REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część II

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study

REKLAMA

REKLAMA

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Innowacyjność projektu

Zgodnie z definicją zawartą w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG), sformułowaną w oparciu o Oslo Manual projekt „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” wykazuje innowacyjność produktową, marketingową i organizacyjną.

REKLAMA

Innowacyjność produktowa

REKLAMA

Usługa FINEUS jest zupełnie nowa w skali kraju. Usługa controllingu świadczona przez Internet w formie niewymagających od odbiorców specjalistycznej wiedzy, przygotowywanych przez fachowców raportów o stanie przedsiębiorstwa, nie była dotychczas świadczona. Istnieją podmioty oferujące oprogramowanie raportujące, ale nie są one dostosowywane do szczególnych potrzeb przedsiębiorców z różnych branż oraz specjalności. Ponadto często wymagają zatrudnienia analityków interpretujących uzyskiwane wyniki i zestawienia. Innym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy jest zatrudnienie controllera finansowego, który będzie przygotowywał odpowiednie analizy umożliwiające podejmowanie decyzji zarządczych.

Firmy sprzedające oprogramowanie z zakresu controllingu oferują na ogół jedynie programy wspomagające procesy zarządcze, podczas gdy klienci są zainteresowani otrzymywaniem produktów tych systemów, czyli przystępnie napisanych, pogłębionych raportów wraz z zaleceniami decyzyjnymi.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Innowacyjność marketingowa

REKLAMA

Innowacyjność marketingowa polega na zastosowaniu innej polityki cenowej, niż dotychczas oferowana na rynku, co umożliwi pozyskanie nowych grup klientów dla których produkty tej klasy nie były dostępne. Dotychczas jedynie duże korporacje mogły pozwolić sobie na zatrudnienie kontrolerów finansowych oraz na nabycie specjalistycznych narzędzi analitycznych. Dzięki przewadze technologicznej polegającej na ujednoliceniu różnych typów danych dostępnych u klienta, a także udostępnianiu ich analitykowi przez Internet, możliwe jest znaczące podniesienie efektywności wykonywanych usług doradczych. W szczególności możliwa jest praca analityków o wysokich kwalifikacjach i rozległym doświadczeniu dla klientów, których obecnie na to nie stać. Wynika to z faktu optymalnego wykorzystania pracy analityka finansowego dla nie mniej niż 4 podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo ze względu na bezpośrednie (poprzez Internet) korzystanie z baz danych klienta możliwe jest ograniczenie kosztów delegacji służbowych oraz rozszerzanie funkcjonalności programu. Kolejną przewagę konkurencyjną w zakresie kosztów przedsiębiorstwo zamierza uzyskać poprzez integrację systemu z posiadającymi największy udział w rynku systemami finansowo-księgowymi (FK) oraz systemami klasy ERP. Dzięki zmienionej formie świadczenia usługi, oferowanie jej drogą elektroniczną – proponowana przez firmę cena będzie około czterokrotnie niższa od ceny rynkowej.

Innowacyjność organizacyjna

Innowacyjność organizacyjna w przypadku projektu jest bezpośrednio związana ze świadczonymi przez firmę usługami. Zastosowanie nowego modelu działalności biznesowej umożliwi obniżenie kosztów firmy, a wraz z nimi cen oferowanej usługi oraz zapewni większy komfort pracy osobom zatrudnianym na stanowisku audytora/controllera finansowego oraz klientom. Nowy model zastosowany przez firmę polega na przeniesieniu działalności tradycyjnie świadczonej w miejscu pracy do sieci internetowej. Usługa będzie realizowana w dominującej części on-line.

Przeczytaj także: Dotacje unijne na realizację szkoleń, usług doradczych oraz studiów podyplomowych

Grupa docelowa

Nabywcami usługi będą klienci z branży przedsiębiorstw małych i średnich zatrudniających 30 – 250 osób i obrotach niższych, niż 130 mln PLN. Nabywcami ze względu na charakter usługi są przedsiębiorcy, właściciele przedsiębiorstw, a także poszczególne zakłady i departamenty przedsiębiorstw.

Koncepcja i model biznesowy:

  • Zadaniem FINEUS jest dostarczanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych raportów oraz analiz z zakresu controllingu finansowego dla ścisłego kierownictwa firmy – klienta odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji strategicznych oraz za kontrole kosztów w przedsiębiorstwie (zarząd, właściciel, dyrektor finansowy, główny księgowy, dyrektor produkcji, dyrektor sprzedaży, dyrektor zakupów, itd.).
  • Usługa będzie realizowana on-line. Dane finansowo-księgowe klienta będą pobierane, poprzez autorski interfejs informatyczny do hurtowni danych w celu ujednolicenia ich formatu. Dzięki temu audytor-controller odpowiedzialny za klienta w prosty i efektywny sposób przygotuje wymagane raporty i analizy. Opracowanie dostępne będzie dla klienta on-line po zalogowaniu. Bogaty interfejs graficzny tzw. dashboard umożliwi natychmiastowe odnajdywanie parametrów świadczących o ujawnionych zagrożeniach.
  • Korzystając z jednorodnego formatu danych przygotowywanie raportów i analiz dla kolejnych klientów będzie proste i efektywne, dzięki czemu każdy audytor-controller finansowy będzie odpowiedzialny za obsługę co najmniej 4 do 10 klientów.

Proces techniczny świadczenia usługi będzie realizowany w następujący sposób:

1. Audyt firmy, w szczególności audyt kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projektów, strategii, B+R, HR, marketingu i dystrybucji. W następnym etapie ustalane będą centra kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projekty które zostaną poddane bieżącej okresowej analizie (miesiąc, kwartał, rok) w kontekście zatwierdzonych planów, budżetów oraz strategii, w tym strategii restrukturyzacji.
2. Zaprojektowanie systemu informatycznego, a w szczególności określenie jakości i dostępności baz danych w firmie wraz z zaleceniami dotyczącymi sposobu rejestrowania (np. dodawania znaczników dotyczących przynależności dokumentów finansowych do poszczególnych centrów kosztów).
3. Kodowanie systemu informatycznego na bazie zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
4. Wykonywanie przez audytora-controllera okresowych opracowań w formie raportów na temat zmian w poszczególnych obszarach funkcjonowania podmiotu tj. obszary główne (płynność, rentowność, zadłużenie, koszty, przychody, majątek) oraz obszary szczegółowe (analiza poszczególnych centrów kosztów, centrów przychodów, centrów wyników, centrów inwestycji i projektów).

Opłaty za korzystanie z systemu będą każdorazowo negocjowane z firmą, w której system będzie wdrażany, będą one pobierane po każdym etapie świadczenia usługi. Po zakończeniu wdrożenia od klienta będą pobierane opłaty abonamentowe za każdy okres użytkowania systemu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA