REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część I

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study

REKLAMA

REKLAMA

Koniecznie zapoznaj się jak pozyskać środki finansowe z Unii Europejskiej na realizację przedsięwzięcia biznesowego na przykładzie mikroprzedsiębiorstwa z województwa małopolskiego.

REKLAMA

Genezą powstania firmy był pomysł biznesowy dwóch osób na stworzenie systemu controllingowego działającego zdalnie z ograniczeniem roli analityka finansowego. System ten miał być odpowiedzią przede wszystkim na potrzeby właścicieli firm MSP. Pomysł został poprzedzony analizą rynku systemów controllingowych i systemów klasy Business Inteligence. Analiza (2008 r.) wykazała, że obecne na rynku systemy są zdecydowanie za drogie dla przedsiębiorców, zbyt skomplikowane w obsłudze i często nie przystosowane do obsługi wielu firm.

REKLAMA

W trakcie podejmowania decyzji o wdrożeniu idei w życie szukano możliwości pozyskania kapitału na rozpoczęcie działalności. Ze względu na wcześniejsze doświadczenie jednego ze wspólników firmy w branży dotacji unijnych zdecydowano się aplikować o środki z funduszy europejskich. Planując „Projekt FINEUS - e-controlling finansowy dla MSP” przedsiębiorcy rozważali różne możliwości uzyskania wsparcia dla przedsięwzięcia biznesowego. Pomysł mógł być realizowany zarówno w ramach już istniejącej działalności gospodarczej, którą prowadził jeden z inicjatorów projektu, a także jako nowa firma.

Przeczytaj także Dofinansowanie na założenie własnego biznesu

Odrzucone możliwości na realizację projektu

1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie 6.2 „Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości oraz samozatrudnienia”.
Główne przyczyny rezygnacji z pomysłu:

  • konieczność szkoleń biznesowych, podczas, gdy jeden ze wspólników już prowadził działalność gospodarczą,
  • zbyt mała kwota finansowania,
  • długotrwałość projektu (wieloetatowość).

REKLAMA

2. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Działanie 3.1.2 Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw. Głównym powodem odrzucenia tej opcji zdobycia dofinansowania był brak naborów w okresie kiedy rozpoczynano projekt. Jako działalność od początku nakierowana na Internet z możliwością pracy zdalnej (niektórzy pracownicy) lokalizacja na terenie gminy wiejskiej nie była problemem. Rozważano zakup istniejącego mikroprzedsiębiorstwa (spółki z o.o. z siedzibą w gminie wiejskiej i rozpoczęcie nowego profilu działalności).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

3. Dywersyfikacja działalności istniejącej firmy w ramach MRPO 2.1.A Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw. Z tej możliwości zrezygnowano ze względu na niski procent dofinansowania (40% - możliwe dofinansowanie jedynie sprzętu, brak dofinansowania wynagrodzeń osób zaangażowanych w projekt).

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka 8.1. – program na realizację projektu

Celem priorytetu 8 jest wsparcie przedsiębiorstw innowacyjnej gospodarki.

Oznacza to, że projekty realizowane w ramach tej osi powinny cechować się innowacyjnością w skali krajowej lub międzynarodowej.

Innowacyjność, czyli wdrożenie nowości do praktyki gospodarczej jest rozumiana szeroko – jako innowacja produktowa (towar, usługa), procesowa, marketingowa lub organizacyjna. Innowacyjne rozwiązanie może być wynikiem własnej działalności B+R przedsiębiorstwa, współpracy z innymi przedsiębiorstwami i instytucjami lub może być wynikiem zakupu wiedzy w postaci niematerialnej lub materialnej. Innowacyjność nie oznacza więc, że nasz projekt nie może opierać się o już znane rozwiązania, powinien je jednak wykorzystywać w celu stworzenia nowej usługi, najlepiej nie występującej do tej pory na rynku polskim lub umożliwiający znaczące ulepszenie znanej już usługi .

Zapoznaj się z serwisem Umowy

Zdecydowano się na dofinansowanie Projektu „FINEUS – e-controlling finansowy dla MSP” z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działania 8.1 głównie ze względu na:

  • wysoki procent dofinansowania możliwy do uzyskania w programie (85%),
  • założenia projektu dopasowane do założeń programu (produkt nowy na rynku krajowym, działalność realizowana w oparciu o sieć Internet),
  • możliwość uzyskania wsparcia na wszystkie niezbędne wydatki przewidziane w ramach projektu (w tym na wynagrodzenia, które stanowiły znaczną część projektu).

Po decyzji i wyborze programu stało się problemem szybkie zarejestrowanie firmy. Jako optymalną formę działalności wybrano spółkę jawną (możliwa stosunkowo szybka rejestracja przedsiębiorstwa, niskie koszty rejestracji). Firma, spółka jawna, została zarejestrowana w KRS w połowie sierpnia 2008 r. We wrześniu przedsiębiorstwo nie generowało jeszcze żadnych dochodów. Wniosek o dofinansowanie został złożony 15 września (prowadzony był nabór otwarty, więc istotne było szybkie złożenie wniosku).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA