REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS – część II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS
Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W poprzedniej części artykułu uwagę poświeciłem urzeczywistnianiu w projektach unijnych zasady równości szans kobiet i mężczyzn. Napisałem dlaczego tak ważne jest urzeczywistnianie tej zasady, zwłaszcza w kontekście wdrażania projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Zasadzie tej poświęcono dotychczas najwięcej uwagi w publicystyce, tym ni mniej musimy pamiętać, że realizowane projekty powinny przyczyniać się także do innych zasad horyzontalnych. Jakich? O tym w tej części artykułu.

Rozwój lokalny

Z pozoru temat jakby mniej ważny. Niejedna osoba, która zamierza zrealizować projekt EFS zada sobie pytanie czy oby na pewno mnie to dotyczy? Projekty unijne powinny rozwiązywać problemy danego regionu i danej społeczności. Nie powinny być realizowane same dla siebie, czy dla poprawienia statystyk w wydatkowaniu środków unijnych. Powinny być ukierunkowane na ludzi i ich rozwój. Kluczem do poznania potrzeb i problemów lokalnych społeczeństw jest współpraca z nimi. Projekty, w tym współfinansowane ze środków unijnych mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania ludzi w realizację lokalnych inicjatyw. Mogą pomóc w rozwiązywaniu konkretnych problemów występujących na rynku pracy, w obszarze edukacji

REKLAMA

Społeczeństwo informacyjne

REKLAMA

Realizacja tej zasady ma istotne znaczenie dla rozwoju społeczeństwa opartego na wiedzy, gdzie komputer i sieć komputerowa stanowi podstawowe źródło wiedzy o otaczającym nas świecie. Przedkładając to na język funduszy unijnych, starajmy się zapewnić w uczestnikom naszych projektów dostęp do najlepszej technologii, przez co można rozumieć dostęp do nowoczesnych komputerów, oprogramowania komputerowego, Internetu. Oczywiście powyższa zasada powinna być wdrażana racjonalnie w zależności od zakresu czy przedmiotu szkolenia. 

Przykładem realizacji zasady rozwoju społeczeństwa informacyjnego w projektach unijnych może być np. zamieszczanie wszystkich materiałów, np. szkoleniowych na nośnikach elektronicznych lub w Internecie. Oszczędności z tytułu ograniczonej ilości zużytego papieru bywają nieocenione. 

Porównaj: Dotacje unijne na szkolenia i doradztwo

Równość szans

Wdrożenie tej unijnej zasady może polegać na zapewnieniu sprawiedliwego i niedyskryminacyjnego dostępu do wiedzy, informacji i zatrudnienia. Krokiem urzeczywistniającym tą ideę jest likwidacja wszelkich barier natury finansowej, społecznej, psychologicznej, które uniemożliwiają lub utrudniają udział w życiu społecznym i gospodarczym. W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki szczególnie wspierane będą inicjatywy mające na celu poprawę sytuacji na rynku pracy oraz integrację osób z otoczeniem. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Umowy w firmie

Przygotowując projekt unijny musimy pamiętać, że w grupie jego odbiorców mogą pojawić się osoby ze specjalnymi potrzebami np. niepełnosprawne fizycznie lub intelektualnie. W związku z tym, nasze działania powinny być dla nich dostępne i nie możemy świadomie czy nieświadomie przyczyniać się do wykluczenia kogokolwiek.

Organizując szkolenie zadbajmy o to, aby lokalizacja były dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych jak również dogodna dla osób korzystających z komunikacji publicznej.

Zrównoważony rozwój

Realizacja projektów współfinansowanych ze środków unijnych powinna odbywać się przy poszanowaniu czynnika społecznego, gospodarczego i ekologicznego. Wnioskodawca powinien zadbać o równowagę pomiędzy nimi. Nasze projekty powinny budzić świadomość społeczność w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne, przekazywać informacje w jaki sposób i w jakim zakresie realizowane przedsięwzięcie wpływa na otoczenie. 

Przykładem realizacji zasady zrównoważonego rozwoju może być stosowanie podczas realizacji projektu papieru pochodzącego z recyklingu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA