REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 SmartConsulting S.K.A.
SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.
Dofinansowanie na e-usługę
Dofinansowanie na e-usługę
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

PARP ogłosiła konkurs na działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). W okresie od 30 lipca 2010 roku do 30 września 2010 roku można składać w tym konkursie wnioski na projekty, które mają na celu zaoferowanie e-usługi. Kto i na co można otrzymać dofinansowanie?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy lub mali przedsiębiorcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednocześnie firma starająca o dotację nie może funkcjonować na rynku dłużej niż 1 rok. Wykluczone z ubiegania się o dotację są spółki kapitałowe w organizacji oraz przedsiębiorcy nie posiadający numeru EDG/ KRS na dzień składania wniosku. Jeden Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek.

REKLAMA

Czego dotyczy konkurs?

REKLAMA

Tak jak wspomniano we wstępie artykułu, konkurs dotyczy projektów polegających na zaoferowaniu e- usługi. Zatem dofinansowanie można uzyskać na stworzenie e-usługi (wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do świadczenia e-usługi), a w efekcie świadczenie tej e-usługi (lub kliku e-usług). Jest wiele warunków, jakie musi spełnić taki projekt, aby stanąć w rozgrywce o fundusze unijne w tym konkursie.

Projekt prostej e-usługi jak np. portal informacyjny, czy zwykła wyszukiwarka internetowa nie ma szans. E-usługa w Innowacyjnej Gospodarce powinna przyczynić się do stymulowania podaży e-usług i wykształcenia szerokiej grupy specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z różnych dziedzin z doświadczeniem w gospodarce elektronicznej.

Innowacyjność

Jednym z warunków projektu w 8.1 jest spełnienie kryterium innowacyjności. Zgłaszany projekt może być innowacyjny w dwojaki sposób.

Innowacyjność może być wprowadzana na poziomie przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, czyli zakładać wprowadzenie e-usługi, której dotychczas nie posiadał w swojej ofercie lub znacząco ulepszonej w stosunku do wcześniejszej e-usługi np. poprzez wprowadzenie nowej funkcji, lub zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych składających się na produkty cyfrowe realizujące e-usługę, czy zmianę sposobu świadczenia e-usługi np. poprzez zmianę sposobu promocji, czy polityki cenowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj także: Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Z drugiej strony innowacyjność może być wprowadzana np. w przedsiębiorstwie będącym klientem planowanej e-usługi, czyli produkt ten musiałby być nowością u grupy docelowej. Należy przy tym wykazać najwyższy stopień innowacyjności projektu – np. projekt innowacyjny w skali krajowej, międzynarodowej oznacza, że nikt wśród odbiorców z takiej e-usługi nie korzystał lub oferowana e-usługa ma przynajmniej jeden parametr lepszy od obecnie istniejącej i oferowanej na rynku krajowym, czy światowym.

Grupa docelowa

Równocześnie we wniosku należy dokładnie przeanalizować grupę docelową na planowaną e-usługę. Należy przy tym powołać się na wiarygodne źródła (badania rynku), a nie na przypuszczania. Ponadto składany do dofinansowania projekt musi zostać przeanalizowany pod kątem prawnym i etycznym, tzn. że świadczenie e-usługi nie narusza prawa polskiego oraz innych krajów, w których ta usługa będzie świadczona oraz, że Wnioskodawca posiada odpowiednie uprawnienia i koncesje na świadczenie usługi wymagającej dodatkowych zaświadczeń (usługa licencjonowana), a także nie może naruszać norm etycznych i obyczajowych.

Jakie źródło przychodu

REKLAMA

Ponadto wymagane jest, aby projekt zakładał więcej niż jedno źródło przychodów związanych ze świadczeniem e-usługi. Źródłami przychodów mogą być opłaty za korzystanie z poszczególnych, odrębnych e-usług, opłaty za korzystanie z różnych odmian e-usługi świadczonej w różnych typach kanałów dystrybucji (Internet, telefonia, TV cyfrowa), opłaty za udostępnienie zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów, w tym przychody z wyświetlanych tekstowych reklam kontekstowych, bannerów oraz reklam wideo, przekierowań na strony partnerów.

Dodatkowe punkty można uzyskać za to, że głównym źródłem przychodów nie będą przychody za udostępnianie serwisu do celów ogólnie rzecz biorąc reklamowych. Jako odrębne źródło przychodu nie będą traktowane usługi poboczne w stosunku do oferowanej e-usługi, takie jak pomoc konsultanta, serwis, obsługa posprzedażna.

Polecamy: serwis Umowy

Promocja e-usługi

W projekcie również należy przedstawić szczegółowo koncepcję promocji planowanej e-usługi. Projekt musi być rentowny w 3 lata po jego zakończeniu (przychody powinny być wyższe niż koszty w każdym z 3 lat). Jednocześnie dodatkowo punktowane będzie świadczenie zaawansowanej e-usługi konkurencyjnej i dostępnej dla odbiorców zagranicznych. Kryterium to nie jest obowiązkowe, ale fakt, że można zdobyć za nie aż 50 punktów (połowę całkowitych punktów dodatkowych), sprawia, że kryterium to musi zostać spełnione przez graczy, którzy chcą się liczyć w walce o fundusze. Kryterium to może być spełnione jedynie przez projekty wprowadzające innowację produktową lub procesową, na poziomie krajowym lub międzynarodowym. Innowacyjność tych projektów powinna być na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży. Zatem taki projekt powinien okazać się przełomowy w skali kraju, świata.

Kto pierwszy ten lepszy

PARP wyraźnie odchodzi od przyznawania dotacji na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach konkursu. Wyraz temu dają rygorystyczne kryteria oceny wniosków, wyznaczenie zamkniętego okresu składania wniosku, a także wprowadzenie kryterium rozstrzygającego, jakim jest efektywność ekonomiczna. Wartość tego wskaźnika, mieszcząca się w zakresie <0;1> decydować będzie o ostatecznej liczbie punktów uzyskanej przez projekt, co zdaniem autora artykułu ma wyeliminować sytuacje, w której z projektów o tej samej liczbie punktów wygrywa ten, który został złożony wcześniej.

Wielkość wsparcia projektu w obecnym konkursie 8.1 może wynosić do 70 % wydatków kwalifikowalnych.

W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikowalnych. Kryterium wieku przedsiębiorcy powinno być spełnione przez każdego wspólnika spółki cywilnej.

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych może wynieść 20 tysięcy złotych, a maksymalna 700 tysięcy złotych.


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA