REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim
Unijne pieniądze na promocję regionalnych produktów w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Już niedługa rusza nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zainteresowanych otrzymaniem wsparcia na promocję marek i regionalnych produktów. Pieniądze te będą dostępne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

Co nas czeka?

Zgodnie z harmonogramem konkursów z dnia 23 marca 2010 roku konkurs na wsparcie projektów dotyczących promocji produktów lokalnych i regionalnych ma rozpocząć się w połowie czerwca tego roku i trwać do 28 lipca br. Planowany nabór wniosków zostanie ogłoszony w ramach działania 3.2, które wspiera innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw. W oczekiwaniu na termin ogłoszenia konkursu warto zaznajomić się z zasadami obowiązującymi podczas poprzednich naborów dla tego typu projektów. Wiedza ta pozwoli nam na lepsze przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej, jednak nie zwolni z konieczności starannego zapoznania się z obowiązującą z chwilą ogłoszenia konkursu, dokumentacją konkursową. Przygotuj się do tej chwili, będąc mądrzejszym o wiedzę i doświadczenie z poprzednich lat. 

REKLAMA

REKLAMA

Aktualne informacje dotyczące konkursów, w tym harmonogramy naboru wniosków znajdują się na stronie internetowej Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, pod adresem: http://www.cop.lodzkie.pl

Po pierwsze, powyższą stronę powinni zapisać wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem dotacji unijnych w województwie łódzkim. Centrum Obsługi Przedsiębiorcy pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej II stopnia w zakresie działań związanych przedsiębiorczością i innowacyjnością, co oznacza, iż potencjalnych projektodawca będzie kontaktował się z tą instytucją w pierwszej kolejności. 

Przeczytaj także Dostosowanie lubelskich firm do wymogów ochrony środowiska– Działanie 1.3 RPO WL

REKLAMA

A co było?

Nabór wniosków o dofinansowanie w 2009 roku na promocję regionalnych marek i produktów trwał krótko, bo od 9 listopada do 15 grudnia. Wnioski przyjmowane były osobiście w Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, przesyłane listem poleconym lub kurierem. Za datę wpływu wniosku uznawano datę jego dostarczenia do Centrum. Projekty składane podczas naboru musiały dotyczyć działań związanych z marketingiem i promocją produktów i „marek” regionalnych i lokalnych. Od projektodawców wymagano, aby projekty te miały szczególną wartość dla wizerunku województwa łódzkiego na tle Polski i Europy. Innymi słowy wymagano, aby projekty te dotyczyły marek produktów regionalnych, które są obecne na rynku, mają swoją historię i są rozpoznawalne. Projekty te powinny wskazywać na powiązanie danego produktu lub marki z regionem łódzkim. Pozwala się to domyślać, iż projekty wskazane do wsparcia unijnego powinny przyczyniać się do budowania tzw. tożsamości regionalnej. O dofinansowanie unijne w ramach konkursu mogły ubiegać się m.in. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, a także partnerstwa małych i średnich przedsiębiorstw, mające siedzibę i prowadzące działalność gospodarczą na terenie województwa łódzkiego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 wynosi 70% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Od powyższej zasady istnieje wyjątek dla projektów objętych pomocą publiczną. W przypadku takich projektów maksymalny poziom dofinansowania wynosił 50% całkowitych wydatków kwalifikowanych projektu. Poziom ten mógł zostać zwiększony w przypadku mikroprzedsiębiorców, z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu, gdzie mógł wynieść do 65% oraz w przypadku małych przedsiębiorstw do 60%. 

Wskazywany poziom dofinansowania oznacza, że pozostałą kwotę tzn. minimalny wkład własny wnioskodawcy w wysokości odpowiednio 50%, 40% oraz 35% oraz wszystkie koszty niekwalifkowalne musiał pokryć przedsiębiorca sam z własnych źródeł.

Maksymalna kwota dofinansowania projektu, o którą można było zawnioskować podczas naboru wynosiła 150 tys. złotych.

Za kwalifikowalne mogły zostać uznane wyłącznie wydatki poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie oraz nie później niż 30 czerwca 2013, pod warunkiem spełnienia przez nie wymogów kwalifikowalności określonych we właściwych ze względu na charakter danego projektu dokumentach.

W wyniku zakończonego naboru wskazano do dofinansowania 3 projekty.

Przed przystąpieniem do przygotowywania dokumentacji aplikacyjnej w ramach danego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującymi dokumentami programowymi, wytycznymi, wzorami formularzy i załączników oraz dokumentacją konkursową. Są one dostępne na stronach internetowych Instytucji Organizującej Konkurs, w tym przypadku Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA