REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study

REKLAMA

REKLAMA

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Innowacyjność projektu

Zgodnie z definicją zawartą w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG), sformułowaną w oparciu o Oslo Manual projekt „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” wykazuje innowacyjność produktową, marketingową i organizacyjną.

REKLAMA

Innowacyjność produktowa

REKLAMA

Usługa FINEUS jest zupełnie nowa w skali kraju. Usługa controllingu świadczona przez Internet w formie niewymagających od odbiorców specjalistycznej wiedzy, przygotowywanych przez fachowców raportów o stanie przedsiębiorstwa, nie była dotychczas świadczona. Istnieją podmioty oferujące oprogramowanie raportujące, ale nie są one dostosowywane do szczególnych potrzeb przedsiębiorców z różnych branż oraz specjalności. Ponadto często wymagają zatrudnienia analityków interpretujących uzyskiwane wyniki i zestawienia. Innym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy jest zatrudnienie controllera finansowego, który będzie przygotowywał odpowiednie analizy umożliwiające podejmowanie decyzji zarządczych.

Firmy sprzedające oprogramowanie z zakresu controllingu oferują na ogół jedynie programy wspomagające procesy zarządcze, podczas gdy klienci są zainteresowani otrzymywaniem produktów tych systemów, czyli przystępnie napisanych, pogłębionych raportów wraz z zaleceniami decyzyjnymi.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Innowacyjność marketingowa

REKLAMA

Innowacyjność marketingowa polega na zastosowaniu innej polityki cenowej, niż dotychczas oferowana na rynku, co umożliwi pozyskanie nowych grup klientów dla których produkty tej klasy nie były dostępne. Dotychczas jedynie duże korporacje mogły pozwolić sobie na zatrudnienie kontrolerów finansowych oraz na nabycie specjalistycznych narzędzi analitycznych. Dzięki przewadze technologicznej polegającej na ujednoliceniu różnych typów danych dostępnych u klienta, a także udostępnianiu ich analitykowi przez Internet, możliwe jest znaczące podniesienie efektywności wykonywanych usług doradczych. W szczególności możliwa jest praca analityków o wysokich kwalifikacjach i rozległym doświadczeniu dla klientów, których obecnie na to nie stać. Wynika to z faktu optymalnego wykorzystania pracy analityka finansowego dla nie mniej niż 4 podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo ze względu na bezpośrednie (poprzez Internet) korzystanie z baz danych klienta możliwe jest ograniczenie kosztów delegacji służbowych oraz rozszerzanie funkcjonalności programu. Kolejną przewagę konkurencyjną w zakresie kosztów przedsiębiorstwo zamierza uzyskać poprzez integrację systemu z posiadającymi największy udział w rynku systemami finansowo-księgowymi (FK) oraz systemami klasy ERP. Dzięki zmienionej formie świadczenia usługi, oferowanie jej drogą elektroniczną – proponowana przez firmę cena będzie około czterokrotnie niższa od ceny rynkowej.

Innowacyjność organizacyjna

Innowacyjność organizacyjna w przypadku projektu jest bezpośrednio związana ze świadczonymi przez firmę usługami. Zastosowanie nowego modelu działalności biznesowej umożliwi obniżenie kosztów firmy, a wraz z nimi cen oferowanej usługi oraz zapewni większy komfort pracy osobom zatrudnianym na stanowisku audytora/controllera finansowego oraz klientom. Nowy model zastosowany przez firmę polega na przeniesieniu działalności tradycyjnie świadczonej w miejscu pracy do sieci internetowej. Usługa będzie realizowana w dominującej części on-line.

Przeczytaj także: Dotacje unijne na realizację szkoleń, usług doradczych oraz studiów podyplomowych

Grupa docelowa

Nabywcami usługi będą klienci z branży przedsiębiorstw małych i średnich zatrudniających 30 – 250 osób i obrotach niższych, niż 130 mln PLN. Nabywcami ze względu na charakter usługi są przedsiębiorcy, właściciele przedsiębiorstw, a także poszczególne zakłady i departamenty przedsiębiorstw.

Koncepcja i model biznesowy:

  • Zadaniem FINEUS jest dostarczanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych raportów oraz analiz z zakresu controllingu finansowego dla ścisłego kierownictwa firmy – klienta odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji strategicznych oraz za kontrole kosztów w przedsiębiorstwie (zarząd, właściciel, dyrektor finansowy, główny księgowy, dyrektor produkcji, dyrektor sprzedaży, dyrektor zakupów, itd.).
  • Usługa będzie realizowana on-line. Dane finansowo-księgowe klienta będą pobierane, poprzez autorski interfejs informatyczny do hurtowni danych w celu ujednolicenia ich formatu. Dzięki temu audytor-controller odpowiedzialny za klienta w prosty i efektywny sposób przygotuje wymagane raporty i analizy. Opracowanie dostępne będzie dla klienta on-line po zalogowaniu. Bogaty interfejs graficzny tzw. dashboard umożliwi natychmiastowe odnajdywanie parametrów świadczących o ujawnionych zagrożeniach.
  • Korzystając z jednorodnego formatu danych przygotowywanie raportów i analiz dla kolejnych klientów będzie proste i efektywne, dzięki czemu każdy audytor-controller finansowy będzie odpowiedzialny za obsługę co najmniej 4 do 10 klientów.

Proces techniczny świadczenia usługi będzie realizowany w następujący sposób:

1. Audyt firmy, w szczególności audyt kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projektów, strategii, B+R, HR, marketingu i dystrybucji. W następnym etapie ustalane będą centra kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projekty które zostaną poddane bieżącej okresowej analizie (miesiąc, kwartał, rok) w kontekście zatwierdzonych planów, budżetów oraz strategii, w tym strategii restrukturyzacji.
2. Zaprojektowanie systemu informatycznego, a w szczególności określenie jakości i dostępności baz danych w firmie wraz z zaleceniami dotyczącymi sposobu rejestrowania (np. dodawania znaczników dotyczących przynależności dokumentów finansowych do poszczególnych centrów kosztów).
3. Kodowanie systemu informatycznego na bazie zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
4. Wykonywanie przez audytora-controllera okresowych opracowań w formie raportów na temat zmian w poszczególnych obszarach funkcjonowania podmiotu tj. obszary główne (płynność, rentowność, zadłużenie, koszty, przychody, majątek) oraz obszary szczegółowe (analiza poszczególnych centrów kosztów, centrów przychodów, centrów wyników, centrów inwestycji i projektów).

Opłaty za korzystanie z systemu będą każdorazowo negocjowane z firmą, w której system będzie wdrażany, będą one pobierane po każdym etapie świadczenia usługi. Po zakończeniu wdrożenia od klienta będą pobierane opłaty abonamentowe za każdy okres użytkowania systemu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA