REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Martyna Wosion
Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy?
Jakie profesje nie mogą korzystać z reklamy?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego nie widujemy reklam, promujących usługi kancelarii prawnych, ani gabinetów lekarskich? Dlaczego w polskiej prasie i telewizji brak jest haseł typu „Najlepsze metody walki z łuszczycą” lub „Z nami najkorzystniejsze rozwody”?

Taka sytuacja nie wynika z dobrego smaku – kwestie reklamy są dokładnie regulowane przez przepisy prawne.

REKLAMA

REKLAMA

Prawnicy

We wszystkich zawodach prawniczych obowiązuje zakaz reklamy w typowym tego słowa znaczeniu. Za wolne zawody prawnicze został uznany zawód adwokata, notariusza i radcy prawnego. Jednak oczywiste jest to, że reklama sędziego, czy komornika również byłaby niedopuszczalna – ze względu na publiczny charakter tych profesji.

Zasady Etyki poszczególnych zawodów dokładnie określają zasady dopuszczalnej promocji poszczególnych kancelarii. Generalną zasadą jest zakaz pozyskiwania klientów w sposób sprzeczny z godnością zawodu oraz zakaz korzystania z reklamy w jakiejkolwiek formie.

Zgodnie z powyższym adwokaci, radcowie prawni oraz notariusze nie mogą promować swojej indywidualnej działalności podczas wystąpień w środkach masowego przekazu, czy umieszczać szyldów sprzecznych z przyjętymi zasadami, a zatem z tzw. hasłami marketingowymi, jaskrawych, przykuwających wzrok.

REKLAMA

Dopuszczalne jest natomiast zamieszczanie w prasie informacji dotyczących działalności danego prawnika. Taka informacja powinna zawierać imię, nazwisko, tytuł naukowy, preferencje zawodowe (np. prawo gospodarcze, sprawy rodzinne), adres i numer kontaktowy. Dodatkowo można zawrzeć znajomość języków obcych. Za reklamę nie uważa się także danych teleadresowych w książkach telefonicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj też: Jak zareklamować się w książce telefonicznej

Szyldy nie powinny się nadmiernie wyróżniać i „uchybiać powadze zawodu”. W przypadku notariuszy dopuszczalna jest jedynie biała tablica z czarnym tekstem nad którym powinno widnieć godło państwowe. Na budynkach w których mieści się kancelaria notarialna można umieścić dodatkową tablicę z napisem „Notariusz” i ewentualnie strzałką kierunkową.

Lekarze

Uważa się, że renoma lekarza zależy ściśle od jego umiejętności i dokonań na gruncie zawodowym. Dlatego też pozyskiwanie pacjentów w inny sposób jest zabronione. Kwestię tę reguluje szereg ustaw i katalog zasad etyki i deontologii zawodowej.

Zgodnie z nimi lekarz nie może reklamować się, tak pośrednio, jak i bezpośrednio. Oczywiście dopuszczalne jest umieszczanie informacji o swojej działalności, jednak tak jak w przypadku prawników, może ona zawierać tylko imię, nazwisko, dane kontaktowe, stopień naukowy, specjalizację i dane dotyczące umiejętności w węższych dziedzinach medycyny.

Polecamy serwis: ABC małej firmy

Informacje te w żadnym wypadku nie mogą mieć charakteru promocyjnego. W szczególności nie powinny być podane w atrakcyjnej formie, czy zachęcać pacjentów do skorzystania z porady lekarskiej poprzez np. podanie cen, składanie obietnic, informowanie o jakości sprzętu medycznego, używanie potocznych określeń itp.

Takie same ograniczenia dotyczą lekarzy weterynarzy.

Doradztwo podatkowe

Osoby świadczące usługi z zakresu doradztwa podatkowego także nie mogą reklamować swojej działalności. Zakaz ten rozciąga się na prywatną praktykę, a także na organy podatkowe, urzędy kontroli skarbowej, ministerstwa oraz pracowników w nich zatrudnionych.

W przypadku złamania tego zakazu, Minister Finansów może skreślić taką osobę z listy uprawniającej do wykonywania tego zawodu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA