REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak otrzymać dofinansowanie na e-usługę

 SmartConsulting S.K.A.
SmartConsulting S.K.A. jest częścią SmartGoup Division, grupy firm powiązanych personalnie i kapitałowo.
Dofinansowanie na e-usługę
Dofinansowanie na e-usługę
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

PARP ogłosiła konkurs na działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). W okresie od 30 lipca 2010 roku do 30 września 2010 roku można składać w tym konkursie wnioski na projekty, które mają na celu zaoferowanie e-usługi. Kto i na co można otrzymać dofinansowanie?

O dofinansowanie mogą ubiegać się mikroprzedsiębiorcy lub mali przedsiębiorcy posiadający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną – miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednocześnie firma starająca o dotację nie może funkcjonować na rynku dłużej niż 1 rok. Wykluczone z ubiegania się o dotację są spółki kapitałowe w organizacji oraz przedsiębiorcy nie posiadający numeru EDG/ KRS na dzień składania wniosku. Jeden Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek.

REKLAMA

Czego dotyczy konkurs?

REKLAMA

Tak jak wspomniano we wstępie artykułu, konkurs dotyczy projektów polegających na zaoferowaniu e- usługi. Zatem dofinansowanie można uzyskać na stworzenie e-usługi (wytworzenie produktów cyfrowych koniecznych do świadczenia e-usługi), a w efekcie świadczenie tej e-usługi (lub kliku e-usług). Jest wiele warunków, jakie musi spełnić taki projekt, aby stanąć w rozgrywce o fundusze unijne w tym konkursie.

Projekt prostej e-usługi jak np. portal informacyjny, czy zwykła wyszukiwarka internetowa nie ma szans. E-usługa w Innowacyjnej Gospodarce powinna przyczynić się do stymulowania podaży e-usług i wykształcenia szerokiej grupy specjalistów łączących wiedzę merytoryczną z różnych dziedzin z doświadczeniem w gospodarce elektronicznej.

Innowacyjność

Jednym z warunków projektu w 8.1 jest spełnienie kryterium innowacyjności. Zgłaszany projekt może być innowacyjny w dwojaki sposób.

Innowacyjność może być wprowadzana na poziomie przedsiębiorstwa Wnioskodawcy, czyli zakładać wprowadzenie e-usługi, której dotychczas nie posiadał w swojej ofercie lub znacząco ulepszonej w stosunku do wcześniejszej e-usługi np. poprzez wprowadzenie nowej funkcji, lub zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych składających się na produkty cyfrowe realizujące e-usługę, czy zmianę sposobu świadczenia e-usługi np. poprzez zmianę sposobu promocji, czy polityki cenowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj także: Jak pozyskać dotacje na rozwój turystyki

Z drugiej strony innowacyjność może być wprowadzana np. w przedsiębiorstwie będącym klientem planowanej e-usługi, czyli produkt ten musiałby być nowością u grupy docelowej. Należy przy tym wykazać najwyższy stopień innowacyjności projektu – np. projekt innowacyjny w skali krajowej, międzynarodowej oznacza, że nikt wśród odbiorców z takiej e-usługi nie korzystał lub oferowana e-usługa ma przynajmniej jeden parametr lepszy od obecnie istniejącej i oferowanej na rynku krajowym, czy światowym.

Grupa docelowa

Równocześnie we wniosku należy dokładnie przeanalizować grupę docelową na planowaną e-usługę. Należy przy tym powołać się na wiarygodne źródła (badania rynku), a nie na przypuszczania. Ponadto składany do dofinansowania projekt musi zostać przeanalizowany pod kątem prawnym i etycznym, tzn. że świadczenie e-usługi nie narusza prawa polskiego oraz innych krajów, w których ta usługa będzie świadczona oraz, że Wnioskodawca posiada odpowiednie uprawnienia i koncesje na świadczenie usługi wymagającej dodatkowych zaświadczeń (usługa licencjonowana), a także nie może naruszać norm etycznych i obyczajowych.

Jakie źródło przychodu

REKLAMA

Ponadto wymagane jest, aby projekt zakładał więcej niż jedno źródło przychodów związanych ze świadczeniem e-usługi. Źródłami przychodów mogą być opłaty za korzystanie z poszczególnych, odrębnych e-usług, opłaty za korzystanie z różnych odmian e-usługi świadczonej w różnych typach kanałów dystrybucji (Internet, telefonia, TV cyfrowa), opłaty za udostępnienie zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów, w tym przychody z wyświetlanych tekstowych reklam kontekstowych, bannerów oraz reklam wideo, przekierowań na strony partnerów.

Dodatkowe punkty można uzyskać za to, że głównym źródłem przychodów nie będą przychody za udostępnianie serwisu do celów ogólnie rzecz biorąc reklamowych. Jako odrębne źródło przychodu nie będą traktowane usługi poboczne w stosunku do oferowanej e-usługi, takie jak pomoc konsultanta, serwis, obsługa posprzedażna.

Polecamy: serwis Umowy

Promocja e-usługi

W projekcie również należy przedstawić szczegółowo koncepcję promocji planowanej e-usługi. Projekt musi być rentowny w 3 lata po jego zakończeniu (przychody powinny być wyższe niż koszty w każdym z 3 lat). Jednocześnie dodatkowo punktowane będzie świadczenie zaawansowanej e-usługi konkurencyjnej i dostępnej dla odbiorców zagranicznych. Kryterium to nie jest obowiązkowe, ale fakt, że można zdobyć za nie aż 50 punktów (połowę całkowitych punktów dodatkowych), sprawia, że kryterium to musi zostać spełnione przez graczy, którzy chcą się liczyć w walce o fundusze. Kryterium to może być spełnione jedynie przez projekty wprowadzające innowację produktową lub procesową, na poziomie krajowym lub międzynarodowym. Innowacyjność tych projektów powinna być na tyle duża, że może przyczynić się do znaczących zmian w rozwoju danej branży lub doprowadzić do powstania nowej branży. Zatem taki projekt powinien okazać się przełomowy w skali kraju, świata.

Kto pierwszy ten lepszy

PARP wyraźnie odchodzi od przyznawania dotacji na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”, jak to miało miejsce we wcześniejszych edycjach konkursu. Wyraz temu dają rygorystyczne kryteria oceny wniosków, wyznaczenie zamkniętego okresu składania wniosku, a także wprowadzenie kryterium rozstrzygającego, jakim jest efektywność ekonomiczna. Wartość tego wskaźnika, mieszcząca się w zakresie <0;1> decydować będzie o ostatecznej liczbie punktów uzyskanej przez projekt, co zdaniem autora artykułu ma wyeliminować sytuacje, w której z projektów o tej samej liczbie punktów wygrywa ten, który został złożony wcześniej.

Wielkość wsparcia projektu w obecnym konkursie 8.1 może wynosić do 70 % wydatków kwalifikowalnych.

W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikowalnych. Kryterium wieku przedsiębiorcy powinno być spełnione przez każdego wspólnika spółki cywilnej.

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych może wynieść 20 tysięcy złotych, a maksymalna 700 tysięcy złotych.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA