REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część II

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study

REKLAMA

REKLAMA

W części I przedstawiliśmy geneza założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych, w tej części opisujemy dalszy rozwój firmy.

Innowacyjność projektu

Zgodnie z definicją zawartą w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG), sformułowaną w oparciu o Oslo Manual projekt „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” wykazuje innowacyjność produktową, marketingową i organizacyjną.

REKLAMA

Innowacyjność produktowa

REKLAMA

Usługa FINEUS jest zupełnie nowa w skali kraju. Usługa controllingu świadczona przez Internet w formie niewymagających od odbiorców specjalistycznej wiedzy, przygotowywanych przez fachowców raportów o stanie przedsiębiorstwa, nie była dotychczas świadczona. Istnieją podmioty oferujące oprogramowanie raportujące, ale nie są one dostosowywane do szczególnych potrzeb przedsiębiorców z różnych branż oraz specjalności. Ponadto często wymagają zatrudnienia analityków interpretujących uzyskiwane wyniki i zestawienia. Innym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy jest zatrudnienie controllera finansowego, który będzie przygotowywał odpowiednie analizy umożliwiające podejmowanie decyzji zarządczych.

Firmy sprzedające oprogramowanie z zakresu controllingu oferują na ogół jedynie programy wspomagające procesy zarządcze, podczas gdy klienci są zainteresowani otrzymywaniem produktów tych systemów, czyli przystępnie napisanych, pogłębionych raportów wraz z zaleceniami decyzyjnymi.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Innowacyjność marketingowa

REKLAMA

Innowacyjność marketingowa polega na zastosowaniu innej polityki cenowej, niż dotychczas oferowana na rynku, co umożliwi pozyskanie nowych grup klientów dla których produkty tej klasy nie były dostępne. Dotychczas jedynie duże korporacje mogły pozwolić sobie na zatrudnienie kontrolerów finansowych oraz na nabycie specjalistycznych narzędzi analitycznych. Dzięki przewadze technologicznej polegającej na ujednoliceniu różnych typów danych dostępnych u klienta, a także udostępnianiu ich analitykowi przez Internet, możliwe jest znaczące podniesienie efektywności wykonywanych usług doradczych. W szczególności możliwa jest praca analityków o wysokich kwalifikacjach i rozległym doświadczeniu dla klientów, których obecnie na to nie stać. Wynika to z faktu optymalnego wykorzystania pracy analityka finansowego dla nie mniej niż 4 podmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo ze względu na bezpośrednie (poprzez Internet) korzystanie z baz danych klienta możliwe jest ograniczenie kosztów delegacji służbowych oraz rozszerzanie funkcjonalności programu. Kolejną przewagę konkurencyjną w zakresie kosztów przedsiębiorstwo zamierza uzyskać poprzez integrację systemu z posiadającymi największy udział w rynku systemami finansowo-księgowymi (FK) oraz systemami klasy ERP. Dzięki zmienionej formie świadczenia usługi, oferowanie jej drogą elektroniczną – proponowana przez firmę cena będzie około czterokrotnie niższa od ceny rynkowej.

Innowacyjność organizacyjna

Innowacyjność organizacyjna w przypadku projektu jest bezpośrednio związana ze świadczonymi przez firmę usługami. Zastosowanie nowego modelu działalności biznesowej umożliwi obniżenie kosztów firmy, a wraz z nimi cen oferowanej usługi oraz zapewni większy komfort pracy osobom zatrudnianym na stanowisku audytora/controllera finansowego oraz klientom. Nowy model zastosowany przez firmę polega na przeniesieniu działalności tradycyjnie świadczonej w miejscu pracy do sieci internetowej. Usługa będzie realizowana w dominującej części on-line.

Przeczytaj także: Dotacje unijne na realizację szkoleń, usług doradczych oraz studiów podyplomowych

Grupa docelowa

Nabywcami usługi będą klienci z branży przedsiębiorstw małych i średnich zatrudniających 30 – 250 osób i obrotach niższych, niż 130 mln PLN. Nabywcami ze względu na charakter usługi są przedsiębiorcy, właściciele przedsiębiorstw, a także poszczególne zakłady i departamenty przedsiębiorstw.

Koncepcja i model biznesowy:

  • Zadaniem FINEUS jest dostarczanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych raportów oraz analiz z zakresu controllingu finansowego dla ścisłego kierownictwa firmy – klienta odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji strategicznych oraz za kontrole kosztów w przedsiębiorstwie (zarząd, właściciel, dyrektor finansowy, główny księgowy, dyrektor produkcji, dyrektor sprzedaży, dyrektor zakupów, itd.).
  • Usługa będzie realizowana on-line. Dane finansowo-księgowe klienta będą pobierane, poprzez autorski interfejs informatyczny do hurtowni danych w celu ujednolicenia ich formatu. Dzięki temu audytor-controller odpowiedzialny za klienta w prosty i efektywny sposób przygotuje wymagane raporty i analizy. Opracowanie dostępne będzie dla klienta on-line po zalogowaniu. Bogaty interfejs graficzny tzw. dashboard umożliwi natychmiastowe odnajdywanie parametrów świadczących o ujawnionych zagrożeniach.
  • Korzystając z jednorodnego formatu danych przygotowywanie raportów i analiz dla kolejnych klientów będzie proste i efektywne, dzięki czemu każdy audytor-controller finansowy będzie odpowiedzialny za obsługę co najmniej 4 do 10 klientów.

Proces techniczny świadczenia usługi będzie realizowany w następujący sposób:

1. Audyt firmy, w szczególności audyt kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projektów, strategii, B+R, HR, marketingu i dystrybucji. W następnym etapie ustalane będą centra kosztów, przychodów, wyników, inwestycji, projekty które zostaną poddane bieżącej okresowej analizie (miesiąc, kwartał, rok) w kontekście zatwierdzonych planów, budżetów oraz strategii, w tym strategii restrukturyzacji.
2. Zaprojektowanie systemu informatycznego, a w szczególności określenie jakości i dostępności baz danych w firmie wraz z zaleceniami dotyczącymi sposobu rejestrowania (np. dodawania znaczników dotyczących przynależności dokumentów finansowych do poszczególnych centrów kosztów).
3. Kodowanie systemu informatycznego na bazie zatwierdzonej dokumentacji projektowej.
4. Wykonywanie przez audytora-controllera okresowych opracowań w formie raportów na temat zmian w poszczególnych obszarach funkcjonowania podmiotu tj. obszary główne (płynność, rentowność, zadłużenie, koszty, przychody, majątek) oraz obszary szczegółowe (analiza poszczególnych centrów kosztów, centrów przychodów, centrów wyników, centrów inwestycji i projektów).

Opłaty za korzystanie z systemu będą każdorazowo negocjowane z firmą, w której system będzie wdrażany, będą one pobierane po każdym etapie świadczenia usługi. Po zakończeniu wdrożenia od klienta będą pobierane opłaty abonamentowe za każdy okres użytkowania systemu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA