REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku
Powszechny dostęp do internetu w 2013 roku
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od 2013 roku wszyscy obywatele Unii Europejskiej mają mieć zapewniony dostęp do internetu. Wszystkie nowe budynki mają mieć instalację światłowodową.

W 2013 roku każdy nowo wybudowany budynek będzie musiał mieć zamontowaną instalację światłowodową. Podobnie ma być w obiektach użyteczności publicznej związanych z oświatą. W teorii już dziś w oddawanych inwestycjach deweloperskich powinny być montowane światłowodowe instalacje telekomunikacyjne. W praktyce jednak w wielu wypadkach korzysta się z kabli miedzianych (są one znacznie tańsze). Sytuacja się zmieni, gdy zaczną obowiązywać nowe przepisy.

REKLAMA

Realne przyspieszenie

To nie jedyna zmiana jaką wymusza na nas UE. Do 2020 roku wszystkie gospodarstwa domowe powinny posiadać dostęp do łączy o prędkości powyżej 30 Mb/s, a co najmniej połowa powyżej 100 Mb/s. Z wprowadzeniem nowych przepisów mogą być jednak spore problemy. Dziś internet dociera do 58 proc. domów i mieszkań, w 70 proc. przypadków jego przepustowość nie przekracza 2 Mb/s. Dla porównania w Japonii, Korei Południowej, czy w Stanach Zjednoczonych światłowody są powszechne, a internet o szybkości 1 Gb/s jest ogólnodostępną ofertą handlową.

Polecamy: Firma w kawiarni – jak bezpiecznie pracować poza biurem?

Operatorzy mają pełną swobodę inwestowania, a wręcz korzystają z różnego rodzaju pomocy państwa. W Polsce tylko nieliczni dostawcy internetu sprzedają taką usługę. Moico z Wrocławia, to jeden z pierwszych operatorów w Polsce, który udostępnił symetryczny internet o prędkości 1 Gb/s w ramach standardowej oferty. Z propozycji mogą skorzystać wszystkie osoby fizyczne i gospodarstwa domowe znajdujące się w zasięgu sieci światłowodowej operatora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inwestycje w infrastrukturę

W Europie liderem w rozwoju technologii FTTH/B (światłowód do domu i budynków) jest Litwa (o wskaźniku FTTH/B przekraczającym 20 proc.). W Polsce koszty przystosowania infrastruktury telekomunikacyjnej do standardów Sieci Nowej Generacji (NGN) zostały oszacowane przez Instytut Łączności na ok. 20–30 mld zł. Do 2013 roku na budowę sieci szerokopasmowych w Polsce Unia Europejska (w ramach różnych programów pomocowych) przekazała ok. 1,4 mld EUR (6 mld zł). Zatem potrzebne są dodatkowe fundusze w kwocie ponad 20 mld zł, aby zrealizować założone cele. Do tego faktyczne wykorzystanie środków jest na bardzo niskim poziomie wynoszącym zaledwie kilka procent. Brakuje strategicznego planu wydawania unijnych środków na budowę światłowodów w Polsce, wraz z rozpisaniem scenariuszy awaryjnych, które zapobiegną niewykorzystaniu całości przysługujących nam środków. Dziś tylko najwięksi operatorzy są w stanie ponosić koszty inwestycyjne na budowę sieci szkieletowych i dostarczanie internetu na terenach białych plam. – Budowa łączy światłowodowych wymaga sporego nakładu finansowego, dlatego ważne jest sprawne wykorzystanie środków unijnych, tak aby szybciej wyeliminować miejsca gdzie nie dociera jeszcze internet – mówi Paweł Dobosz z firmy Internet Union.

Polecamy: Firmowy laptop – jak ochronić go przed kradzieżą?

Nad projektem ustawy wprowadzającej unijne wymogi pracuje Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Resort chce, żeby nowe przepisy obowiązywały od początku 2013 roku.

Źródło: Internet Union

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA