REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Finanse na start - case study - część III

 Talento
Firma konsultingowa
Finanse na start - case study
Finanse na start - case study
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W części I opisaliśmy genezę założenia firmy ubiegającej się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków unijnych. W części II poznaliśmy charakterystykę projektu realizowanego w ramach POIG. W tej części omówimy etapy realizacji projektu.

Zespół projektowy

W celu realizacji projektu stworzono zespół, na który składają się:

REKLAMA

Analityk systemowy zatrudnienie w pierwszym etapie projektu w celu dopracowania założeń systemu oraz optymalizacji jego budowy od strony techniczno-informatycznej. W wyniku pracy analityka powstała dokumentacja systemu, z której korzystają informatycy-koderzy na etapie programowania poszczególnych funkcji programu.
Konsultant ds. bezpieczeństwa systemu bezpieczeństwo danych finansowo-księgowych stanowi priorytet każdej firmy. E-usługa musi posiadać odpowiednie systemy zabezpieczeń, aby odpowiednio chroniła dane wrażliwe i budziła zaufanie wśród potencjalnych odbiorców.
Project manager – koordynowanie projektu i nadzorowanie jego wykonania. Koordynacja projektu od strony merytorycznej oraz pierwszych integracji z przewidzianymi systemami finansowo-księgowymi.
Koderzy – zatrudnieni informatycy będą kodowali program oraz kolejne rozwiązania (integracja z kolejnymi systemami).
Administrator systemu – nadzór nad poprawnym działaniem serwerów oraz zapewnienie jego bezpieczeństwa i bezawaryjności działania przez cały czas trwania Projektu.
Tester oprogramowania – przetestowanie oraz usunięcie ewentualnych niedociągnięć przed rozpoczęciem etapu wdrożenia u klienta.

Przeczytaj także: Jaką drogą pozyskiwać dotacje

Etapy realizacji projektu

Projekt ze względów organizacyjnych został podzielony na 4 etapy:
Etap 1. Stworzenie jądra systemu FINEUS.
W skład tego etapu wchodzi zakup niezbędnego sprzętu i oprogramowania, zatrudnienie zespołu projektowego oraz stworzenie jądra programu FINEUS (wraz z testami nowego oprogramowania). Na tym etapie będą podejmowane również działania promocyjne projektu.

Etap 2. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakładano, że firma podpisze pierwszą umowę na wdrożenie nowo stworzonego systemu informatycznego FINEUS i jego integrację z systemem finansowo-księgowym przedsiębiorstwa klienta – przyjęto, że będzie to popularny system księgowy CDN OPT!MA. Założono, że firma Talento Consulting Sp. j. zacznie generować pierwsze przychody. Na tym etapie powstaje oprogramowanie do integracji z systemem rachunkowo-księgowym firmy, z którą miała zostać podpisana umowa. Obowiązki controllera finansowego będzie pełnił zatrudniony project manager (osoba z adekwatnym do tego wykształceniem finansowym). Wydatki operacyjne na tym etapie zaczynają być pokrywane z przychodów firmy.

Etap 3. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym SYMFONIA.

To podpisanie kolejnej umowy o wdrożenie systemu, zostanie stworzona kolejna integracja z systemem finansowo-księgowym, w tym etapie przewidziana została integracja FINEUSA z systemem SYMFONIA. W przypadku, gdy firma, z którą zostanie podpisana umowa będzie posiadała analogiczny system do poprzednio wdrażanego (CDN OPT!MA) prace rozwojowe zaplanowano przeprowadzić niezależnie (dostosowanie do jednego z najpopularniejszych systemów finansowo-księgowych na rynku – SYMFONIA). Na tym etapie przychód ma pochodzić zarówno ze sprzedaży wdrożeń systemu, jak i z pierwszych opłat abonamentowych.

Etap 4. Integracja systemu FINEUS z systemem finansowo-księgowym Microsoft Dynamics.

To podpisanie kolejnej umowy wdrożeniowej oraz integrację FINEUSA z kolejnym programem finansowo-księgowym (Microsoft Dynamics). Przychody firmy miały pochodzić z wdrożeń systemu i z opłat.

FINEUS jako e-usługa

Według definicji zamieszczonej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Regionalnego, dotyczącym wdrażania działania 8.1., przez e-usługi należy rozumieć „usługi świadczone w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji”.
W przypadku FINEUSA, e-usługa polega na stworzeniu systemu controllingu przeznaczonego dla MSP, który funkcjonuje on-line i w pełni automatycznie. 

Polecamy serwis Mała firma

Wydatki kwalifikowane

Wydatki zaplanowane w projekcie:

  • zatrudnienie osób na umowę o dzieło, przede wszystkim na zatrudnienie analityka programowego oraz konsultantów do spraw bezpieczeństwa systemu (na początkowym etapie projektu niezbędne jest przeprowadzenie analiz od strony technicznej oraz weryfikacji poprawności projektu systemu),
  • zakup niezbędnego sprzętu (głównie serwery, komputery i oprogramowanie),
  • zatrudnienie przez okres trwania projektu informatyków pracujących nad projektem oraz osoby prowadzącej konsultacje od strony merytorycznej systemu,
  • szkolenia specjalistyczne dla informatyków dotyczące realizowanego projektu, w szczególności bezpieczeństwa aplikacji,
  • najem pomieszczeń przez okres trwania projektu wraz z podstawowymi kosztami funkcjonowania biura,
  • marketing oraz działania PR (w szczególności na budowę portalu wiedzowego, projekt i wydruk profesjonalnych materiałów reklamowych oraz organizację spotkań dla zainteresowanych zakupem programu przedsiębiorców).

Wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach projektu wynosiła ponad 600 tys. PLN. Decyzję o dofinansowaniu projektu przedsiębiorstwo uzyskało w grudniu, zaś umowa o dofinansowanie została podpisana w styczniu. Było więc istotne zaplanowanie projektu tak, by pierwsze wydatki kwalifikowane nie były ponoszone wcześniej, niż w styczniu.

Problemy występujące przy realizacji projektu:

  • zbyt późne podpisanie umów (umowa o dofinansowanie została podpisana dopiero pod koniec stycznia, co opóźniło projekt (planowany termin rozpoczęcia realizacji 02-01-2009),
  • pośpiech przy planowaniu planu promocji (konieczność zmiany w pierwszym etapie realizacji projektu – przesunięcia w wydatkach),
  • opóźniania w rozliczaniu wniosków o płatność wynikające z braku odpowiedniej współpracy z Instytucją Zarządzającą.

Podsumowanie realizacji projektu z PO IG 8.1.

Projekt aktualnie jest realizowany, a jego realizacja przebiega bez zastrzeżeń. Brak znacznych problemów w realizacji wynika głównie z doświadczenia zespołu projektowego oraz z odpowiedniego harmonogramu realizacji prac. Planowanie projektu na okres roku, było bardzo korzystne z punktu widzenia występowania opóźnień w realizacji (bezproblemowe przyjęcie aneksu przesuwającego termin realizacji projektu).

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka działanie 6.1 „Paszport do eksportu”

Przedsiębiorstwo od początku tworzenia e-usługi przewidywało możliwość eksportu wypracowanych w kraju rozwiązań na rynki międzynarodowe. Po rozwinięciu usługi na rynku polskim (zakończeniu realizowanego obecnie projektu PO IG 8.1. przewidywane jest na czerwiec 2010 roku) planowane jest wprowadzenie produktu firmy na rynki zagraniczne. W szczególności wnioskodawca jest zainteresowany możliwościami eksportu e-usługi na rynki o szczególnie dużej ilości MSP, tj. Niemiec, krajów skandynawskich oraz Hiszpanii.
Prace w ramach I Etapu działania 6.1. zostały przewidziane na III i IV kwartał 2009 roku. Pozwolą one na przygotowanie Planu Eksportu i rozpoczęcie działań prowadzących do eksportu e-usługi od początku 2010 roku. Wniosek aktualnie przeszedł ocenę formalną i znajduje się w ocenie merytorycznej.

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka działanie 8.2.

Wsparciem w ramach działania 8.2 będą objęte mikro-, małe- lub średnie przedsiębiorstwa, współpracujące na podstawie zawartych umów o współpracy z co najmniej dwoma innymi przedsiębiorstwami (planowana jest współpraca z innymi mikroprzedsiębiorcami). W ramach działania planowana jest integracja kilku systemów informatycznych (różnych firm) i automatyzacja realizowanych między sobą procesów biznesowych związanych z księgowością. Docelowo ma powstać platforma, która umożliwi tworzenie wspólnych danych finansowych dla kilku spółek.

Podsumowanie

Planowanie rozwoju firmy w oparciu o fundusze unijne z jednej strony stanowi bardzo kuszącą perspektywę dla przedsiębiorcy, z drugiej jednak jest bardzo ryzykowne. Otrzymanie dotacji w drodze konkursu bardzo często związane jest z czynnikiem losowym. Jeśli jednak decydujemy się na taką strategię powinniśmy planować przyszłość firmy w perspektywie długoterminowej i zakładać dużą elastyczność działań (zmiany w wytycznych, zmiany terminów).

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA