując wzrost na poziomie 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sieć internetowa to nie tylko strony www, ale również szereg usług, które pozwalają nam szybko, wygodnie i przede wszystkim tanio kontaktować się z przyjaciółmi i rodziną. Co istotne, podczas rozmowy wcale nie musimy siedzieć przed komputerem.

REKLAMA

VoIP (ang. Voice over Internet Protocol) to technologia przesyłania głosu z wykorzystaniem internetu. Operatorzy VoIP nie ponoszą kosztów utrzymania infrastruktury telekomunikacyjnej, dlatego mogą oferować bardzo niskie ceny połączeń – także w przypadku rozmów międzypaństwowych.

VoIP, czyli dzwonimy za grosze

Badania UKE potwierdzają wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi w Polsce. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych - 95,5 proc. Widoczną tendencją jest natomiast wypieranie telefonu stacjonarnego przez telefon komórkowy. Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 62,1 PLN. W przypadku telefonu komórkowego kwota ta wynosi: 69 PLN (dotyczy osób płacących abonament), 42 PLN (użytkownicy kart pre-paid). Za granicą z roamingu korzysta więcej niż połowa przebadanych przez UKE respondentów – 59,8 proc. I to właśnie połączenia międzypaństwowe kosztują nas najwięcej. Tymczasem minuta rozmowy z rodziną lub przyjaciółmi do dowolnego miejsca w świecie może kosztować nawet kilka groszy. Dzięki technologii VoIP nie musimy obawiać się wysokich rachunków telefonicznych dzwoniąc do kraju z zagranicznych wakacji. Nie interesują nas ceny roamingu, koszty minuty połączenia w danym kraju oraz to czy dzwonimy w dzień roboczy czy w weekend. Rozmowy między klientami tego samego operatora VoIP są darmowe, natomiast dzwonienie na telefon stacjonarny lub komórkowy kosztuje od kilku do kilkunastu groszy za minutę.

Zobacz: Centrum danych w chmurze – zabezpieczenia

Internet - warunek konieczny

Aby korzystać z VoIP musimy mieć zapewniony dostęp do globalnej sieci. Jednak wbrew pozorom telefonia internetowa nie wymaga konieczności posiadania komputera – Oczywiście można wykorzystać komunikator internetowy np. Skype i używać do rozmów zestawu mikrofonu ze słuchawkami podłączony do laptopa lub stacjonarnego PC-ta, ale to nie jedyna możliwość – mówi Damian Serwatka z Moico, operatora oferującego usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych. - Nie trzeba włączać komputera, aby dzwonić przez internet. Urządzenie zwane bramką VoIP pozwala na podłączenie do sieci zwykłego telefonu. Można też zaopatrzyć się w specjalny telefon przeznaczony do rozmów internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VoIP wkracza do biznesu  

Od kilku lat telefonia internetowa staje się bardzo popularnym narzędziem wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Magnesem przyciągającym nowych klientów są niższe ceny połączeń i duża liczba darmowych minut w abonamencie. Z danych raportu  przygotowanego przez firmę badawczą PMR wynika, że ruch nowych klientów w kierunku VoIP odbywa się głównie poprzez rozwiązania hostowane, które nie wymagają wysokich nakładów inwestycyjnych. Tendencję wzrostu popularności VoIP widać szczególnie po operatorach sieci kablowych notujących coraz wyższe liczby nowych abonentów od czasów pojawienia się VoIP-u w ofercie. Zadecydowały spadające ceny połączeń, coraz wyższa liczba darmowych minut do wykorzystania w abonamencie oraz możliwość zakupu usługi telefonii internetowej w pakiecie z innymi usługami jak np. internet, telewizja.

Zobacz serwis: e-Firma

Autor: Przemysław Hortecki

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA