REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 SmartConsulting S.K.A.
SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.
Dofinansowanie na e-usługę
Dofinansowanie na e-usługę
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

PARP ogłosiła konkurs na działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). W okresie od 30 lipca 2010 roku do 30 września 2010 roku można składać w tym konkursie wnioski na projekty, które mają na celu zaoferowanie e-usługi. Kto i na co można otrzymać dofinansowanie?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy lub mali przedsiębiorcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednocześnie firma starająca o dotację nie może funkcjonować na rynku dłużej niż 1 rok. Wykluczone z ubiegania się o dotację są spółki kapitałowe w organizacji oraz przedsiębiorcy nie posiadający numeru EDG/ KRS na dzień składania wniosku. Jeden Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek.

REKLAMA

REKLAMA

Czego dotyczy konkurs?

Tak jak wspomniano we wstępie artykułu, konkurs dotyczy projektów polegających na zaoferowaniu e- usługi. Zatem dofinansowanie można uzyskać na stworzenie e-usługi (wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do świadczenia e-usługi), a w efekcie świadczenie tej e-usługi (lub kliku e-usług). Jest wiele warunków, jakie musi spełnić taki projekt, aby stanąć w rozgrywce o fundusze unijne w tym konkursie.

Projekt prostej e-usługi jak np. portal informacyjny, czy zwykła wyszukiwarka internetowa nie ma szans. E-usługa w Innowacyjnej Gospodarce powinna przyczynić się do stymulowania podaży e-usług i wykształcenia szerokiej grupy specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z różnych dziedzin z doświadczeniem w gospodarce elektronicznej.

Innowacyjność

Jednym z warunków projektu w 8.1 jest spełnienie kryterium innowacyjności. Zgłaszany projekt może być innowacyjny w dwojaki sposób.

REKLAMA

Innowacyjność może być wprowadzana na poziomie przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, czyli zakładać wprowadzenie e-usługi, której dotychczas nie posiadał w swojej ofercie lub znacząco ulepszonej w stosunku do wcześniejszej e-usługi np. poprzez wprowadzenie nowej funkcji, lub zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych składających się na produkty cyfrowe realizujące e-usługę, czy zmianę sposobu świadczenia e-usługi np. poprzez zmianę sposobu promocji, czy polityki cenowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj także: Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Z drugiej strony innowacyjność może być wprowadzana np. w przedsiębiorstwie będącym klientem planowanej e-usługi, czyli produkt ten musiałby być nowością u grupy docelowej. Należy przy tym wykazać najwyższy stopień innowacyjności projektu – np. projekt innowacyjny w skali krajowej, międzynarodowej oznacza, że nikt wśród odbiorców z takiej e-usługi nie korzystał lub oferowana e-usługa ma przynajmniej jeden parametr lepszy od obecnie istniejącej i oferowanej na rynku krajowym, czy światowym.

Grupa docelowa

Równocześnie we wniosku należy dokładnie przeanalizować grupę docelową na planowaną e-usługę. Należy przy tym powołać się na wiarygodne źródła (badania rynku), a nie na przypuszczania. Ponadto składany do dofinansowania projekt musi zostać przeanalizowany pod kątem prawnym i etycznym, tzn. że świadczenie e-usługi nie narusza prawa polskiego oraz innych krajów, w których ta usługa będzie świadczona oraz, że Wnioskodawca posiada odpowiednie uprawnienia i koncesje na świadczenie usługi wymagającej dodatkowych zaświadczeń (usługa licencjonowana), a także nie może naruszać norm etycznych i obyczajowych.

Jakie źródło przychodu

Ponadto wymagane jest, aby projekt zakładał więcej niż jedno źródło przychodów związanych ze świadczeniem e-usługi. Źródłami przychodów mogą być opłaty za korzystanie z poszczególnych, odrębnych e-usług, opłaty za korzystanie z różnych odmian e-usługi świadczonej w różnych typach kanałów dystrybucji (Internet, telefonia, TV cyfrowa), opłaty za udostępnienie zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów, w tym przychody z wyświetlanych tekstowych reklam kontekstowych, bannerów oraz reklam wideo, przekierowań na strony partnerów.

Dodatkowe punkty można uzyskać za to, że głównym źródłem przychodów nie będą przychody za udostępnianie serwisu do celów ogólnie rzecz biorąc reklamowych. Jako odrębne źródło przychodu nie będą traktowane usługi poboczne w stosunku do oferowanej e-usługi, takie jak pomoc konsultanta, serwis, obsługa posprzedażna.

Polecamy: serwis Umowy

Promocja e-usługi

W projekcie również należy przedstawić szczegółowo koncepcję promocji planowanej e-usługi. Projekt musi być rentowny w 3 lata po jego zakończeniu (przychody powinny być wyższe niż koszty w każdym z 3 lat). Jednocześnie dodatkowo punktowane będzie świadczenie zaawansowanej e-usługi konkurencyjnej i dostępnej dla odbiorców zagranicznych. Kryterium to nie jest obowiązkowe, ale fakt, że można zdobyć za nie aż 50 punktów (połowę całkowitych punktów dodatkowych), sprawia, że kryterium to musi zostać spełnione przez graczy, którzy chcą się liczyć w walce o fundusze. Kryterium to może być spełnione jedynie przez projekty wprowadzające innowację produktową lub procesową, na poziomie krajowym lub międzynarodowym. Innowacyjność tych projektów powinna być na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży. Zatem taki projekt powinien okazać się przełomowy w skali kraju, świata.

Kto pierwszy ten lepszy

PARP wyraźnie odchodzi od przyznawania dotacji na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach konkursu. Wyraz temu dają rygorystyczne kryteria oceny wniosków, wyznaczenie zamkniętego okresu składania wniosku, a także wprowadzenie kryterium rozstrzygającego, jakim jest efektywność ekonomiczna. Wartość tego wskaźnika, mieszcząca się w zakresie <0;1> decydować będzie o ostatecznej liczbie punktów uzyskanej przez projekt, co zdaniem autora artykułu ma wyeliminować sytuacje, w której z projektów o tej samej liczbie punktów wygrywa ten, który został złożony wcześniej.

Wielkość wsparcia projektu w obecnym konkursie 8.1 może wynosić do 70 % wydatków kwalifikowalnych.

W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikowalnych. Kryterium wieku przedsiębiorcy powinno być spełnione przez każdego wspólnika spółki cywilnej.

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych może wynieść 20 tysięcy złotych, a maksymalna 700 tysięcy złotych.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA