REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak stworzyć prezentację?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Adam Stolarzewicz
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.
O ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

REKLAMA

REKLAMA

Jak przygotować dobre wystąpienie HR-owe przed zarządem? Jak stworzyć skuteczną prezentację dzięki której uda się przekonać biznes i strategów finansowych do naszych koncepcji?

Nim rozpoczniemy budowanie jakichkolwiek slajdów prezentacji, czy też planowanie szczegółowej jej zawartości nie starajmy się gromadzić wszystkich posiadanych materiałów na temat danego projektu, czy też proponowanego rozwiązania. Częstym błędem jest bowiem później próba umieszczenia w prezentacji wszystkich co najważniejszych informacji zgromadzonych przez nas na etapie przygotowania – co często okazuje się błędem. Rozpocznijmy raczej od postawienia sobie 4 istotnych pytań i poszukajmy na nie odpowiedzi.

REKLAMA

Pytania, które warto sobie zadać przed przygotowaniem prezentacji:

  • Przed kim będę prezentował?
  • Co chcę uzyskać?
  • Co przekonuje moich odbiorców?
  • Jaka będzie dla moich odbiorców najefektywniejsza forma prezentacji?

Pytanie pierwsze: Przed kim będę to prezentował?

Jeśli będzie to zarząd, to głównym jego celem jest zazwyczaj zwiększanie wartości zarządzanej organizacji. Jeśli będzie to kadra szefów poszczególnych departamentów, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że równie istotna będzie dla poszczególnych dyrektorów realizacja ich własnych (departamentowych) celów strategicznych oraz zapewnienie ciągłości działania.

Pytanie drugie: Co chcę uzyskać?

Niby jest to oczywiste, jednakże w przypadku wielu prezentacji, które miałem przyjemność obserwować, element ten nie był dość dobrze widoczny. Jako prezentujący postarajmy się wyraźnie sprecyzować, jakie są nasze oczekiwania. Od tego co będzie naszym celem – czy ogólna akceptacja planu czy też akceptacja określonego budżetu będzie zależał bowiem zakres szczegółowych analiz przedstawianych w prezentacji. Być może też, jeśli stopień szczegółowości poszczególnych informacji będzie znaczący warto będzie przeprowadzić pojedyncze spotkania wyjaśniające z członkami zarządu jeszcze przed ogólną prezentacją „na Zarządzie”.

Pytanie trzecie: Jak przekonać moich odbiorców?

Czego oczekują w czasie dekoniunktury członkowie zarządu w tym obszarze od nas HR-owców? Odpowiedź jest jasna – rozwiązań, dzięki którym uda się zwiększać tę wartość – a dokładniej zwiększać efektywność organizacji poprzez optymalizację czy też redukcję kosztów jej funkcjonowania. Nasze działania w tym zakresie polegają zazwyczaj na usprawnianiu procesów optymalizacji kosztów pracy, optymalizacji procesów personalnych (w tym między innymi procesów rekrutacji, rozwoju, motywacji etc) wzmocnieniu motywacji i zaangażowaniu najefektywniejszej grupy pracowników oraz zmniejszenia ryzykownych poziomów rotacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Sposób na udaną imprezę integracyjną

REKLAMA

Czy to oznacza, że w czasie dekoniunktury powinniśmy jedynie minimalizować koszty funkcjonowania? Nic bardziej błędnego. Pierwsze oznaki pozytywnej zmiany trendu w gospodarce zaczynają się już pojawiać. Bez względu jednak na to czy ożywienie to nastąpi w ciągu najbliższych kilku tygodni czy miesięcy, strategiczny HR-owiec zabezpieczy się odpowiednio wcześniej przed procesami, które po stronie biznesu pojawią się jako pochodna zmiany koniunktury – „odchudzone” personalnie organizacje będą potrzebowały kolejnych zasobów ludzkich co zaowocuje wzmożonymi działaniami rekrutacyjnymi. 

Najważniejsze jednak na tym etapie jest wyraźne sprecyzowanie obszarów wspólnych – na ile mój projekt czy też moje rozwiązanie pokrywa się z obszarami oczekiwań odbiorców mojej prezentacji.

Pytanie czwarte: Jaka formę wybrać?

Czy umieszczać argumenty, listy korzyści czy też twarde dane finansowe? W jakiej formie: zagregowanej czy też w sposób dość szczegółowy? Odpowiedź na to pytanie poznamy analizując skład członków spotkania podczas którego odbywać się będzie nasza prezentacja.

Na inne elementy zwracać będą uwagę osoby z wykształceniem księgowym, na inne aspekty zwrócą uwagę marketingowy, inżynierowie czy też humaniści. Warto wziąć pod uwagę również specyfikę firmy, przyzwyczajenia i uwarunkowania wynikające z panujących zwyczajów oraz nasze doświadczenie z przeprowadzanych wcześniej prezentacji.

Warto jednak pamiętać o tym, że o ile nie zachodzą ku temu jakieś istotne powody, prezentacja nasza powinna zawierać jedynie główne punkty działania, istotne z punktu widzenia całości rozwiązania/projektu oraz istotne z punktu widzenia uczestników spotkania.

Polecamy serwis Sekretariat

Czy można wskazać wyraźne zasady skutecznych prezentacji?

Jeśli miałbym wskazać jakieś globalne jednoznaczne zasady – to z całą pewnością byłyby nimi doskonałe przygotowanie (z uwzględnieniem wcześniejszej analizy naszych słuchaczy) oraz umiejętności związane z samym przeprowadzeniem prezentacji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

REKLAMA