REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część II

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study

REKLAMA

REKLAMA

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Innowacyjność projektu

Zgodnie z definicją zawartą w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG), sformułowaną w oparciu o Oslo Manual projekt „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” wykazuje innowacyjność produktową, marketingową i organizacyjną.

REKLAMA

Innowacyjność produktowa

REKLAMA

Usługa FINEUS jest zupełnie nowa w skali kraju. Usługa controllingu świadczona przez Internet w formie niewymagających od odbiorców specjalistycznej wiedzy, przygotowywanych przez fachowców raportów o stanie przedsiębiorstwa, nie była dotychczas świadczona. Istnieją podmioty oferujące oprogramowanie raportujące, ale nie są one dostosowywane do szczególnych potrzeb przedsiębiorców z różnych branż oraz specjalności. Ponadto często wymagają zatrudnienia analityków interpretujących uzyskiwane wyniki i zestawienia. Innym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy jest zatrudnienie controllera finansowego, który będzie przygotowywał odpowiednie analizy umożliwiające podejmowanie decyzji zarządczych.

Firmy sprzedające oprogramowanie z zakresu controllingu oferują na ogół jedynie programy wspomagające procesy zarządcze, podczas gdy klienci są zainteresowani otrzymywaniem produktów tych systemów, czyli przystępnie napisanych, pogłębionych raportów wraz z zaleceniami decyzyjnymi.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Innowacyjność marketingowa

REKLAMA

Innowacyjność marketingowa polega na zastosowaniu innej polityki cenowej, niż dotychczas oferowana na rynku, co umożliwi pozyskanie nowych grup klientów dla których produkty tej klasy nie były dostępne. Dotychczas jedynie duże korporacje mogły pozwolić sobie na zatrudnienie kontrolerów finansowych oraz na nabycie specjalistycznych narzędzi analitycznych. Dzięki przewadze technologicznej polegającej na ujednoliceniu różnych typów danych dostępnych u klienta, a także udostępnianiu ich analitykowi przez Internet, możliwe jest znaczące podniesienie efektywności wykonywanych usług doradczych. W szczególności możliwa jest praca analityków o wysokich kwalifikacjach i rozległym doświadczeniu dla klientów, których obecnie na to nie stać. Wynika to z faktu optymalnego wykorzystania pracy analityka finansowego dla nie mniej niż 4 podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo ze względu na bezpośrednie (poprzez Internet) korzystanie z baz danych klienta możliwe jest ograniczenie kosztów delegacji służbowych oraz rozszerzanie funkcjonalności programu. Kolejną przewagę konkurencyjną w zakresie kosztów przedsiębiorstwo zamierza uzyskać poprzez integrację systemu z posiadającymi największy udział w rynku systemami finansowo-księgowymi (FK) oraz systemami klasy ERP. Dzięki zmienionej formie świadczenia usługi, oferowanie jej drogą elektroniczną – proponowana przez firmę cena będzie około czterokrotnie niższa od ceny rynkowej.

Innowacyjność organizacyjna

Innowacyjność organizacyjna w przypadku projektu jest bezpośrednio związana ze świadczonymi przez firmę usługami. Zastosowanie nowego modelu działalności biznesowej umożliwi obniżenie kosztów firmy, a wraz z nimi cen oferowanej usługi oraz zapewni większy komfort pracy osobom zatrudnianym na stanowisku audytora/controllera finansowego oraz klientom. Nowy model zastosowany przez firmę polega na przeniesieniu działalności tradycyjnie świadczonej w miejscu pracy do sieci internetowej. Usługa będzie realizowana w dominującej części on-line.

Przeczytaj także: Dotacje unijne na realizację szkoleń, usług doradczych oraz studiów podyplomowych

Grupa docelowa

Nabywcami usługi będą klienci z branży przedsiębiorstw małych i średnich zatrudniających 30 – 250 osób i obrotach niższych, niż 130 mln PLN. Nabywcami ze względu na charakter usługi są przedsiębiorcy, właściciele przedsiębiorstw, a także poszczególne zakłady i departamenty przedsiębiorstw.

Koncepcja i model biznesowy:

  • Zadaniem FINEUS jest dostarczanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych raportów oraz analiz z zakresu controllingu finansowego dla ścisłego kierownictwa firmy – klienta odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji strategicznych oraz za kontrole kosztów w przedsiębiorstwie (zarząd, właściciel, dyrektor finansowy, główny księgowy, dyrektor produkcji, dyrektor sprzedaży, dyrektor zakupów, itd.).
  • Usługa będzie realizowana on-line. Dane finansowo-księgowe klienta będą pobierane, poprzez autorski interfejs informatyczny do hurtowni danych w celu ujednolicenia ich formatu. Dzięki temu audytor-controller odpowiedzialny za klienta w prosty i efektywny sposób przygotuje wymagane raporty i analizy. Opracowanie dostępne będzie dla klienta on-line po zalogowaniu. Bogaty interfejs graficzny tzw. dashboard umożliwi natychmiastowe odnajdywanie parametrów świadczących o ujawnionych zagrożeniach.
  • Korzystając z jednorodnego formatu danych przygotowywanie raportów i analiz dla kolejnych klientów będzie proste i efektywne, dzięki czemu każdy audytor-controller finansowy będzie odpowiedzialny za obsługę co najmniej 4 do 10 klientów.

Proces techniczny świadczenia usługi będzie realizowany w następujący sposób:

1. Audyt firmy, w szczególności audyt kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projektów, strategii, B+R, HR, marketingu i dystrybucji. W następnym etapie ustalane będą centra kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projekty które zostaną poddane bieżącej okresowej analizie (miesiąc, kwartał, rok) w kontekście zatwierdzonych planów, budżetów oraz strategii, w tym strategii restrukturyzacji.
2. Zaprojektowanie systemu informatycznego, a w szczególności określenie jakości i dostępności baz danych w firmie wraz z zaleceniami dotyczącymi sposobu rejestrowania (np. dodawania znaczników dotyczących przynależności dokumentów finansowych do poszczególnych centrów kosztów).
3. Kodowanie systemu informatycznego na bazie zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
4. Wykonywanie przez audytora-controllera okresowych opracowań w formie raportów na temat zmian w poszczególnych obszarach funkcjonowania podmiotu tj. obszary główne (płynność, rentowność, zadłużenie, koszty, przychody, majątek) oraz obszary szczegółowe (analiza poszczególnych centrów kosztów, centrów przychodów, centrów wyników, centrów inwestycji i projektów).

Opłaty za korzystanie z systemu będą każdorazowo negocjowane z firmą, w której system będzie wdrażany, będą one pobierane po każdym etapie świadczenia usługi. Po zakończeniu wdrożenia od klienta będą pobierane opłaty abonamentowe za każdy okres użytkowania systemu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

Połowa konsumentów deklaruje, że wybierze firmę wspierającą odpowiedzialny rozwój zamiast tej, która nie podejmuje takich działań

Inwestowanie ESG (Environmental, Social, Governance), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu może być odpowiedzią na pościg za wynikami. Celem działalności firm powinno być dziś nie tylko osiąganie dobrych wyników finansowych, widocznych w raportach kwartalnych, ale także budowanie otoczenia społecznego, ochrona środowiska czy wspieranie ważnych inicjatyw. To istotne dla wielu inwestorów instytucjonalnych, jak również detalicznych, którzy wybierają inwestycje online mające na uwadze środowisko i otoczenie społeczne.

REKLAMA

Co robią małe firmy gdy kontrahent nie płaci. Zaległe płatności sięgnęły już 10 miliardów złotych

Ponad połowa firm wysyła wezwania do zapłaty, 47 proc. negocjuje z dłużnikiem, a co 5. zleca odzyskanie należności kancelarii prawnej – tak najczęściej postępują małe i średnie przedsiębiorstwa, kiedy kontrahent im nie płaci.

Dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę?

Levis Strauss czy Beko - dlaczego duże, międzynarodowe firmy opuszczają Polskę? Przyjrzyjmy się przyczynom i skutkom. Jak należy reagować na tego typu odejścia z polskiego rynku?

REKLAMA