REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Co nas czeka?

REKLAMA

Zgodnie z harmonogramem konkursów z dnia 23 marca 2010 roku konkurs na wsparcie projektów dotyczących promocji produktów lokalnych i regionalnych ma rozpocząć się w połowie czerwca tego roku i trwać do 28 lipca br. Planowany nabór wniosków zostanie ogłoszony w ramach działania 3.2, które wspiera innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw. W oczekiwaniu na termin ogłoszenia konkursu warto zaznajomić się z zasadami obowiązującymi podczas poprzednich naborów dla tego typu projektów. Wiedza ta pozwoli nam na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, jednak nie zwolni z konieczności starannego zapoznania się z obowiązującą z chwilą ogłoszenia konkursu, dokumentacją konkursową. Przygotuj się do tej chwili, będąc mądrzejszym o wiedzę i doświadczenie z poprzednich lat. 

REKLAMA

Aktualne informacje dotyczące konkursów, w tym harmonogramy naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Po pierwsze, powyższą stronę powinni zapisać wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem dotacji unijnych w województwie łódzkim. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie działań związanych przedsiębiorczością i innowacyjnością, co oznacza, iż potencjalnych projektodawca będzie kontaktował się z tą instytucją w pierwszej kolejności. 

Przeczytaj także Dostosowanie lubelskich firm do wymogów ochrony środowiska– Działanie 1.3 RPO WL

A co było?

REKLAMA

Nabór wniosków o dofinansowanie w 2009 roku na promocję regionalnych marek i produktów trwał krótko, bo od 9 listopada do 15 grudnia. Wnioski przyjmowane były osobiście w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, przesyłane listem poleconym lub kurierem. Za datę wpływu wniosku uznawano datę jego dostarczenia do Centrum. Projekty składane podczas naboru musiały dotyczyć działań związanych z marketingiem i promocją produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Od projektodawców wymagano, aby projekty te miały szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy. Innymi słowy wymagano, aby projekty te dotyczyły marek produktów regionalnych, które są obecne na rynku, mają swoją historię i są rozpoznawalne. Projekty te powinny wskazywać na powiązanie danego produktu lub marki z regionem łódzkim. Pozwala się to domyślać, iż projekty wskazane do wsparcia unijnego powinny przyczyniać się do budowania tzw. tożsamości regionalnej. O dofinansowanie unijne w ramach konkursu mogły ubiegać się m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, mające siedzibę i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Od powyższej zasady istnieje wyjątek dla projektów objętych pomocą publiczną. W przypadku takich projektów maksymalny poziom dofinansowania wynosił 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Poziom ten mógł zostać zwiększony w przypadku mikroprzedsiębiorców, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu, gdzie mógł wynieść do 65% oraz w przypadku małych przedsiębiorstw do 60%. 

Wskazywany poziom dofinansowania oznacza, że pozostałą kwotę tzn. minimalny wkład własny wnioskodawcy w wysokości odpowiednio 50%, 40% oraz 35% oraz wszystkie koszty niekwalifkowalne musiał pokryć przedsiębiorca sam z własnych źródeł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu, o którą można było zawnioskować podczas naboru wynosiła 150 tys. złotych.

Za kwalifikowalne mogły zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013, pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów kwalifikowalności określonych we właściwych ze względu na charakter danego projektu dokumentach.

W wyniku zakończonego naboru wskazano do dofinansowania 3 projekty.

Przed przystąpieniem do przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej w ramach danego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami formularzy i załączników oraz dokumentacją konkursową. Są one dostępne na stronach internetowych Instytucji Organizującej Konkurs, w tym przypadku Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA