REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podstawowe zasady w działaniach promocyjnych EFS – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Podstawowe zasady w działaniach promocyjnych EFS
Podstawowe zasady w działaniach promocyjnych EFS
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Realizując projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego musimy pamiętać o przestrzeganiu zasad horyzontalnych. Ich spełnienie jest warunkiem uznania kwalifikowalności zadań i kosztów w odniesieniu do wszystkich aspektów realizacji projektu.

Działania promocyjne w projektach unijnych

Musimy pamiętać, że wszystkie regulacje dotyczące obowiązków promocyjnych i informacyjnych beneficjenta projektu unijnego zostały uregulowane na gruncie ustawodawstwa unijnego i krajowego. W tym temacie konieczne jest zapoznanie się zarówno z rozporządzeniem Rady (WE) 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., jak również z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. Na poziomie krajowym szczególne znaczenie w zakresie działań informacyjno-promocyjnych mają Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego, Strategia Komunikacji Funduszy Europejskich, Plan Komunikacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wraz z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów.

REKLAMA

Porównaj: Jakie są możliwości szkolenia pracowników ze środków unijnych

Wyżej wymienione dokumenty określające zasady informowania i promowania Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce są dostępne pod adresem strony internetowej http://www.efs.gov.pl

Jednakże podstawowym dokumentem wiążącym beneficjenta projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w którym określono wzajemne obowiązki stron jest umowa o dofinansowanie. Zapisy umowy potwierdzają konieczność informowania opinii publicznej o dofinansowaniu projektu ze środków unijnych.

Zasady horyzontalne w działaniach promocyjnych EFS

REKLAMA

Zasada równości szans – jej wdrożenie w projektach współfinansowanych ze środków europejskich jest szczególnie ważne. Projekty zaplanowane do realizacji przez poszczególnych do beneficjentów środków unijnych powinny uwzględniać w szczególności odmienną sytuację mężczyzn i kobiet w życiu społeczno-gospodarczym. Ich realizacja powinna odpowiadać bieżącym potrzebom. Innymi słowy, w naszym projekcie powinniśmy szczególną wagę przywiązać do zbadania jak nasz projekt wpłynie na sytuację mężczyzn i kobiet, czy poprawi sytuację na rynku pracy, edukacji, zdrowia itd.? Wszystkie projekty realizowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki powinny przyczyniać się do zapewnienia i poprawy równości mężczyzn i kobiet.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas przygotowywania dokumentacji projektu zadbajmy o liczne odniesienia do kwestii płci, poświęćmy uwagę na problem nierówności i dyskryminacji płciowej, postarajmy się wskazać przyczyny tych nierówności oraz wskażmy jak realizacji naszego projektu rozwiąże te problemy.

Polecamy serwis Szkolenia

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA