REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Google plus
Google plus

REKLAMA

REKLAMA

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

Obecnie trudno jeszcze oszacować, jaki wpływ ma konto firmowe w Google+ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże wszyscy eksperci zgodnie przyznają, że ten wpływ będzie coraz większy. To tylko najważniejsze argumenty za tym, aby bliżej zainteresować się tym serwisem i stworzyć swój profil już dzisiaj.

REKLAMA

REKLAMA

Google Plus Local Pages - optymalne miejsce do promocji małych biznesów lokalnych

Obecnie duże znaczenie, z punktu widzenia marketingowego, Google+ ma dla lokalnych biznesów. Usługa Google Plus Local Pages to optymalne rozwiązanie dla małych, stacjonarnych przedsiębiorstw, które daje możliwość praktycznie bezpłatnego zaistnienia w sieci. W ramach ww. usługi firmy mogą się zaprezentować internetowej społeczności. Wizytówka w serwisie Google zawiera m.in. opis działalności, godziny otwarcia firmy, mapkę dojazdu, informację o miejscach parkingowych, galerię zdjęć oraz wiele innych danych przydatnych dla potencjalnego klienta. Google Plus Local Pages to rozwinięcie Google Places, który został zintegrowany z takimi usługami Google jak Zagat Reviews, wyszukiwanie informacji, Google Maps czy kręgi tworzone w ramach profili w Google Plus. Internauci do firmy na Google Local Pages mogą dotrzeć na kilka sposobów, poprzez wyniki organiczne wyszukiwarki, wyniki prezentowane przez Google Maps, wyszukiwanie w usługach mobilnych oraz pośrednio przez Google Plus (np. poprzez rekomendacje znajomych).

Ważnym argumentem przemawiającym za Google Plus Local Pages jest fakt, że wszystkie zmiany dostępne są od razu na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS. Na dodatek strony na Google Plus Local Pages będą bardzo szybko indeksowane przez roboty wyszukiwarki Google.

Google Plus - wsparcie w SEO

Eksperci wskazują, że Google+ ma olbrzymi potencjał w szeroko rozumianym SEO (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek). W chwili obecnej trudno jeszcze oszacować, jaki wpływ ma profil Google+ na pozycje danej strony w wynikach wyszukiwania. Jedno jest pewne - ten wpływ będzie coraz większy. Można przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości strony powiązane z Google+ będą traktowane priorytetowo. Jeśli przy tym będzie brany pod uwagę staż obecności na Google+ (nie chodzi tu tylko o datę rejestracji, ale także np. o liczbę opinii i rekomendacji), to warto jak najszybciej się zatroszczyć o profil w tym serwisie.

REKLAMA

Zobacz: Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Google Plus - miejsce na merytoryczny dialog firm z klientami

Differentia specifica Google Plus to wpisy i komentarze, bardziej merytoryczne i dłuższe od komentarzy na Facebooku czy tweetów na Twitterze. To miejsce doskonałe do prowadzenia indywidualnych rozmów z klientami na różne tematy. Za pomocą firmowej strony w serwisie Google+ możemy prezentować różne treści grupom docelowym. Serwis daje także możliwość nawiązania bliskiego kontaktu za pomocą Google Hangouts. To proste i łatwe w obsłudze narzędzie pozwalające prowadzić wideokonferencję przez kilka osób. Przy jego  pomocy można też wspólnie oglądać filmy na YouTube. Google+ to otoczenie sprzyjające dialogowi. Nie tylko dzięki designowi, który jest o wiele bardziej przejrzysty i spójny niż oferowany przez konkurencję.

W centrum uwagi serwis stawia użytkownika a nie reklamę. Obecnie Google+ nie dopuszcza pewnego rodzaju reklam (tych najbardziej inwazyjnych i męczących), przez co portal nie jest przeładowany treściami o charakterze czysto reklamowym. Oczywiście serwis społecznościowy całkowicie pozbawiony reklam byłby dla firm narzędziem nieco dysfunkcjonalnym i Google+ planuje wprowadzenie reklam przyjaznych i akceptowalnych przez internautów. To ma być jednak nieco inny model promocji niż ten, który oferuje Facebook.

Google+ to niewątpliwe serwis warty zainteresowania. Pomimo dominacji Facebooka, udało się mu zgromadzić w krótkim czasie ponad 400 mln użytkowników na całym świecie (dane na koniec roku 2012). Google+ oferuje wiele ciekawych rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. Ma także, na co zwracają uwagę eksperci, bardziej dopracowany algorytm wyświetlania reklam dopasowanych do internauty. Zapewne w aspekcie biznesów lokalnych oferuje także większe możliwości promocji niż konkurencja.

Wprowadzenie wyszukiwania społecznościowego zintegrowanego z wyszukiwarką Google zapewne jeszcze wzmocni atrakcyjność serwisu. Wydaje się, że nowym impulsem w rozwoju Google+ może być pełna integracja serwisu z innymi usługami Google. Obecnie Google+ został powiązany m.in. z serwisem YouTube. Portal właścicieli najczęściej używanej wyszukiwarki na świecie pozwala także integrować nasze grupy kontaktów - lista znajomych z Google+ może wyświetlać się m.in. w Gmailu, telefonie z Androidem, Google Docs oraz Picassie. Wspólna belka narzędziowa (toolbar) skutecznie ułatwia korzystanie z serwisu podczas korzystania z innych usług Google. To jednak nie koniec integracji.

Zobacz: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Spółka w Delaware w 2026 to "must have" międzynarodowego biznesu?

Zbliżający się koniec roku to dla przedsiębiorców czas podsumowań, ale też strategicznego planowania. Dla firm działających międzynarodowo lub myślących o ekspansji za granicę, to idealny moment, by spojrzeć na swoją strukturę biznesową i podatkową z szerszej perspektywy. W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i gospodarczym, coraz więcej właścicieli firm poszukuje stabilnych, przejrzystych i przyjaznych jurysdykcji, które pozwalają skupić się na rozwoju, a nie na walce z biurokracją. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków jest Delaware – amerykański stan, który od lat uchodzi za światowe centrum przyjazne dla biznesu.

ZUS da 1500 zł! Wystarczy złożyć wniosek do 30 listopada 2025. Sprawdź, dla kogo te pieniądze

To jedna z tych ulg, o której wielu przedsiębiorców dowiaduje się za późno. Program „wakacji składkowych” ma dać właścicielom firm chwilę oddechu od comiesięcznych przelewów do ZUS-u. Można zyskać nawet 1500 zł, ale tylko pod warunkiem, że wniosek trafi do urzędu najpóźniej 30 listopada 2025 roku.

Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

REKLAMA

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

REKLAMA

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

REKLAMA