Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część III

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study
inforCMS
W części I opisaliśmy genezę założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych. W części II poznaliśmy charakterystykę projektu realizowanego w ramach POIG. W tej części omówimy etapy realizacji projektu.

Zespół projektowy

W celu realizacji projektu stworzono zespół, na który składają się:

Analityk systemowy zatrudnienie w pierwszym etapie projektu w celu dopracowania założeń systemu oraz optymalizacji jego budowy od strony techniczno-informatycznej. W wyniku pracy analityka powstała dokumentacja systemu, z której korzystają informatycy-koderzy na etapie programowania poszczególnych funkcji programu.
Konsultant ds. bezpieczeństwa systemu bezpieczeństwo danych finansowo-księgowych stanowi priorytet każdej firmy. E-usługa musi posiadać odpowiednie systemy zabezpieczeń, aby odpowiednio chroniła dane wrażliwe i budziła zaufanie wśród potencjalnych odbiorców.
Project manager – koordynowanie projektu i nadzorowanie jego wykonania. Koordynacja projektu od strony merytorycznej oraz pierwszych integracji z przewidzianymi systemami finansowo-księgowymi.
Koderzy – zatrudnieni informatycy będą kodowali program oraz kolejne rozwiązania (integracja z kolejnymi systemami).
Administrator systemu – nadzór nad poprawnym działaniem serwerów oraz zapewnienie jego bezpieczeństwa i bezawaryjności działania przez cały czas trwania Projektu.
Tester oprogramowania – przetestowanie oraz usunięcie ewentualnych niedociągnięć przed rozpoczęciem etapu wdrożenia u klienta.

Przeczytaj także: Jaką drogą pozyskiwać dotacje

Etapy realizacji projektu

Projekt ze względów organizacyjnych został podzielony na 4 etapy:
Etap 1. Stworzenie jądra systemu FINEUS.
W skład tego etapu wchodzi zakup niezbędnego sprzętu i oprogramowania, zatrudnienie zespołu projektowego oraz stworzenie jądra programu FINEUS (wraz z testami nowego oprogramowania). Na tym etapie będą podejmowane również działania promocyjne projektu.

Etap 2. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym.

Zakładano, że firma podpisze pierwszą umowę na wdrożenie nowo stworzonego systemu informatycznego FINEUS i jego integrację z systemem finansowo-księgowym przedsiębiorstwa klienta – przyjęto, że będzie to popularny system księgowy CDN OPT!MA. Założono, że firma Talento Consulting Sp. j. zacznie generować pierwsze przychody. Na tym etapie powstaje oprogramowanie do integracji z systemem rachunkowo-księgowym firmy, z którą miała zostać podpisana umowa. Obowiązki controllera finansowego będzie pełnił zatrudniony project manager (osoba z adekwatnym do tego wykształceniem finansowym). Wydatki operacyjne na tym etapie zaczynają być pokrywane z przychodów firmy.

Etap 3. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym SYMFONIA.

To podpisanie kolejnej umowy o wdrożenie systemu, zostanie stworzona kolejna integracja z systemem finansowo-księgowym, w tym etapie przewidziana została integracja FINEUSA z systemem SYMFONIA. W przypadku, gdy firma, z którą zostanie podpisana umowa będzie posiadała analogiczny system do poprzednio wdrażanego (CDN OPT!MA) prace rozwojowe zaplanowano przeprowadzić niezależnie (dostosowanie do jednego z najpopularniejszych systemów finansowo-księgowych na rynku – SYMFONIA). Na tym etapie przychód ma pochodzić zarówno ze sprzedaży wdrożeń systemu, jak i z pierwszych opłat abonamentowych.

Etap 4. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym Microsoft Dynamics.

To podpisanie kolejnej umowy wdrożeniowej oraz integrację FINEUSA z kolejnym programem finansowo-księgowym (Microsoft Dynamics). Przychody firmy miały pochodzić z wdrożeń systemu i z opłat.

FINEUS jako e-usługa

Według definicji zamieszczonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego, dotyczącym wdrażania działania 8.1., przez e-usługi należy rozumieć „usługi świadczone w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji”.
W przypadku FINEUSA, e-usługa polega na stworzeniu systemu controllingu przeznaczonego dla MSP, który funkcjonuje on-line i w pełni automatycznie. 

Polecamy serwis Mała firma

Wydatki kwalifikowane

Wydatki zaplanowane w projekcie:

  • zatrudnienie osób na umowę o dzieło, przede wszystkim na zatrudnienie analityka programowego oraz konsultantów do spraw bezpieczeństwa systemu (na początkowym etapie projektu niezbędne jest przeprowadzenie analiz od strony technicznej oraz weryfikacji poprawności projektu systemu),
  • zakup niezbędnego sprzętu (głównie serwery, komputery i oprogramowanie),
  • zatrudnienie przez okres trwania projektu informatyków pracujących nad projektem oraz osoby prowadzącej konsultacje od strony merytorycznej systemu,
  • szkolenia specjalistyczne dla informatyków dotyczące realizowanego projektu, w szczególności bezpieczeństwa aplikacji,
  • najem pomieszczeń przez okres trwania projektu wraz z podstawowymi kosztami funkcjonowania biura,
  • marketing oraz działania PR (w szczególności na budowę portalu wiedzowego, projekt i wydruk profesjonalnych materiałów reklamowych oraz organizację spotkań dla zainteresowanych zakupem programu przedsiębiorców).

Wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach projektu wynosiła ponad 600 tys. PLN. Decyzję o dofinansowaniu projektu przedsiębiorstwo uzyskało w grudniu, zaś umowa o dofinansowanie została podpisana w styczniu. Było więc istotne zaplanowanie projektu tak, by pierwsze wydatki kwalifikowane nie były ponoszone wcześniej, niż w styczniu.

Problemy występujące przy realizacji projektu:

  • zbyt późne podpisanie umów (umowa o dofinansowanie została podpisana dopiero pod koniec stycznia, co opóźniło projekt (planowany termin rozpoczęcia realizacji 02-01-2009),
  • pośpiech przy planowaniu planu promocji (konieczność zmiany w pierwszym etapie realizacji projektu – przesunięcia w wydatkach),
  • opóźniania w rozliczaniu wniosków o płatność wynikające z braku odpowiedniej współpracy z Instytucją Zarządzającą.

Podsumowanie realizacji projektu z PO IG 8.1.

Projekt aktualnie jest realizowany, a jego realizacja przebiega bez zastrzeżeń. Brak znacznych problemów w realizacji wynika głównie z doświadczenia zespołu projektowego oraz z odpowiedniego harmonogramu realizacji prac. Planowanie projektu na okres roku, było bardzo korzystne z punktu widzenia występowania opóźnień w realizacji (bezproblemowe przyjęcie aneksu przesuwającego termin realizacji projektu).

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka działanie 6.1 „Paszport do eksportu”

Przedsiębiorstwo od początku tworzenia e-usługi przewidywało możliwość eksportu wypracowanych w kraju rozwiązań na rynki międzynarodowe. Po rozwinięciu usługi na rynku polskim (zakończeniu realizowanego obecnie projektu PO IG 8.1. przewidywane jest na czerwiec 2010 roku) planowane jest wprowadzenie produktu firmy na rynki zagraniczne. W szczególności wnioskodawca jest zainteresowany możliwościami eksportu e-usługi na rynki o szczególnie dużej ilości MSP, tj. Niemiec, krajów skandynawskich oraz Hiszpanii.
Prace w ramach I Etapu działania 6.1. zostały przewidziane na III i IV kwartał 2009 roku. Pozwolą one na przygotowanie Planu Eksportu i rozpoczęcie działań prowadzących do eksportu e-usługi od początku 2010 roku. Wniosek aktualnie przeszedł ocenę formalną i znajduje się w ocenie merytorycznej.

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka działanie 8.2.

Wsparciem w ramach działania 8.2 będą objęte mikro-, małe- lub średnie przedsiębiorstwa, współpracujące na podstawie zawartych umów o współpracy z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorstwami (planowana jest współpraca z innymi mikroprzedsiębiorcami). W ramach działania planowana jest integracja kilku systemów informatycznych (różnych firm) i automatyzacja realizowanych między sobą procesów biznesowych związanych z księgowością. Docelowo ma powstać platforma, która umożliwi tworzenie wspólnych danych finansowych dla kilku spółek.

Podsumowanie

Planowanie rozwoju firmy w oparciu o fundusze unijne z jednej strony stanowi bardzo kuszącą perspektywę dla przedsiębiorcy, z drugiej jednak jest bardzo ryzykowne. Otrzymanie dotacji w drodze konkursu bardzo często związane jest z czynnikiem losowym. Jeśli jednak decydujemy się na taką strategię powinniśmy planować przyszłość firmy w perspektywie długoterminowej i zakładać dużą elastyczność działań (zmiany w wytycznych, zmiany terminów).

Instrukcje księgowego
Instrukcje księgowego – książka z aktualizacjami w serwisie online

Zawiera zestaw 96 aktualnych instrukcji objaśniających wybrane procedury podatkowe, księgowe, kadrowe oraz z dziedziny prawa cywilnego i gospodarczego. Instrukcje w serwisie są powiązane z kalkulatorami, formularzami, wskaźnikami, materiałami wideo i aktami prawnymi.

Teraz 17% taniej!
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Uprawnienia straży miejskiej 2022
    Uprawnienia straży miejskiej 2022, czyli kiedy strażnik miejski może zatrzymać pojazd do kontroli, a kiedy pieszego. Czy straż miejska może legitymować?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne?
    Kiedy stawia się ekrany akustyczne? Obowiązek ich stawiania jest bardzo precyzyjnie regulowany przez przepisy. Dziś przypomnimy główne zasady.
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego?
    Czy straż miejska może zatrzymać pieszego? To pytanie o tyle zasadnicze, że uprawnienia tej formacji są naprawdę mocno ograniczone. Sprawdźmy.
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej
    Dofinansowanie zakupu samochodu dla osoby niepełnosprawnej? Tak, taki właśnie program został zatwierdzony przez radę nadzorczą PFRON.
    Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?
    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych w praktyce
    Zakaz korzystania z telefonu na przejściu dla pieszych? Co oznacza? Zobaczmy o czym w praktyce mówi art. 14 pkt 8 Prawa o ruchu drogowym.
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
    Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!
    Oprocentowanie lokat w 2022 roku
    Nominalne oprocentowanie lokat jest obecnie dużo wyższe niż jeszcze na początku roku. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, czy to wystarczyło, aby przyciągnąć oszczędności Polaków.
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie?
    Co to jest RegTech i jaką rolę odgrywa w biznesie? Na czym polegają usługi RegTech? Jak działają firmy RegTech? Wyjaśnia Robert Błaszczyk, dyrektor departamentu klienta strategicznego w Cinkciarz.pl.
    Jak zabezpieczyć budynek przed ulatnianiem się tlenku węgla, czyli czadu? Obowiązki zarządcy
    Najczęstszymi przyczynami zatrucia tlenkiem węgla, czyli czadem oraz wybuchów gazu i pożarów są: brak szczelności i sprawności urządzeń spalających paliwa, instalacji kominowych i gazowych oraz brak drożności i właściwego ciągu przewodów wentylacyjnych.
    Drewno opałowe: Lasy Państwowe sprzedają więcej ale zasoby są ograniczone
    Do końca sierpnia br. Lasy Państwowe sprzedały 545 tys. m sześc. tzw. gałęziówki; to o 46 proc. więcej niż w 2021 r. - poinformowały PAP Lasy Państwowe. Dodano, że o ponad 40 proc. wzrosła też sprzedaż grubszego drewna opałowego.
    Branża eventowa – odbudowa po pandemii
    Klienci biznesowi coraz częściej szukają wydarzeń nie tylko dla firmy, ale też dla odbudowy motywacji i więzi wśród pracowników po pandemii. Wyzwań jest więcej – technologia i ekologia stawiają operatorom coraz wyższe wymagania.
    Czy robotyzacja sprawdzi się w każdej firmie? Kto może skorzystać z najnowszych technologii?
    Myśląc o robotach, wiele osób wciąż wyobraża sobie zaawansowaną maszynę wykonującą zlecone jej prace. Tymczasem roboty to także oprogramowania, które doskonale sprawdzają się w pracy biurowej. Nie zajmują przestrzeni, nie wymagają dodatkowego sprzętu ani wykwalifikowanego personelu.
    Nowa definicja skrzyżowania. Uwaga na mandaty!
    Nowa definicja skrzyżowania obowiązuje od 21 września 2022 roku. I choć zmiana miała być kosmetyczna, może oznaczać dla kierowców mandat.
    125 tys. Yarisów Cross w Europie. Kupujemy głównie hybrydy
    125 tys. Yarisów Cross w Europie, czyli miejski crossover bije rekordy popularności. 94 proc. pojazdów opuszcza salon z silnikiem hybrydowym.
    Wysokie rachunki, wzrost cen. Piekarze przerażeni obecną sytuacją
    Północna Izba Gospodarcza apeluje o natychmiastowe przyjęcie programu wsparcia dla rzemieślniczych piekarni oraz dla piekarzy prowadzących wypiek tradycyjnymi metodami.
    Hakerzy coraz lepsi, koszty ponoszą konsumenci
    Zaniedbania w cyberbezpieczeństwie słono kosztują. Firmy tracą średnio ponad 4 mln dolarów rocznie z powodu ataków hakerów, wynika z najnowszego raportu IBM Security. Kto za to płaci? Na pewno nie korporacje – aż 6 na 10 ankietowanych firm przyznaje, że kosztami obarcza swoich klientów.
    Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle
    Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.
    Ciężkie czasy branży sadowniczej. Brak pracowników i rynków zbytu
    Dramatycznie brakuje ludzi do zrywania jabłek, część zbiorów prawdopodobnie pozostanie w sadach - poinformował prezes Związku Sadowników RP Mirosław Maliszewski. "W sadownictwie jest mnóstwo problemów, najważniejsze to braki siły roboczej, koszty energii i brak rynków zbytu w związku z wojną”.
    Samochody elektryczne sposobem na kryzys energetyczny
    Samochody elektryczne. W związku z rosnącymi stawkami za prąd i brakami w dostawach gazu oraz węgla coraz więcej mówi się o kryzysie energetycznym. Jak wskazują eksperci, sposobem na niedobory prądu mogą być samochody elektryczne. Każdy z nich to potencjalny bank energii dla budynków i odciążenie dla sieci. Czy kierowcy zostaną prosumentami tak jak właściciele fotowoltaiki?
    Konfederacja Lewiatan: bezrobocie przynajmniej do końca roku będzie na niskim poziomie
    Wszystko wskazuje na to, że bezrobocie jeszcze przynajmniej do końca roku utrzyma się na niskim poziomie – podano w piątkowym komentarzu Konfederacji Lewiatan do danych GUS.
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego?
    Ile można jeździć bez przeglądu technicznego? Oto pytanie, które postawiliśmy przed dzisiejszym materiałem. Odpowiedź jest prosta.
    Podwyżka abonamentu za radio w samochodzie 2023
    Abonament za radio w samochodzie - podwyżka w 2023 roku. Tak, kierowcy zapłacą więcej. Nowe stawki zaczną obowiązywać już za kilka miesięcy.
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu?
    Jak dojechać na przegląd bez przeglądu? Tak, pytanie może wydawać się podchwytliwe, ale podchwytliwe nie jest. Poszukajmy zatem odpowiedzi.
    Frank szwajcarski przebił 5 zł. Polska waluta tanieje
    Frank szwajcarski kosztuje ponad 5 zł, euro jest po 4,77 zł, a kurs dolara przebił poziom 4,83 zł.