REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Manager

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźnik upłynnienia środków obrotowych

Środki obrotowe to składniki zmieniające swoją postać w krótkim czasie w trakcie przechodzenia przez poszczególne fazy procesu gospodarczego. Zwykle zużywa się je w jednym okresie rozliczeniowym.

Faktoring a forfaiting

Głównym celem faktoringu i forfaitingu jest finansowanie zbywcy wierzytelności w drodze ich nabycia. Obie instytucje różnią się jednak pod wieloma względami.

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźniki zdolności do regulowania należności i zobowiązań firmy

Wyliczanie i systematyczna (najlepiej w odstępach miesięcznych) obserwacja wskaźnika zdolności do regulowania zobowiązań (Nz), umożliwia obserwację czy zadłużenie się nie pogłębia.

Jak pozyskać fundusze za pomocą faktoringu?

Faktoring zaliczany jest do źródeł finansowania działalności gospodarczej. Może on stanowić konkurencję względem kredytu udzielanego przez bank.

REKLAMA

Jakie dokumenty załączyć do wniosku skupu wierzytelności?

Umowa faktoringu pozwala na alternatywne finansowanie działalności gospodarczej. Do jej zawarcia przyczynia się złożenie wniosku skupu wierzytelności wraz z określonymi dokumentami.

Szef, który chce wszystko kontrolować

Szef wciąż „kontroluje” Twoją pracę, a Ty czujesz się niedoceniony i niesamodzielny? Myślisz, że nie wierzy w Twoją kompetencję umiejętności? Zadaniem szefa jest czuwanie nad dobrą, efektywną i skuteczną pracą swoich podwładnych, ale czasami przeradza się to w męczącą nadgorliwość.

Jak pogodzić podróż służbową z innymi obowiązkami?

Podróż służbowa to nie tylko milsza i atrakcyjniejsza część wykonywania swoich obowiązków. Okazuje się, że naprawdę trudno jest pogodzić podróż z innymi obowiązkami, tak by po powrocie nie zostawać „po godzinach” by nadrobić zaległości…

Jak dobrze wykorzystać czas w pracy?

W pracy spędzamy blisko jedną trzecią swojego życia. Etatowe osiem godzin to niemało. Dlaczego zatem niejednokrotnie mamy wrażenie, że czas tak pędzi, a zaległości wciąż przybywa?

REKLAMA

Na czym polega faktoring niepełny i mieszany?

Praktyka działań w ramach obrotu handlowego spowodowała wykształcenie kilku rodzajów faktoringu. Należą do nich m.in. faktoring pełny i niepełny.

Dotacje unijne - dwie strony medalu

Proces przyznawania funduszy unijnych wciąż wzbudza wiele kontrowersji wśród polskich przedsiębiorców. Przyczyniają się do tego napięte relacje biznesmenów z PARP, a w całym szumie zapomina się o tym, że dotacje pozostają ciekawą formą wsparcia polskiego biznesu.

Na czym polega faktoring pełny

Umowa faktoringu może występować w profesjonalnym obrocie między przedsiębiorcami w różnych postaciach. Jedną z nich jest faktoring określany jako pełny.

Jaki zapis warto zamieścić w umowie?

Każda umowa musi określać podstawowe elementy: wskazanie osób, które ją zawierają czyli określenie stron umowy, przedmiot umowy i treść stosunku zobowiązaniowego – czyli określenie zachowania każdej ze stron. Strony mogą także zamieścić w umowie zastrzeżenie dodatkowe. Niektóre zastrzeżenia dodatkowe pozwolą lepiej zabezpieczyć interesy strony, inne z kolei wprowadzą do umowy rozluźnienie umożliwiające uelastycznienie umowy. O jakich zapisach umownych mowa?

Miary oceny sytuacji majątkowej – wskaźniki rotacji zapasu magazynowego

Wskaźnik rotacji zapasu magazynowego (Rd), umożliwia określenie ile dni potrzeba, aby nastąpiła całkowita wymiana towaru w magazynie.

Kupiłeś firmę – odpowiadasz za zobowiązania zbywcy przedsiębiorstwa

Nabywca przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny ze zbywcą za jego zobowiązania związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Odpowiedzialność taka dotyczy nabycia przedsiębiorstwa zarówno w drodze sprzedaży, jak i darowizny czy również zamiany, do której zastosowanie mają odpowiednie przepisy o sprzedaży (umowa taka powinna wymieniać poszczególne składniki przedsiębiorstwa).

Na czym polega umowa faktoringu?

Podstawą umowy faktoringu jest zakup wierzytelności przedsiębiorcy przez faktora w zamian za kwotę odpowiadającą ich wartości, ale pomniejszoną z reguły o prowizję faktora.

Jak postąpić gdy nie dojdzie do zawarcia umowy przyrzeczonej?

W obrocie gospodarczym strony, zanim przystąpią do zawarcia finalnej transakcji, niejednokrotnie decydują się, aby w pierwszej kolejności podpisać tzw. umowę przedwstępną. Co powinna zawierać umowa przedwstępna? Jakie uprawnienia przysługują stronie gdy kontrahent uchyla się od zawarcia umowy przyrzeczonej?

Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu

Działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat stały się częścią biznesowej rzeczywistości. Co tak naprawdę kryje się za tym pojęciem? Czy mówimy tu o szczerych intencjach czy może jest to kolejny zabieg marketingowy?

Czy można zrezygnować z wykonania umowy?

Każda strona zawierając umowę musi liczyć się z tym, że trzeba będzie ją wykonać. Co jednak w przypadku gdy jeden z kontrahentów nie chce lub nie może tego zrobić ? Czy można zrezygnować z wykonania umowy i bez żądnych konsekwencji odstąpić od jej wykonania ? Czy prawo do odstąpienia od umowy przysługuje każdej ze stron? Czy dotyczy ono każdej umowy?

Czy można zrezygnować z wykonania umowy?

Każda strona zawierając umowę musi liczyć się z tym, że trzeba będzie ją wykonać. Co jednak w przypadku gdy jeden z kontrahentów nie chce lub nie może tego zrobić ? Czy można zrezygnować z wykonania umowy i bez żądnych konsekwencji odstąpić od jej wykonania ? Czy prawo do odstąpienia od umowy przysługuje każdej ze stron? Czy dotyczy ono każdej umowy?

Kiedy warto zastrzec w umowie zadatek?

Zadatek uznawany jest za skuteczną metodę zabezpieczenia wykonania umowy. Uznaje się, że stanowi on jedną z form odszkodowania na wypadek niewykonania przez drugą stronę umowy. Często jednak kontrahenci nie doceniają znaczenia zadatku, i roli jaką może odegrać, zwłaszcza w sytuacji gdy jedna ze stron nie wykonuje umowy.

Jaki jest biznes Dariusza Michalczewskiego?

Dariusz Michalczewski, były bokser i wielokrotny mistrz świata, jest od wielu lat przedsiębiorcą. Inwestował w wielu branżach, między innymi w gastronomii i nieruchomościach. Obecnie jest twórcą, właścicielem oraz twarzą marki najpopularniejszego w Polsce napoju energetyzującego Tiger Energy Drink. W rozmowie z Kawą mówi o działalności biznesowej w Polsce i za granicą.

Jak przeprowadzić prezentację?

Poznaliśmy już tajniki dobrego przygotowania prezentacji. Pora abyśmy zajęli się samym wystąpieniem.

Jak stworzyć prezentację?

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Kiedy pracoholizm jest zaletą a kiedy jest wadą?

Pracując na stanowiskach zarządzających, jesteś szczególnie narażony na pracoholizm, co zresztą znajduje potwierdzenie naukowe. Ale czy pracoholizm jest tylko wadą? Odpowiedzi szukaj w poniższym artykule.

Jak zachować się w kryzysie?

Od krytycznego spojrzenia na siebie i swoją postawę menedżerską należy rozpoczynać zmiany w zespole. Jednak, nawet w kryzysie, pewne normy i wartości muszą pozostać niezmienne.

Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

Już ponad 10 000 firm dołączyło w pierwszych miesiącach do Internetowej Rewolucji, rozpoczynając swoją przygodę z Internetem dzięki inicjatywie Google, PKPP Lewiatan i home.pl, objętej patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Outdoor Development Center

Zastosowanie klasycznej metody development center nie spełniają Twoich oczekiwań? Wykorzystaj zalety wyjazdów outdoorowych organizując sesję outdoor development center.

Prawne bariery przedsiębiorczości

Jak to jest ze spółką partnerską?

Spółką partnerską jest spółka osobowa, utworzona przez wspólników (partnerów) w celu wykonywania wolnego zawodu w spółce prowadzącej przedsiębiorstwo pod własną firmą. Szczegóły w poniższym artykule.

Jak zostać menedżerem idealnym?

Kariery i zawodowego sukcesu nie można zaplanować. Wszystko zależy od tego, czy przyszli menedżerowie są przygotowani na wykorzystanie swoich szans, znają swoje mocne strony, preferowany sposób pracy, system wartości.

Różnice kulturowe - jak sobie z nimi poradzić?

Migracje pracowników i globalizacja firm powodują, że coraz więcej ludzi pracuje w zespołach zróżnicowanych kulturowo. Również w Polsce menedżerowie coraz częściej zarządzają ludźmi z różnych stron świata, posługującymi się różnymi językami, mającymi inne wyobrażenia o tym, czym jest dobra współpraca, porządek, obowiązek.

System wartości menedżera

Aby umiejętnie zarządzać samym sobą, menedżer powinien poznać własny system wartości. W odniesieniu do etyki zasady są jednolite dla każdego.

Jak powinien działać menedżer doskonały?

Zadziwiająco niewielka liczba ludzi zdaje sobie sprawę ze sposobu, w jaki działa: jak podejmuje decyzje, jak się zachowuje. Ich działaniu nie towarzyszy refleksja. Przeciwnie, większość ludzi nie wie nawet, że różne osoby wykonują swoje zadania w odmienny sposób.

Jak efektywnie zarządzać czasem?

Aby działać sprawnie, menedżer powinien nieustannie podejmować działania w celu doskonalenia organizacji swojej pracy. Do takich działań należy efektywne wykorzystanie swojego czasu, co wiąże się z zarządzaniem czasem, a tym samym zarządzaniem samym sobą.

Praca koncepcyjna menedżera

Sam pomysł wydzielenia czasu na pracę koncepcyjną menedżera może zastanawiać, ponieważ jest on najbardziej typowym pracownikiem koncepcyjnym i stale podejmuje decyzje, tworząc niejako w ten sposób nowe sytuacje, nową rzeczywistość. Tymczasem okazuje się, że w pracy menedżera można zupełnie wyraźnie oddzielić czynności o charakterze doraźnym i zrutynizowanym od namysłu nad zagadnieniami istotnymi, perspektywicznymi, o szerszym zasięgu.

Czas pracy menedżera - uważaj na pracoholizm

Podstawową charakterystyczną cechą pracy menedżerów jest przekraczanie nominalnego czasu pracy. W badaniach przeciętnej długości dnia pracy stwierdzono, że kierownicy przekraczają czas nominalny od 48 minut do około 7 godzin dziennie, co oczywiście musi powodować stan poważnego zmęczenia.

Zasady kwalifikowania wydatków w ramach RPO w mazowieckim – część I

Informacje z zakresu kwalifikowania wydatków w ramach danego Programu Operacyjnego są niezbędne do przygotowania dokumentacji i aplikowania o środki unijne.

Finanse na start - case study - część III

W części I opisaliśmy genezę założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych. W części II poznaliśmy charakterystykę projektu realizowanego w ramach POIG. W tej części omówimy etapy realizacji projektu.

Finanse na start - case study - część II

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Finanse na start - case study - część I

Koniecznie zapoznaj się jak pozyskać środki finansowe z Unii Europejskiej na realizację przedsięwzięcia biznesowego na przykładzie mikroprzedsiębiorstwa z województwa małopolskiego.

Procedura występowania o wsparcie dla projektów z województwa mazowieckiego

Droga do uzyskania dotacji unijnej bywa długa i kręta. Pierwszym krokiem do jej zdobycia jest przygotowanie dokumentacji konkursowej i aplikowanie o środki w ramach ogłoszonego naboru wniosków o dofinansowanie.

Czego nie można dofinansować z UE w projektach z Mazowsza

Podczas przygotowania i realizacji projektu współfinansowanego ze środków unijnych nie wszystkie koszty ponoszone przez przedsiębiorcę mogą zostać uznane za kwalifikowane i podlegać zwrotowi. W takim przypadku koszty niekwalifikowane, czyli niepodlegające dofinansowaniu z UE, przedsiębiorca jest zobligowany pokryć ze środków własnych.

Dotacje unijne na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Przedsiębiorcy z Mazowsza zainteresowani pozyskaniem zewnętrznego kapitału na rozwój swojej firmy powinni poszukać możliwości sfinansowania swoich przedsięwzięć z funduszy unijnych.

Wydatki kwalifikowane w projektach na rozpoczęcie działalności gospodarczej w opolskim

Wkrótce ruszy nabór wniosków o dofinansowanie dla osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą przy współudziale środków unijnych. Osoby zainteresowane otrzymaniem takiego wsparcia powinny zwrócić szczególną uwagę na zakres kwalifikowalności wydatków w ramach realizowanego projektu.

Dotacje unijne na rozpoczęcie działalności gospodarczej w województwie opolskim

Osoby fizyczne, które zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą w województwie opolskim już niedługo będą mogły to zrobić dzięki funduszom unijnym. Właśnie zostało opublikowane ogłoszenie o naborze wniosków do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego.

Jak poprawnie przygotować dokumentacje aplikacyjną na doradztwo i udział w targach w lubuskim

W ramach ogłoszonego konkursu przedsiębiorcy mogą otrzymać dofinansowanie na zakup specjalistycznych usług doradczych świadczonych przez zewnętrzne podmioty oraz na udział w targach i misjach gospodarczych zarówno na terenie kraju jak i za granicą. Wszystko to możliwe jest w ramach działania 2.3 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Budżet projektu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki projektodawca przedstawia zakładane koszty projektu we wniosku o dofinansowanie projektu w formie budżetu zadaniowego. W artykule przedstawię główne zasady dotyczące konstruowania takiego budżetu na potrzeby aplikowania o środki z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Fundusze unijne na „kapitał ludzki” – część III

Oprócz dokumentów programowych, szeregu wytycznych i innych dokumentów określających zasady ubiegania się o dofinansowanie z PO Kapitał Ludzki, dokumentacji konkursowej powinniśmy poświęcić szczególną uwagę.

Loteria promocyjna wymaga zezwolenia

Prowadzę księgowość niedużej hurtowni artykułów pościelowych. Mój szef postanowił, że wśród klientów, którzy w pierwszym półroczu bieżącego roku dokonają zakupów powyżej określonej kwoty, zostanie rozlosowana nagroda w formie wycieczki do Tunezji dla dwóch osób. Ogłoszenie w tej sprawie już od dwóch tygodni wisi w naszej hurtowni, a na wystawionych fakturach dział handlowy przybija dużą pieczątkę informującą odbiorców o promocji. Wczoraj jeden z klientów zapytał w jaki sposób załatwiliśmy pozwolenie na zorganizowanie loterii, czym zarówno szefa jak i mnie wprawił w zdumienie. Żadne z nas nie traktowało tej formy promocji sprzedaży jako loterii. Poproszę o informację czy rzeczywiście to co robimy należy zakwalifikować jako zorganizowanie loterii oraz jakie są skutki podatkowe?

REKLAMA