REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Co nas czeka?

Zgodnie z harmonogramem konkursów z dnia 23 marca 2010 roku konkurs na wsparcie projektów dotyczących promocji produktów lokalnych i regionalnych ma rozpocząć się w połowie czerwca tego roku i trwać do 28 lipca br. Planowany nabór wniosków zostanie ogłoszony w ramach działania 3.2, które wspiera innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw. W oczekiwaniu na termin ogłoszenia konkursu warto zaznajomić się z zasadami obowiązującymi podczas poprzednich naborów dla tego typu projektów. Wiedza ta pozwoli nam na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, jednak nie zwolni z konieczności starannego zapoznania się z obowiązującą z chwilą ogłoszenia konkursu, dokumentacją konkursową. Przygotuj się do tej chwili, będąc mądrzejszym o wiedzę i doświadczenie z poprzednich lat. 

REKLAMA

REKLAMA

Aktualne informacje dotyczące konkursów, w tym harmonogramy naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Po pierwsze, powyższą stronę powinni zapisać wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem dotacji unijnych w województwie łódzkim. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie działań związanych przedsiębiorczością i innowacyjnością, co oznacza, iż potencjalnych projektodawca będzie kontaktował się z tą instytucją w pierwszej kolejności. 

Przeczytaj także Dostosowanie lubelskich firm do wymogów ochrony środowiska– Działanie 1.3 RPO WL

REKLAMA

A co było?

Nabór wniosków o dofinansowanie w 2009 roku na promocję regionalnych marek i produktów trwał krótko, bo od 9 listopada do 15 grudnia. Wnioski przyjmowane były osobiście w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, przesyłane listem poleconym lub kurierem. Za datę wpływu wniosku uznawano datę jego dostarczenia do Centrum. Projekty składane podczas naboru musiały dotyczyć działań związanych z marketingiem i promocją produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Od projektodawców wymagano, aby projekty te miały szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy. Innymi słowy wymagano, aby projekty te dotyczyły marek produktów regionalnych, które są obecne na rynku, mają swoją historię i są rozpoznawalne. Projekty te powinny wskazywać na powiązanie danego produktu lub marki z regionem łódzkim. Pozwala się to domyślać, iż projekty wskazane do wsparcia unijnego powinny przyczyniać się do budowania tzw. tożsamości regionalnej. O dofinansowanie unijne w ramach konkursu mogły ubiegać się m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, mające siedzibę i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Od powyższej zasady istnieje wyjątek dla projektów objętych pomocą publiczną. W przypadku takich projektów maksymalny poziom dofinansowania wynosił 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Poziom ten mógł zostać zwiększony w przypadku mikroprzedsiębiorców, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu, gdzie mógł wynieść do 65% oraz w przypadku małych przedsiębiorstw do 60%. 

Wskazywany poziom dofinansowania oznacza, że pozostałą kwotę tzn. minimalny wkład własny wnioskodawcy w wysokości odpowiednio 50%, 40% oraz 35% oraz wszystkie koszty niekwalifkowalne musiał pokryć przedsiębiorca sam z własnych źródeł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu, o którą można było zawnioskować podczas naboru wynosiła 150 tys. złotych.

Za kwalifikowalne mogły zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013, pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów kwalifikowalności określonych we właściwych ze względu na charakter danego projektu dokumentach.

W wyniku zakończonego naboru wskazano do dofinansowania 3 projekty.

Przed przystąpieniem do przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej w ramach danego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami formularzy i załączników oraz dokumentacją konkursową. Są one dostępne na stronach internetowych Instytucji Organizującej Konkurs, w tym przypadku Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA