Jakie zmiany wprowadzono we wniosku o dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1 - część I
REKLAMA
REKLAMA
Nowe kryteria merytoryczne o charakterze fakultatywnym:
REKLAMA
- O rentowności projektu będzie decydować uzyskanie z niego przychodów pochodzących ze świadczenia e-usługi, a nie przychodów związanych z udostępnianiem serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów (powierzchnia reklamowa udostępniana i sprzedawana na stronach WWW e-usługi). Wskazane jest posiadanie rozbudowanego modelu biznesowego e-usługi przewidującego przychody z różnych źródeł, innych niż powierzchnia reklamowa na jej stronie internetowej.
- Atutem e-usługi będzie świadczenie jej zarówno na rzecz odbiorców krajowych, jak i zagranicznych, a także jej zasięg krajowy i zagraniczny.
- Główna funkcjonalność e-usługi będzie związana z niezagospodarowaną dotychczas niszą rynkową, poprzez zaspokajanie zasadniczej potrzeby grupy docelowej – potrzeby, która nie może być zaspokojona przez inne usługi lub produkty aktualnie dostępne na rynku.
- Współczynnik efektywności elektronicznej (EE) będzie liczony według wzoru:
REKLAMA
EE= 0,3*ROS+0,7*ROI, gdzie:
ROS to wskaźnik rentowności sprzedaży, ROI to wskaźnik rentowności inwestycji stosowany w celu mierzenia efektywności działania przedsiębiorstwa niezależnie od struktury jego majątku czy czynników nadzwyczajnych.
Nowością w najbliższym konkursie o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1 PO IG jest także możliwość składania wniosków drogą elektroniczną. Jednak aby móc składać wnioski wyłącznie w wersji elektronicznej, wnioskodawca musi dysponować elektronicznym podpisem z certyfikatem kwalifikowanym.
Jakie są projektowane zmiany
Oprócz wprowadzonych już nowych zasad, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje wprowadzenie kolejnych, dotyczących projektu oraz samego wnioskodawcy.
Przeczytaj także: Jak stworzyć serwis internetowy dzięki unijnej dotacji?
W punkcie Identyfikacja projektu pojawiły się dwa nowe podpunkty:
- Krótki opis projektu – tu należy zwięźle opisać, na czym będzie polegała realizacja projektu, a także scharakteryzować wszystkie projektowane e-usługi oraz określić główne cele przez nie realizowane;
- Słowa kluczowe – należy podać 2 do 5 słów kluczowych odnoszących się do funkcjonalności e-usługi oraz zidentyfikowanych grup docelowych projektu.
Zmienił się nieco opis punktu Rodzaj i poziom innowacyjności projektu – tu należy wskazać (poprzez wybranie z listy) rodzaj innowacyjności oraz jej poziom. Dokładny opis innowacyjności projektu (na czym polega, z czego wynika wartość dodana projektu i dlaczego wnioskodawca uznaje swoją e-usługę za innowacyjną) należy umieścić w części Szczegółowy opis projektu, w punkcie 15.
Informacje ogólne o wnioskodawcy
W punkcie Identyfikacja wnioskodawcy należy dodatkowo zamieścić krótki opis wnioskodawcy, w którym powinny znaleźć się informacje o:
- okolicznościach i celu powstania przedsiębiorstwa wnioskodawcy;
- działalności prowadzonej w okresie poprzedzającym złożenie wniosku;
- tej części działalności wnioskodawcy, która nie jest przedmiotem projektu;
- rynkach właściwych, na których wnioskodawca prowadzi lub będzie prowadził działalność gospodarczą;
- prowadzeniu działalności lub zamiarze prowadzenia działalności będącej elementem większego organizmu gospodarczego, wraz z charakterystyką tego organizmu i swojej w nim roli;
- innych, niestandardowych sytuacjach dotyczących strony formalnoprawnej wnioskodawcy, które mogą rzutować na treść wniosku i realizację projektu.
Kolejna zmiana w tej części wniosku to rozbicie danych wnioskodawcy na dwa osobne punkty – wypełnia się jeden z nich niezależnie od tego czy podmiot jest przedsiębiorstwem zarejestrowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, czy osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
Kolejne istotne zmiany zostały przedstawione w drugiej części artykułu.
Artykuł jest fragmentem książki Dotacje na e-biznes. Pozyskiwanie środków z UE w ramach PO IG 8.1 autorstwa Agaty Łukaszewskiej. Wydawnictwo Onepress.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA