REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć prezentację?

Adam Stolarzewicz
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Nim rozpoczniemy budowanie jakichkolwiek slajdów prezentacji, czy też planowanie szczegółowej jej zawartości nie starajmy się gromadzić wszystkich posiadanych materiałów na temat danego projektu, czy też proponowanego rozwiązania. Częstym błędem jest bowiem później próba umieszczenia w prezentacji wszystkich co najważniejszych informacji zgromadzonych przez nas na etapie przygotowania – co często okazuje się błędem. Rozpocznijmy raczej od postawienia sobie 4 istotnych pytań i poszukajmy na nie odpowiedzi.

REKLAMA

Pytania, które warto sobie zadać przed przygotowaniem prezentacji:

  • Przed kim będę prezentował?
  • Co chcę uzyskać?
  • Co przekonuje moich odbiorców?
  • Jaka będzie dla moich odbiorców najefektywniejsza forma prezentacji?

Pytanie pierwsze: Przed kim będę to prezentował?

Jeśli będzie to zarząd, to głównym jego celem jest zazwyczaj zwiększanie wartości zarządzanej organizacji. Jeśli będzie to kadra szefów poszczególnych departamentów, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że równie istotna będzie dla poszczególnych dyrektorów realizacja ich własnych (departamentowych) celów strategicznych oraz zapewnienie ciągłości działania.

Pytanie drugie: Co chcę uzyskać?

Niby jest to oczywiste, jednakże w przypadku wielu prezentacji, które miałem przyjemność obserwować, element ten nie był dość dobrze widoczny. Jako prezentujący postarajmy się wyraźnie sprecyzować, jakie są nasze oczekiwania. Od tego co będzie naszym celem – czy ogólna akceptacja planu czy też akceptacja określonego budżetu będzie zależał bowiem zakres szczegółowych analiz przedstawianych w prezentacji. Być może też, jeśli stopień szczegółowości poszczególnych informacji będzie znaczący warto będzie przeprowadzić pojedyncze spotkania wyjaśniające z członkami zarządu jeszcze przed ogólną prezentacją „na Zarządzie”.

Pytanie trzecie: Jak przekonać moich odbiorców?

Czego oczekują w czasie dekoniunktury członkowie zarządu w tym obszarze od nas HR-owców? Odpowiedź jest jasna – rozwiązań, dzięki którym uda się zwiększać tę wartość – a dokładniej zwiększać efektywność organizacji poprzez optymalizację czy też redukcję kosztów jej funkcjonowania. Nasze działania w tym zakresie polegają zazwyczaj na usprawnianiu procesów optymalizacji kosztów pracy, optymalizacji procesów personalnych (w tym między innymi procesów rekrutacji, rozwoju, motywacji etc) wzmocnieniu motywacji i zaangażowaniu najefektywniejszej grupy pracowników oraz zmniejszenia ryzykownych poziomów rotacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Sposób na udaną imprezę integracyjną

REKLAMA

Czy to oznacza, że w czasie dekoniunktury powinniśmy jedynie minimalizować koszty funkcjonowania? Nic bardziej błędnego. Pierwsze oznaki pozytywnej zmiany trendu w gospodarce zaczynają się już pojawiać. Bez względu jednak na to czy ożywienie to nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni czy miesięcy, strategiczny HR-owiec zabezpieczy się odpowiednio wcześniej przed procesami, które po stronie biznesu pojawią się jako pochodna zmiany koniunktury – „odchudzone” personalnie organizacje będą potrzebowały kolejnych zasobów ludzkich co zaowocuje wzmożonymi działaniami rekrutacyjnymi. 

Najważniejsze jednak na tym etapie jest wyraźne sprecyzowanie obszarów wspólnych – na ile mój projekt czy też moje rozwiązanie pokrywa się z obszarami oczekiwań odbiorców mojej prezentacji.

Pytanie czwarte: Jaka formę wybrać?

Czy umieszczać argumenty, listy korzyści czy też twarde dane finansowe? W jakiej formie: zagregowanej czy też w sposób dość szczegółowy? Odpowiedź na to pytanie poznamy analizując skład członków spotkania podczas którego odbywać się będzie nasza prezentacja.

Na inne elementy zwracać będą uwagę osoby z wykształceniem księgowym, na inne aspekty zwrócą uwagę marketingowy, inżynierowie czy też humaniści. Warto wziąć pod uwagę również specyfikę firmy, przyzwyczajenia i uwarunkowania wynikające z panujących zwyczajów oraz nasze doświadczenie z przeprowadzanych wcześniej prezentacji.

Warto jednak pamiętać o tym, że o ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja nasza powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

Polecamy serwis Sekretariat

Czy można wskazać wyraźne zasady skutecznych prezentacji?

Jeśli miałbym wskazać jakieś globalne jednoznaczne zasady – to z całą pewnością byłyby nimi doskonałe przygotowanie (z uwzględnieniem wcześniejszej analizy naszych słuchaczy) oraz umiejętności związane z samym przeprowadzeniem prezentacji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prowadzisz e-commerce? Pozbądź się poniedziałkowego chaosu i poznaj Weekendowe Nadania!
Uniknij poniedziałkowego chaosu w magazynie! Weekendowe Nadania to innowacyjne rozwiązanie, które usprawni logistykę Twojego e-commerce. Dowiedz się, jak szybciej realizować zamówienia, zwiększyć satysfakcję klientów i zyskać przewagę nad konkurencją. Sprawdź, jak to działa!
Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Nastroje w branży rolnej - znowu w dół. [Raport] Polskiej Izby Gospodarczej Maszyn i Urządzeń Rolniczych. Rolnicy wziąć ograniczają swoje inwestycje. Zmalał odsetek przedsiębiorców, którzy przewidują poprawę koniunktury w branży

Indeks Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki [odczyt II]: firmy nieprzygotowane na redukcję śladu węglowego, choć odczuwane wsparcie ze strony państwa rośnie

W pierwszym półroczu 2024 r. dekarbonizacja i ochrona środowiska miały rosnące znaczenie w działalności przedsiębiorstw – to wniosek z drugiego odczytu Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki. Drugi odczyt wskaźnika wskazuje wartość 61 pkt., gdzie 50 pkt. to wynik neutralny, powyżej 50 - pozytywny, a poniżej 50 - negatywny –  i w stosunku do pierwszego odczytu za rok 2023 nie uległ on zmianie. W drugiej odsłonie Indeksu wzięto pod uwagę odpowiedzi udzielone przez 111 polskich przedsiębiorstw. 

Czy ozusowanie umów rzeczywiście wyeliminuje patologię na rynku pracy?

Z umów zlecenie i umów o dzieło korzysta ponad 2.3 miliona Polaków. Bywa, że pracownicy są zachęcani do korzystania z takich umów "udających" umowy o pracę. Z danych Ministerstwa Pracy wynika jednak, że zaledwie około 2 proc. osób, czyli około 7 tys. twórców pracuje na umowach o dzieło traktując to jako główną formę zarobkowania, reszta dorabia do umowy o pracę. 

REKLAMA

W tych miejscach najłatwiej prowadzi się biznes

Raje biznesowe dla przedsiębiorców. Oto lista najprzyjaźniejszych miejsc na świecie do prowadzenia biznesu. Gdzie znalazła się Polska? 

Przeszło 1,8 tys. fikcyjnych faktur na ponad 213 mln zł. KAS rozbiła grupę przestępczą wyłudzającą VAT

Przeszło 1,8 tys. fikcyjnych faktur na ponad 213 mln zł. Podkarpacka Krajowa Administracja Skarbowa rozbiła grupę przestępczą działającą w branży motoryzacyjnej wyłudzającą VAT. Zatrzymano 14 osób. Podejrzanym grozi do 15 lat pozbawienia wolności.

Konferencja Zaprojektuj swój biznes – wyzwania, rozwój i strategia

Konferencja Zaprojektuj swój biznes – wyzwania, rozwój i strategia odbędzie się w dniach 6-7 listopada 2024 r. Organizatorem konferencji jest Kancelaria Podatkowa Skłodowscy, a patronat objął Business Centre Club.

Od 1 marca 2025 r. droższe papierosy. Będzie nowa, wyższa akcyza na wyroby tytoniowe, nowatorskie oraz płyn do papierosów elektronicznych. Sejm jest za

Od 1 marca 2025 r. droższe papierosy. Będzie nowa, wyższa akcyza na wyroby tytoniowe, nowatorskie oraz płyn do papierosów elektronicznych. Sejm jest za Teraz nowymi, wyższymi stawkami akcyzy m.in. na wyroby tytoniowe i płyny do papierosów elektronicznych zajmie się Senat.

REKLAMA

Karty sportowe w kategorii benefitowej

Skuteczna strategia benefitowa opiera się na zrozumieniu potrzeb pracowników i dostosowaniu oferty do ich oczekiwań. Karty sportowe, takie jak FitProfit i FitSport, są doskonałym narzędziem motywacyjnym, które oferuje szeroki dostęp do różnorodnych obiektów sportowo-rekreacyjnych. Pracownicy, którzy mają możliwość korzystania z takich kart, mogą wybierać formy aktywności najlepiej dopasowane do swoich preferencji. Dzięki temu regularna aktywność fizyczna staje się dla nich przyjemnością, a nie obowiązkiem, co z kolei przekłada się na ich lepsze zdrowie i samopoczucie. 

4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

REKLAMA