REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dofinansowanie, Prawo

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jaka reklama narusza prywatność

Reklama rządzi się specyficznymi prawami. Nakłanianie konsumenta do zakupu danego produktu może przybierać wiele form i postaci. Niekiedy jednak wkracza ona zbyt mocno w prywatność odbiorcy.

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna

Reklama porównawcza ukazuje produkt w taki sposób, że rozpoznanie konkurenta jest możliwe w sposób pośredni lub bezpośredni. Jest ona dopuszczalna tylko pod pewnymi warunkami.

Dlaczego reklama nie może nadmiernie odwoływać się do uczuć odbiorcy

Podstawowym elementem reklamy jest odwołanie się do wyobrażeń konsumenta. Marki tworzą odpowiedni wizerunek, w taki sposób, by ich produkty kojarzone były z luksusem, łatwiejszym sprzątaniem i lepszą jakością życia. W jakich przypadkach tego typu działania posuwają się za daleko?

Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy

Dlaczego nie widujemy reklam, promujących usługi kancelarii prawnych, ani gabinetów lekarskich? Dlaczego w polskiej prasie i telewizji brak jest haseł typu „Najlepsze metody walki z łuszczycą” lub „Z nami najkorzystniejsze rozwody”?

REKLAMA

Na czym polega merchandising

Merchandising to komercjalizacja popularnych symboli w promocji towarów i usług. Jest to konstrukcja stosunkowo młoda w Polsce, jednak doskonale się przyjęła. Dziś w każdym sklepie bez trudu znajdziemy chusteczki z postacią Disneya i wody mineralne reklamowane przez znane aktorki.

Czym zajmuje się IAA

IAA to skrót od Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy – organizacji, która ma na celu propagowanie kwestii odpowiedzialności za przekazy reklamowe, a także podnoszenie ich jakości. Organizacja powstała w 1938 r. w Nowym Jorku i obecnie ma ponad sto przedstawicielstw na całym świecie.

Jakie przepisy prawne dotyczą reklamy w prasie

Reklama w prasie polega przede wszystkim na przyciągnięciu uwagi klienta poprzez atrakcyjną szatę graficzną. Kwestie tego typu reklam uregulowane są w ustawie Prawo Prasowe.

Kto odpowiada za treść reklamy prasowej

Kwestię odpowiedzialności za treść reklamy prasowej reguluje ustawa Prawo Prasowe. Już od kilku lat regulacja ta budzi wiele wątpliwości i sporów, bo w istocie generuje tzw. błędne koło.

REKLAMA

Regulacje prawne dotyczące reklamy alkoholu

Reklama alkoholi jest bezwzględnie zakazana. Wyjątek stanowi piwo, jednak i taka promocja obwarowana jest szeregiem ograniczeń. Kwestie te, bardzo restrykcyjnie, reguluje ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Jakie regulacje prawne obejmują reklamę tytoniu

Tytoń jest uznawany za środek niebezpieczny dla zdrowia. Rząd wprowadza różnego rodzaju regulacje, dotyczące produkcji, sprzedaży, a także reklamy tytoniu.

Czy przepisy prawne ograniczają reklamę internetową

Bez wątpienia Internet jest najsilniej rozwijającym się medium. W chwili obecnej może on pełnić funkcję telewizji, radioodbiornika oraz tzw. okna na świat. Nic dziwnego, że reklamodawcy chętnie wykorzystują ten środek przekazu.

Jakie regulacje prawne rządzą reklamą radiową i telewizyjną

Kwestie regulujące reklamę w radiu i telewizji zostały określone w ustawie o radiofonii i telewizji. Określa ona jakie reklamy są zabronione, jakie dozwolona, a jaki procent całego czasu antenowego mogą zająć przekazy reklamowe.

Własny biznes dzięki unijnym funduszom na Warmii i Mazurach - porada

Jeśli masz pomysł na uruchomienie własnej działalności gospodarczej i szukasz środków, które pozwolą urzeczywistnić to marzenie, powinieneś niezwłocznie zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jakie zmiany wprowadzono we wniosku o dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1 - część I

W poniższym artykule opisujemy zmiany jakie wprowadziła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości na koniec czerwca 2010 roku. Wprowadzone zmiany mają za zadanie premiować projekty najbardziej odpowiadające celom działania 8.1 PO IG. Są to projekty cechujące się wysoką innowacyjnością oraz oparte o wiarygodny model biznesowy.

Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

PARP ogłosiła konkurs na działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). W okresie od 30 lipca 2010 roku do 30 września 2010 roku można składać w tym konkursie wnioski na projekty, które mają na celu zaoferowanie e-usługi. Kto i na co można otrzymać dofinansowanie?

Jak podlascy przedsiębiorcy mogą promować się w kraju i za granicą dzięki unijnym funduszom

Tylko do 30 lipca br. będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie przedsiębiorców, którzy chcieliby promować swoje produkty za granicami Polski. Na ten cel przeznaczono kwotę ponad 1,5 mln PLN.

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część II

Jeśli myślisz o rozwoju swojego przedsiębiorstwa poprzez np. rozszerzenie oferty produktowej niezwłocznie powinieneś zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Jeszcze do 13 sierpnia istnieje możliwość wsparcia tego typu inwestycji ze środków europejskich.

Trwa konkurs dla przedsiębiorców w województwie podlaskim – część I

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby otrzymać pieniądze na rozwój swojego przedsiębiorstwa, powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska. Warto jednak pospieszyć się z decyzją, ponieważ czasu na złożenie wymaganych dokumentów jest coraz mniej.

Jak przygotować projekt na wsparcie przedsiębiorców w województwie podlaskim

W spotkaniach z potencjalnymi wnioskodawcami niejednokrotnie pytani jesteśmy w jaki sposób przygotować dobry projekt. Jakie informacje umieścić w dokumentacji, aby sprostać wymaganiom komisji oceniającej i dostać upragnioną dotację? Nie ma jednej skutecznej recepty, która gwarantowałaby przyznanie unijnego wsparcia. Tym nie mniej możemy zwiększyć swoje szansę na otrzymanie unijnego grantu po szczegółowym zapoznaniu się kryteriami wyboru projektów.

Jak pozyskać fundusze na rozwój najmniejszych firm w województwie łódzkim

Wsparcie w ramach funduszy unijnych mogą otrzymać również mikro- i mali przedsiębiorcy realizujący swoje projekty na terenie województwa łódzkiego. Wkrótce rozpocznie się nabór projektów.

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS – część II

W poprzedniej części artykułu uwagę poświeciłem urzeczywistnianiu w projektach unijnych zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Napisałem dlaczego tak ważne jest urzeczywistnianie tej zasady, zwłaszcza w kontekście wdrażania projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zasadzie tej poświęcono dotychczas najwięcej uwagi w publicystyce, tym ni mniej musimy pamiętać, że realizowane projekty powinny przyczyniać się także do innych zasad horyzontalnych. Jakich? O tym w tej części artykułu.

Kontrowersyjny konkurs na Mazowszu - podsumowanie

Na tegoroczny konkurs dotyczący rozwoju przedsiębiorczości, firmy z Mazowsza czekały przeszło pół roku. Złożonych zostało 689 wniosków, o poziomie dofinansowania blisko dziewięciokrotnie większym niż przewidziana na konkurs alokacja.Konkurs ten wzbudził wiele kontrowersji.

Jakie są nowe zasady aplikowania o środki unijne dla działania 8.1 POIG – część I

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wnioskodawców działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, podjęto działania, które w założeniu mają ułatwić aplikowanie o środki pomocowe. Ostateczna decyzja w tej sprawie została podjęta podczas posiedzenia Komitetu Monitorującego Programu Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, które odbyło się 22 czerwca br. Przyjęte zmiany będą obowiązywać już od najbliższego naboru wniosków tj. od 30 lipca br. Koniecznie zapoznaj się z tymi zmianami.

Jakie sankcje karne grożą za stosowanie nieuczciwych praktyk

Na przedsiębiorcę, stosującego nieuczciwe praktyki rynkowe czekają dwojakie konsekwencje – na gruncie cywilnym i karnym. Przepisy karne są bez wątpienia dotkliwsze, jednak dotyczą zaledwie dwóch praktyk.

Jakie sankcje cywilne grożą za stosowanie nieuczciwych praktyk

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z założenia jest unormowaniem prawa prywatnego. Jednak szereg sankcji cywilnych grożących przedsiębiorcy nie pozwala jej bagatelizować.

Czym są systemy argentyńskie

System konsorcyjny, znany też jako system argentyński jest zakazany w polskim porządku prawnym. Art. 10 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadza zakaz prowadzenia samego systemu, jak również organizowania grupy osób (konsumentów) w celu finansowania zakupu w tym modelu.

Czym są agresywne praktyki rynkowe

Agresywne praktyki rynkowe dopiero niedawno zostały wprowadzone do prawa krajowego, jak i unijnego. Nie wyklucza to faktu, że szybko zostały uznane za najcięższą formę nieuczciwych praktyk rynkowych.

Czym jest czarna lista agresywnych praktyk rynkowych

Agresywne praktyki rynkowe są uważane za najcięższą postać naruszenia wolności konsumenta. W ustawie wyodrębniono listę ośmiu najcięższych zachowań, które stanowią tzw. czarną listę agresywnych praktyk.

Przykłady zaniechania wprowadzającego w błąd

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wprowadza przykładowy katalog zaniechań wprowadzających w błąd, jednak oczywiście najlepszym źródłem jest samo życie, czyli decyzje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

Zaniechanie wprowadzające w błąd - charakterystyka

Niepodanie lub przemilczenie istotnych z punktu widzenia konsumenta informacji niewątpliwie stanowi jedno z najpoważniejszych naruszeń obowiązków przedsiębiorcy. Ponadto pogwałca podstawowe prawo konsumenta – prawo do uzyskania pełnej informacji o produkcie.

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd – cz. 2

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd jest bardzo długa – obejmuje aż 23 pozycje. Mimo to, przepisy są jasne, a takie uregulowanie pomaga w lepszym zrozumieniu obowiązującego prawa.

Czarna lista praktyk wprowadzających w błąd – cz. 1

Praktyki wprowadzające w błąd to kategoria bardzo obszerna. Tak szeroki zakres ułatwia nadużycia, dlatego też ustawodawca zdecydował się wprowadzić listę praktyk bezwzględnie zakazanych.

Działania wprowadzające w błąd – przykłady

W pełniejszym zrozumieniu problematyki działań wprowadzających w błąd pomoże nie tylko uważne studiowanie przepisów ustawy, ale także analiza orzecznictwa UOKiK.

Czym jest działanie wprowadzające w błąd

Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli w jakikolwiek sposób powoduje ono lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.

Czym są nieuczciwe praktyki rynkowe

Nieuczciwe praktyki rynkowe są bezwzględnie zakazane. Kwestie te reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych, która jednocześnie implementowała europejskie przepisy regulujące kwestie nieuczciwej konkurencji.

Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji? – część II

Już wkrótce ruszy nabór wniosków na dofinansowanie projektów z zakresu gospodarki elektronicznej. Ze środków unijnych będzie można dofinansować wiele ciekawych i nowatorskich rozwiązań z zakresu e-usług. Już dzisiaj można przewidzieć, że konkurs ten będzie się cieszyć ogromną popularnością wśród wnioskodawców. Jeśli jesteś zainteresowany – zacznij przygotowywać dokumentacje aplikacyjną.

Jaka jest różnica między postępowaniem pojednawczym, a mediacją?

Zarówno w postępowaniu mediacyjnym, jak i w postępowaniu pojednawczym strony mogą zawrzeć ugodę. Czym zatem różnią się te dwie instytucje?

Podjęcie zawieszonego postępowania

W przypadkach określonych w przepisach Kodeksu postępowania cywilnego sąd będzie może zawiesić toczące się postępowanie cywilne. Co do zasady, w przypadku ustania przyczyny zawieszenia danego postępowania, sąd wydaje postanowienie o jego ponownym podjęciu. Jednak należy pamiętać, że w niektórych przypadkach konieczny będzie wniosek stron.

Trwa konkurs na wsparcie przedsiębiorców w województwie wielkopolskim

Przedsiębiorcy z województwa wielkopolskiego mają szansę na otrzymanie dofinansowanie unijnego na rozwój swoich firm. Trzeba się jednak spieszyć i w terminie naboru złożyć wymaganą dokumentacje aplikacyjną.

Jak wnioskować o dofinansowanie projektów w konkursie dla przedsiębiorców w Wielkopolsce

Tylko do 2 sierpnia br. trwa nabór wniosków o dofinansowanie dla przedsiębiorców zamierzających wykorzystać unijną dotację na rozwój swojej firmy. Proces aplikowania o dostępne fundusze unijne podlega zasadom określonym przez instytucje organizującą konkurs.

Jakie są nowe kryteria wyboru projektów w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka

W konkursach ogłaszanych od 22 czerwca br. obowiązują nowe kryteria oceny projektów przewidzianych do wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Szczegóły znajdziesz poniżej.

Jak określić wartość przedmiotu sporu w sprawie o rozwiązanie umowy najmu?

W przypadku sprawy o rozwiązanie umowy najmu stosujemy szczególna zasadę obliczania wartości przedmiotu sporu. Warto pamiętać, że wartość przedmiotu sporu w takim przypadku będzie zupełnie inna w zależności od tego czy umowa została zawarta na czas oznaczony czy też na czas nieoznaczony.

Fundusze unijne w okresie programowania 2007-2013 a Partnerstwo Publiczno-Prywatne

Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015 określa, że realizacja strategii finansowana pochodzić będzie zarówno ze źródeł krajowych, jak i zagranicznych. Przy czym konkretyzuje, iż na środki krajowe składają się źródła publiczne oraz prywatne i mówi wręcz, że coraz większe znaczenie powinno mieć upowszechnianie mechanizmów i form partnerstwa publiczno-prywatnego.

Jak efektywniej wykorzystać środki unijne poprzez zastosowanie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

Komisja Europejska dostrzega możliwość łączenie w ramach inwestycji zarówno środków unijnych jak i partnerstwa publiczno – prywatnego czyli tak zwane hybrydowe PPP. Model ten okazać się może szczególnie efektywny dla nowych krajów członkowskich, które intensywnie wykorzystują środki unijne w celu wyrównania luki infrastrukturalnej.

Wniosek o dofinansowanie na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej na potrzeby prowadzonego naboru wniosków w ramach działania 1.5 może być kluczem do przyznania unijnej dotacji. Samo wypełnienie wniosku nie jest zadaniem trudnym do wykonania o ile będziemy postępować zgodnie z określonymi zasadami.

Jak aplikować o fundusze na rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu

Tylko przez kilka dni będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie w ramach konkursu na wsparcie przedsiębiorców w województwie mazowieckim. To prawdopodobnie jedyny nabór wniosków w tym roku w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Umowne kształtowanie odpowiedzialności dłużnika

Kodeks cywilny zawiera jedynie ramowe zasady odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązania- dopuszcza w tym zakresie daleko idące zmiany. Strony w umowie mogą zarówno rozszerzyć jak i zawęzić w stosunku do norm kodeksowych- zmiany te mają jednak swoje granice.

Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część II

Chcesz pozyskać pieniądze na unowocześnienie swojej firmy? A może chcesz nabyć patent lub know-how i wykorzystać je w swoim przedsiębiorstwie? Teraz jest to możliwe przy współudziale środków unijnych.

Rozwój przedsiębiorczości na Mazowszu – część I

Ruszył konkurs na wsparcie przedsiębiorczości na Mazowszu. To prawdopodobnie jedyna szansa w tym roku na zdobycie unijnej dotacji w ramach działania 1.5 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.

Jak aplikować o wsparcie innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce Wschodniej

Ruszył nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem terenu pod inwestycje w województwach Polski Wschodniej. Pozostająca do rozdysponowania kwota to ponad 140 mln PLN. Aby jednak móc skutecznie rywalizować o fundusze konieczne jest przygotowanie i złożenie dokumentacji aplikacyjnej.

REKLAMA