REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Co nas czeka?

REKLAMA

Zgodnie z harmonogramem konkursów z dnia 23 marca 2010 roku konkurs na wsparcie projektów dotyczących promocji produktów lokalnych i regionalnych ma rozpocząć się w połowie czerwca tego roku i trwać do 28 lipca br. Planowany nabór wniosków zostanie ogłoszony w ramach działania 3.2, które wspiera innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw. W oczekiwaniu na termin ogłoszenia konkursu warto zaznajomić się z zasadami obowiązującymi podczas poprzednich naborów dla tego typu projektów. Wiedza ta pozwoli nam na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, jednak nie zwolni z konieczności starannego zapoznania się z obowiązującą z chwilą ogłoszenia konkursu, dokumentacją konkursową. Przygotuj się do tej chwili, będąc mądrzejszym o wiedzę i doświadczenie z poprzednich lat. 

REKLAMA

Aktualne informacje dotyczące konkursów, w tym harmonogramy naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Po pierwsze, powyższą stronę powinni zapisać wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem dotacji unijnych w województwie łódzkim. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie działań związanych przedsiębiorczością i innowacyjnością, co oznacza, iż potencjalnych projektodawca będzie kontaktował się z tą instytucją w pierwszej kolejności. 

Przeczytaj także Dostosowanie lubelskich firm do wymogów ochrony środowiska– Działanie 1.3 RPO WL

A co było?

REKLAMA

Nabór wniosków o dofinansowanie w 2009 roku na promocję regionalnych marek i produktów trwał krótko, bo od 9 listopada do 15 grudnia. Wnioski przyjmowane były osobiście w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, przesyłane listem poleconym lub kurierem. Za datę wpływu wniosku uznawano datę jego dostarczenia do Centrum. Projekty składane podczas naboru musiały dotyczyć działań związanych z marketingiem i promocją produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Od projektodawców wymagano, aby projekty te miały szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy. Innymi słowy wymagano, aby projekty te dotyczyły marek produktów regionalnych, które są obecne na rynku, mają swoją historię i są rozpoznawalne. Projekty te powinny wskazywać na powiązanie danego produktu lub marki z regionem łódzkim. Pozwala się to domyślać, iż projekty wskazane do wsparcia unijnego powinny przyczyniać się do budowania tzw. tożsamości regionalnej. O dofinansowanie unijne w ramach konkursu mogły ubiegać się m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, mające siedzibę i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Od powyższej zasady istnieje wyjątek dla projektów objętych pomocą publiczną. W przypadku takich projektów maksymalny poziom dofinansowania wynosił 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Poziom ten mógł zostać zwiększony w przypadku mikroprzedsiębiorców, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu, gdzie mógł wynieść do 65% oraz w przypadku małych przedsiębiorstw do 60%. 

Wskazywany poziom dofinansowania oznacza, że pozostałą kwotę tzn. minimalny wkład własny wnioskodawcy w wysokości odpowiednio 50%, 40% oraz 35% oraz wszystkie koszty niekwalifkowalne musiał pokryć przedsiębiorca sam z własnych źródeł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu, o którą można było zawnioskować podczas naboru wynosiła 150 tys. złotych.

Za kwalifikowalne mogły zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013, pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów kwalifikowalności określonych we właściwych ze względu na charakter danego projektu dokumentach.

W wyniku zakończonego naboru wskazano do dofinansowania 3 projekty.

Przed przystąpieniem do przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej w ramach danego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami formularzy i załączników oraz dokumentacją konkursową. Są one dostępne na stronach internetowych Instytucji Organizującej Konkurs, w tym przypadku Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA