REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Procedura występowania o wsparcie dla projektów z województwa mazowieckiego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Procedura występowania o wsparcie dla projektów z województwa mazowieckiego
Procedura występowania o wsparcie dla projektów z województwa mazowieckiego
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Droga do uzyskania dotacji unijnej bywa długa i kręta. Pierwszym krokiem do jej zdobycia jest przygotowanie dokumentacji konkursowej i aplikowanie o środki w ramach ogłoszonego naboru wniosków o dofinansowanie.

Jak przebiega nabór projektów? 

Podstawowym trybem wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007–2013 jest konkurs. Wybór projektów do dofinansowania w ramach procedury konkursowej w ramach danego Działania (np. 1.5) poprzedza ogłoszenie o konkursie, które zamieszczone jest na stronie internetowej: www.mazowia.eu. Strona ta jest pierwszym punktem kontaktowym dla potencjalnych beneficjentów i podstawowym źródłem informacji o ogłaszanych konkursach. Na stronie internetowej zamieszczany jest harmonogram, który określa terminy rozpoczęcia i zakończenia naboru wniosków o dofinansowanie. Po pojawieniu się ogłoszenia o uruchomieniu naboru wniosków zainteresowani przedsiębiorcy mogą składać wymaganą dokumentację aplikacyjną do Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych. Dokumentację tą można składać osobiście w siedzibie MJWPU, pocztą lub kurierem. 

REKLAMA

REKLAMA

Przeczytaj także: Jak napisać studium wykonalności projektu starając się o fundusze UE

Wnioski o dofinansowanie można składać w Punkcie Przyjmowania Wniosków, w siedzibie Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych (ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa).

MEWA

Przedsiębiorcy zainteresowany otrzymaniem wsparcia unijnego na realizację projektu wypełnia wniosek o dofinansowanie za pomocą formularza internetowego – MEWA (Mazowiecki Elektroniczny Wniosek Aplikacyjny). 

REKLAMA

Szczegółowe instrukcje dotyczące rejestracji oraz wypełnienia formularza internetowego wraz z wydrukiem wersji papierowej zamieszczone są na stronie internetowej MJWPU www.mazowia.eu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: serwis Firma

W wypełnianiu wniosku o dofinansowanie pomocna może być Instrukcja wypełniania Wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – RPO WM, która również dostępna jest na stronie MJWPU. Wniosek składany jest przez przedsiębiorcę w wersji papierowej i elektronicznej, przy czym wymagane jest, aby obydwie wersje były ze sobą tożsame. Wniosek wypełniany jest w języku polskim. 

W celu prawidłowego złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach RPO WM:

  • po wypełnieniu wniosku (w programie MEWA), naciskamy
  • „zwaliduj i przejdź do zapisu”. Wówczas wniosek przechodzi do „przestrzeni roboczej”;
  • w zakładce „przestrzeń robocza” wchodzimy w nasz wniosek i naciskamy „wyślij”. Wówczas wniosek zostaje przesłany do MJWPU i przechodzi do zakładki „korespondencja wysłana”;
  • wchodzimy w zakładkę „korespondencja wysłana”, otwieramy wysłany wniosek i drukujemy. Właśnie ten wniosek składamy w wersji papierowej.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA