REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dofinansowanie inwestycji dolnośląskich firm w ich początkowej fazie rozwoju

 SmartConsulting S.K.A.
SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.
Dofinansowanie inwestycji dolnośląskich firm w ich początkowej fazie rozwoju
Dofinansowanie inwestycji dolnośląskich firm w ich początkowej fazie rozwoju

REKLAMA

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa są siłą napędową rozwoju gospodarczego w każdym regionie. Dlatego tak istotne jest wspieranie tych przedsiębiorstw.  Dlatego też polskie regiony w swoich programach pomocowych przeznaczają finanse na wspieranie inwestycji w tych firmach.

W województwie dolnośląskim tego typu wsparcie przewiduje działanie 1.1 E Dotacje inwestycyjne wspierające rozwój mikroprzedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą do 2 lat w ramach priorytetu I Inwestycje dla przedsiębiorstw RPO WD.

REKLAMA

Konkurs na to działanie planowany jest w najbliższym czasie (koniec czerwca 2010 roku).

Wówczas mikroprzedsiębiorstwa zlokalizowane na Dolnym Śląsku, działające na rynku poniżej 2 lat mogą składać wnioski o dofinansowanie inwestycji związanych z:
1) rozpoczęciem w przedsiębiorstwie działań obejmujących dokonywanie zasadniczych zmian produkcji bądź procesu produkcyjnego,
2) zmianą wyrobu lub usługi, w tym także zmianę w zakresie sposobu świadczenia usług,
3) wdrażaniem wspólnych przedsięwzięć inwestycyjnych w zakresie innowacyjności podejmowanych przez przedsiębiorstwa.

Zapoznaj się z serwisem Mała firma

Każda spośród zgłaszanych do dofinansowania inwestycji musi doprowadzić do wzrostu zatrudnienia w realizującym tę inwestycję przedsiębiorstwie. Ponadto preferowane będą projekty, które doprowadzą do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań technologicznych w przedsiębiorstwie lub do wprowadzenia do oferty firmy innowacyjnych produktów. Za innowacyjne technologie i produkty uznawane są technologie oraz produkty znane i stosowane w Polsce poniżej 3 lat. Dodatkowe punkty przy ocenie wniosku można zyskać za zakup lub wykorzystanie wyników własnych prac badawczo-rozwojowych do realizacji inwestycji czy zakup specjalistycznego oprogramowania wspierającego procesy zarządzania przedsiębiorstwem (np. produkcją, sprzedażą). Poza tym warto posiadać aktywną stronę internetową firmy oraz świadczyć usługi za pośrednictwem internetu (np. posiadać sklep internetowy). Przychylniej oceniane będą również inwestycje zlokalizowane na obszarach wysokiego bezrobocia w gminach wiejsko-miejskich oraz wiejskich z zachowaniem linii demarkacyjnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Projekty, które spełnią najwięcej z powyższych kryteriów mogą uzyskać nawet do 60% dofinansowania.

Minimalny koszt dotowanej inwestycji wynosi 40 tysięcy PLN netto, maksymalny – 800 tysięcy PLN netto.

Dotacja jest udzielana najczęściej jako refundacja poniesionych kosztów, co oznacza, że inwestor musi zagwarantować 100% finansowania projektu, a po realizacji poszczególnych etapów inwestycji sukcesywnie otrzymuje zwrot poniesionych kosztów. Dopuszcza się również wypłatę zaliczek na zasadach określonych przez Dolnośląską Instytucję Pośredniczącą (DIP).

Przeczytaj także Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Planowany przez DIP czerwcowy konkurs jest drugą edycja konkursu. Pierwsza odbyła się w grudniu 2008 roku. Wówczas spośród 157 złożonych wniosków, dofinansowanie uzyskało 56 projektów na łączną kwotę ponad 16 mln PLN. W najbliższym konkursie budżet ustalony jest na poziomie 4,5 mln EUR.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA