REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć prezentację?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adam Stolarzewicz
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Nim rozpoczniemy budowanie jakichkolwiek slajdów prezentacji, czy też planowanie szczegółowej jej zawartości nie starajmy się gromadzić wszystkich posiadanych materiałów na temat danego projektu, czy też proponowanego rozwiązania. Częstym błędem jest bowiem później próba umieszczenia w prezentacji wszystkich co najważniejszych informacji zgromadzonych przez nas na etapie przygotowania – co często okazuje się błędem. Rozpocznijmy raczej od postawienia sobie 4 istotnych pytań i poszukajmy na nie odpowiedzi.

REKLAMA

REKLAMA

Pytania, które warto sobie zadać przed przygotowaniem prezentacji:

  • Przed kim będę prezentował?
  • Co chcę uzyskać?
  • Co przekonuje moich odbiorców?
  • Jaka będzie dla moich odbiorców najefektywniejsza forma prezentacji?

Pytanie pierwsze: Przed kim będę to prezentował?

Jeśli będzie to zarząd, to głównym jego celem jest zazwyczaj zwiększanie wartości zarządzanej organizacji. Jeśli będzie to kadra szefów poszczególnych departamentów, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że równie istotna będzie dla poszczególnych dyrektorów realizacja ich własnych (departamentowych) celów strategicznych oraz zapewnienie ciągłości działania.

Pytanie drugie: Co chcę uzyskać?

Niby jest to oczywiste, jednakże w przypadku wielu prezentacji, które miałem przyjemność obserwować, element ten nie był dość dobrze widoczny. Jako prezentujący postarajmy się wyraźnie sprecyzować, jakie są nasze oczekiwania. Od tego co będzie naszym celem – czy ogólna akceptacja planu czy też akceptacja określonego budżetu będzie zależał bowiem zakres szczegółowych analiz przedstawianych w prezentacji. Być może też, jeśli stopień szczegółowości poszczególnych informacji będzie znaczący warto będzie przeprowadzić pojedyncze spotkania wyjaśniające z członkami zarządu jeszcze przed ogólną prezentacją „na Zarządzie”.

REKLAMA

Pytanie trzecie: Jak przekonać moich odbiorców?

Czego oczekują w czasie dekoniunktury członkowie zarządu w tym obszarze od nas HR-owców? Odpowiedź jest jasna – rozwiązań, dzięki którym uda się zwiększać tę wartość – a dokładniej zwiększać efektywność organizacji poprzez optymalizację czy też redukcję kosztów jej funkcjonowania. Nasze działania w tym zakresie polegają zazwyczaj na usprawnianiu procesów optymalizacji kosztów pracy, optymalizacji procesów personalnych (w tym między innymi procesów rekrutacji, rozwoju, motywacji etc) wzmocnieniu motywacji i zaangażowaniu najefektywniejszej grupy pracowników oraz zmniejszenia ryzykownych poziomów rotacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Sposób na udaną imprezę integracyjną

Czy to oznacza, że w czasie dekoniunktury powinniśmy jedynie minimalizować koszty funkcjonowania? Nic bardziej błędnego. Pierwsze oznaki pozytywnej zmiany trendu w gospodarce zaczynają się już pojawiać. Bez względu jednak na to czy ożywienie to nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni czy miesięcy, strategiczny HR-owiec zabezpieczy się odpowiednio wcześniej przed procesami, które po stronie biznesu pojawią się jako pochodna zmiany koniunktury – „odchudzone” personalnie organizacje będą potrzebowały kolejnych zasobów ludzkich co zaowocuje wzmożonymi działaniami rekrutacyjnymi. 

Najważniejsze jednak na tym etapie jest wyraźne sprecyzowanie obszarów wspólnych – na ile mój projekt czy też moje rozwiązanie pokrywa się z obszarami oczekiwań odbiorców mojej prezentacji.

Pytanie czwarte: Jaka formę wybrać?

Czy umieszczać argumenty, listy korzyści czy też twarde dane finansowe? W jakiej formie: zagregowanej czy też w sposób dość szczegółowy? Odpowiedź na to pytanie poznamy analizując skład członków spotkania podczas którego odbywać się będzie nasza prezentacja.

Na inne elementy zwracać będą uwagę osoby z wykształceniem księgowym, na inne aspekty zwrócą uwagę marketingowy, inżynierowie czy też humaniści. Warto wziąć pod uwagę również specyfikę firmy, przyzwyczajenia i uwarunkowania wynikające z panujących zwyczajów oraz nasze doświadczenie z przeprowadzanych wcześniej prezentacji.

Warto jednak pamiętać o tym, że o ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja nasza powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

Polecamy serwis Sekretariat

Czy można wskazać wyraźne zasady skutecznych prezentacji?

Jeśli miałbym wskazać jakieś globalne jednoznaczne zasady – to z całą pewnością byłyby nimi doskonałe przygotowanie (z uwzględnieniem wcześniejszej analizy naszych słuchaczy) oraz umiejętności związane z samym przeprowadzeniem prezentacji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA