REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu

Edula.pl
Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu
Przedsiębiorcy dla społecznej odpowiedzialności biznesu

REKLAMA

REKLAMA

Działania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat stały się częścią biznesowej rzeczywistości. Co tak naprawdę kryje się za tym pojęciem? Czy mówimy tu o szczerych intencjach czy może jest to kolejny zabieg marketingowy?

Bycie odpowiedzialną organizacją w dzisiejszych czasach oznacza nie tylko spełnianie wszystkich wymogów formalnych i prawnych. CSR (Corporate Social Responsibility) – Społeczna odpowiedzialność biznesu to taki sposób prowadzenia organizacji, w którym celem priorytetowym jest osiągnięcie równowagi między jej efektywnością i dochodowością a interesem społecznym.

REKLAMA

W programy o charakterze społecznym czy ekologicznym włączają się zarówno korporacyjni giganci jak i niewielkie przedsiębiorstwa, które dopiero pracują nad wyrobieniem sobie marki.

Z założenia, biznes odpowiedzialny społecznie ma być czymś więcej niż jedynie strategią, za pomocą której przedsiębiorca komunikuje się z otoczeniem. Powinien on bowiem angażować społecznie zarówno firmę jak i jej pracowników. To właśnie zaangażowanie jest podstawą prawdziwego i rzetelnego CSR.

Dojrzały rynek, dojrzała odpowiedzialność

REKLAMA

Historia CSR sięga początków współczesnej przedsiębiorczości. Pod koniec XVIII wieku sprowadzała się do osobistej działalności charytatywnej właścicieli i raczej nie była kojarzona bezpośrednio z przedsiębiorstwami. Z czasem, gdy małe przedsiębiorstwa, wraz z nadejściem XIX wieku zaczęły się dynamicznie rozwijać koncepcje na ich społeczne zaangażowanie również przybierały na sile. Przedsiębiorcy, którzy wspierali biednych byli darzeni szacunkiem i uznaniem. Jednak CSR, w kształcie jaki znamy go dzisiaj rozkwitł na dobre w drugiej połowie XX wieku.

Odpowiedzialność społeczna w coraz większej ilości przypadków obok uzasadnień o charakterze etycznym, ma silne umocowanie ekonomiczne. Dla wielu, oczywistym stało się to, że społeczne zobowiązania biznesu wynikają z coraz większego wpływu i władzy, jakie posiadają przedsiębiorcy i korporacje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie CSR jest ideą uznawaną za standard na całym świecie. Świadczy o tym między innymi przyjęcie przez ONZ 10 zasad Global Compact i unijnej Strategii Lizbońskiej, a także deklaracja uczestników konferencji w Davos, którzy stwierdzili, że prawdziwy biznes nie polega jedynie na powiększaniu zysków. Coraz więcej organizacji i przedsiębiorstw odczuwa potrzebę angażowania się w akcje na rzecz lokalnych społeczności. 

Polecamy: Zamówienia publiczne 2010

Najczęściej wykorzystywanymi przez nie narzędziami są tzw. kampanie cause related (skoncentrowane na konkretnym celu) i programy etyczne dla pracowników. Popularne są również inwestycje odpowiedzialne społecznie, które są uwzględniane przez analityków giełdowych w analizie przedsiębiorstwa.

Firma z klasą

REKLAMA

Twórcy ogólnopolskiego serwisu o edukacji, Edula.pl uruchomili program Firma z klasą, który pozwoli przedsiębiorcom z całej Polski zaangażować się w proste działania, które pomogą szkołom wkroczyć w XXI wiek. Placówki edukacyjne, głównie ze względów budżetowych, bardzo powolnie wdrażają innowacje. Korzystając z programu „Firma z klasą”, otrzymują dostęp do szeregu nowoczesnych narzędzi dzięki wsparciu konkretnego przedsiębiorcy.

Program „Firma z klasą” jest gotowym narzędziem skierowanym zarówno do małych i średnich przedsiębiorstw jak i do dużych korporacji. Portal Edula.pl to platforma komunikacyjna pomiędzy szkołami, nauczycielami oraz przede wszystkim rodzicami. Dzięki portalowi Edula.pl możliwa jest wymiana informacji oraz opinii na temat jakości placówek, oraz ich oferty edukacyjnej. Rodzic w ramach serwisu ma dostęp do ponad 40 tys.przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich. Dzięki projektowi „Firma z klasą”, dostęp do pełnego profilu na Edula.pl, placówki edukacyjne mają sfinansowany przez firmę, która w zamian za to otrzymuje możliwość rocznej emisji baneru reklamowego.

Korzyści osiągają zatem obie strony. Szkoła może bez przeszkód, jakimi często są ograniczenia finansowe korzystać z portalu Edula.pl, dzięki czemu ma szanse wirtualnie przekonywać rodziców o skuteczności swoich metod nauczania. Sponsorująca je firma za kwotę 399 złotych „wykupuje” niejako miejsce w witrynie internetowej, podnosząc jednocześnie swoją rangę jako firma zaangażowana społecznie.

Przedsiębiorcy wspierają inicjatywy społeczne

W Polsce coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z wartości jaką niesie ze sobą zaangażowanie się w działania na korzyść społeczności w jakiej funkcjonują. Przedsiębiorcy świadomie wspierają wartościowe inicjatywy społeczne, oraz promują lokalne talenty. Doskonałym przykładem tego typu zaangażowania może być „Królowa kwiatów” – musical przygotowany, wyreżyserowany i wystawiony w Żyrardowie. Była to inicjatywa, wokół której zintegrowała się cała społeczność Żyrardowa, począwszy od szkół i przedszkoli, placówek kulturalnych po przedsiębiorców, którzy ją sfinansowali.

- Królowa Kwiatów była wyjątkowym przedsięwzięciem, które pozwoliło wspólnymi siłami stworzyć coś od podstaw. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności powstał wspaniały musical, w którym grały dzieci wielu z nas. po wielu tygodniach wytężonej pracy, odbyło się premierowe przedstawienie. Wspólnie, z równym napięciem obserwowaliśmy efekt naszych starań – mówi Wojciech Korabiewski, twórca serwisu www.edula.pl. 

Polecamy: Małe i średnie firmy mogą za darmo stworzyć stronę www i zarejestrować domenę

I dodaje: - Przedsiębiorcy powinni zawsze pamiętać, że funkcjonują w ramach jakiegoś środowiska. To jaką rolę w nim odgrywają zależy wyłącznie od nich. Czasami wystarczy niewielki gest, który uruchomi falę pozytywnej energii, która drzemie w ludziach i czeka tylko na impuls. Właśnie dlatego uruchomiliśmy na edula.pl program Firma z klasą. Chcemy, aby był on taką iskierką, która uruchomi reakcję i zachęci małych, średnich a także dużych przedsiębiorców aby rozejrzeli się wokół siebie i znaleźli takie podmioty, które warto wspierać. Szkoły i przedszkola, czyli instytucje od których bezpośrednio zależy los naszych dzieci, powinny być na pierwszym miejscu takiej listy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA