REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć prezentację?

Adam Stolarzewicz
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Nim rozpoczniemy budowanie jakichkolwiek slajdów prezentacji, czy też planowanie szczegółowej jej zawartości nie starajmy się gromadzić wszystkich posiadanych materiałów na temat danego projektu, czy też proponowanego rozwiązania. Częstym błędem jest bowiem później próba umieszczenia w prezentacji wszystkich co najważniejszych informacji zgromadzonych przez nas na etapie przygotowania – co często okazuje się błędem. Rozpocznijmy raczej od postawienia sobie 4 istotnych pytań i poszukajmy na nie odpowiedzi.

REKLAMA

Pytania, które warto sobie zadać przed przygotowaniem prezentacji:

  • Przed kim będę prezentował?
  • Co chcę uzyskać?
  • Co przekonuje moich odbiorców?
  • Jaka będzie dla moich odbiorców najefektywniejsza forma prezentacji?

Pytanie pierwsze: Przed kim będę to prezentował?

Jeśli będzie to zarząd, to głównym jego celem jest zazwyczaj zwiększanie wartości zarządzanej organizacji. Jeśli będzie to kadra szefów poszczególnych departamentów, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że równie istotna będzie dla poszczególnych dyrektorów realizacja ich własnych (departamentowych) celów strategicznych oraz zapewnienie ciągłości działania.

Pytanie drugie: Co chcę uzyskać?

Niby jest to oczywiste, jednakże w przypadku wielu prezentacji, które miałem przyjemność obserwować, element ten nie był dość dobrze widoczny. Jako prezentujący postarajmy się wyraźnie sprecyzować, jakie są nasze oczekiwania. Od tego co będzie naszym celem – czy ogólna akceptacja planu czy też akceptacja określonego budżetu będzie zależał bowiem zakres szczegółowych analiz przedstawianych w prezentacji. Być może też, jeśli stopień szczegółowości poszczególnych informacji będzie znaczący warto będzie przeprowadzić pojedyncze spotkania wyjaśniające z członkami zarządu jeszcze przed ogólną prezentacją „na Zarządzie”.

Pytanie trzecie: Jak przekonać moich odbiorców?

Czego oczekują w czasie dekoniunktury członkowie zarządu w tym obszarze od nas HR-owców? Odpowiedź jest jasna – rozwiązań, dzięki którym uda się zwiększać tę wartość – a dokładniej zwiększać efektywność organizacji poprzez optymalizację czy też redukcję kosztów jej funkcjonowania. Nasze działania w tym zakresie polegają zazwyczaj na usprawnianiu procesów optymalizacji kosztów pracy, optymalizacji procesów personalnych (w tym między innymi procesów rekrutacji, rozwoju, motywacji etc) wzmocnieniu motywacji i zaangażowaniu najefektywniejszej grupy pracowników oraz zmniejszenia ryzykownych poziomów rotacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Sposób na udaną imprezę integracyjną

REKLAMA

Czy to oznacza, że w czasie dekoniunktury powinniśmy jedynie minimalizować koszty funkcjonowania? Nic bardziej błędnego. Pierwsze oznaki pozytywnej zmiany trendu w gospodarce zaczynają się już pojawiać. Bez względu jednak na to czy ożywienie to nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni czy miesięcy, strategiczny HR-owiec zabezpieczy się odpowiednio wcześniej przed procesami, które po stronie biznesu pojawią się jako pochodna zmiany koniunktury – „odchudzone” personalnie organizacje będą potrzebowały kolejnych zasobów ludzkich co zaowocuje wzmożonymi działaniami rekrutacyjnymi. 

Najważniejsze jednak na tym etapie jest wyraźne sprecyzowanie obszarów wspólnych – na ile mój projekt czy też moje rozwiązanie pokrywa się z obszarami oczekiwań odbiorców mojej prezentacji.

Pytanie czwarte: Jaka formę wybrać?

Czy umieszczać argumenty, listy korzyści czy też twarde dane finansowe? W jakiej formie: zagregowanej czy też w sposób dość szczegółowy? Odpowiedź na to pytanie poznamy analizując skład członków spotkania podczas którego odbywać się będzie nasza prezentacja.

Na inne elementy zwracać będą uwagę osoby z wykształceniem księgowym, na inne aspekty zwrócą uwagę marketingowy, inżynierowie czy też humaniści. Warto wziąć pod uwagę również specyfikę firmy, przyzwyczajenia i uwarunkowania wynikające z panujących zwyczajów oraz nasze doświadczenie z przeprowadzanych wcześniej prezentacji.

Warto jednak pamiętać o tym, że o ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja nasza powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

Polecamy serwis Sekretariat

Czy można wskazać wyraźne zasady skutecznych prezentacji?

Jeśli miałbym wskazać jakieś globalne jednoznaczne zasady – to z całą pewnością byłyby nimi doskonałe przygotowanie (z uwzględnieniem wcześniejszej analizy naszych słuchaczy) oraz umiejętności związane z samym przeprowadzeniem prezentacji.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA