REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie zmiany wprowadzono we wniosku o dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1 - część II

Dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1
Dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w tym roku wprowadziła istotne zmiany we wnioskach o dofinansowanie projektu dla konkursu PO IG 8.1. Pierwsza część artykułu opisała kilka z nich - teraz kolej na pozostałe.

Zmiany w szczegółowym opisie projektu

W punkcie E-usługa jako cel projektu na poziomie produktu należy szczegółowo przedstawić e-usługę poprzez odniesienie się do następujących podpunktów:

REKLAMA

  • Geneza pomysłu, innowacyjność projektu, podstawowy opis planowanych e-usług – tu należy opisać, jak doszło do powstania pomysłu na e-usługę, kto jest autorem pomysłu i jaki jest udział tej osoby w realizacji projektu. Trzeba także przedstawić ogólną koncepcję e-usługi i jej świadczenia. Oprócz uzasadnienia innowacyjności e-usługi, o czym była mowa powyżej, należy określić jej główną funkcjonalność, czyli specyficzne zadanie, jakie wykonuje. Konieczne jest również przedstawienie założeń co do nazw handlowych poszczególnych e-usług i serwisu WWW, a także podanie adresu serwisu WWW, jeśli wnioskodawca już go posiada. Ponadto w punkcie tym trzeba określić, w jaki sposób projekt przyczynia się do realizacji celów strategicznych działania 8.1 PO IG.
  • Sposób świadczenia e-usług – opis funkcjonalny serwisu – w tym miejscu wnioskodawca musi tak scharakteryzować planowaną do wdrożenia e-usługę, aby było możliwe jednoznaczne stwierdzenie, że będzie ona spełniała wszystkie kryteria e-usługi. W tym celu niezbędne jest przedstawienie opisu specyfikacji funkcjonalnej planowanego serwisu, czyli schematu świadczenia e-usługi (np. opis przebiegu rejestracji w serwisie, zamówienia usługi, realizacji usługi, pobranie należności za wykonaną e-usługę itp.).
  • Projekt ma na celu przygotowanie, wdrożenie i świadczenie zaawansowanych e-usług o znaczeniu krajowym lub międzynarodowym – w przypadku gdy projekt będzie miał na celu przygotowanie e-usługi o znaczeniu krajowym lub międzynarodowym, należy przedstawić cechy każdej z planowanych do wdrożenia e-usług stanowiącej o ich przewadze względem podobnych usług istniejących na rynku. Trzeba ponadto określić wynikające z nich korzyści, posługując się parametrami mierzalnymi (wartościami liczbowymi wraz z jednostkami, które następnie wpisuje się w punkcie 20, w podpunkcie Wskaźniki produktu).

Modyfikacje wprowadzone w punkcie model biznesowy i analiza rynku.

  • Analiza SWOT – w tym podpunkcie należy dokonać analizy e-usługi z uwzględnieniem jej mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z planowaną do wdrożenia e-usługą. Każda z części analizy SWOT powinna wskazywać co najmniej trzy elementy. Ponadto analiza powinna dawać odpowiedzi na pytania: czy wskazane mocne strony pozwalają na wykorzystanie szans i zniwelowanie wpływu zagrożeń, czy wskazane słabe strony ogranicza możliwość wykorzystania szans i spotęgują ryzyko związane z wymienionymi zagrożeniami.
  • Zarys strategii marketingowej, analiza popytu na e-usługę oraz polityka cenowa firmy – tu należy opisać planowaną kampanię marketingową z uwzględnieniem perspektywy produktu, ceny i rodzaju dystrybucji. Kampania powinna zostać przedstawiona w powiązaniu z planowanymi przez wnioskodawcę celami dotyczącymi popytu. Należy określić, jak e-usługa będzie wpisywała się w zidentyfikowane potrzeby odbiorców, a także jaka będzie polityka cenowa firmy w zakresie planowanej e-usługi. Zarówno strategia marketingowa, jak i strategia cenowa muszą wynikać z analizy rynku oraz potrzeb grupy docelowej i umożliwiać realizację zakładanych celów finansowych.
  • Kalkulacja przychodów projektu w czasie ( w poszczególnych etapach i okresie trwałości, w podziale na źródła), rentowność, okres zwrotu – tu należy przedstawić kalkulację przychodów opartą na analizie popytu, przyjętą strategię cenową i model biznesowy. Konieczne jest obliczenie przychodów dla każdego z etapów oddzielnie i dla poszczególnych lat okresu jego trwałości. W ramach każdego przedziału czasowego trzeba ponadto dokonać rozbicia przychodów pomiędzy poszczególne, zidentyfikowane w ramach modelu biznesowego, źródła przychodów. Dla okresu trwałości projektu należy przedstawić analizę rentowności z uwzględnieniem wszystkich źródeł przychodów oraz z pominięciem przychodów innych niż te związane ze świadczeniem e-usługi.

Przeczytaj także: Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Przygotowanie do realizacji projektu został wzbogacony o następujące podpunkty:

  • Zasoby wiedzy, identyfikacja i preferencje odnośnie technologii informatycznych — należy określić, za pomocą jakich narzędzi informatycznych będzie możliwe zrealizowanie projektu, jakie technologie informatyczne wnioskodawca uważa za najbardziej adekwatne i dlaczego. Wnioskodawca powinien przedstawić także wariantowe technologie informatyczne możliwe do wykorzystania podczas wdrażania e-usługi.
  • Zasoby materialne dla realizacji projektu — stan obecny, analiza potrzeb — w tej części należy opisać aktualnie posiadane zasoby materialne, które będą wykorzystywane podczas realizacji projektu, oraz określić, jakie dodatkowo zasoby materialne będą niezbędne i które z nich zostaną zakupione ze środków projektu. Wybór trzeba szczegółowo uzasadnić.
  • Zasoby osobowe dla realizacji projektu — stan obecny i analiza potrzeb — należy opisać obecne zasoby kadrowe wnioskodawcy, które będą brały udział w realizacji projektu, przedstawić szczegółowo kompetencje, w tym wykształcenie, osób, które będą realizowały projekt, a także zakres zadań, jakie będzie wykonywała każda z nich, wraz z wymiarem czasu pracy w projekcie. Analogicznie należy opisać, jacy pracownicy zostaną zatrudnieni w trakcie realizacji projektu, jakie będą ich obowiązki, formy zatrudnienia i stopień zaangażowania etatowego w realizację projektu.
  • Zapotrzebowanie w zakresie usług obcych — w tym podpunkcie należy opisać planowane do zakupienia usługi obce i zakres prac, jaki będzie wykonany przy pomocy zleceniobiorców zewnętrznych. Konieczne jest uzasadnienie, dlaczego wnioskodawca nie jest w stanie wykonać określonych prac przy wykorzystaniu własnych zasobów kadrowych.
  • Metodologia i uzasadnienie oszacowania wysokości poszczególnych wydatków — w odniesieniu do kwalifikowanych wydatków w ramach projektu należy podać wiarygodny sposób oszacowania danego wydatku, który będzie odpowiadał cenom rynkowym.
  • Świadczenie planowanych e-usług w aspekcie prawnym i etycznym — wnioskodawca zobowiązany jest do zbadania zgodności projektu z prawem obowiązującym w Polsce i innych krajach, w których przewiduje się świadczenie e-usługi. W przypadku działalności reglamentowanej (ograniczonej koncesjami) należy potwierdzić posiadanie właściwych zezwoleń. Dodatkowo projekt nie może naruszać norm etycznych i zasad współżycia społecznego.

Punkt Realizacja projektu poszerzono o podpunkt Identyfikacja i neutralizacja zagrożeń dla planowanej realizacji działań. Należy odnieść się do możliwości wystąpienia różnych zagrożeń dla projektu, w szczególności związanych z realizacją rzeczową projektu, a także z jego przebiegiem finansowym, w tym z zagrożeniami związanymi z utratą płynności finansowej. Wnioskodawca powinien zaplanować i przedstawić działania naprawcze na wypadek faktycznego wystąpienia tych zagrożeń.

Polecamy Umowy w firmie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany zostały także wprowadzone w punkcie Trwałość projektu. Dotyczą one następujących kwestii:

  • Opis zasobów oraz inwestycji odtworzeniowych niezbędnych dla kontynuacji świadczenia e-usługi — w tym podpunkcie należy opisać zasoby, które będą wymagały wymiany lub modernizacji w okresie trwałości projektu. Analizy dokonuje się w podziale na poszczególne lata okresu trwałości. Opis ten powinien dotyczyć rozbudowy zasobów w związku z planowanym rozwojem firmy.
  • Trwałość źródeł przychodów i zarys długookresowej strategii marketingowej — należy przewidzieć możliwe zmiany w zakresie źródeł przychodów. W tym celu trzeba przeprowadzić krótką analizę popytu na produkt w okresie trwałości projektu, a także uwzględnić wpływ zmian w zakresie źródeł przychodów z e-usługi na zakres towarzyszącej im kampanii marketingowej.
  • Koszty stałe i zmienne w trakcie okresu trwałości — kalkulacja — w tym podpunkcie należy przedstawić kalkulację bieżących kosztów prowadzenia działalności związanej z planowaną e-usługą w okresie trwałości projektu. Kalkulacja ta powinna obejmować wszystkie wydatki, z wyłączeniem wydatków na inwestycje.

Aplikując o dofinansowanie projektu nie należy poprzestawać na lekturze powyższego opisu zmian wprowadzonych przez PARP. Niezbędne jest szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją konkursową. 

Artykuł jest fragmentem książki Dotacje na e-biznes. Pozyskiwanie środków z UE w ramach PO IG 8.1 autorstwa Agaty Łukaszewskiej. Wydawnictwo Onepress.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA