REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Google Plus - serwis społecznościowy warty zainteresowania?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Grupa TENSE
Interaktywna agencja reklamowa – specjalista w zakresie inbound marketingu.
Google plus
Google plus

REKLAMA

REKLAMA

Serwis społecznościowy Google+ co prawda nie zdobył takiej popularności jak jego główny konkurent, jednakże rozwija się i stanowi doskonały sposób nie tylko na promocję małych biznesów stacjonarnych. To także spokojne miejsce, gdzie możliwy jest merytoryczny dialog przedsiębiorstw z klientami.

Obecnie trudno jeszcze oszacować, jaki wpływ ma konto firmowe w Google+ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże wszyscy eksperci zgodnie przyznają, że ten wpływ będzie coraz większy. To tylko najważniejsze argumenty za tym, aby bliżej zainteresować się tym serwisem i stworzyć swój profil już dzisiaj.

REKLAMA

Google Plus Local Pages - optymalne miejsce do promocji małych biznesów lokalnych

REKLAMA

Obecnie duże znaczenie, z punktu widzenia marketingowego, Google+ ma dla lokalnych biznesów. Usługa Google Plus Local Pages to optymalne rozwiązanie dla małych, stacjonarnych przedsiębiorstw, które daje możliwość praktycznie bezpłatnego zaistnienia w sieci. W ramach ww. usługi firmy mogą się zaprezentować internetowej społeczności. Wizytówka w serwisie Google zawiera m.in. opis działalności, godziny otwarcia firmy, mapkę dojazdu, informację o miejscach parkingowych, galerię zdjęć oraz wiele innych danych przydatnych dla potencjalnego klienta. Google Plus Local Pages to rozwinięcie Google Places, który został zintegrowany z takimi usługami Google jak Zagat Reviews, wyszukiwanie informacji, Google Maps czy kręgi tworzone w ramach profili w Google Plus. Internauci do firmy na Google Local Pages mogą dotrzeć na kilka sposobów, poprzez wyniki organiczne wyszukiwarki, wyniki prezentowane przez Google Maps, wyszukiwanie w usługach mobilnych oraz pośrednio przez Google Plus (np. poprzez rekomendacje znajomych).

Ważnym argumentem przemawiającym za Google Plus Local Pages jest fakt, że wszystkie zmiany dostępne są od razu na urządzeniach mobilnych z systemem Android lub iOS. Na dodatek strony na Google Plus Local Pages będą bardzo szybko indeksowane przez roboty wyszukiwarki Google.

Google Plus - wsparcie w SEO

Eksperci wskazują, że Google+ ma olbrzymi potencjał w szeroko rozumianym SEO (optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek). W chwili obecnej trudno jeszcze oszacować, jaki wpływ ma profil Google+ na pozycje danej strony w wynikach wyszukiwania. Jedno jest pewne - ten wpływ będzie coraz większy. Można przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości strony powiązane z Google+ będą traktowane priorytetowo. Jeśli przy tym będzie brany pod uwagę staż obecności na Google+ (nie chodzi tu tylko o datę rejestracji, ale także np. o liczbę opinii i rekomendacji), to warto jak najszybciej się zatroszczyć o profil w tym serwisie.

Zobacz: Linki sponsorowane a pozycjonowanie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Google Plus - miejsce na merytoryczny dialog firm z klientami

REKLAMA

Differentia specifica Google Plus to wpisy i komentarze, bardziej merytoryczne i dłuższe od komentarzy na Facebooku czy tweetów na Twitterze. To miejsce doskonałe do prowadzenia indywidualnych rozmów z klientami na różne tematy. Za pomocą firmowej strony w serwisie Google+ możemy prezentować różne treści grupom docelowym. Serwis daje także możliwość nawiązania bliskiego kontaktu za pomocą Google Hangouts. To proste i łatwe w obsłudze narzędzie pozwalające prowadzić wideokonferencję przez kilka osób. Przy jego  pomocy można też wspólnie oglądać filmy na YouTube. Google+ to otoczenie sprzyjające dialogowi. Nie tylko dzięki designowi, który jest o wiele bardziej przejrzysty i spójny niż oferowany przez konkurencję.

W centrum uwagi serwis stawia użytkownika a nie reklamę. Obecnie Google+ nie dopuszcza pewnego rodzaju reklam (tych najbardziej inwazyjnych i męczących), przez co portal nie jest przeładowany treściami o charakterze czysto reklamowym. Oczywiście serwis społecznościowy całkowicie pozbawiony reklam byłby dla firm narzędziem nieco dysfunkcjonalnym i Google+ planuje wprowadzenie reklam przyjaznych i akceptowalnych przez internautów. To ma być jednak nieco inny model promocji niż ten, który oferuje Facebook.

Google+ to niewątpliwe serwis warty zainteresowania. Pomimo dominacji Facebooka, udało się mu zgromadzić w krótkim czasie ponad 400 mln użytkowników na całym świecie (dane na koniec roku 2012). Google+ oferuje wiele ciekawych rozwiązań, których nie znajdziemy u konkurencji. Ma także, na co zwracają uwagę eksperci, bardziej dopracowany algorytm wyświetlania reklam dopasowanych do internauty. Zapewne w aspekcie biznesów lokalnych oferuje także większe możliwości promocji niż konkurencja.

Wprowadzenie wyszukiwania społecznościowego zintegrowanego z wyszukiwarką Google zapewne jeszcze wzmocni atrakcyjność serwisu. Wydaje się, że nowym impulsem w rozwoju Google+ może być pełna integracja serwisu z innymi usługami Google. Obecnie Google+ został powiązany m.in. z serwisem YouTube. Portal właścicieli najczęściej używanej wyszukiwarki na świecie pozwala także integrować nasze grupy kontaktów - lista znajomych z Google+ może wyświetlać się m.in. w Gmailu, telefonie z Androidem, Google Docs oraz Picassie. Wspólna belka narzędziowa (toolbar) skutecznie ułatwia korzystanie z serwisu podczas korzystania z innych usług Google. To jednak nie koniec integracji.

Zobacz: W jaki sposób wyróżnić się na rynku e-commerce?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

REKLAMA

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

Nawet 150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA

Strategia Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029: uwagi Rzecznika MŚP

Rzecznik MŚP ma uwagi do rządowej Strategii Cyberbezpieczeństwa na lata 2025-2029. Zwraca uwagę na zasadę proporcjonalności, obligatoryjne oszacowanie kosztów dla gospodarki narodowej, ocenę wpływu na mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a także obowiązek szerokich konsultacji.

Działalność nierejestrowana 2025 - limit. Do jakiej kwoty można prowadzić działalność bez rejestracji? Jak obliczyć przychód w działalności nierejestrowanej?

Działalność nierejestrowana to sposób na legalne dorabianie bez obowiązku zakładania firmy. W 2025 roku możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bez wpisu do CEIDG, o ile spełniasz określone warunki. Ile wynosi limit przychodów i co jeszcze trzeba wiedzieć?

REKLAMA